Ga naar inhoud
GENEGEERD

Exit Rabobank kon geen contant geld opnemen. Welke andere bank?

FKAGB
 Share

Recommended Posts

Gisteren deed mijn pinpas van de Rabobank het niet meer. De pas was van augustus vorig jaar dus nog geen jaar oud. Ik heb het bij een aantal automaten geprobeerd en uiteindelijk maar een nieuwe pas aangevraagd. Gelukkig stond in de app dat ik gewoon naar mijn bankkantoor kon gaan om contant geld op te nemen. Ik moest dat wel echt bij mijn eigen kantoor doen en niet bij een andere Rabobank. Ik ging dus na het werk even langs het kantoor, deed mijn verhaal en kreeg te horen dat zij geen contant geld meer hebben liggen :mad: Nu heeft de Rabobank alle kantoren in de Hoekse Waard gesloten en samengevoegd tot een groot kantoor dus was er ook geen uitwijkmogelijkheid. Na een hoop vijven en zessen kon ik 50 euro opnemen en dat was het dan wel. Lekker dan, kan je niet eens bij je eigen geld omdat ze geen pas kunnen maken die lang genoeg meegaat voordat deze automatisch vervangen wordt.

Natuurlijk ben ik niet afhankelijk van de bank voor mijn geld, maar ik moest toch echt benzine in mijn tank gooien om te gaan "pinnen" uit mijn eigen buffer. Met die 50 euro kon ik wel vooruit en ik heb voor de dagelijkse dingen ook wel genoeg voorhanden maar de nieuwe luchtbuks die ik gisterenavond ging halen moest ook betaald worden. Het moet toch niet gekker worden.

Dit betekend dus wel dat ik zo snel mogelijk weg ga bij de Rabobank, maar naar welke bank dan? Waar kan je nog gewoon ouderwets binnenstappen en je geld opnemen als de techniek je in de steek laat? Ik snap dat je niet ineens 10.000 euro kan komen halen, maar je normale daglimiet moet toch geen probleem zijn zou ik zeggen.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het kan best zijn dat je bij andere filialen nog wel gewoon contant geld kan halen maar in ieder geval niet meer bij het filiaal in Heinenoord en dat is het enige filiaal nog in de Hoekse Waard. Ik was juist bij deze bank blijven hangen omdat ik er dagelijks langs rij en ze tot 20.00 uur open zijn. Maar daar heb je weinig aan als je er niet eens geld kunt halen.

• Leuk 1
Link naar reactie

Gisteren deed mijn pinpas van de Rabobank het niet meer. De pas was van augustus vorig jaar dus nog geen jaar oud. Ik heb het bij een aantal automaten geprobeerd en uiteindelijk maar een nieuwe pas aangevraagd. Gelukkig stond in de app dat ik gewoon naar mijn bankkantoor kon gaan om contant geld op te nemen. Ik moest dat wel echt bij mijn eigen kantoor doen en niet bij een andere Rabobank. Ik ging dus na het werk even langs het kantoor, deed mijn verhaal en kreeg te horen dat zij geen contant geld meer hebben liggen :mad: Nu heeft de Rabobank alle kantoren in de Hoekse Waard gesloten en samengevoegd tot een groot kantoor dus was er ook geen uitwijkmogelijkheid. Na een hoop vijven en zessen kon ik 50 euro opnemen en dat was het dan wel. Lekker dan, kan je niet eens bij je eigen geld omdat ze geen pas kunnen maken die lang genoeg meegaat voordat deze automatisch vervangen wordt.

Natuurlijk ben ik niet afhankelijk van de bank voor mijn geld, maar ik moest toch echt benzine in mijn tank gooien om te gaan "pinnen" uit mijn eigen buffer. Met die 50 euro kon ik wel vooruit en ik heb voor de dagelijkse dingen ook wel genoeg voorhanden maar de nieuwe luchtbuks die ik gisterenavond ging halen moest ook betaald worden. Het moet toch niet gekker worden.

Dit betekend dus wel dat ik zo snel mogelijk weg ga bij de Rabobank, maar naar welke bank dan? Waar kan je nog gewoon ouderwets binnenstappen en je geld opnemen als de techniek je in de steek laat? Ik snap dat je niet ineens 10.000 euro kan komen halen, maar je normale daglimiet moet toch geen probleem zijn zou ik zeggen.

