Ga naar inhoud
GENEGEERD

USB beveiliging


Nickx

Aanbevolen berichten

Gast anoniem
Spammer alert!

 

 

En als ik dan kijk wie er op dit soort links zit te klikken

 

 

http://goo.gl/#analytics/goo.gl/dj6T0A/two_hours

 

 

Dan zijn er dus 37 op preppers.nl die zomaar op een link zitten te klikken.

(de afgelopen 2 uur)

 

Heeft het dan eigenlijk wel zin om het te hebben over complexe wachtwoorden en veilig gebruik van internet?

 

edit:

binnen 2 minuten zijn het er 10 meer, het zijn er nu 48.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Allemachtig. Dit is toch ongelofelijk!!

 

attachment.php?attachmentid=18742&stc=1

 

Hoe kan het zijn dat we hier voortdurend op hameren (nl.: dat je in principe zeer terughoudend moet zijn bij het klikken op links, en al zeker als die links zijn geplaatst door users die klaarblijkelijk nog niet zo lang op het forum zetten, en waarvan de INHOUD van de post al doet vermoeden dat het om een spam/trap verzoek gaat) en dat er dan toch in totaal meer dan 60 mensen zijn die domweg klikken???

 

En dan ook nog klikken zonder gebruik te maken van plugins en programma's die je in ieder geval nog een stukje internet-security geven.

 

Goed.. van de mensen die op die link hebben geklikt is in ieder geval de nodige info verzameld, waaronder je IP adres, gebruikte browser, en wie weet wat nog meer.

 

Onbegrijpelijk.... onbegrijpelijk...

 

BP

 

PS: aan de andere kant zijn die mensen in goed gezelschap. Dat was dus ook precies hoe de trojaanse software op de computers van het Duitse parlement terecht is gekomen. Inmiddels is bekend dat er zeker meerdere 'batches' aan informatie vanuit de interne servers van het parlement naar derden zijn verzonden. (bron)

 

O ja... voor de mensen die nu menen te moeten klagen dat ik zelf ook telkens een 'link' bij de informatie zet die ik post:

Ik vind het normaal dat informatie die je geeft ook verifeerbaar is en plaats daarom zo mogelijk altijd informatie over de bron c.q. referentie.

Als je wil klikken op links, gebruik dan de kopieerfunctie en open de link in een browser die separaat staat van je huidige browser, of nog beter: gebruik de tools uit de workshop internet security die ik op de SC Veluwezoom 2015 gaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemachtig. Dit is toch ongelofelijk!!

 

Hoe kan het zijn dat we hier voortdurend op hameren (nl.: dat je in principe zeer terughoudend moet zijn bij het klikken op links, en al zeker als die links zijn geplaatst door users die klaarblijkelijk nog niet zo lang op het forum zetten, en waarvan de INHOUD van de post al doet vermoeden dat het om een spam/trap verzoek gaat) en dat er dan toch in totaal meer dan 60 mensen zijn die domweg klikken???

 

En dan ook nog klikken zonder gebruik te maken van plugins en programma's die je in ieder geval nog een stukje internet-security geven.

 

Goed.. van de mensen die op die link hebben geklikt is in ieder geval de nodige info verzameld, waaronder je IP adres, gebruikte browser, en wie weet wat nog meer.

 

Onbegrijpelijk.... onbegrijpelijk...

 

BP

 

PS: aan de andere kant zijn die mensen in goed gezelschap. Dat was dus ook precies hoe de trojaanse software op de computers van het Duitse parlement terecht is gekomen. Inmiddels is bekend dat er zeker meerdere 'batches' aan informatie vanuit de interne servers van het parlement naar derden zijn verzonden. (bron)

 

O ja... voor de mensen die nu menen te moeten klagen dat ik zelf ook telkens een 'link' bij de informatie zet die ik post:

Ik vind het normaal dat informatie die je geeft ook verifeerbaar is en plaats daarom zo mogelijk altijd informatie over de bron c.q. referentie.

Als je wil klikken op links, gebruik dan de kopieerfunctie en open de link in een browser die separaat staat van je huidige browser, of nog beter: gebruik de tools uit de workshop internet security die ik op de SC Veluwezoom 2015 gaf.

 

JIJ vindt dit misschien ongelofelijk, omdat JIJ door jouw eigen bril kijkt. Veel mensen weten hoe er willekeurig, zonder na te denken, op links geklikt wordt, en berichten klakkeloos gevolgd worden. Sommige van die mensen proberen daar dan soms op te wijzen. Hoe reageerde jij er ook al weer op gisteren, toen er op jouw berichten gewezen werd dat het belangrijk is om mensen niet alleen te wijzen op het belang van het hebben van een goed wachtwoord, maar om mensen ook te wijzen op het belang van kritisch omgaan met berichten en sites die gedeeld worden??

Misschien ook iets om over na te denken, de volgende keer dat je iemand afbrandt!

