Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bewoners Spanje meer dan woedend

Rodin
 Share

Recommended Posts

Bewoners Spanje meer dan woedend

Vele Spanjaarden lopen warm. Zijn meer dan boos op de regering, alle politieke nietsnutten en natuurlijk de bankiers. In meer dan tachtig steden zijn er massale protesten en uitingen van woede, terwijl men nog pas aan het begin staat van een periode met enorme bezuinigingen en lastenverhogingen. Wordt Spanje daarmee een reëel gevaar voor de eenheid van Europa, de laatste stoot die het Europese-ford zal gaan doen wankelen?

http://biflatie.nl/artikelen/39-overig/34600-bewoners-spanje-meer-dan-woedend

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hang the bankers!!!

Niet de politiek gaat het financiele stelsel zuiveren, nee dat laten ze liever over aan de meute. Best dom want die zelfde meute zou ook nog wel eens de nodige politieke zuiveringen kunnen gaan doorvoeren.

You can fool all the people some of the time, you can fool some people all of the time but you can't fool all the people all of the time.

Beleidsmakers zijn ondertussen zo arrogant dat ze totaal niet meer behoorlijk kunnen besturen, nu vrees ik dat het te laat is om nog vervelende 'correcties' aan te brengen. Alle vervellende correcties die men nu nog doet is 'too little, too late'.

Link naar reactie

Gast Dick Berts

@ Thexder. Ik heb Theo van Gogh goed gekend en ook een aantal artikelen geschreven voor zijn site De Gezonde Roker. Met Theo behoor ik tot de grootste voorstanders van een extreem ruime vrijheid van meningsuiting. Toch zou ik -als ik moderator zou zijn geweest- jouw bericht met "Hang te bankers" hebben verwijderd. Het formele argument dat een oproep tot het plegen van zeer ernstig geweld strafbaar is, vind ik nog het minst sterke. Ik geloof niet dat het ophangen van mensen ook maar iets kan bijdragen aan een oplossing van wat dan ook. Integendeel. Thexder ik wil 100% eerlijk tegen je zijn. Ondanks het feit dat Theo ook door een soort 'ophanging' om het leven is gekomen, hoor ik hem zeggen: "Berts houd nou toch eens op met dat bekrompen burgerlijke gezeik van je". Toch heb ik moeite met je posting. Dat betekent overigens helemaal niet dat ik moeite heb met jou als persoon. Daar ben ik nou net niet bekrompen genoeg voor. Nog steeds met hartelijke groet, Dick Berts.

LEVENSLANG VOOR DIE FUCKING BANKERS !!

Link naar reactie

LEVENSLANG VOOR DIE FUCKING BANKERS !!

Economisch gezien kost dat heel wat meer dan ophangen :)

Afgezien daarvan, het opbrengen van sentiment in een argument grenst aan drogreden.

Het oproepen tot geweld mag dan strafbaar zijn, het "hang the bankers" is meer een uitdrukking dan een oproep en valt zonder meer onder vrije meningsuiting.

Want wie is in staat die oproep op te volgen? Een kogel is immers een veel eenvoudiger en makkelijkere oplossing?

Waar ik laaiend van word is, dat die bankiers (liever banksters) direct verantwoordelijk zijn voor een hoop ellende in landen als Griekenland, Italie, Spanje, Ierland en IJsland. Als dan protestmarsen uitlopen in geweld van kant van de staat in kwestie en er doden en gewonden vallen, kleeft er bloed aan voornoemde witte boorden.

Door oorlogstuig te financieren zijn zo ook nog eens indirect verantwoordelijk voor de dood van heel wat onschuldige mensen in Afghanistan, Pakistan, Libie en wie weet wat voor nog meer landen.

