Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppen met kinderen & kinder BOB


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ok tijdens het ophalen van school kreeg ik ineens een ingeving

Stel je hebt een soort trekkersrugzak daarop heb je iets bevestigd en dat kun je een stukje uitklappen zodat er 2 wieltjes op de grond komen waarop een soort vissers stoeltje zit of als je het nog verder uit schuift er nog een set wieltjes op de grond kan komen waardoor het visserstoeltje een lig oppervlak word,

Ik denk dat dat met een licht materiaal te maken moet zijn en niet al te veel in de weg zal zitten

zelfgemaakte sleep brancard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een goede vraag, eentje waar ik zelf ook over na zit te denken (en helaas nog geen oplossing voor heb gevonden). Mijn kids zijn nu 12 en 6. We gaan regelmatig naar het bos, en vooral de jongste houd dat niet altijd even goed vol, hoeveel ik haar ook probeer te motiveren om zelf door te lopen.

 

Ik grap weleens met mn vriendin dat we in het geval van SHTF de jongste maar als eerste opeten, maar ik verwacht niet dat dat een bruikbare oplossing zal zijn als het echt zover is:rolleyes:

 

Goed topic om even in de gaten te houden. Een kar trekken of iets in die richting lijkt mij ook in alle gevallen niet een goede oplossing, je zal dan toch hoe dan ook veel meer gewicht te trekken hebben en dat is juist iets wat je altijd wil vermijden. Misschien moet ik de oudste 100meter voor ons laten lopen zodat hij om de 10 meter een snoepje ofzo op de weg kan leggen als lokaas ;)

 

He, wat crue, als eerste opeten, je moet ze gewoon motiveren!

:p Motivation tool: livestock-prods.jpg.250412cd849be943932b69c13aa4c98b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zag een tijdje geleden op doomsday preppers een vent die had een kar gemaakt die 500KG kon houden met gemak en zelfs als boot gebruikt kon worden (kun je ook met je hele bob en gezin een meer over ipv eromheen en vissen is makkelijker) deze kon je ook makkelijk in een harnas steken als je wilt kan ik best de aflevering voor je opzoeken:)

 

mvg, Mp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk is niet het woord dat ik zou kiezen:cool:

Kijk naar derdewereldlanden en/of die er net uitzijn/komen, China, die werken heel vaak met karren en als je een foto van die karren naast deze moderne versie zet zie je overeenkomsten.

Die overeenkomsten zijn het resultaat van duizend jaar ontwikkeling van de handkar en het overnemen van die ontwikkeling in een moderne uitvoering.

 

Bv grote wielen, grote hefboom enz.

Als je echt wat wilt vervoeren en je alleen mens of dierkracht hebt dan kom je weer bij de kar en die hoef je niet opnieuw uit te vinden!

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Wij hebben zelf gekeken naar een fietskar van Chariot. http://www.chariotcarriers.com/en/nl Deze hebben demping en zijn om te bouwen als kinderwagen, loopwagen en met ski's voor langlaufen of sneeuwschoen wandelen.

Zelf hebben we een pony voor de kinderen maar nog geen geschikte kar voor hierachter.

 

Als je een lastdier hebt, zou ik zelf eerder kijken naar een manier om de kids op het dier te vervoeren. voor kleine kinderen dmv een mand aan weerszijden, voor grotere kinderen gewoon op de rug.

Met kind op het lastdier heb je meer beweeglijkheid dan met kind in kar achter lastdier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een lastdier hebt, zou ik zelf eerder kijken naar een manier om de kids op het dier te vervoeren. voor kleine kinderen dmv een mand aan weerszijden, voor grotere kinderen gewoon op de rug.

Met kind op het lastdier heb je meer beweeglijkheid dan met kind in kar achter lastdier.

 

Zou een prima optie zijn. Wij zitten met 1 van 1.5 jaar en 1 van 4.5 jaar. Als die willen slapen dan gaat mijn voorkeur naar een kar. Zeker wanneer we snachts verplaatsen. Hoe en wat voor kan ben ik nog niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou een prima optie zijn. Wij zitten met 1 van 1.5 jaar en 1 van 4.5 jaar. Als die willen slapen dan gaat mijn voorkeur naar een kar. Zeker wanneer we snachts verplaatsen. Hoe en wat voor kan ben ik nog niet uit.

