Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Loreen

MERS wereldwijd

Recommended Posts

Ondertussen 20 doden en 162 besmette gevallen, 8 nieuwe MERS-patiënten dus en zoals @Stuudje al zei 1 dode er bij.

Er zijn tot nu toe 19 mensen genezen verklaard.

Hoe staat het met die persoon in tsjechië? Kan er zelf verder niks over vinden.

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Hoe staat het met die persoon in tsjechië? Kan er zelf verder niks over vinden.

Ik heb alleen nog een Tsjechische bron, maar de testresultaten zouden negatief zijn. Goed nieuws dus :)

Dobrá zpráva: Smrtelný virus MERS v Česku zatím není, výsledek testu mladíka, který se vrátil z Koreje, je negativní.

http://www.krajskelisty.cz/praha/obvod-praha-7/9924-dobra-zprava-smrtelny-virus-mers-v-cesku-zatim-neni-vysledek-testu-mladika-ktery-se-vratil-z-koreje-je-negativni-neni-ale-vsem-dnum-konec.htm

-edit:

Vers van de pers een Engelstalig artikel:

http://mobile.reuters.com/article/idUSL5N0Z310X20150617?irpc=932

Deze post delen

Ik vraag me af hoeveel mensen daar ook MERS krijgen en er vervolgens niet meer last van hebben dan een gemiddelde verkoudheid? Waar je dus niks over hoort. Een ziekte die zo besmettelijk is zou veel meer besmettingen moeten opleveren dan nu het geval lijkt.

Deze post delen

Mers duikt opeens op....en ebola is opeens vergeten?

Raar toch?

Ook al zou de Koreaan in Europa wel Mers onder de leden hebben...dan zullen ze dat stil houden.

Beetje preventief rondspuiten en wat pillen hier en daar....hoppa, de bekende doofpotten gaan open.

Onze (westerse) media is niet bepaald onpartijdig cq non-politiek.

Pappen en nathouden en altijd maar sussen en polderen......zo saaaaaaaai en zo doorzichtig!

Deze post delen

Mers duikt opeens op....en ebola is opeens vergeten?

Raar toch?

Ook al zou de Koreaan in Europa wel Mers onder de leden hebben...dan zullen ze dat stil houden.

Beetje preventief rondspuiten en wat pillen hier en daar....hoppa, de bekende doofpotten gaan open.

Onze (westerse) media is niet bepaald onpartijdig cq non-politiek.

Pappen en nathouden en altijd maar sussen en polderen......zo saaaaaaaai en zo doorzichtig!

Onzin, Ebola was al lang en breed vergeten voordat deze MERS-uitbraak in Zuid-Korea in het nieuws kwam. Als men bezig was met doofpotten had men het nieuws dat er mensen in Tsjechië en Slowakije natuurlijk helemaal niet naar buiten gebracht, ipv eerst persberichten uit te sturen en daarna te liegen dat de uitslagen negatief waren.

Deze post delen

Zo onzin vind ik het niet....ebola is er nog steeds en ook nog actief...alleen mogen we er nu even niets meer over horen.

Mers e.a. scenario,s van rampspoed worden uit de kast gehaald.

Alleen en enkel om de focus te verspreiden en de aandacht op een item te verdelen.

Hetzelfde is het geval met de asielzoekers, de economische horden die o.a. Italie en nu zelfs in Zuid-Frankrijk opduiken....waarom horen we niets meer van de horden die Griekenland en Spanje overspoelen?

Meer dan 120.000 zitten er in de opvang in Griekenland en Italie terwijl het seizoen van grootschalige vluchtelingenstromen nog gaat beginnen.

Duitsland heeft momenteel 450.000 asielaanvragen per jaar! te verwerken....maar shhhhhtttt, vooral stilhouden .

Deze post delen

Zo onzin vind ik het niet....ebola is er nog steeds en ook nog actief...alleen mogen we er nu even niets meer over horen.

Mers e.a. scenario,s van rampspoed worden uit de kast gehaald.

Alleen en enkel om de focus te verspreiden en de aandacht op een item te verdelen.

Hetzelfde is het geval met de asielzoekers, de economische horden die o.a. Italie en nu zelfs in Zuid-Frankrijk opduiken....waarom horen we niets meer van de horden die Griekenland en Spanje overspoelen?

Meer dan 120.000 zitten er in de opvang in Griekenland en Italie terwijl het seizoen van grootschalige vluchtelingenstromen nog gaat beginnen.

