Ga naar inhoud
GENEGEERD

Handdoeken: zie inhoud van dit topic voor meer info.


Aanbevolen berichten

Vast, en toch blijf ik dit steevast doen want het verschil zit hem er in dat naast al die 'gewone adviezen' er ook wel eens een advies tussen zit dat NIET allerdaags is. En daarvoor zijn we juist preppers, met zo min mogelijk zo veel mogelijk kunnen. Kortom, uitvinden hoeveel we kunnen met één product heeft bij ons een compleet ander niveau, innovatie is keizer hier

 

Oké nou probeer ik een beetje met je mee te denken...

Zou het misschien een idee zijn, als je een topic opent met een titel als "Steevast met Range", offuh, "Range, heerser der innovatie", of "Vast en Ranger", of "Go go power Range" of iets heel anders maar in ieder geval, een topic waarin jij lekker al jouw vragen kan stellen, adviezen kan vragen, innovatief kan doen, kan onderzoeken, uitvinden, exploreren, etc etc etc, zonder dat je voor ieder ding waar je over nadenkt een nieuw topic hoeft te openen? Op die manier kan jij gewoon lekker al je dingen spuien zonder bang te zijn dat je een shitload aan commentaar over je heen krijgt omdat men je topic niet zinnig genoeg vindt, en hoeven de mensen die jouw topics niet zinnig genoeg vinden niet bang te zijn dat ze een shitload aan topics over zich heen krijgen.

 

Win-win toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Range is jouw lithium spiegel niet wat aan de toxische grens? Werkelijk, dit is de zoveelste onzin post. Vraag me af wie jou inmiddels al onder de negeer knop hebben geplakt. En humor ontbreekt je kennelijk ook.

 

Nou waar wacht je op nep-orakel, hou de eer aan jezelf en wees de held van deze ik-heb-niks-beters-te-doen-dan-zeuren-en-afzeiken zaterdag. Druk die negeer knop alsof je leven er van af hangt want je zal maar eens keer gebeuren en overlijden aan een hartverzakking over die 'onzinposts' in jouw ogen. Humor, dat deel ik niet met zulke onvriendelijkheden zoals die van jou.

 

Lieve Range,

 

Wat waardevolle informatie is, dat bepaal ik niet, dat is aan jou. Je hebt zo ook informatie gekregen vanuit de ervaring toen je mijn hond aan de lijn had en hem een stok gooide. Je conditie zal nu wel super zijn, want ik zag je over het hele veld heen schuiven achter die hond aan. Super lief van je. Mij best allemaal, lekker jouw ding doen. En mijn hond ook weer blij! ...maar ben ook blij dat je niks gebroken hebt.

 

Maar mag ik, en ongeveer 13 anderen, dan ook verwonderd zijn over de zaken die jouw bezig houden? Je hebt het over gebroken elastiekjes gehad, een aardappel karma, een simpele thermometer, badkamerkastje, titel voor een liedje, pantoffels .. en nog een aantal zaken, en nu iets over badstof... niet echt zaken die direct met preppen te maken hebben. Wel heel creatief gevonden! dat wel...

 

Waar ik meer mee zit is dat ik soms niet weet of je serieus bent met die posten. En dat blijken meer mensen ongeveer te hebben. Maar je onderschrift begin ik langzaamaan wel beter te snappen. Ook wilde ik je niet boos maken, mijn reactie was ook oprecht.

 

Met vriendelijke groet, Highway

 

en een poot van Roman :o

 

punt uit! :p

 

Oké, fair enough. Daar kan ik wel begrip voor hebben. Ik probeer echter het onderste uit de kan te halen (verder dan velen zullen gaan). Wat levert het op? Dat is de grote vraag, verder kijken dan onze neus lang is, nieuwe inzichten, innovaties, van alles kan het zijn. En verder dan alle rendementjes zoals @martin gaf.