 

Kar is handig qua hoeveelheid die mee kan, maar erg beperkend in waar je langs en door kan. Daarnaast is het comfort op ongelijk terrein (alles wat geen asfvalt weg is) op zijn best zozo (schud, wiebel, rammel en dan moet je goed ko zijn om door te slapen). Komt nog bij dat mennen een riskanter iets is dan rijden en kar maakt eigenlijk altijd meer herrie dan pony.

Iemand noemt hier ezel? Ezelvachtjes zijn niet/niet geheel waterdicht, als je ze buiten houdt hebben ze schuilstal/waterdichte deken nodig. Geen optie voor BOB achtige situaties in noord-europees klimaat. Daarnaast zijn ezels (en muildieren) lastiger om mee om te gaan dan pony's (incl. shetten die vaak zelfstandiger zijn dan grotere rassen), met weinig ervaring liever pony, want makkelijker idiotproof. Weten wat je wil en waar je naartoe gaat is bij het leiden van een pony ook erg belangrijk. 99% van de pony's/paarden volgen makkelijk een mens die weet waar ze heen gaan en vaak ook langs enge/rare dingen.

 

Ik ben al wel een keertje wensen lijstje tegen gekomen (amerikaans SHTF boek) met zowel ezel als paarden, wat in zo'n scenario af te raden is. Nog afgezien van het communicatieverschil tussen paard en ezel (die als kuddedier geen soortgenoot had in deze lijst) dragen ezels vaak longworm, zelf hebben ze daar geen last van, maar bij SHTF waar ontwormingsmiddelen ontbreken kan dit je paarden het leven kosten. Ivm diezelfde wormen is op een BOL het houden van verschillende diersoorten schapen of geiten en paarden wel aan te raden, want die hebben geen last van elkaars wormen (leverbot uitgezonderd, maar dat heeft slak+nattigheid nodig en daar wil je geen BOL) en verminderen daardoor de infectiedruk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

te meer ik erover denk te meer ik trek naar de bokkenkar.

omdat je er nu al mee zou kunnen beginnen en ze zijn makkelijker te onderhouden in krappe tijden.

 

De optie van @Communicator is de beste.

Je kan je rugzak aandoen en daar de hiker trolley of hiking/walking trailer aan vastmaken.

 

Je hebt een kar nodig met wat grotere wielen, die in het midden zitten, zoals bij een caravan, zodat het gewicht op de wielen rust en niet op je heupen.

Af en toe, bij lange stukken, kan je het gewicht van je heupen nemen en je handen gebruiken.

Je kan er best wel mee langs obstakels en door ruig terrein.

Kijk maar:

 

 

Dus die hand/heup-beugels hebben de goede vormgeving.

Voor de kar, neem je een fietskar.

Gewoon deze ombouwen:

 

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/fietsaccessoires-aanhangers-en-karren/m720084798-fietskar-fietsaanhanger.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

 

Maar als je een iets grotere kar neemt, kan je er ook nog extra spullen indoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lindaja ik zag nu pas dat je op mij had gereageerd dus excuses daarvoor maar alsnog beter laat dan nooit hier heb ik misschien de oplossing voor je probleem:)

 

[ATTACH=CONFIG]5352[/ATTACH]

 

en een link naar de website: http://securitydisastershelters.com/handcarts.html

 

 

 

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt:D

 

 

mvg, Mp

p6060161.jpg

 

leuke foto om inspiratie op te doen

 

na het afgelopen weekend was mijn verlanglijst zo ver gegroeidt dat ik onderhand een vrachtwagen nodig had.

Maar das dromen ik moet toch licht kunnen vervoeren met de benenwagen

Een soort kar die ook op een aanhanger past is wel een idiaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Lol mijn vriend zegt dat ik waarschijnlijk sterker ben dan hem :p

 

Maar alle gekheid op een stokje ik reken er altijd op dat als er iets is ik het alleen zal moeten opknappen,

immers woon ik ook alleen met mijn dochter.

inderdaad zul je alleen moeten opknappen als het er om gaat.

maar dar kun je dan ook alleen maar sterker van worden

en ik hoop voor jouw dat je ook hulp krijg als het er op aan komt.

want dat zullen we allemaal nodig hebben.

vooral diegene die in de steden wonen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...