Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Longmen

Mijn Geo Politieke zorgen waardoor ik interesse kreeg in 'Preppen'

Recommended Posts

Ben sinds een jaartje aan het lezen op de site en forum omdat ik meer en meer een wereldwijde totale chaos zie ontstaan. Wellicht ben ik een doemdenker maar ik volg de actualiteiten zeer nipt en lees vele (dag)bladen zowel Nationaal als Internationaal.

Voor mijzelf heb ik een lijstje gemaakt van actualiteiten die, m.i., (op termijn) Wereldwijd gaan escaleren (in willekeurige volgorde):

- IS

- NAVO versus Rusland

- Armoede en dictatoriaal leiderschap in Afrika

- Grexit, Brexit en uiteenvallen van Europa (Euro)

- Inval Rusland in Oekraïne

- Van Bail-Out naar Bail-In in NL waardoor de banken/overheid zogenaamd aangeven dat dit makkelijker is voor de burger maar in werkelijkheid willen ze graag zoveel mogelijk controle over al ons geld hebben

- NMC (No More Cash)

- Noord Korea

- Geen draagvlak onder Europeanen voor het belangrijkste NAVO-principe, Artikel 5

- Operatie "Jade Helm" in de USA

- Totale controle over de burgers door de ®overheid

- NWO en Bilderberg (wellicht wat 'alternatief', maar toch....)

- Diverse dictatoriale leiders wereldwijd (bv Venezuela, Noord Korea, Sudan etc etc)

- Leugenachtige overheden en overheidsinstanties (bv de NASA) - (persoonlijke mening)

- Graaiers en het ikke, ikke en ikke principe

- Justitie en Politie die alle controle verliezen (kijk bv naar alle, tot nu toe, onopgeloste liquidaties)

- Bezuinigingen bij het leger

- Old Boys Network

- ...................

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

(voor de Mods: Als dit niet het juiste onderwerpen topic is, dan gaarne verplaatsen)

• Leuk 1

Ik weet niet of er nu geopolitieke chaos dreigt of dat deze er in zekere zin altijd is geweest. Ik maak me het meest zorgen om:

- Economische crisis / oorlogen en instabiliteit in Afrika (oorzaak van vluchtelingenstromen)

- Dreigend conflict tussen Soennieten en Sjiieten in het Midden-Oosten (waarvan conflict met IS een uitvloeisel is)

- Agressieve opstelling van Rusland tegen Georgië, Oekraïne en dreigende taal tegen tal van buurlanden

- Agressieve opstelling van China in de Zuid-Chinese zee waarbij China Vietnam, De Filipijnen, Maleisië en Brunei

- De enorme corruptie in Zuid-Amerika (Peru, Venezuela, Mexico, Argentinië, Brazilië)

De Europese crisis is binnen deze conflicten relatief klein van omvang. Spanje, Portugal en Ierland zijn er al weer 'bovenop' en Griekenland heeft een kleine impact. Of het heeft bijgedragen om te Preppen? Een beetje. Het is ook een gevoel van onafhankelijkheid. Maar de economische crisis in 2008 die ervoor zorgde dat een deel van mijn vriendenkring financieel in de problemen kwam heeft het denkproces versneld. Sindsdien besteed ik mijn geld iets wijzer dan aan bier op terrasjes ;-) !

Ik weet niet of er nu geopolitieke chaos dreigt of dat deze er in zekere zin altijd is geweest. Ik maak me het meest zorgen om:

- Economische crisis / oorlogen en instabiliteit in Afrika (oorzaak van vluchtelingenstromen)

- Dreigend conflict tussen Soennieten en Sjiieten in het Midden-Oosten (waarvan conflict met IS een uitvloeisel is)

- Agressieve opstelling van Rusland tegen Georgië, Oekraïne en dreigende taal tegen tal van buurlanden

- Agressieve opstelling van China in de Zuid-Chinese zee waarbij China Vietnam, De Filipijnen, Maleisië en Brunei

- De enorme corruptie in Zuid-Amerika (Peru, Venezuela, Mexico, Argentinië, Brazilië)

De Europese crisis is binnen deze conflicten relatief klein van omvang. Spanje, Portugal en Ierland zijn er al weer 'bovenop' en Griekenland heeft een kleine impact. Of het heeft bijgedragen om te Preppen? Een beetje. Het is ook een gevoel van onafhankelijkheid. Maar de economische crisis in 2008 die ervoor zorgde dat een deel van mijn vriendenkring financieel in de problemen kwam heeft het denkproces versneld. Sindsdien besteed ik mijn geld iets wijzer dan aan bier op terrasjes ;-) !

Dank voor de aanvulling van de lijst, @GodelEscherBach. Met al je genoemde punten ben ik het eens en daar kan ik me in vinden. In de Eurozone zijn het de banken en de ®overheden die de meeste economische problemen veroorzaken.

IS: tool van de USA

NAVO: tool van de USA

Afrika: Also het IMF dat niet had kunnen oplossen; nu komen de Chineze de leuke stukjes opkopen

Eurogedoe: geeft aan hoeveel wetenschap er in economies beleid zit

Inval Rusland in Oekraïne: gebeurt niet

Bail-In: heb je echt nog het grootste deel van je waarde op de bank staan?

NMC: idem dito

Noord Korea: die verhongeren momenteel

NAVO-principe, Artikel 5: dus exit NAVO

de USA: waar ligt dat? compleet irrelevant

®overheid: daar moeten we samen aan werken

NWO en Bilderberg: idem

Diverse dictatoriale leiders in souvereine landen

Leugenachtige overheden en overheidsinstanties: democratie versterken

Graaiers: meer openheid en schande

Justitie en Politie die alle controle verliezen: oom Agent moet erug op straat

Bezuinigingen bij het leger: welk leger?

Old Boys Network: zelfde alsd de graaiers, dictators, etc: moet eerder geopenbaard worden en aan de schandpaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...