Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] 24 uur gevechtsrantsoen ontbijt+lunch


homerun

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Een Belgisch gevecht ransoen ( franse makelij ) kan ik kopen voor 10€ denk ik . En in die zit nog meer dan in de nl.

@Geert , heb er 24 kunnen kopen voor 5 euro stuk, dus blijkbaar goede koop gedaan, heb verkoper gevraagd iets te laten weten als hij er nogmaals heeft, niets meer gehoord, was dus éénmalig denk ik, zijn idd heel volledig , inclusief esbit tabletten en brandertje, heb er een 4 tal al los geproefd, en vond het allemaal helemaal niet slecht, als ik terug denk aan mijn legertijd zijn de huidige soldaten op dat gebied toch verwendt.

 

PICT8742.JPG.17cc132e2e966f422869e261d60e1249.jpg

 

PICT8746.JPG.8df5a16e4e4dd1088169a8e5e26345ce.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha omg dat jullie die meuk voor de lol eten.. :o Jullie zijn niet wijs :p

 

Maar los daarvan, het rantsoen wat @homerun heeft getest is niet compleet. Er horen nog 2 blikken voedsel voor de warme maaltijd bij. Dus 1 doosje en 2 blikken maakt één compleet 'WOL' (warm, ontbijt en lunch) voor 24hr.

Ik leef soms noodgedwongen dagen en soms weken op deze 'wolletjes' en wat @Stuudje zei dat er veel suikers in zitten klopt als een bus. Met name heel veel snelle suikers. Deze geven je maar kort een vol gevoel, maar houden je wel opgepept en actief. Qua voedingswaarde haal je er eigenlijk maar bar weinig uit. Menig (ex-)militair zal met mij beamen dat na je na een week op wol snel kilo's lichter bent. Afgelopen januari ben ik in 2,5 week tijd ruim 8kg afgevallen, zonder veel fysieke inspanning te hebben moeten leveren (voertuigcommandant).

 

Een ander bijkomend nadeel van deze rantsoenen is de afwezigheid van vitamines en mineralen. Al na enkele dagen ga je merken dat je lichaam tekort komt aan essentiele vitamines. Geschuurde lippen, blaasjes en aften in de mond. Daarom heb ik altijd op oefening een potje multivitamine op zak om te compenseren. Ik vermoed dat als je het leven op wol door trekt je zeker symptonen, dan wel volwaardige scheurbuik zal gaan ontwikkelen.

 

Ofwel, geef mij de veldkeuken maar! :o

 

P.S. iemand bekend met de beruchte indische kip met rijst? Ik heb nog wel een blikje of 3 staan voor de liefhebber!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een aanvulling.... als je echt wakker moet blijven maak je een lekker bakje poeroet.

 

Benodigdheden:

- 1x compleet doosje gevechtsrantsoen

- 1x Stalen mok

- Veldfles opgetopt met water

- Brandertje / Kochertje

 

Zet de stalen mok op het brandertje/kochertje en vul hem voor 3/4 met water.

Verwarm het water tot het kookpunt.

Neem de mok van het vuur en voeg al roerend het volgende in willekeurige volgorde toe:

- 2x oploskoffie (vriesdroog)

- 2x koffiemelk

- 2x cacaodrankpoeder (chocolade melk)

- 1x bouillonpoeder (onbekende smaak)

- 4x pakjes suiker

- 1x een pakje zout

 

Blijven roeren tot op drinkbare temperatuur. Ik garandeer, beter dan een 2-pack redbull. Santé!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert , heb er 24 kunnen kopen voor 5 euro stuk, dus blijkbaar goede koop gedaan, heb verkoper gevraagd iets te laten weten als hij er nogmaals heeft, niets meer gehoord, was dus éénmalig denk ik, zijn idd heel volledig , inclusief esbit tabletten en brandertje, heb er een 4 tal al los geproefd, en vond het allemaal helemaal niet slecht, als ik terug denk aan mijn legertijd zijn de huidige soldaten op dat gebied toch verwendt.

 

PICT8742.JPG.17cc132e2e966f422869e261d60e1249.jpg

 

 

PICT8746.JPG.8df5a16e4e4dd1088169a8e5e26345ce.jpg

Dan heb jij ze goedkoop . Vroeger had ik ze ook aan 6€ .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een aanvulling.... als je echt wakker moet blijven maak je een lekker bakje poeroet.

 

Benodigdheden:

- 1x compleet doosje gevechtsrantsoen

- 1x Stalen mok

- Veldfles opgetopt met water

- Brandertje / Kochertje

 

Zet de stalen mok op het brandertje/kochertje en vul hem voor 3/4 met water.

Verwarm het water tot het kookpunt.

Neem de mok van het vuur en voeg al roerend het volgende in willekeurige volgorde toe:

- 2x oploskoffie (vriesdroog)

- 2x koffiemelk

- 2x cacaodrankpoeder (chocolade melk)

- 1x bouillonpoeder (onbekende smaak)

- 4x pakjes suiker

- 1x een pakje zout

 

Blijven roeren tot op drinkbare temperatuur. Ik garandeer, beter dan een 2-pack redbull. Santé!

 

Hahaha! Idd! Super hyper wordt je er van. Heb al heel wat bakken hiervan gedronken. Al lieten wij het wat langer inkoken en 4 tot 5 zakjes oploskoffie. Oh ja, ook goed als je aan de diaree bent. Na het drinken loop je gegarandeert leeg en daarna nergens meer last van. Top spul! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...