 

Toen ik de titel las dacht ik "hoi hoi, daar is weer een leuke zaterdag trolpost" maar hij blijkt serieus te zijn :)

 

Iedereen moet natuurlijk zelf weten welke afwegingen hij maakt in het relatief korte bestaan tussen geboortedag en sterfdag.

Maar als ik even grofweg een inschatting maak tussen de investering en het mogelijke "rendement" dan lijkt me het een redelijk zinloze vraag.

 

Stel dat je met de diverse tips het voor elkaar krijg om een handdoek 6 jaar ipv 5 jaar te gebruiken

Dan heb je dus 20% van de levensduur van dit product weten te verlengen.

Als het dan zou gaan om je eigen leven dan vind ik die 20% best wel de moeite

Maar het gaat om een handdoek van 5 euro.

Dat is 1 euro winst op een tijdsbestek van 5 jaar, en dan moet je nog zeer alert zijn in het opvolgen van de tips om het gebruik te kunnen verlengen.

 

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er geen zaken zijn die stukken zwaarder wegen dan de levensduur van een handdoek.

 

Stel je koop 5 handdoeken, en na 5 jaar gooi je ze weg

Dankzij de tips koop jij straks 5 handdoeken, en na 6 jaar gooi je ze weg (alhoewel, je gebruik ze dan als poetsdoek)

Als je nog 50 jaar denk te leven heb je in situatie A 10 keer een aanschaf

En in situatie B koop je 9 keer je set, want je koop ze per 5, dus je heb alsnog 9 keer een koopmoment.

 

Begrijp je een beetje waarom ik (en volgens mij ook nog wat anderen) denken "WTF"?

 

Je kan het een beetje vergelijken met mensen die in het weekend op zoek gaan naar de beste aanbieding voor toiletpapier.

Ze gaan met de auto 5 verschillende winkels bezoeken, ze besparen warempel 2 euro, maar zijn 2 uur van hun leven aan het verprutsen, en hebben 2 euro extra aan benzine verbruikt tijdens hun inkoop.

 

Wel leuk om te lezen dat je er op verkeek om eerlijk te zijn. Dank voor het uitrekenen van her rendement alleen houd je met twee dingen geen rekening. A) Wat heb ik nu? en hoeveel B) Wat wil ik en hoeveel?

 

Op 5 handdoeken is het rendement verwaarloosbaar zoals in je toilet voorbeeld. Maar nu komt het, deze post plakken kostte me 5 minuten van mijn tijd, had ik al lang en breed in de planning want ik was nieuwsgierig. Ik combineerde het met diverse andere vragen gerelateerd hieraan en als bonus krijg ik ook nog fantastische tips!

 

Btw, ik vind 6 jaar voor een handdoek kort. Ik richt mijn pijlen op zeker 15 jaar. We hebben het hier over handdoeken met als insteek kwaliteit. Ik zet het maar even dik gedrukt neer om het belang te onderstrepen wat mijn prioriteit voor deze middelen zijn. Ik gebruik doeken (handdoeken, douchedoeken, vele soorten doeken) regelmatig voor van alles en nog wat. Heel prettig en universeel bruikbaar onderschat dat absoluut niet. Bovendien passen ze ook nog perfect in het rijtje 'prepwaardige cadeau's' en zijn ze een zeer waardevol middel voor ruilhandel ten tijde van een SHTF.

 

@Range . Als je handdoekjes op zijn doe dan na t douchen push ups tot je droog bent, das stiekem sterk worden niet? Tip van Flip

 

En dit zijn de pareltjes waar ik naar zocht! Gek of geniaal, ik ga voor dat laatste, dank Ronin!

 

Edit: @Loreen, ja dat behoort tot de mogelijkheid. Echter wordt dat chaos voor mijn eigen draadjes. Immers wordt dan niet duidelijk uiteindelijk waar het over gaat. Daarvoor zijn topics en zoals de naam al zegt: betekent dat 'onderwerp'. Kortom, ik zou het ook best willen om jullie te 'ontzien' alleen moet dit niet ten koste gaan van de mogelijkheden die ik als lid heb om een vraag/discussie/overleg zo goed en duidelijk mogelijk te brengen. Is het niet voor mijzelf dan wel voor anderen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

PRACHTIG hoe een fucking draadje over handdoeken kan uitlopen tot dit, maakt je toch trots op het prepper zijn he.