Dus het ophangen van bankiers is eerder een vergeldingsactie dan een echte geweldsdaad. Meer een vorm van snelrecht...:D

Link naar reactie

Met Theo behoor ik tot de grootste voorstanders van een extreem ruime vrijheid van meningsuiting. Toch zou ik -als ik moderator zou zijn geweest- jouw bericht met "Hang te bankers" hebben verwijderd. Het formele argument dat een oproep tot het plegen van zeer ernstig geweld strafbaar is, vind ik nog het minst sterke

Het is uiteraard ook geen oproep tot geweld, ik ben als persoon namelijk geen voorstander van geweld. Je zou mijn uitspraak eerder moeten zien als een suggestie om die criminelen strafrechtelijk te vervolgen voor hun misdrijven. Momenteel kan je als bankier of slechte bestuurder overval mee weg komen. Dat komt volgens mij omdat men bang is en niet goed weet hoe men met de situatie om moet gaan, het is namelijk reeds te laten voor oplossingen die dit systeem nog kunnen verlengen zonder de wet te breken. Pretend and extend, delay and prey.

Ik weet ook wel dat het niet enkel de fout is van hebzuchtige bankiers, zoals Noutje ooit een zei: "er was hebzucht aan beide kanten van de tafel", maar ga dat de woedende meute maar eens vertellen als ze met hun knuppels, vorken en fakkels voor je deur staan. De meeste mensen zagen het niet aankomen en zullen dus ook niet goed kun rol in dit verhaal kunnen aanwijzen, de geschiedenis is een aaneenschakeling van gebeurtenissen waarbij uiteindelijk iemand als zondebok werd aangewezen.

Ik denk dat als we nu eens eerst onze eigen wetten gaan naleven we in iedere geval kunnen voorkomen dat de boel escaleert, zodra mensen zien dat de wet voor de elite niet langer geldt is het eerst schaap over de dam. Voordat je het weet komt die kudde met schapen in beweging en zie ze dan maar eens tot stilstand te brengen.

Link naar reactie

Even terug on topic....

De reactie is begrijpelijk, de bevolking heeft last van de fouten van een organisatie waar ze redelijk afhankelijk van zijn, waar ze totaal geen invloed op lijken te hebben, en die niet afgerekend lijkt te worden op de fouten die ze blijven maken...

Toch is dit ook de meest gevaarlijke reactie, ontkennen dat ze er zelf iets mee te maken hebben en absoluut niet willen accepteren dat we een stapje terug moeten doen. Helaas zal blijken dat we niet een stapje maar nog velen stappen terug zullen moeten....

Ik hou dan ook mijn hart vast om de impact/reactie die deze stappen nog teweeg zullen brengen

Link naar reactie

Even terug on topic....

De reactie is begrijpelijk, de bevolking heeft last van de fouten van een organisatie waar ze redelijk afhankelijk van zijn, waar ze totaal geen invloed op lijken te hebben, en die niet afgerekend lijkt te worden op de fouten die ze blijven maken...

Redelijk afhankelijk? Zijn we niet verplicht geweest ons inkomen via de banken te kunnen innen? Of weten vele dat niet niet meer? Vroeger werden mensen handje contantje betaald.

Toch is dit ook de meest gevaarlijke reactie, ontkennen dat ze er zelf iets mee te maken hebben en absoluut niet willen accepteren dat we een stapje terug moeten doen. Helaas zal blijken dat we niet een stapje maar nog velen stappen terug zullen moeten....

Ik begrijp deze zin niet volledig, wil ook niet muggenziften hoor. Bedoel je dat zij ( De bankers) ontkennen dat ze fout zijn en wij een stap moeten terug doen? En dat terwijl er nu miljoenen mensen in diepe sh*t zitten en zij nog steeds mega bonussen opstrijken? Ik hoop echt dat ik dit totaal verkeerd gelezen /begrepen heb.
Link naar reactie

Redelijk afhankelijk? Zijn we niet verplicht geweest ons inkomen via de banken te kunnen innen? Of weten vele dat niet niet meer? Vroeger werden mensen handje contantje betaald.

Ik begrijp deze zin niet volledig, wil ook niet muggenziften hoor. Bedoel je dat zij ( De bankers) ontkennen dat ze fout zijn en wij een stap moeten terug doen? En dat terwijl er nu miljoenen mensen in diepe sh*t zitten en zij nog steeds mega bonussen opstrijken? Ik hoop echt dat ik dit totaal verkeerd gelezen /begrepen heb.