Duitsland heeft momenteel 450.000 asielaanvragen per jaar! te verwerken....maar shhhhhtttt, vooral stilhouden .

Kan best dat jij zo denkt, maar zou je daar dan alsjeblieft een nieuw topic over willen openen?

Ik probeer namelijk heel hard om dit topic overzichtelijk en informatief te houden, met informatie die hiervoor relevant is.

Dank je.

Deze post delen

Weer 3 doden en 3 besmettingen er bij, dat maakt het totaal 23 doden en 165 besmettingen.

Deze post delen

De verspreiding gaat ondertussen rustig verder zijn gang.

En ondertussen in Nederland is het belangrijkste nieuws volgens NU.nl toch echt wel de voorwaardelijke straf tegen afperser van De Mol.

MERS staat op de derde plaats jongens, niet zo druk over maken dus he. Valt allemaal wel mee :p

Nee even serieus, wij hoeven ons ook niet heel erg druk te maken, we zijn allemaal wel gezond hier (neem ik aan). Persoonlijk hebben we niets te vrezen van MERS.

Deze post delen

En ondertussen in Nederland is het belangrijkste nieuws volgens NU.nl toch echt wel de voorwaardelijke straf tegen afperser van De Mol.

MERS staat op de derde plaats jongens, niet zo druk over maken dus he. Valt allemaal wel mee :p

Nee even serieus, wij hoeven ons ook niet heel erg druk te maken, we zijn allemaal wel gezond hier (neem ik aan). Persoonlijk hebben we niets te vrezen van MERS.

Op dit moment niet, maar als het deze kant op komt en het virus ontwikkeld zich dat het bv. Makkelijker overdraagbaar is ofzo word het wel weer een probleem.

Deze post delen

Op dit moment niet, maar als het deze kant op komt en het virus ontwikkeld zich dat het bv. Makkelijker overdraagbaar is ofzo word het wel weer een probleem.

As per the estimates of the Fiqh Council of North America, Hajj 2015 will fall between September 20 and September 25, insha-Allaah.

Dus eind september komen vanuit Mekka weer ongeveer 5.000 mensen terug van hun reis. De Hadj is de grootste jaarlijkse bijeenkomst van mensen ter wereld. Elk jaar gaan er mensen dood:

In 1987 stierven 402 mensen, vooral Iraniërs, in Mekka bij confrontaties met de Saoedische oproerpolitie tijdens anti-Saoedische betogingen.

Op 2 juli 1990 stierven 1426 pelgrims bij paniek in een voetgangerstunnel.

Op 23 mei 1994 werden ten minste 270 pelgrims gedood tijdens het stenigen van de duivel.

Op 15 april 1997 vielen er 343 doden en ca. 1500 gewonden tijdens een brand in het tentenkamp in Mina.

Op 9 april 1998 werden ten minste 118 pelgrims vertrapt en 180 gewond.

Op 5 maart 2001 werden 35 pelgrims vertrapt tijdens het stenigen van de duivel.

Op 1 februari 2004 stierven 251 pelgrims in een stormloop tijdens hetzelfde ritueel.

Op 23 januari 2005 overleden ten minste 138 pelgrims doordat een voetgangerstunnel tijdens hevige regenval onder water liep.

Op 12 januari 2006 kwamen 362 pelgrims om tijdens het ritueel van het stenigen van de duivel.

En dit zijn dan nog de gevallen waar er sprake is van ongeval of niet-intentioneel geweld. Er sterven er nog veel meer door dehydratie en ziekten. In vorige jaren waren er ongeveer 3 miljoen moslims in Mekka, de afgelopen 2 jaar waren er 2 miljoen tezamen.

Deze post delen

Ik vind de cijfertjes van Zuid-Korea zo raar.

Als je kijkt naar de 23 doden die tot nu toe te betreuren zijn, van 15 daarvan kan ik vinden door wie ze besmet zijn geraakt, van 8 staat er geen info bij. Maar die 15 zijn allemaal besmet geraakt door 3 verschillende personen.

Je hebt natuurlijk eerst de man die MERS meenam naar Zuid-Korea, meneer nr 1149. Hij heeft, van de info die ik kon vinden, 27 anderen besmet, waaronder meneer 1173 en meneer 1181. Bij niet alle patiënten staat vermeld via wie ze het virus hebben opgelopen, dus dit aantal kan hoger zijn. Van die 27 patiënten zijn er 5 overleden, 14 genezen verklaard en 3 stabiel, oftewel 5 nog steeds ziek. Dan zit je tot nu toe, met de 3 stabielen en de 5 nog zieken niet meegeteld, op een mortaliteit van 26%.