Bij de ING en de ABN AMRO sluiten ze ook veel filialen. Ik denk niet dat je bij een andere bank beter af bent. Als je samenwoont kun je wellicht het beste met je partner je bankzaken spreiden, maar anders zou ik gewoon blijven bij de bank waar je nu zit. Mede vanwege de verslechterende toegankelijkheid van banken heb ik inmiddels ook altijd Euro's thuis. Als je met een gebroken pas zit, zit je zo veel te lang zonder geld. Zie ook dit artikel van NIBUD: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/nibud-zorg-altijd-voor-minimaal-50-euro-cash-huis ! Zij zeggen minimaal 50 euro cash, maar maak daar maar gerust het viervoudige van.

Wat ik zorgelijk vind van de ontwikkeling is dat het reële geld op een steeds grotere afstand van burgers komt. Ik vraag me af in hoeverre dit het vertrouwen in geld ten goede komt...

Link naar reactie

Bij de ING en de ABN AMRO sluiten ze ook veel filialen. Ik denk niet dat je bij een andere bank beter af bent. Als je samenwoont kun je wellicht het beste met je partner je bankzaken spreiden, maar anders zou ik gewoon blijven bij de bank waar je nu zit. Mede vanwege de verslechterende toegankelijkheid van banken heb ik inmiddels ook altijd Euro's thuis. Als je met een gebroken pas zit, zit je zo veel te lang zonder geld. Zie ook dit artikel van NIBUD: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/nibud-zorg-altijd-voor-minimaal-50-euro-cash-huis ! Zij zeggen minimaal 50 euro cash, maar maak daar maar gerust het viervoudige van.

Wat ik zorgelijk vind van de ontwikkeling is dat het reële geld op een steeds grotere afstand van burgers komt. Ik vraag me af in hoeverre dit het vertrouwen in geld ten goede komt...

200 euro vind ik nog aan de magere kant. Vorige jaar werden onze beide portemonnees tegelijk gestolen. Het kopen van een nieuwe ID kaart en Rijbewijs was al 200 euro per persoon. Ik hou dus altijd een buffer aan van een maandsalaris verspreid over meerdere plekken. Dat geeft een voldoende veilig gevoel.

Jammer dat ING en ABN ook afvallen. Ik vrees helaas dat de gemiddelde burger het niet zoveel kan schelen. Het overkomt mij toch niet zullen de meesten denken.

Link naar reactie

200 euro vind ik nog aan de magere kant. Vorige jaar werden onze beide portemonnees tegelijk gestolen. Het kopen van een nieuwe ID kaart en Rijbewijs was al 200 euro per persoon. Ik hou dus altijd een buffer aan van een maandsalaris verspreid over meerdere plekken. Dat geeft een voldoende veilig gevoel.

Jammer dat ING en ABN ook afvallen. Ik vrees helaas dat de gemiddelde burger het niet zoveel kan schelen. Het overkomt mij toch niet zullen de meesten denken.

En wat ook wel een optie is om wat "handel" op de plank te hebben, wat snel geld opleverd. Zelf had ik uit mijn verzameling een radio verkocht

) die snel weg was. Voor een leek een oude radio en voor een kenner een collectors item van 200 euro.

Of een gangbaar type snorbrommertje klaar zetten, een courant modelletje brengt vlot geld op. Zoals de Vespa ciao snor in mooie staat, breng vlot 400 euro op. Dus kun je ook nog gebruiken en eventueel snel te verkopen.

Maar er zijn vast wel meer ideeën om makkelijk spullen in contant over te zetten

Link naar reactie

Volgens mij is dit probleem al eens eerder naar voren gekomen.

Ik heb 3 verschillende banken,

Rabobank (prive/werk)

ing (hobby account voornamelijk voor pin/ideal)

sns (backup)

Dit naar aanleiding van de diverse problemen/storingen met telebankieren / pinnen / ideal

En ik heb ook nog altijd wat contant achter de hand

Dus mijn advies is om een EXTRA bank te nemen, en niet om te schakelen

(want ze zijn allemaal net zo slecht)

Link naar reactie

Tjah, er is weinig reuring wanneer banken worden gesloten. In kleine dorpen zijn vrijwel alle bankkantoren gesloten...

