Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

15 procent: bijna geen Nederlander wil vechten voor Volk & Vaderland

Recommended Posts

Zit je dan in een crisis-scenario het vaderland wordt aangevallen en niemand wil vechten voor onze regering, onze eigendommen en onze prepspullen. Vijand komt u maar, hier is Nederland alstublieft !!

We zijn dol op ons land, totdat het gevaarlijk wordt.Gallup vroeg 64.002 mensen uit 65 landen: “Wilt u vechten in een oorlog voor uw land?” Nee, zegt 85 procent van de Nederlanders. In veel landen wil 80 of 90 procent ten strijde trekken voor Volk & Vaderland. In Nederland niet. Slechts in Japan is het animo om ten strijde te trekken kleiner.

Kijk op de link voor overzicht. nummer 1 In Marokko wil 94% vechten voor zijn land.

En Nederlanders op Japan na de minst strijdvaardige lieden.

http://www.welingelichtekringen.nl/politiek/464969/15-procent-bijna-geen-nederlander-wil-vechten-voor-volk-vaderland.html

Daar zijn we dan mooi klaar mee, kunnen we net zo goed de rode loper uitleggen voor de vijand.

Het vaderland niet aanvallen SVP

In de jaren 80 waren er tenminste nog vechttijden ,de 4 daagse vechtweek zoals Majoor Kees ooit uitlegde.

Majoor Kees zal nu het volk toespreken!

De vechttijden zullen worden teruggebracht tot de 4 daagse gevechtsweek, aan de vijand zij stukken verzonden waarin de vijand wordt medegedeeld dat het geen zin meer heeft het vaderland binnen te vallen tussen des donderdags 17:00uur en des maandags 09:00 uur daar dan niet op enige weerstand van betekenis hoeft te worden gerekend.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoewel het vooruitzicht om in een ver apeland 'westerse democratie' te gaan brengen, overhoop geschoten te worden en/of vervolgens met PTSS terug te keren erg aantrekkelijk klinkt, sla ik toch maar af.

• Moderator
Hoewel het vooruitzicht om in een ver apeland 'westerse democratie' te gaan brengen, overhoop geschoten te worden en/of vervolgens met PTSS terug te keren erg aantrekkelijk klinkt, sla ik toch maar af.

Hohohoho dat is wat anders he.....

Het gaat hier om het verdedigen van.

Met deze vraag

“Wilt u vechten in een oorlog voor uw land?”
wordt niet expliciet bedoeld vechten om eigen grondgebied te beschermen.

Ik heb ook geen zin om ergens in een derde wereld land de zogenaamde belangen van NL en diens bondgenoten te dienen met lijf en leden.

Als de vraag zou zijn: "Wilt u vechten in een oorlog om het Nederlandse grondgebied te verdedigen", dan zou je andere getallen zien en zou ik mijn steentje bijdragen. :)

• Leuk 1
  • Moderator
Met deze vraag wordt niet expliciet bedoeld vechten om eigen grondgebied te beschermen.

Ik heb ook geen zin om ergens in een derde wereld land de zogenaamde belangen van NL en diens bondgenoten te dienen met lijf en leden.

Als de vraag zou zijn: "Wilt u vechten in een oorlog om het Nederlandse grondgebied te verdedigen", dan zou je andere getallen zien en zou ik mijn steentje bijdragen. :)

een Frontlinie SC, iedere soldaat komt met de basis uitrusting behalve een klein aantal preppers die aan komt zetten met hun DO's en ander spul whahaha.

On-Topic: Om richting bijv. de russische grens te trekken om daar "ons" grondgebied van te maken zou ik niet doen. Voor het verdedigen kan onze fk regering helaas op mij rekenen.

een Frontlinie SC, iedere soldaat komt met de basis uitrusting behalve een klein aantal preppers die aan komt zetten met hun DO's en ander spul whahaha.

On-Topic: Om richting bijv. de russische grens te trekken om daar "ons" grondgebied van te maken zou ik niet doen. Voor het verdedigen kan onze fk regering helaas op mij rekenen.

Het stukje op Welingelichtekringen is uiterst summier (slechts 6 korte zinnen) en wijdt er niet over uit of het expliciet gaat om het verdedigen van eigen grondgebied. Bovendien vermelden ze geen bron zodat verder lezen niet mogelijk is om de exacte vraagstelling te achterhalen. Ik versta iets anders onder welingelicht. :o

• Leuk 2
Hohohoho dat is wat anders he.....

Het gaat hier om het verdedigen van.

@Raycoupe verwoord het goed.

Maar dan nog heb ik maar 1 verantwoordelijkheid en dat is voor mijn gezin en familie (ok 2 verantwoordelijkheden dan).

Als dat in gevaar komt, dan doe ik mee. Maar ik weiger mij als vrij individu te laten indoctrineren door europa, het koningshuis, het leger, de kerk, politiek of mening van de gemiddelde nederlander.

Zouden meer mensen moeten doen dan zouden die gekken letterlijk 'generaals zonder troepen' zijn

'k Heb net Welingelichtekringen maar eens een mailtje gestuurd.

