Ga naar inhoud
GENEGEERD

Paraatheids Quiz: Als je minder dan 20 punten scoort is het niet zo mooi voor u.


Tom

Aanbevolen berichten

Leuke test in het engels, maar goed te doen voor de meesten.

Weet ook niet of dit examen echt van levensbelang is, denk het niet.

Maar wel weer een leermoment!

 

En dan het onderdeel FIREARMS AND GEAR natuurlijk overslaan, je kunt wel de situatie vernederlandsen wat wel mag, bijvoorbeeld;

Grote hond, hard(weg) loopschoenen, enz

Dus gaan we naar 15 punten voor NL is nog acceptabel, zo maar een schatting.

 

Maar dit is de test;

 

Paraatheid Quiz: Als je minder dan 20 punten haalt, ben je de sigaar in een SHTF scenario.

https://www.intellihub.com/preparedness-pop-quiz-if-you-score-less-than-20-points-on-this-youre-probably-already-dead/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik haal minimum 40... Maar wie heeft er nu een test nodig om te weten wat hij nodig heeft en nee, ik heb geen 50kg zout in huis...

 

Grappig dat water ter beschikking hebben maar telt voor max 5 van de 72 punten... ZONDER water, ga je het ook niet lang trekken denk ik zo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer typisch testje waarbij de schrijver kennelijk uitsluitend naar z'n eigen voorraadje kijkt.

 

Waarom perse 2 gallons antiseptische vloeistof? Mag het ook een potje kaliumpermanganaat zijn, of een paar flessen azijn, dunne bleek, etc?

Waarom een medicijnkastje met essentiële oliën? Een bult tijm of oregano in de tuin telt niet mee of gewoon reguliere houdbare medicijnen?

Waarom moet de radio perse 'hand cranked' zijn en niet op zonnecellen? Of wellicht gaan er gewoon batterijen in die je weer oplaadt met een zonnecelletje?

Waarom perse een voedseldroger? Pekelen, roken, wecken, die tellen niet mee?

Enz, enz........

 

Te veel focus op de door de auteur gekozen oplossingen, waarbij nog een flink deel vergeten wordt ook. Leuk vermaak in komkommertijd, meer niet.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik scoor ook niet veel :o ik heb wel iets meer dan 2500 gallons water maar helaas het is zoutwater hier achter de dijk en dat zal wel niet meetellen ;)

Of je met 40 punten of meer van die test iets wel overleefd is ook maar de vraag natuurlijk , als je op het verkeerde moment op de verkeerde plek zit

heb je het ook gehad (ook met al die spullen ):)

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een typische amerikaanse apentest...

 

Een goed gevulde EHBO koffer is niets waard, maar een voodoo koffer met olietjes wel?

Een HAM licentie is 1 punt waard? Hoe gaat een licentie je helpen te overleven? Het hebben van de apparatuur en weten hoe je 't gebruikt is genoeg, die licentie voegt geen drol toe.

500 km van de bewoonde wereld? Leuk, maar dat lukt precies nergens in Europa (misschien met uitzondering van lapland).

20 gallons (75 liter) extra brandstof? Waarom in godsnaam, ik heb genoeg om naar m'n BOL en terug te rijden. Geen kans dat ik 75 liter zwaar explosieve benzine ga bewaren. Zoveel brandstof in huis hebben zou -10 punten moeten geven, niet +2. Het is levensgevaarlijk.

BOV op minimaal 75% brandstof houden, wederom, waarom dat? Er zit altijd genoeg in om OF thuis, OF op m'n BOL te komen. Meer dan genoeg.

Ramen en deuren extra beveiligingd tegen inbraak? Leuk verzonnen maar kost een godsvermogen. Wie heeft er hier SKG*** sloten (SKG** en lager is binnen 15 seconden open) op al z'n buitendeuren en iets als rolluiken voor alle ramen?

Metalen balk voor de deur? Leuk, maar nutteloos zonder rolluiken, een raam is er zo uit geslagen. Denken dat je een horde hongerige mensen die bij je naar binnen willen, kunt buiten houden, is onrealistisch.

50 kilo zout? Wat moet ik daar in godsnaam mee? Ik gebruik met moeite een halve kilo per jaar! Ik heb 5 kilo op voorraad, da's genoeg voor 10 jaar, lijkt me ruim voldoende...

Regenwater als primaire waterbron? Doe is niet zo gek, ik heb naast de gemeentelijke watervoorziening een eigen bron die eventueel handmatig bediend kan worden, als ook een beekje met water wat zo al drinkbaar is, zelfs zonder koken. In de winter is er genoeg sneeuw om te smelten.

10 kuub water opgeslagen !? wat de fuck...

Wapen obsessie.. ze denken allemaal dat ze rambo zijn geloof ik!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer typisch testje waarbij de schrijver kennelijk uitsluitend naar z'n eigen voorraadje kijkt.

 

Waarom perse 2 gallons antiseptische vloeistof? Mag het ook een potje kaliumpermanganaat zijn, of een paar flessen azijn, dunne bleek, etc?