@Range Het gaat om handdoeken, denk om regel nummer 6.

 

 

Gadverdamme wat prachtig dit topic. Ik ga gelijk actiever zijn op het forum om hier aan te deelnemen. Zo trots @MyronPrps ik nu ben, ben ik nog nooit geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief prepper forum, ik gooi de handoek in de ring. Wat een onzin antwoorden. Zoveel energie we in de topic gooien. Echt echt fantatisch!

Natuurlijk heb ik toch nog even over mijn handdoeken nagedacht en wat ik echt belangrijk vind is dat ze blauw zijn. De andere kleuren zijn namelijk verdeeld over mijn dochters en partner. Wassen doe ik niet zelf dus daar kan ik echt niks over vertellen. Laatst viel het me wel op dat ik een handdoek heb waar het randje aan de kopse kant afgescheurd is. Dus toch slijtage na 25 jaar, of is het gewoon domme pech. Ook heb ik in herrinnering is een label gezien met een H erop dus waarschijnlijk merk Hella of Henkel of zoiets. Vouwen van een handoek ben ik nog niet over uit. Soms eerst door de lengte en dan dubbel dubbel, of eerst dubbel en dan een lengte vouw en dan weer dubbel. Een hekel heb ik aan nat ophangen aan het droogrek en dan van die uitgetrokken puntjes van de wasknijper moeten opvouwen. Dat vouwt echt heel lelijk op. Dus drogen met een droog machine is mijn advies. Niks droogt beter af dan een knuffel handdoek. Dus bij langdurige stroom uitval moet je echt realiseren dat je een hevige shtf handoeken situatie krijgt. Ook heb ik nagedacht ovef het gebruik van de handdoek. Uit zuinigheid doe ik wel een week met twee handoeken. De hoekjes gebruik ik voor afspoelen van mijn mond na het tanden poetsen. De andere kant voor als ik mijn neus schoonmaak. Soms haal je de tee kanten door elkaar dus een twee kleurige handoek zou nog uitgrvonden moeten orden. Wat dus al verteld dat er wienig innovatie in het stukje handdoek zit. Een tweede gebruik ik om mijn haren droog te maken na het douchen en op de badkamer vloer te leggen. Niks vervelender dan naakt, nat op een koude badkamer vloer te staan. Ik red het zo wel. Was middel ben ik nog niet uit,, eigenlijk als ze schoon ruiken zal het ook wel schoon zijn. Voor nu even, ik moet toch nog even meer nadenken over hetonderwephanddoeken.

Goede post Rage! Ik had er nog nooitover ngedacht, maar deed intiutief al veel dingen op mijn manier. Je hebt me wakker gemaakt. (Smiley)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief prepper forum, ik gooi de handoek in de ring. Wat een onzin antwoorden. Zoveel energie we in de topic gooien. Echt echt fantatisch!

