Ga naar inhoud
GENEGEERD

Oproep tot boycot

hhpp
 Share

Recommended Posts

N.a.v. hogesnelheidslijn debacle roep ik iedereen op tot een boycot. Zie https://www.facebook.com/boycotwegenbelasting

Maak dit kenbaar, verspreid het, registreer, et cetera.

Laten we actie ondernemen.

Ik heb geen snars verstand van facebook en gebruik het eigenlijk nooit, maar het is me zojuist gelukt een pagina hiervoor aan te maken. Weg opsec maar 't kan me niet bommen. Ik ben het zo enorm zat!

Help me hier een succes van te maken!

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

N.a.v. hogesnelheidslijn debacle roep ik iedereen op tot een boycot. Zie https://www.facebook.com/boycotwegenbelasting

Maak dit kenbaar, verspreid het, registreer, et cetera.

Laten we actie ondernemen.

Ik heb geen snars verstand van facebook en gebruik het eigenlijk nooit, maar het is me zojuist gelukt een pagina hiervoor aan te maken. Weg opsec maar 't kan me niet bommen. Ik ben het zo enorm zat!

Help me hier een succes van te maken!

Ik snap dat je het zat bent maar mijn persoonlijke mening is dat DEZE specifieke actie weinig succes op zal leveren en wel om het volgende:

Vandaag de dag is men een auto simpelweg nodig voor woon-werkverkeer dan wel de wekelijkse boodschappen die (helemaal wij preppers) met kofferbakladingen halen wanneer het hamsterweken zijn. Bovendien is het gezien de slechte financiële omstandigheden waarin wij ons (maar sommige nog extremer) verkeren niet wenselijk om wegenbelasting te boycotten of niet te betalen en daarmee boetes te riskeren. Laat staan ons logistieke vervoermiddel af te staan of van de hand te doen.

Dat gezegd hebbende kan je je energie of uitlaatklep uiteraard wel kwijt in een actie die meer sympathie opwekt of belangstelling opwekt bij de burger. Een mooi voorbeeld wat ik zojuist zag was een actie in het buitenland waarbij men ontevreden was over het slechte wegdek met alle gaten. Hun reactie was om een paar sensors in de gaten te leggen waardoor telkens wanneer er overheen gereden werd een tweet werd verstuurd naar de gemeentelijke twitteraccount die logischerwijs overspoeld werd met tweets. Dit werd dan ook heel snel opgepikt met als gevolg dat er ook actie werd ondernomen het wegdek te repareren om deze 'spammers' zo snel mogelijk te stoppen.

Link naar reactie

Als we met zijn allen weigeren te betalen, evenals de boetes dan verstopt het systeem. Stel 1 miljoen mensen doen mee. Dan gaat het om heel veel geld aan belasting en boetes. En we weigeren steevast. Willen ze dan 1 miljoen mensen voor de rechter halen? Of daar een deurwaarder op af sturen? Of in de bak smijten? Waar halen ze de capaciteit vandaan? En wie weet hoeveel rechtsdienaars mee willen doen?

Link naar reactie

Als we met zijn allen weigeren te betalen, evenals de boetes dan verstopt het systeem. Stel 1 miljoen mensen doen mee. Dan gaat het om heel veel geld aan belasting en boetes. En we weigeren steevast. Willen ze dan 1 miljoen mensen voor de rechter halen? Of daar een deurwaarder op af sturen? Of in de bak smijten? Waar halen ze de capaciteit vandaan? En wie weet hoeveel rechtsdienaars mee willen doen?

Dat zijn een boel onzekerheden. Ik weet wel dat IK dit risico niet vrijwillig ga lopen helemaal als de uitkomsten niet eens vaststaan. Be my quest maar als jij en 25 anderen dit uiteindelijk gaan volbrengen is dit het ideale scenario om in de schuldsanering terecht te komen ;).

Nogmaals de intentie is wellicht goed bedoeld maar dit specifieke plan mist het een en ander aan uitvoering. Het levert in het huidige format meer problemen op dan dat het oplossingen biedt.

Link naar reactie

@Kungfufox dat is goed recht kerel. Ik wil alleen niet langer een schaap zijn. Er zijn teveel financiële debacles geweest en ik ben het spuugzat daarvoor steeds finacieel aansprakelijk te worden gehouden.

Tja voor het niet betalen van je wegenbelasting zalje zeker aansprakelijk worden gehouden. Wie ben ik om je tegen te houden maar neem van mij aan dat je spijt krijgt als je deze actie doorzet op deze manier. Mijn welgemeende advies zou zijn om een andere actie op te tuigen..

