Ga naar inhoud
GENEGEERD

Slangen


Valteron

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ben een aantal keren een adder tegen gekomen. Liet gelijk mijn borsthaar zien met een oerbrul en hij krulde uit zichzelf boven mn vuurtje, gevild en al.

 

Even serieus, ik ben dus wel eens een adder tegen gekomen (2x) en dat is niks speciaals; hij kijk daar nou een slang, zal die giftig zijn? ja gewoon vanuit uit gaan. Kom fikkie stoken verderop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linda

 

 

[voornaam] - Linda is een meisjesnaam. Het is een verkorte vorm van namen met de Germaanse stam -lind, zoals Ermeline, Sieglinde of Gerlinde. Dat betekent "schild van lindehout" of "slang" (als kenner van geheimen). De herkomst van de naam Linda kan ook Spaans zijn, het kan afgeleid zijn van lindo wat "mooi" betekent. ==Bek...

Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Linda_(voornaam)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam er net achter dat er 3 verschillende soorten slangen in Nederland zijn. Gladde slang, Adder slang (giftig) en de Ringslang. Is iemand hier op Preppers slangen tegengekomen?

 

Ringslangen kom ik ieder jaar wel tegen, adders maar af en toe hoewel er hier genoeg zitten. Meestal zijn die al lang vertrokken als ik eraan kom stampen.

De gladde slang heb ik nog nooit in 't wild gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik tel heel wat meer soorten slangen, tel je mee? :o

 

Gasslang

Brandstofslang

Dieselslang

Olieslang

Benzineslang

Chemieslang

Waterslang

Rioolslang

Slijtvasteslang

Tankwagenslang

Laboratoriumslang

Betonpompslang

Stoomslang

Reinigingsslang

Afzuigslang

Siliconenslang

Flexibeleslang

Ventilatieslang

Woonbootslang

Heetwaterslang

Hydrauliekslang

Luchtslang

Pneumatiekslang

Verfspuitslang

Beschermslang

Compositieslang

 

Gniffelgniffelgniffel.... :cool:

 

 

[Trollmode = off]

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige zomer liep ik in een Hongaars bos rond en miste ik een 3 meter lange slang op een haar na. Geen idee welk beestje het was, maar ik werd er alvast niet vrolijk van.

 

Het was deze knaap. Best wel even schrikken.

 

[ATTACH=CONFIG]18633[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik tel heel wat meer soorten slangen, tel je mee? :o

 

Gasslang

Brandstofslang

Dieselslang

Olieslang

Benzineslang

Chemieslang

Waterslang

Rioolslang

Slijtvasteslang

Tankwagenslang

Laboratoriumslang

Betonpompslang

Stoomslang

Reinigingsslang

Afzuigslang

Siliconenslang

Flexibeleslang

Ventilatieslang

Woonbootslang

Heetwaterslang

Hydrauliekslang

Luchtslang

Pneumatiekslang

Verfspuitslang

Beschermslang

Compositieslang

 

Gniffelgniffelgniffel.... :cool:

 

 

[Trollmode = off]

 

Je vergeet de "Brandweerslang"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige zomer liep ik in een Hongaars bos rond en miste ik een 3 meter lange slang op een haar na. Geen idee welk beestje het was, maar ik werd er alvast niet vrolijk van.

 

Het was deze knaap. Best wel even schrikken.

 

[ATTACH=CONFIG]18633[/ATTACH]

 

Hey @lewieke, van de schrik heb je waarschijnlijk helemaal gemist dat er twee slangen op je foto staan. Kijk nog maar eens goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige zomer liep ik in een Hongaars bos rond en miste ik een 3 meter lange slang op een haar na. Geen idee welk beestje het was, maar ik werd er alvast niet vrolijk van.

 

Het was deze knaap. Best wel even schrikken.

 

attachment.php?attachmentid=18633&stc=1

 

Drie meter, yeah, man, dan had ik er maar eentje nodig, want ze zijn verdomd lekker met een stukje paprika en ui aan een spiesje boven de barbecue.

Normaal zou ik bij de gewone ringslang toch twee per drie personen als voorafje adviseren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaren geleden in Australie tijdens het fruitplukken eens de rust van deze slang verstoort... gelukkig was íe nog slaperig en schrok ik zo van 'm dat ik plots van de ladder af kletterde (i.p.v. van dichtbij kennis te maken met zijn tanden :p), zodat één van de locals hem netjes in een andere boom kon leggen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slangen zijn echt zo eng nog niet... zolang je maar lawaai maakt zie je ze waarschijnlijk nieteens. Je moet ze niet in t nauw drijven, nee. Maar dat moet je bij andere dieren (inclusief mensen :p) ook niet. Australiers gaan er zo relaxed mee om dat je bijna zou denken dat het huisdieren zijn. Trouwens hetzelfde met giftige spinnen en ander soortige nachtmerrie veroorzakers. Ze behandelen de beestjes met respect en zonder drama, waardoor het aantal incidenten minimaal blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...