Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Marc67NL

Ernstig ziek? Jammer dan. Tekort aan medicijnen!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Onderstaande is al eens eerder voorgekomen. Farmaceutische industrie gaat immers om geld, niet om mensen.

Woedend!!!!!

Tekorten aan medicijnen opgelopen tot recordhoogte.

En nu komt het:

Bron: BNR.

Je kan je beschermen door wat medicijnen in beperkte hoeveelheid te hamsteren. Zelf wil ik niet in de situatie terecht komen dat ik niet aan de (voor mij noodzakelijke) antibiotica kan raken als dat weer eens nodig is. Ik heb voorraad voor ongeveer een jaar.

[ATTACH=CONFIG]18981[/ATTACH]

Geprept.

Deze post delen

Onderstaande is al eens eerder voorgekomen. Farmaceutische industrie gaat immers om geld, niet om mensen.

Woedend!!!!!

Tekorten aan medicijnen opgelopen tot recordhoogte.

En nu komt het:

Bron: BNR.

Aangezien de farmaceutische industrie internationaal opereert, zal NL niet het enige land zijn met dit probleem! Als je belangrijke medicijnen gebruikt, kun je daar idd zoals @lewieke zegt een voorraadje van opbouwen, maar wat als een ziekte geconstateerd wordt, en het medicijn is er even niet? Toch wel slordig!

Deze post delen

Nog afgezien van het feit dat je medicatie alleen verkrijgbaar op recept niet kunt oppotten.

Het is gewoon te triest voor woorden. :(

Deze post delen

Nog afgezien van het feit dat je medicatie alleen verkrijgbaar op recept niet kunt oppotten.

Het is gewoon te triest voor woorden. :(

Medicijnen die je langere tijd gebruikt kun je langzaam oppotten door telkens een week of wat voor je medicijnen op zouden zijn om een nieuw recept te gaan vragen

• Leuk 1

Deze post delen

Of je kan gewoon uitleggen aan je arts dat je niet zonder kan. Als het ernstig is, dan weet je arts dat. Als je dan vermeldt dat het medicijn niet beschikbaar is in de apotheek dan kan je voorstellen om een extra voorschrift te schrijven. Zo doe ik het. Niemand maakt daar een probleem van en ik maak er geen misbruik van. Er zijn een paar dingen die ik gewoon preventief heb liggen zoals antibioticum en ontstekingsremmers.

Deze post delen

Of je kan gewoon uitleggen aan je arts dat je niet zonder kan. Als het ernstig is, dan weet je arts dat. Als je dan vermeldt dat het medicijn niet beschikbaar is in de apotheek dan kan je voorstellen om een extra voorschrift te schrijven. Zo doe ik het. Niemand maakt daar een probleem van en ik maak er geen misbruik van. Er zijn een paar dingen die ik gewoon preventief heb liggen zoals antibioticum en ontstekingsremmers.

Helaas dat werkt hier niet meer. Toen ik laatst 1 week eerder mijn herhaal recept had doorgegeven, wilde ik de pillen ophalen bij de apotheek. Maar helaas pindakaas, de apotheker deelde mij mede dat hij de pillen niet mee mocht geven van de zorgverzekeraar omdat ik nog minimaal voor 7 dagen pillen in huis zou moeten hebben.

De zorgverzekeraar houd dat dus in de peiling en verbied hamsteren van medicijnen gewoon.

Deze post delen

Helaas dat werkt hier niet meer. Toen ik laatst 1 week eerder mijn herhaal recept had doorgegeven, wilde ik de pillen ophalen bij de apotheek. Maar helaas pindakaas, de apotheker deelde mij mede dat hij de pillen niet mee mocht geven van de zorgverzekeraar omdat ik nog minimaal voor 7 dagen pillen in huis zou moeten hebben.

De zorgverzekeraar houd dat dus in de peiling en verbied hamsteren van medicijnen gewoon.

Inderdaad, dat is ook mijn ervaring.
  • Leuk 1

Deze post delen

En we kunnen blijven mopperen op de overheid of bedrijven, of we besluiten die medicijnen die allang uit patent zijn zelf te fabriceren. Je kunt niet een bedrijf verplichten iets te leveren. Die hele markt zit zo dicht getimmerd met patenten en regels, plus dat het financieel ook aantrekkelijk moet zijn producten te maken, dat een groot deel van deze problemen juist veroorzaakt is door de bemoeizucht van de ambtenaren.

Deze post delen

Als iemand een tip heeft om antibiotica te verkrijgen hoor ik deze graag.

(En nee, niet via de dierenwinkel aub)

Greener

Deze post delen

Mijn apotheek is gelukkig wat makkelijker. De medicatie die ik elke maand gebruik moet ik doorbellen, en ze willen graag dat je dat drie werkdagen van tevoren doet. Ik tel daar zelf nog drie dagen bij op met als argument dat het in het verleden wel eens is gebeurt dat er een foutje gemaakt word of dat het vergeten is om ze te bestellen. Ik heb ze ook uitgelegd dat, hoewel het niet hebben voor mij niet levensbedreigend is, het wel zeer oncomfortabel is. Verder is de medicatie geindiceerd als 'zo nodig', dus ik heb het gewoon elke dag nodig. Op die manier heb ik nu altijd voor rond een maand extra in huis voor het geval dat er iets fout gaat. Of dat ik ernstig de griep krijg of zo zodat ik niet naar de apotheek kan of wil.