Daar bedoel ik mee dat we met zijn allen moeten beseffen dat we stappen terug moeten doen.

We consumeren teveel, leven op te grote voet, ten koste van de armen, ten koste van onze planeet...

De banken en hun systeem is maar een van de rotte aspecten.

Link naar reactie

Daar bedoel ik mee dat we met zijn allen moeten beseffen dat we stappen terug moeten doen.

We consumeren teveel, leven op te grote voet, ten koste van de armen, ten koste van onze planeet...

De banken en hun systeem is maar een van de rotte aspecten.

Vergeet niet dat je als ondernemer niets van de grond kan krijgen wat de belangen van de banken schaad. Nieuwe en milieuvriendelijke technieken worden zonder uitzondering doodgezwegen als dit de investeringen in andere bedrijven en systemen schaad.

Ik heb het als ontwerper vaak genoeg meegemaakt dat ik niet de beste systemen mocht inzetten want niet in het financiele belang van het bedrijf want er moesten nog lopende investeringen terug verdient worden.

Dit monetaire systeem is fataal voor het welzijn van mens en milieu omdat het systeem draait om winsten voor de geldwisselaars, het systeem heeft niet het welzijn van iedereen als uitgangspunt.

Banken en beleidsmakers zouden wel degelijk het systeem kunnen hervormen echter wil men dat niet omdat voor die individuen daar geen noodzaak toe is, zij hebben het immers heel erg goed.

Misschien als je er een hele zooi van achter de tralies zet dat er dan een positieve mentaliteitsverandering zal optreden.

Link naar reactie

Vergeet niet dat je als ondernemer niets van de grond kan krijgen wat de belangen van de banken schaad. Nieuwe en milieuvriendelijke technieken worden zonder uitzondering doodgezwegen als dit de investeringen in andere bedrijven en systemen schaad.

Ik heb het als ontwerper vaak genoeg meegemaakt dat ik niet de beste systemen mocht inzetten want niet in het financiele belang van het bedrijf want er moesten nog lopende investeringen terug verdient worden.

Dit monetaire systeem is fataal voor het welzijn van mens en milieu omdat het systeem draait om winsten voor de geldwisselaars, het systeem heeft niet het welzijn van iedereen als uitgangspunt.

Banken en beleidsmakers zouden wel degelijk het systeem kunnen hervormen echter wil men dat niet omdat voor die individuen daar geen noodzaak toe is, zij hebben het immers heel erg goed.

Misschien als je er een hele zooi van achter de tralies zet dat er dan een positieve mentaliteitsverandering zal optreden.

Thexder daar zeg je wat en wetende dat onze zo genoemde verkozenen ook in die bankwereld present zijn, dan weet je genoeg.
Link naar reactie

Je kan ze het beste pakken waar ze het meeste pijn van hebben. Hogere belastingen, bankentax, terug gave van bonussen, bonussen met 95% belasten, persoonlijk aansprakelijk maken voor wanbeleid e.d.

Meer belasten lijkt mij niet de beste oplossing, persoonlijk aansprakelijk maken voor wanbeleid lijkt me wel een hele goede start.

Link naar reactie

Je kan ze het beste pakken waar ze het meeste pijn van hebben. Hogere belastingen, bankentax, terug gave van bonussen, bonussen met 95% belasten,

Belastingen worden grotendeels afgewenteld op consumenten in de vorm van hogere prijzen (en lagere rente) en bezuiniging op nuttige zaken, en die laatsten zijn te non-discriminatoir; ook bankiers die door verantwoordelijk beleid hun bonus verdienen worden hiermee gepakt. Hoe moreel dit is is de vraag, en bovendien verlaag je hierdoor juist de prikkel voor bankiers om een verantwoordelijk beleid te voeren, wat we juist zouden willen hebben. Bovendien lijken alle vier op symptoombestrijding.

persoonlijk aansprakelijk maken voor wanbeleid e.d.