Ik wil trouwens niet teveel euro's en losse valuta op voorraad hebben. Net als teveel goud/zilver is het een risico waar je veel geld op kunt verliezen. En het kan ook gestolen worden... Overigens is een ID-kaart en een Rijbewijs toch niet zo duur? Ik zou denk ik gaan voor een ID-kaart en bewijs van aangifte gebruiken als tijdelijk rijbewijs ;)

Link naar reactie

Tjah, er is weinig reuring wanneer banken worden gesloten. In kleine dorpen zijn vrijwel alle bankkantoren gesloten...

Ik wil trouwens niet teveel euro's en losse valuta op voorraad hebben. Net als teveel goud/zilver is het een risico waar je veel geld op kunt verliezen. En het kan ook gestolen worden... Overigens is een ID-kaart en een Rijbewijs toch niet zo duur? Ik zou denk ik gaan voor een ID-kaart en bewijs van aangifte gebruiken als tijdelijk rijbewijs ;)

Natuurlijk loop je altijd een risico, dus niet te veel en inderdaad spreiden.

Zonder rijbewijs mag je niet de weg op. Het wordt meestal gedoogd als je met een aangifte duidelijk kunt maken dat de boel gestolen is maar ik zit heel veel op de weg en wilde dus snel weer een nieuw rijbewijs hebben. ID kaart had eventueel iets later kunnen komen maar dan moet je weer naar het gemeentehuis en omdat ik ook nogal eens in België ben wilde ik alles zsm weer terughebben.

Link naar reactie

Een defecte pin pas kan je bij iedere bank gebeuren en meestal ligt het aan verkeerd gebruik/bewaren van de pas. Natuurlijk kan een pas ook 'vanzelf' stuk gaan maar dat ligt niet aan de bank want die laten de pin passen allemaal bij dezelfde leverancier produceren.

Ik zelf heb ook meerdere rekeningen bij verschillende banken, maar dat is meer omdat ik na de banken crisis niet het risico wil lopen dat mijn bank in de problemen komt en ik daardoor niet bij mijn geld kan of zelfs mijn centen kwijt raak.

Als backup heb ik altijd wat cash geld op zak/in huis voor die keren dat het pin verkeer weer eens op zijn gat ligt.

Link naar reactie

Handelsbanken zit ook gewoon in Nederland hoor.

klopt, maar het beleid komt uit zweden. zoals ik zei, een goede bank en ik doe beroepshalve digitale beveiliging en dat doen ze voor wat ik tot nu toe gezien heb goed.

Maar als je een bank zoekt die cash een warm hart toe draagt dan ben je bij Handelsbanken niet aan het goede adres

Link naar reactie

mijn ING kantoor doet niet moeilijk over nieuwe kaarten. ik ga elke 6 maand preventief een andere vragen, en ze hebben me altijd goed geholpen..

cash hebben ze er echter niet meer.

verder spreid ik het risico zo veel mogelijk over meerdere banken nadat ik hetzelfde tegenkwam als de topicstarter. :)

(lang leve cashloos!)

Link naar reactie

Zojuist bij de plaatselijke AH binnengeweest waar een ING geldautomaat staat geplaatst.

Ik wilde bedrag x pinnen, maar kreeg de melding dat ik maar maximaal y kon opnemen.

Dus ik maximaal y opgenomen en kreeg dit in biljetten van 20, waar normaal biljetten van 50 worden gegeven.

Ofwel, de geldautomaat zal nu wel leeg zijn. Slechte zaak, zo net voor het weekend.

Zijn de mensen hun geld aan het opnemen, in navolging van Griekenland ? Of berust dit gewoon op toeval ?

Link naar reactie

Zojuist bij de plaatselijke AH binnengeweest waar een ING geldautomaat staat geplaatst.

Ik wilde bedrag x pinnen, maar kreeg de melding dat ik maar maximaal y kon opnemen.

Dus ik maximaal y opgenomen en kreeg dit in biljetten van 20, waar normaal biljetten van 50 worden gegeven.

Ofwel, de geldautomaat zal nu wel leeg zijn. Slechte zaak, zo net voor het weekend.

Zijn de mensen hun geld aan het opnemen, in navolging van Griekenland ? Of berust dit gewoon op toeval ?

Ik vrees dat het gewoon toeval is.....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...