Natuurlijk heb ik t8ch nog evrn over mijn handdoeken nagedacht en wat ik echt belangrijk vind is dat ze blauw zijn. De andere kleuren zijn verdeeld over mijn dochters en partner. Wassen doe ik niet zelf dus daar kan ik echt niks vertellen. Laatst viel het me wel op datik een handdoek heb waar het randje aan de kopsekant af is. Dus toch slijtage na 25 jaar, of gewoon domme pech. Ook heb ik in herrinnering is een label gezien met een H erop dus waarschijnlijk merk Hella of Heineke. Vouwen van een handoek ben ik nog niet over uit. Soms eerst door de lengte en dan dubbel dubbel, of eerst dubbel en dan een lengte vouw en dan weer dubbel. Een hekel heb ik aan nat ophangen aan het droogrek en dan van die uitgetrokken puntjes moeten opvouwen. Dat vouwt echt heel lelijk op. Dus drogen met een droog machine is mijn advies. Niks droogt beter dan een knuffel handdoek. Dus bij langdurige stroom uitvsl moet je echt realiseren dat je een hevige shtf handoeken situatie krijgt. Ook heb ik nagedacht ovef het gebruik van de handdoek. Uit zuinigheid doe ik wel een week met twee handoeken. De hoekjes gebruik ik voor afspeoelen van mijn mond na het tanden poetsen. De andereoant voor als ik mijn neus schoonmaak. Soms haal je de tee kanten door elkaar dus een twee kleurige handoek zou nog uitgrvonden moeten orden. Wat dus al verteld dat er wienig innovatie in het stukje handdoek zit. Een tweede gebruik ik om mijn haren droog te maken na het douchen en op de badkamer vloer te leggen. Niks vervelender dan naakt, nat op een koude badkamer vloer te staan. Ik red het zo wel. Was middel ben ik nog niet uit,, eigenlijk als ze schoon ruiken zal het ook wel schoon zijn. Voor nu ev2n, ik moet toch nog even meer nadenken over hetonderwephanddoeken.

Goede post Rage! Ik had er nog nooitover ngedacht, maar deed intiutief al veel dingen op mijn manier. Je hebt me wakker gemaakt. (Smiley)

 

Nooit maar dan ook nooit iedere keer hetzelfde vouwen. Bij iedere keer hetzelfde vouwen krijg je op die plek een dunnere badstof en gaat de levensduur achteruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

A towel, [The Hitchhiker's Guide to the Galaxy] says, is about the most massively useful thing an interstellar hitchhiker can have. Partly it has great practical value. You can wrap it around you for warmth as you bound across the cold moons of Jaglan Beta; you can lie on it on the brilliant marble-sanded beaches of Santraginus V, inhaling the heady sea vapors; you can sleep under it beneath the stars which shine so redly on the desert world of Kakrafoon; use it to sail a miniraft down the slow heavy River Moth; wet it for use in hand-to-hand-combat; wrap it round your head to ward off noxious fumes or avoid the gaze of the Ravenous Bugblatter Beast of Traal (such a mind-boggingly stupid animal, it assumes that if you can't see it, it can't see you); you can wave your towel in emergencies as a distress signal, and of course dry yourself off with it if it still seems to be clean enough.

Link naar reactie
Delen op andere sites

More importantly, a towel has immense psychological value. For some reason, if a strag (strag: non-hitch hiker) discovers that a hitchhiker has his towel with him, he will automatically assume that he is also in possession of a toothbrush, face flannel, soap, tin of biscuits, flask, compass, map, ball of string, gnat spray, wet weather gear, space suit etc., etc. Furthermore, the strag will then happily lend the hitch hiker any of these or a dozen other items that the hitch hiker might accidentally have "lost." What the strag will think is that any man who can hitch the length and breadth of the galaxy, rough it, slum it, struggle against terrible odds, win through, and still knows where his towel is, is clearly a man to be reckoned with.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is zelfs een handdoek dag! Helaas was dat afgelopen week, daar moeten we dan weer een jaar op wachten.

 

Towel Day is celebrated every year on 25 May as a tribute to the author Douglas Adams by his fans.[1] On this day, fans carry a towel with them, as described in Adams' The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, to demonstrate their appreciation for the books and the author.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een fantastisch onderwerp toch!