Hier ben ik het mee eens. Geen bail-outs meer, en banken worden gedwongen een verantwoordelijk beleid te voeren; anders gaan ze failliet. Dan moet natuurlijk ook eerst de centrale bank en bijbehorende reguleringen opgeheven worden, zodat banken ook de keuze hebben een verantwoordelijk beleid te voeren. In het huidige spelletje kun je bijvoorbeeld alleen maar meekomen door een zeer lage (fractionele) reserve aan te houden. Een gecentraliseerd banksysteem ligt aan de basis van de problemen. Alleen een vrij banksysteem met vrije concurrentie garandeert dat die problemen grotendeels weggaan.

Link naar reactie

Hier ben ik het mee eens. Geen bail-outs meer, en banken worden gedwongen een verantwoordelijk beleid te voeren; anders gaan ze failliet. Dan moet natuurlijk ook eerst de centrale bank en bijbehorende reguleringen opgeheven worden, zodat banken ook de keuze hebben een verantwoordelijk beleid te voeren. In het huidige spelletje kun je bijvoorbeeld alleen maar meekomen door een zeer lage (fractionele) reserve aan te houden. Een gecentraliseerd banksysteem ligt aan de basis van de problemen. Alleen een vrij banksysteem met vrije concurrentie garandeert dat die problemen grotendeels weggaan.

Het probleem is dat het hele systeem daar niet meer op is ingericht.

We 'eisen' bepaalde rendamenten, we willen groei, de luxe die we hebben is niet meer verantwoord, en dan komen we bij het moeilijke punt, zelf willen veranderen ipv naar banken, overheid, multinationals enz, wijzen!

We zijn op een instabiel punt gekomen. Het vertrouwen is zo klein dat als de overheid nu de bankgaranties zou terugtrekken de economen bang zijn dat dit een totale bankrun zou veroorzaken. We doen dus het tegenovergestelde om het vertrouwen te versterken verhogen we de bankgaranties.

En zoals BD al mooi verwoorden: we hebben een brandje op de beganegrond en zitten op de eerste verdieping.

Ipv te blussen verdoezelen we de brand en gaan we een verdieping hoger zitten, blijven lachen niks aan de hand.

Ondertussen staan we op het dak van de toren, de rook en hitte is voelbaar, en we worden verteld "niks aan de hand, blijven lachen"

Link naar reactie

• 2 weeks later...

Menselijk zou ik zeggen?

Geef een zwerver een week elke dag aan deur eten en stop na een week kijken wat er gebeurt?

We hebben bijna allemaal in europa al 50jaar groei meegemaakt.

Nu moet dat ineens stoppen?

Kijk naar jezelf wat doe je als je ontslagen wordt en er wordt je verteld " sorrie uitkering? Daar hebben we geen geld meer voor"

Of als er geen stroom meer is of water uit je kraan komt.

Zeg je dan "ja we hadden het eigenlijk ook veel te goed" of wordt je ook woest?

We ze hebben voor europa gekozen, het is nooit hardop gezegd mischien maar dat betekend helaas niet alleen in voorspoed maar ook in tegenspoed.

Het probleem is dat we tegenspoed niet meer accepteren, en dat is niet alleen te zien in het aantal mensen die scheiden!

Grt

Kans

Link naar reactie

We ze hebben voor europa gekozen, het is nooit hardop gezegd mischien maar dat betekend helaas niet alleen in voorspoed maar ook in tegenspoed.

Het probleem is dat we tegenspoed niet meer accepteren, en dat is niet alleen te zien in het aantal mensen die scheiden!

Een ander probleem is dat 'ons' nooit wat gevraagd is en toen ze het wel vroegen en 'we' NEE zeiden ze alsnog doorgingen met hun europroject.

Link naar reactie

True true; de menselijke kant is natuurlijk enorm schrijnend. De reactie van de normale man op straat is compleet begrijpelijk met die kanttekening dat hij ook zou moeten beseffen dat het ook niet de kleine man in Berlijn of Amsterdam was die hem die vette worst gevoerd heeft al die jaren.

Maar goed; we zien wel waar dit schip strand. Het hele idee van dit forum lijkt me dan ook dat wij niet meer afhankelijk willen zijn van een overheid die de kluit belazerd door complete incompetentie en onwetendheid danwel willesn en wetens dit fiat systeem hebben laten klappen om politieke redenen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...