Link naar reactie

@Kungfufox dat is goed recht kerel. Ik wil alleen niet langer een schaap zijn. Er zijn teveel financiële debacles geweest en ik ben het spuugzat daarvoor steeds finacieel aansprakelijk te worden gehouden.

De staat heeft een geweldsmonopolie om je van deze centen te beroven.

De enige geoorloofde methode om bepaalde figuren te kakken te zetten is een parlementaire enquete.

En juist daar zijn ze mee bezig.

Dat ze gewoon 'sorry' zeggen, en wellicht niet opstappen is een ander maar wel belangrijk issue.

Hier in Nederland komen politici na een 'zaak' weer terug. Enig besef van schade, schande, etc is hen vreemd (zie.b.v. Teeven na de afaire m.b.t. het bonnetje).

De partij van Teeven ruilde gewoon de bemanningvan twee plekken. Enig ethisch besef is daarmee keihard aangetoond als afwezig.

• Leuk 1
Link naar reactie

@jobs En daarom roep ik op tot actie.

Als iedereen bang blijft zitten kan dit soort gegraai en gesjoemel dus voortduren. En daar rekenen de politici op. Laten WIJ ze hun ongelijk bewijzen.

Dan zou je als eerste op een VVD-vergadering het door mij beschreven partijgedrag moeten afserveren voor wat het is.

Het in stand houden van de sorry cultuur is funest voor de democratie.

En dat is een partij met juist dat woord in de naam niet waardig.

(nee, ik stem geen VVD, geen mainstream partij)

Link naar reactie

Dan zou je als eerste op een VVD-vergadering het door mij beschreven partijgedrag moeten afserveren voor wat het is.

Het in stand houden van de sorry cultuur is funest voor de democratie.

En dat is een partij met juist dat woord in de naam niet waardig.

(nee, ik stem geen VVD, geen mainstream partij)

Als je facebook hebt, deel dan die pagina met iedereen. Ik roep op tot chaos.

Link naar reactie

Gaat niet lukken, de auto's is te belangrijk en teveel mensen vinden dit probleem te onbelangrijk.

Gewoon de auto blijven gebruiken alleen stoppen met betalen. Chaos creëren en duidelijk maken dat we het zat zijn dat onze belastingcenten worden verkwanseld. Als 1 miljoen mensen meedoen kunnen ze die echt niet alle achter slot en grendel zetten.

Link naar reactie

@hhpp

Je begeeft je op glad ijs door je rekeningen niet te betalen.

Ik zou de burgerlijke ongehoorzaamheid op een andere manier uiten, als ik jou was ...

Als we dit met een enorme massa doen dan laten we ons iig horen en kan er niet zoveel aan gedaan worden. Dit is waar politici op rekenen, dat we te bang zijn om actie te ondernemen.

Laten we er met zijn allen voor zorgen dat we kritische massa bereiken.

Verantwoordelijke politici en topmensen van de NS hebben geen centje hoeven in te leveren hiervoor. Sterker, als ze al opstappen worden ze met een hele dikke zak geld weggestuurd. Wie vullen deze grote zakken geld denk je? Ook dat doen wij.

Actie!

Link naar reactie

Ik ben niet echt heel bekend op het gebied van economie en de regering.

Meestal ga ik er van uit wat jullie van het forum zeggen.

En tot nu toe hadden de meeste van jullie wel gelijk over waar ik in me verdiepte.

Maar ik weet dat je belastingen niet betalen uitermate dom is.

En stel nou dat je geen steun van 1 miljoen mensen krijgt.

Dan draai je (geloof ik) direct de bak in.

En misschien krijg je wel steun van 1 miljoen mensen.

Maar die kans is erg klein. Maar dat zal wel erg mooi zijn.

En wat ook al werd gezegd is dat het gewoon een te onbelangrijk onderwerp is voor de bevolking.

Dus daar zal ik zelf niet al te veel steun van gaan verwachten.

Maar wij als preppers berijden ons voor op dingen die kunnen gebeuren.

Dit zal je ook in je achterhoofd moeten houden bij je plan.

En ik kan je ook niet zeggen wat je wel en niet mag doen.

Die keus is aan jou...

• Leuk 1
Link naar reactie

Verantwoordelijke politici en topmensen van de NS hebben geen centje hoeven in te leveren hiervoor. Sterker, als ze al opstappen worden ze met een hele dikke zak geld weggestuurd. Wie vullen deze grote zakken geld denk je? Ook dat doen wij.

Actie!