 

Anekdote

 

Drie gulden brandschade

 

Een verhaal uit het boek "Over Udenhout en zijn Rabobank"

Een cliënt van de Rabobank had een kleine brandschade gemeld bij Bert van Asten. In dit geval was er brandschade aan een handdoek. Het was bij de bank bekend dat deze cliënt elk klein schadegeval probeerde te claimen. Hoe los je zoiets op, zonder de klant te verliezen? De directeur van de bank Toontje van den Bersselaar en zijn assistent Bert van Asten begeven zich naar de woning van de klant om de schade op te nemen. Zij constateren dat er een gat is gebrand in een gewone keukenhanddoek, met een nieuwwaarde van f.3.-. Omdat de helft van de handdoek onbeschadigd was besluiten de experts de schade aan de handdoek voor 50% te vergoeden, dus hiervoor f.1,50 uit te betalen. De andere helft is nog goed, want daar kan de cliënt nog twee washandjes van maken. Tevreden gaan de partijen uit elkaar. En de brandverzekering blijft doorlopen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief prepper forum, ik gooi de handoek in de ring. Wat een onzin antwoorden. Zoveel energie we in de topic gooien. Echt echt fantatisch!

Natuurlijk heb ik toch nog even over mijn handdoeken nagedacht en wat ik echt belangrijk vind is dat ze blauw zijn. De andere kleuren zijn namelijk verdeeld over mijn dochters en partner. Wassen doe ik niet zelf dus daar kan ik echt niks over vertellen. Laatst viel het me wel op dat ik een handdoek heb waar het randje aan de kopse kant afgescheurd is. Dus toch slijtage na 25 jaar, of is het gewoon domme pech. Ook heb ik in herrinnering is een label gezien met een H erop dus waarschijnlijk merk Hella of Henkel of zoiets. Vouwen van een handoek ben ik nog niet over uit. Soms eerst door de lengte en dan dubbel dubbel, of eerst dubbel en dan een lengte vouw en dan weer dubbel. Een hekel heb ik aan nat ophangen aan het droogrek en dan van die uitgetrokken puntjes van de wasknijper moeten opvouwen. Dat vouwt echt heel lelijk op. Dus drogen met een droog machine is mijn advies. Niks droogt beter af dan een knuffel handdoek. Dus bij langdurige stroom uitval moet je echt realiseren dat je een hevige shtf handoeken situatie krijgt. Ook heb ik nagedacht ovef het gebruik van de handdoek. Uit zuinigheid doe ik wel een week met twee handoeken. De hoekjes gebruik ik voor afspoelen van mijn mond na het tanden poetsen. De andere kant voor als ik mijn neus schoonmaak. Soms haal je de tee kanten door elkaar dus een twee kleurige handoek zou nog uitgrvonden moeten orden. Wat dus al verteld dat er wienig innovatie in het stukje handdoek zit. Een tweede gebruik ik om mijn haren droog te maken na het douchen en op de badkamer vloer te leggen. Niks vervelender dan naakt, nat op een koude badkamer vloer te staan. Ik red het zo wel. Was middel ben ik nog niet uit,, eigenlijk als ze schoon ruiken zal het ook wel schoon zijn. Voor nu even, ik moet toch nog even meer nadenken over hetonderwephanddoeken.

Goede post Rage! Ik had er nog nooitover ngedacht, maar deed intiutief al veel dingen op mijn manier. Je hebt me wakker gemaakt. (Smiley)

 

Dankjewel :)!

 

Nooit maar dan ook nooit iedere keer hetzelfde vouwen. Bij iedere keer hetzelfde vouwen krijg je op die plek een dunnere badstof en gaat de levensduur achteruit.

 

Oprollen schijnt daarvoor inderdaad de oplossing te zijn.

 

Wat een fantastisch onderwerp toch!

 

Anekdote

 

Drie gulden brandschade

 

Een verhaal uit het boek "Over Udenhout en zijn Rabobank"

Een cliënt van de Rabobank had een kleine brandschade gemeld bij Bert van Asten. In dit geval was er brandschade aan een handdoek. Het was bij de bank bekend dat deze cliënt elk klein schadegeval probeerde te claimen. Hoe los je zoiets op, zonder de klant te verliezen? De directeur van de bank Toontje van den Bersselaar en zijn assistent Bert van Asten begeven zich naar de woning van de klant om de schade op te nemen. Zij constateren dat er een gat is gebrand in een gewone keukenhanddoek, met een nieuwwaarde van f.3.-. Omdat de helft van de handdoek onbeschadigd was besluiten de experts de schade aan de handdoek voor 50% te vergoeden, dus hiervoor f.1,50 uit te betalen. De andere helft is nog goed, want daar kan de cliënt nog twee washandjes van maken. Tevreden gaan de partijen uit elkaar. En de brandverzekering blijft doorlopen.

