Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ingescand: Dagelijkse artikelen: informatie voor drogisten omsteeks het interbellum


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
:mad: Als ik wist dat het zó lang zou duren om iets in te scannen...

 

Maar, hopelijk hebben jullie er iets aan. Kopieën van een boek van ergens voor de tweede wereldoorlog met informatie over bepaalde materialen en recepten voor een drogist. Ziehier een download link (80mb!)

 

Door het te downloaden zal ik er dankbaar gebruik van gaan maken!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Crisis:

 

Ik begrijp dat je het boek zelf onder de scanner hebt gelegd, pagina voor pagina?

 

Er is een alternatief, het fotograferen van de pagina's. Glasplaat en statief zijn daar handig bij, elke camera heeft tegenwoordig voldoende resolutie hiervoor.

Ipv per pagina 1 a 2 minuten te gaan staan wachten op de scanner, kun je zo na iedere klik de volgende bladzijde omslaan en onder de glasplaat leggen.

 

Bedankt voor de noeste arbeid. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Crisis:

 

Ik begrijp dat je het boek zelf onder de scanner hebt gelegd, pagina voor pagina?

 

Er is een alternatief, het fotograferen van de pagina's. Glasplaat en statief zijn daar handig bij, elke camera heeft tegenwoordig voldoende resolutie hiervoor.

Ipv per pagina 1 a 2 minuten te gaan staan wachten op de scanner, kun je zo na iedere klik de volgende bladzijde omslaan en onder de glasplaat leggen.

 

Bedankt voor de noeste arbeid. :)

 

We hebben best een snelle scanner, maar het heeft me zo'n 1,5 uur gekost om deze ~120 pagina's te scannen. te scannen. Jouw methode is denk ik inderdaad sneller, zal het zeker onthouden voor de volgende keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben best een snelle scanner, maar het heeft me zo'n 1,5 uur gekost om deze ~120 pagina's te scannen. te scannen. Jouw methode is denk ik inderdaad sneller, zal het zeker onthouden voor de volgende keer.

 

Dat valt me nog reuze mee. :)

Als ik op mijn combi print/scan apparaatje 120 pagina's moet scannen dan ben ik sowieso 240 minuten verder. Vandaar dat ik ben gaan experimenteren met de camera, een statief en een glasplaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat valt me nog reuze mee. :)

Als ik op mijn combi print/scan apparaatje 120 pagina's moet scannen dan ben ik sowieso 240 minuten verder. Vandaar dat ik ben gaan experimenteren met de camera, een statief en een glasplaat.

 

Ook een goeie tip!

 

Dit wordt een leuk draadje zo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tof, bedankt!

 

Ik heb ook een boek zoals dit liggen genaamd "Chemische preparaten" uit 1965. Het is juist onder 300 pagina's en bevat hier en daar een paar dingen die misschien nuttig kunnen zijn (bijvoorbeeld hoe je actieve kool maakt). Echter het boek bevat ook heel veel 'onprettige' dingen zoals een synthese die een filtertje uit asbest vereist en hoe je fosgeen maakt. Ik kan misschien eens kijken om de nuttige en veilige recepten uit dit boek hier te delen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...