Begin maar vast met geld opzij leggen dan aangezien het niet betalen begint met een naheffingsboete van 3% over het verschuldigde bedrag en zal oplopen tot € 5.278. Succes!

ps. Laat ook vooral ff weten hoe 'hard' die politici het gevoeld hebben en wat het eindresultaat van je actie is..

Link naar reactie

Begin maar vast met geld opzij leggen dan aangezien het niet betalen begint met een naheffingsboete van 3% over het verschuldigde bedrag en zal oplopen tot € 5.278. Succes!

ps. Laat ook vooral ff weten hoe 'hard' die politici het gevoeld hebben en wat het eindresultaat van je actie is..

En als je die 5278 niet kan betalen, schrijft het CJIB een arrestatiebevel uit. Succes !

En laat ons weten of de wifi in de cel een beetje snel is :)

Link naar reactie

Belasting ben je wettelijk verplicht te betalen, en je kan wel uit protest niet betalen (zelfs met 1 miljoen mensen tegelijk), maar uiteindelijk spek je alleen de belastingdienst maar. Ook al word je bericht 'gehoord' door de politiek en stel dat de politiek zal zeggen dat ze die 11 miljard teruggeven aan de burgers (dan praat je over zoiets als 600-700 euro pp), dan nog zit jij daarna met een belastingschuld en boete die ver daar boven ligt. Doe je dat met 1 miljoen (of nog meer) mensen dan verdiend het rijk er nog flink op ook :)

Van de belastingdienst site:

Betaalt u niet, niet volledig of te laat? Dan krijgt u een naheffingsaanslag. Bij iedere naheffingsaanslag krijgt u een verzuim dat 1 jaar blijft staan. Vanaf uw 2e verzuim krijgt u een naheffingsaanslag met een verzuimboete van € 158. Het maakt niet uit hoe hoog het bedrag van de nageheven belasting is.

In uitzonderlijke gevallen kan een verzuimboete oplopen tot maximaal € 5.278 per verzuim. Bijvoorbeeld als u stelselmatig de motorrijtuigenbelasting niet, niet volledig of te laat betaalt.

Je kan beter je punt proberen te maken door iets te doen wat niet bij wet verplicht is (vraag ook mij niet wat dan wel). Jij rijd auto dus jij kiest er bewust voor dat daar lasten bij horen, als je die dan bewust niet betaald liggen ze daar echt niet wakker van, ze weten dat je uiteindelijk toch wel betaald, en hoe langer het duurt hoe meer jij gaat betalen.

Link naar reactie

Wanneer je besluit om uit protest iets niet te betalen is het altijd aan te raden om het volledige bedrag wat je had moeten betalen op een aparte (spaar)rekening te zetten. Dan kan je achteraf (of als het uit de hand dreigt te lopen) meteen betalen. Reserveer inderdaad ook een bedrag voor eventuele boetes.

En als je die 5278 niet kan betalen, schrijft het CJIB een arrestatiebevel uit. Succes !

En laat ons weten of de wifi in de cel een beetje snel is :)

Dat is inderdaad een volgende stap als je niet betaald, en daarmee haal je overigens niet je boete weg of zo:

Gijzeling heft uw betalingsplicht niet op

Gijzeling is een dwangmiddel en vervangt niet de geldboete. Die moet u, inclusief de eventuele verhogingen, nog steeds betalen. U kunt de gijzeling voorkomen of opheffen door de boete, inclusief de verhogingen, als nog volledig te betalen.

En daarbij:

Voor elke openstaande 50 euro kan één dag gijzeling worden gevorderd bij de kantonrechter, met een maximum van zeven dagen per strafbaar feit.

Elke termijn aan wegenbelasting die je niet hebt betaald (of dat nou maandelijks, per kwartaal of jaarlijks is) telt uiteraard als 1 feit.

Link naar reactie

En zo gebeurd er dus net niks en kan de politiek doorgaan met dit soort fratsen.

Ik zeg chaos, alles platleggen. Ze dwingen verantwoording af te leggen. Financieel, politiek en maatschappelijk. Geen gegraai meer maar boeten.

Begin dan eens een actie op te zetten wat HEN geld kost en niet diegenen die meedoen aan de actie. Op deze manier ga je echt geen steun vinden zelfs niet hier op het forum.

Dit draadje gaat by the way einde van het weekend de prullenbak in maar ik geef je de mogelijkheid om dit draadje nog tot iets constructiefs te brengen of om dit draadje te gebruiken als brainstormsessie voor een alternatieve actie. De mensen hier (inclusief mijzelf) willen je best helpen maar deze actie heeft allereerst al geen duidelijke positieve uitkomst, weinig garanties en heeft net als zoveel andere overheidsmaatregelen een tegendraads effect.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...