@Greener %29"]http://www.dokteronline.com/#sqr:%28q[antibiotica]%29

EDIT: Je moet denk ik wel even uitvogelen hoelang het spul houdbaar is. Met voedsel enzo let ik daar allang niet meer op maar met medicatie ben ik wat voorzichtiger.

• Leuk 1

Deze post delen

Hallo allemaal,

Allemaal hebben we kunnen lezen over het tekort aan medicijnen. Uiteindelijk kan ik er KWAAD om WORDEN! Als zieke moet je het recht kunnen hebben om het juiste medicijn te krijgen.

Maar in NL worden apothekers verplicht om alleen het goedkoopste medicijn aan de zieke te geven. De zieke krijgt daardoor iedere keer weer een medicijn van de werkzame stof, maar steeds weer een andere merk. Soms zit in dat andere merk medicijn ook andere stoffen, waardoor het medicijn anders werkt voor die persoon. Ik moet iedere keer weer het vertrouwen hebben dat ik het juiste medicijn krijg.

Met mijn lijstje aan medicijnen waar iedere keer een andere merk aan verschijnt, dat is iedere keer hetzelfde liedje, ik heb nog redelijk het vertrouwen dat het goed is. Dat heeft niet iedere zieke, maar dat soms de medicijnen niet beschikbaar zijn, en dat je dan een paar dagen later weer naar die drukke apotheek moet, daar kan je letterlijk van ongeduld ZIEK worden. En dan heb ik nog geluk, er zijn ook zieken waarvoor het medicijn niet meer beschikbaar is, is dat pech? NEE, dat is SCHANDE, geld moet een middel zijn om mensen beter te maken, niet om mensen nog zieker te maken!

Geldgebrek of een beperkt budget moet geen reden zijn om mensen nog zieker te maken, in Cuba doen ze het goed. De gezondheidszorg moet daar met beperkte middelen een goede gezondheid voor iedereen garanderen, door preventie en het draagbaar maken van aandoeningen, plus met beperkte middelen goede therapieén te verzorgen, zorgt voor een goede gezondheid onder de mensen.

Waar wij voor medicijnen en therapieén per persoon meer dan 1550 euro per jaar betalen, plus de miljoenen die de regering bij moet leggen, en dan nog een povere gezondheidszorg hebben is een SCHANDE.

Cubanen hebben gratis toegang tot de gezondheidszorg, ook betalen maar weinig in vergelijking met het salaris dat ze verdienen in tegenstelling met Nederlanders.

Zijn de Cubanen dan beter af? Niet in de zin dat ze echte vrijheid van meningsuiting hebben, de Cubaanse regering bepaalt letterlijk alles in het leven van de Cubanen, daar betalen ze dan voor hun gratis gezondheidszorg en onderwijs. De Nederlanders hebben met de Europeanen een grote vrijheid van meningsuiting met grote keuzemogelijkheden.

Wat zal dan je keuze zijn, dat de kwaliteit van de gezondheidszorg in je land goed is, maar dat je niets te zeggen hebt over je leven?

Of dat alles te zeggen hebt over je leven, maar dat je gezondheidszorg in je land niet zo goed is?

Een moeilijke keuze dus.

Japio

PS: ik draaf door, de gezondheidszorg in Nederland is in vergelijking met de meeste landen nog redelijk goed op orde. Al kan het geen kwaad om te kijken of de medicijnen die goed werken voor een grote of een kleine groep mensen, om die medicijnen in massapoductie te nemen, zodat de prijzen voor de medicijnen misschien omlaag kunnen.

• Leuk 1

Deze post delen

Als iemand een tip heeft om antibiotica te verkrijgen hoor ik deze graag.

(En nee, niet via de dierenwinkel aub)

Greener

Wat ik 2 keer heb gedaan (via 2 verschillende huisartsenposten met een apotheek) is een extra voorraad gescoord door heel per ongeluk het complete doosje in de jas te laten zitten en dat deze heel toevallig de wasmachine zijn terecht gekomen.

Daar trapten ze 2 keer in, maar bij de 2e keer vroegen ze of ik de capsules nog had.

Toen heb ik heel nonchalant gebeld met mijn vrouw, en helaas, ze had ze weggegooid :)

Dat is ondertussen 2 jaar geleden, maar volgens mij moet deze truc nog wel werken.

Let wel op met bepaalde medicijnen!!

diclofenac zal geen probleem zijn m.b.t. houdbaarheid

(maar die kan je ook gewoon in een lichte vorm bij het Kruidvat halen)

Antibiotica is nogal afhankelijk van het soort

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/46304-soorten-antibiotica-tetracyclinen-oa-doxycycline.html

En er zit ook een verschil tussen houdbaar, en behoud van werkzaamheid.

cortisone creme zijn na een paar jaar bijna niet meer werkzaam.

Dus informeer jezelf goed, en ik ben geen arts, dus alles wat ik vertel mag je zelf alsnog uit gaan pluizen.

• Leuk 2

Deze post delen

9 minuten geleden, JJ&A zei:

Zo maken we ons zorgen over de Brexit Engeland, waar veel medicatie vandaan komt.

Mijn vrouw is afhankelijk van de Euthyrox schildklier medicatie en zien het somber in er zonder kan ze nog niet.

We krijgen steeds minder medicatie voor, we kunnen wel meer krijgen in Duitsland maar moet wel met een recept van de huisarts, nog niet gevraagt of ze die wil verstrekken.

Onze Apotheek zegt niet genoeg ruimte te hebben om meer voorraad in te slaan, terwijl de regering zegt dat apothekers meer voorraad moeten aan leggen.

Dus op naar de huisarts.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...