Dan komt meneer nummer 1173. Ook hierbij geldt natuurlijk dat de gegevens wellicht niet volledig zijn, maar van wat ik vind heeft hij 29 anderen besmet, zijn er 2 doden, en 1 persoon genezen, oftewel 26 mensen nog ziek. Te prematuur om de mortaliteit te berekenen dus.

Dit is echter wel opvallend als je het vergelijkt met meneer 1181, die dus ook door meneer 1149 besmet is geraakt, en ongeveer tegelijkertijd met meneer 1173 besmet is geraakt en begonnen is anderen te besmetten. Meneer 1181 heeft namelijk 25 anderen besmet, waarvan er nu al 8 mensen overleden zijn, en ook slechts 1 genezen. Van de eerste 6 mensen die door hem besmet zijn geraakt, zijn er ondertussen al 5 overleden.

Geen rare theorieën ofzo, maar ik vind het gewoon zo raar. Meneer 1149, 1173 en 1181 hebben met z'n 3tjes minimaal 81 van de 165 besmettingen op hun naam staan, oftewel (minimaal) bijna de helft. Daarnaast hebben zij met z'n 3tjes minimaal 15 van de 23 doden op hun naam staan, oftewel ruim 65%.

Deze post delen

1 nieuwe besmetting, 1 dode, dus een totaal van 166 besmettingen en 24 doden.

Maar hopen dat deze trend zich doorzet, en dit het einde is van de epidemie in Zuid-Korea :)

En hopen dat dit als een waarschuwing gezien wordt wereldwijd. Als je bij bovenstaande cijfers ziet hoe hard het kan gaan, zie je dus ook hoe belangrijk het is alert en adequaat te reageren bij dit soort zaken. Nou kan je het als pech zien dat bij deze zaak er 3 zogenaamde "superspreaders" waren (personen die veel besmettingen veroorzaakt hebben) maar als je het anders bekijkt mag je toch van geluk spreken dat van de 27 secundaire besmettingen, er maar 2 gevallen zijn die een vergelijkbaar aantal besmettingen op hun naam hebben staan. Als de groei exponentieel was geweest, en die 27 gevallen allen weer ongeveer 27 nieuwe besmettingen veroorzaakt hadden was het een heel ander verhaal geweest. Dan zie je hoe ontzettend hard het kan gaan, met 1 enkel geval dat een virus mee naar huis neemt na een (zaken)reis...

Deze post delen

MERS-patient_traceren

Thailand heeft 175 mensen getraceerd die in contact zijn geweest met de man die besmet is met MERS (Middle East Respiratory Syndrome). Dat heeft het ministerie van Gezondheid zaterdag bekendgemaakt.

Toch_weer_MERS-dode Zuid-Korea

Het aantal doden door de longziekte MERS (Middle East Respiratory Syndrome) in Zuid-Korea is zaterdag toch opgelopen. Een 63-jarige man bezweek in een ziekenhuis, aldus het persbureau Yonhap op basis van informatie van het ministerie van Gezondheid.

Deze post delen

Voor het eerst sinds 2,5 week zijn er geen nieuwe besmettingen bij gekomen. Zoals @Stuudje al aangeeft wel nog een sterfgeval. Nu dus 166 besmettingen en 25 doden.

Deze post delen

Ja dat lijkt er wel op. Kuch.

Ik dacht precies hetzelfde toen ik het las. Na een dag geen nieuwe besmettingen is beetje te vroeg geroepen dat het ingedamd is.

Deze post delen

Ik dacht precies hetzelfde toen ik het las. Na een dag geen nieuwe besmettingen is beetje te vroeg geroepen dat het ingedamd is.

Ook redelijk besmettelijk: Het aantal mensen in Zuid-Korea dat is besmet met de longziekte MERS (Middle East Respiratory Syndrome) is zondag met drie nieuwe gevallen opgelopen naar 169.

Dat meldt persbureau Yonhap, op basis van informatie van het het ministerie van Gezondheid.

Een van hen is een arts die mensen met MERS behandelde.

Aluminium hoofddeksel op: MERS-VIRUS komt uit een lab van een Amerikaans christelijk semi-overheid bedrijf.

Deze post delen

Ook redelijk besmettelijk:

Wat doe ik om besmetting te voorkomen?

Aluminium hoofddeksel op: MERS-VIRUS komt uit een lab van een Amerikaans christelijk semi-overheid bedrijf.
@Simurgh: prepshop artikel?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...