Het ontbreken van een bronvermelding is ronduit slordig in dit soort gevallen, het is geen opinie stukje.

De auteur (Kees Driehuis) heeft op zijn CV o.a. staan dat hij hoofdredacteur is geweest bij HP de tijd en de Twentse courant. Heeft 'ie een slechte dag, of zijn in de drang naar het snelle scoren alle journalistieke beginselen aan de kant geschoven? Meest waarschijnlijk is natuurlijk dat hij het verhaaltje heeft gekopieerd van een concurrerende nieuwssite en tja, dan vermeld je liever niet je bron. ;)

Tja, ik denk persoonlijk dat de getallen in Belgie niet veel 'beter' zullen liggen.

Is het niet de fout van de regeringsleiders zelf, als je je eigen bevolking tegen wil en dank een multicul door hun strot duwt, constant voorliegt en een mes in de rug steekt, waarom zou dan nog loyaliteit vertonen naar je land en zijn machthebbers toe ?

Vb de Nederlanders hebben massaal tegen het verdrag van Maastricht gestemd, waarom zou je dan gaan vechten voor de Verenigde Staten van Europa ?

Trouwens, het hangt ervan af wie mijn land zou aanvallen, misschien wordt het wel beter onder de bezetter dan het nu is....

Echter voor mij spullen, mijn naasten en mijn geliefden te verdedigen ben ik wel bereid tot strijden.

Na wat zoeken op de afbeelding via https://images.google.com/imghp?hl=nl&gws_rd=ssl blijkt de originele bron Gallop.com en wingia.com te zijn, als onderdeel van hun einde van het jaar enquêtes.

Zie: http://www.wingia.com/en/services/end_of_year_survey_2014/global_results/8/45/

In Nederland zijn 500 mensen naar hun mening gevraagd door het bureau Motivaction: http://www.wingia.com/web/files/richeditor/filemanager/MethodologyEoY2014_Web.pdf

Zie ook: http://uselectionatlas.org/FORUM/index.php?PHPSESSID=e5d87ffdaf1d564208145ed06f313c65&topic=205688.msg4448386#msg4448386

De vraagstelling wordt echter niet duidelijker:

Q5. If there were a war that involved Netherlands, would you be willing to fight for your country?

Zo, nu weer genoeg bezigheidstherapie genoten. ;)

Ik vind het een heel raar concept dat je zou moeten strijden voor je land en je koning.

En als de dat psychisch niet aankan bijvoorbeeld dan krijg je een kogel door je lijf.

Dat is nog erger dan werken voor een ander, ik geef je geld en je bent mijn slaaf, het leger is :" jij bent mijn onderdaan dus ik mag je leven"

op het werk heb je ten minste nog de ARBO die je tracht te beschermen tegen dodelijke bedrijfs ongevallen.

Mensen die vrijwillig conflicten op zoeken snap ik al helemaal niet. Ik veroordeel het niet maar ik snap het gewoon niet.

BIj de eerste tekenen van een conflict pak ik mijn koffer. Net als een kakkerlak die weg sprint als het licht aan gaat.

• Leuk 2

Zoals gezegd is het geheel situatie afhankelijk. En dan nog kan je niet met 100% zekerheid zeggen wat je zal doen. Omdat jouw persoonlijke situatie ook anders kan zijn bij oorlogsdreiging en vooral emotioneel.

Het is een slechte vraagstelling en een moment opname.

Maar er zijn wel een paar situaties die erg kunnen verschillen.

Stel IS wil nederland innemen en valt Nederland aan

We kunnen ons met succes verdedigen mits we voldoende manschappen hebben.

Wat doe je?

Een overname door IS heeft nog al gevolgen voor de samenleving dus ook voor jou en jouw gezin.

En wat doe je als Rusland aan de grens staat?

En wat als het moderne Duitsland Nederland wil annexeren? Of zijn ze dan gewoon welkom ?

Ik denk dat er kwa aantallen mensen die hun land willen verdedigen in deze 3 gevallen heel verschillend zijn.

Ik denk sowieso dat deze aantallen heel anders zijn wanneer het een overduidelijke dreiging betreft die door zelfs de meest simpele ziel ontkend zal kunnen worden. Zolang het 'idee' van oorlog en dreiging nog een ver van je bed show is voor de meesten, zal ook verreweg het grootste gedeelte er niet voor kiezen voor het volk en vaderland te vechten. Zoals @DeltaFox al aangaf, wordt het al snel heel anders wanneer bijvoorbeeld Rusland aan de grens staat met militair vertoon.

Ik vecht voor mijn naasten, Nederland als horige van de EUSSR is het al heel lang niet meer waard om voor te vechten. De boven ons gestelden zijn al decennia bezig met het ooit zo mooie Nederland systematisch en vergaand te ontmantelen t.b.v. de instandhouding van de Multiculturele Droom.

Nou weten we dat ook weer.

@Crisis, in Libanon kun je granaten voor 25 dollar per stuk kopen en een mooie AK 47 gaat voor 1500 dollar over de toonbank. Een raketwerper met munitie voor 4000 dollar.

Bron: Ross Kemp Libanon gisteravond Nat geo om 23:00.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...