 

Leuk verhaal ^^!

 

@Range, ik herken de gedachtegangen/manier van denken over dingen waar een ander mens verbaast van staat te kijken, maar dit gaat mij een beetje te ver:confused: Vroeger had men immers geen badstof handdoek. Dat was heel erg luxe!

 

€0,02

 

Even voor de duidelijkheid, ik streef niet naar teruggaan naar 'vroeger'. Ik streef naar het optimaliseren (en naast elkaar bestaan van) traditionele kennis van vroeger met de moderne technologie van nu. Mijn opa en oma hoeven deze informatie niet te weten nee, maar voor hen van mijn leeftijd en die nog wel een paar jaartjes meegaan is het wel knap prettig als je dit weet en met een paar 'andere' handelingen die echt niet langer hoeven te duren de levensduur van je materiaal aanzienlijk verlengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook goede morgen. Ben je effe douchen staat het helemaal vol hier.

Maar even snel terugbladerend: ik mis iets heel belangrijks, wat is de ideale afmeting van een handdoek ? En varieerd dat nog met de kwaliteit of materiaal ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook goede morgen. Ben je effe douchen staat het helemaal vol hier.

Maar even snel terugbladerend: ik mis iets heel belangrijks, wat is de ideale afmeting van een handdoek ? En varieerd dat nog met de kwaliteit of materiaal ?

 

Te klein is niet fijn, maar dat vindt mijn vrouw ook ! Ik neem het liefst een handdoek met de lengte van mijn rechter hand, over de rug naar mijn linker elleboog. Zo'n 1.40m in mijn geval ! Dan kun je lekker over je rug strijken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

traditionele kennis van vroeger met de moderne technologie

 

kijk aan, we komen langzaam in de preppers zone: welk formaat handdoek is handig voor meerdere doelen.

 

Een groot badlaken droogt af, en is als deken of cape, of gordijn in de auto, of vloerkleed, tafellaken, opgevouwen als kussen, en zelfs als brancard of mitella te gebruiken. Dat soort punten is prepper informatie.

 

En het mag er ook nog leuk uit zien ;)

 

[ATTACH=CONFIG]18734[/ATTACH]

 

... al dat andere geneuzel over handdoeken is zoooo zonde van je kostbare tijd van je leven @Range! of doe dat inderdaad op andere fora, of ga naar de SC Libelle zomerweek, dan kan je daar lekker ouwenelen over handdoekjes en pantoffels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk kan een tekst op je handdoek erg handig zijn :rolleyes:

 

[ATTACH=CONFIG]18735[/ATTACH]

Voor het reserveren van je BOL bv.

 

[ATTACH=CONFIG]18736[/ATTACH]

Of deze, als je "oranje gezind bent"!

 

[ATTACH=CONFIG]18737[/ATTACH]

En deze als je handdoeken topics maar niets vindt ;)

 

En als je iedere keer je handdoek anders wilt opvouwen zijn hier wat voorbeelden:

[ATTACH=CONFIG]18738[/ATTACH]

 

Wat een fantastische topic is dit toch :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Range, nieuwe ideeën zijn super goed. Ok handdoeken misschien niet direct heel interessant, en toch wil ik je aanmoedigen altijd te blijven denken, wie weet verzin je ineens een geweldige oplossing waar anderen nog niet over nagedacht hebben.

 

Misschien is het wel een idee om daar een groep voor aan te maken?

 

Dan kunnen geïnteresseerden onderling over niet direct prepper gerelateerde onderwerpen informatie uitwisselen, EN je kan daarin aparte draadjes openen.

 

Zomaar een idee hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...