Je lijkt niet in te zien dat de berichten over internetveiligheid die jij plaatst, voor veel mensen minimaal 10 stappen te ver zijn. Dat er dus inderdaad mensen zijn die nog gewoon op een link klikken als die voor hun neus staat. Die bereik je niet door allerlei specifiek vakjargon met leuke kleurtjes een bericht in te gooien. De mensen die jouw berichten WEL begrijpen, zijn de mensen die zich al verdiept hadden in internetveiligheid.

 

Wellicht is het constructiever om je onbegrip over "die mensen" om te buigen naar behulpzaamheid.

 

En even voor de zekerheid, ik had niet geklikt, ik heb niet eens een link zien staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bunkerprepper @martin

 

Zit net alles te lezen, maar denk dat de 100 klikkers (op de link) wel graag de eventuele gevolgen en risico's willen weten.

Misschien kan in het kort in Jip en Janneke taal de eventuele "schade" hier neegetypt worden.

 

Neen, niet aangeklikt. Maar mijn vingers jeukten wel om toch te kijke. Nee niet doen tom zei ik tegen mezelf. Wat was er eigenlijk te zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anoniem
@Bunkerprepper @martin

 

Zit net alles te lezen, maar denk dat de 100 klikkers (op de link) wel graag de eventuele gevolgen en risico's willen weten.

Misschien kan in het kort in Jip en Janneke taal de eventuele "schade" hier neegetypt worden.

 

Neen, niet aangeklikt. Maar mijn vingers jeukten wel om toch te kijke. Nee niet doen tom zei ik tegen mezelf. Wat was er eigenlijk te zien?

 

 

Op zich is er niks aan de hand als je op de link zou klikken

Maar hetgeen mij (en BP) een beetje verontrust is dat er blijkbaar meer dan 100 preppers zijn, die "zomaar" op een link klikken.

 

Wat men MINIMAAL na het klikken van die link zou kunnen achterhalen is je IP nummer, je browserversie, je OS (windows/mac).

Stel stel dat deze link naar een plek zou verwijzen waar een zogenaamde exploit zou staan, dan zouden en nu minimaal 100 mensen een mogelijk virus of spyware op hun pc hebben geactiveerd.

 

Vergelijk het een beetje met het aannemen van een snoepje van een wildvreemd persoon.

Het kan onschuldig zijn, maar het kan ook anders uitpakken.

 

Dus er is helemaal niks aan de hand, maar het is wel tegenstrijdig dat er meer dan 100 mensen op een link klikken terwijl deze mensen extra voorzichtig zullen zijn.

Vandaar dat je in het overzicht zie dat die link vanuit een ander forum iets meer hits heeft (hoop ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bunkerprepper :

Mocht je niet willen dat je USB sticks direct als USB sticks zichtbaar zijn (want dan wil iedereen natuurlijk weten wat er op die sticks staat, dan heb je nog steeds het aloude principe van hidden in plain sight.

Je hebt USB sticks in alle soorten en maten. Wat te denken van bijvoorbeeld een USB stick vermomd als autosleutel? 5 Euro op Ebay.

 

What about Encryption and Key-files?

Sommige Passwordvaults (voorbeeld: Keepass) en sommige encryptie-programma's maken gebruik van zowel paswoorden in combinatie met Keyfiles, meestal gegenereerde (sterke 16+ of 32+ strings) die op een USB-stick staan. Als ik een lang weekend of met vakantie ga trek ik die USB card uit de computer en neem deze gewoon mee op reis. Een aantal gegevens op mijn computer, waaronder medische gegevens en een 'diary' zijn gewoon niet toegankelijk meer, zelfs als je het paswoord zou weten. Dit is misschien wat 'overdone' maar het is ook wel een beetje een hobby.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bunkerprepper :

 

 

What about Encryption and Key-files?

Sommige Passwordvaults (voorbeeld: Keepass) en sommige encryptie-programma's maken gebruik van zowel paswoorden in combinatie met Keyfiles, meestal gegenereerde (sterke 16+ of 32+ strings) die op een USB-stick staan. Als ik een lang weekend of met vakantie ga trek ik die USB card uit de computer en neem deze gewoon mee op reis. Een aantal gegevens op mijn computer, waaronder medische gegevens en een 'diary' zijn gewoon niet toegankelijk meer, zelfs als je het paswoord zou weten. Dit is misschien wat 'overdone' maar het is ook wel een beetje een hobby.

 

Dat is ook precies wat er met dit soort sticks gedaan wordt (zie de post hierboven over de manier waarop Snowden zijn encryptie georganiseerd heeft.) :rolleyes:

 

BP

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bestanden in kwestie in een .rar bestand stoppen met winrar of 7zip. Een password ingeven mag maar hoeft niet. Van die ene rar maak je een aantal rarretjes van een aantal kb.

 

Die rarretjes kan je met steganography in een reeks vakantie kiekjes verstoppen. Die vakantie foto's zet je verspreid op meerdere usb sticks.

 

Mocht je er een van kwijtraken dan ziet

#1 men alleen fotos en gaan ze niet verder kijken.

#2 de data niet compleet aanwezig is.

 

nadeel je topsecret bestand terug halen heeft wat tijd nodig :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...