Waarom een medicijnkastje met essentiële oliën? Een bult tijm of oregano in de tuin telt niet mee of gewoon reguliere houdbare medicijnen?

Waarom moet de radio perse 'hand cranked' zijn en niet op zonnecellen? Of wellicht gaan er gewoon batterijen in die je weer oplaadt met een zonnecelletje?

Waarom perse een voedseldroger? Pekelen, roken, wecken, die tellen niet mee?

Enz, enz........

 

Te veel focus op de door de auteur gekozen oplossingen, waarbij nog een flink deel vergeten wordt ook. Leuk vermaak in komkommertijd, meer niet.

 

Hey, niet hardop mijn gedachten lezen ja!:p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

...........................................

50 kilo zout? Wat moet ik daar in godsnaam mee? Ik gebruik met moeite een halve kilo per jaar! Ik heb 5 kilo op voorraad, da's genoeg voor 10 jaar, lijkt me ruim voldoende...

......................

 

Bij bijna elke inmaakmethode gebruik je behoorlijk wat zout. (of suiker bij de zoete producten)

Inmaken in het zuur (60 gram zout per kg), melkzuurvergisting (denk aan zuurkool e.d), wecken van groenten (vandaar dat het sinds de diepvries minder populair is) en het pekelen van vlees en vis.

 

Door de moderne mens, die geleerd is dat zout vergif is, wordt dit goedje zwaar ondergewaardeerd.

Vroeger in de oudheid was zout zelfs een betaalmiddel, zo essentieel voor het leven is het, helemaal als je niet pal aan een zon overgoten kust woont.

 

Als de SHTF, dan is zout het nieuwe goud en dat voor maar 5 euro per 20kg bij je lokale groothandel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooruit; ik heb volgens deze fantastische test wel helemaal 13 punten. Is meer gericht op doomsday preppers wannabe's.. Waar zou ik in godsnaam zoveel liter water moeten verstoppen? Onder de schuur in de achtertuin? Zonder dat iemand het ziet een vrachtcontainer laten begraven? Zie het nog niet gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij bijna elke inmaakmethode gebruik je behoorlijk wat zout. (of suiker bij de zoete producten)

Inmaken in het zuur (60 gram zout per kg), melkzuurvergisting (denk aan zuurkool e.d), wecken van groenten (vandaar dat het sinds de diepvries minder populair is) en het pekelen van vlees en vis.

 

Door de moderne mens, die geleerd is dat zout vergif is, wordt dit goedje zwaar ondergewaardeerd.

Vroeger in de oudheid was zout zelfs een betaalmiddel, zo essentieel voor het leven is het, helemaal als je niet pal aan een zon overgoten kust woont.

 

Als de SHTF, dan is zout het nieuwe goud en dat voor maar 5 euro per 20kg bij je lokale groothandel.

 

Inderdaad, daar komt zelfs de naam "salaris" vandaan, omdat men loon kreeg uitbetaald in de vorm van een zak zout.

Volgens mij is het huidige, geraffineerde zout ook vergif, maar is het onbewerkt dus juist wel van enorme waarde. Hier zijn de meningen natuurlijk enorm over verdeeld, en ik heb weinig zin om die discussie aan te gaan, maar om die reden heb ik iig wel 25kg keltisch zeezout :o Dacht dat ik daar best blij mee mocht zijn, maar ik krijg er verdorie niet eens een punt voor. Zo krijg ik ook al geen punten voor m'n sawyer waterfilters :( En ook al niet voor m'n enorme EHBO-voorraad. En potjandikkie nou heb ik wel teetrea-olie, maar geen wat-was-het-ook-al-weer, tijm- en oregano-olie ofzo, dus die punten loop ik ook al mis *huil*

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal een dikke nul zero nada want ik kan geen woord lezen .

Maar ik lig er ook niet wakker van .

 

Ik geloof niet dat jij een of andere suffe Amerikaanse site nodig hebt om je te vertellen dat je goed bezig bent ;)

 

Als het daadwerkelijk relevant was geweest had ik het graag vertaald voor de mensen die geen Engels lezen, maar ik geloof niet dat dat de moeite waard is...

 

(begrijp me niet verkeerd, dit is absoluut geen commentaar op het feit dat het geplaatst is, ik heb de test zelf ook gedaan. Ik bedoel puur te zeggen dat het niet echt onmisbare kennis biedt ofzo ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof niet dat jij een of andere suffe Amerikaanse site nodig hebt om je te vertellen dat je goed bezig bent ;)

 

Als het daadwerkelijk relevant was geweest had ik het graag vertaald voor de mensen die geen Engels lezen, maar ik geloof niet dat dat de moeite waard is...

 

(begrijp me niet verkeerd, dit is absoluut geen commentaar op het feit dat het geplaatst is, ik heb de test zelf ook gedaan. Ik bedoel puur te zeggen dat het niet echt onmisbare kennis biedt ofzo ;) )

Ik weet dat jij dat graag zou doen . Maar als ik de resultaten lees is het niet nodig het te vertalen . Ik geloof dat ik toch een punt haal want ik heb wel 50kg zout in voorraad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...