Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zo breng je dingen onder de aandacht


jobs

Aanbevolen berichten

Zie de video hieronder van Survival Lilly.

Niets ingewikkelds of moeilijks.

't Spul is vast en zeker al bekend bij de hard core hier.

Maar ik zie in de video een leuke maar kleinschalige poging om een survivalskill (vaardigheid) en bijbehorend gereedschap onder de aandacht van het publiek te brengen.

Zouden we in Nederland ook zoiets eenvoudigs kunnen doen?

Graag discussie!

.

https://www.youtube.com/watch?v=tm7SwDDoG7M

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Leuk initiatief maar ipv "free bowdrill" was een betere titel "free bowdrill lessons".

Natuurlijk zouden we in Nederland ook zoiets kunnen doen maar de vraag is dan wat je er mee wilt bereiken.

Sommigen krijgen wellicht inzicht in hoe onze verre voorouders vuur maakten of hoe inderdaad survivalists dat soms doen.

Ik denk echter niet dat je er veel mensen mee zult overtuigen te gaan preppen, survivallen of anderszins, je moet het dus vooral doen omdat je het zelf leuk vindt om te doen en wellicht hier en daar een leuk gesprek te hebben met mensen.

Het deed mij overigens denken aan onderstaand filmpje dat weliswaar resulteert in een duur vuurtje maar wel inspiratie kan leveren over hoe je van allerhande artikelen gebruik kunt maken WSHTF.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je beter een gratis workshop aankondigen. Dan krijg je tenminste publiek dat echt geïnteresseerd is. Nu vinden de voorbijgangers het hooguit grappig en lopen daarna snel door.

Ligt er aan wat er bij verteld wordt.

'FREE BOWDRILL' is de aandachtstrekker.

Daarbij dus de workshop en daarbij kun je uitleggen waarom, waarvoor en wanneer enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het een goede vrijetijdsbesteding is.

Oefening baart kunst, dus je schiet er altijd wat mee op.

En praatjes met mensen zijn zo snel gemaakt.

 

Daarbij zul je natuurlijk echt niet iedereen warm maken voor dergelijke zaken.

Maar in een praatje/discussie kun je mensen al wel aan het denken zetten.

Of ze dat nu s'avonds vergeten zijn of niet.

 

En de wet van het gemiddelde zegt dat van een hoeveelheid mensen er altijd wel één of meerdere zijn die het wel oppikken, en er wat mee gaan doen.

 

Dus ja, ik zie meer redenen om het te doen dan redenen om het te laten.

 

En er zijn veel zaken die je zo kunt presenteren. Water zuiveren zal ongetwijfeld ook interessant zijn.

:) Voor wie bij de Amsterdamse of Utrechtse grachten woont, succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Enigma 13 , @jobs ik denk dat het niet verkeerd is .Ook al is het publiek wat voorbij komt inderdaad niet allemaal geinteresseerd erin ,degene die dat wel is blijft staan en

wellicht proberen ze het zelf ook een keer en ik denk dat als sommige van deze mensen lukt een kooltje te kunnen maken dit hun toch lang zal blijven .De vraag of men

ertoe wordt bewogen om langer of dieper over dit soort dingen na te denken ,dat is moeilijk te zeggen (ik denk misschien voor sommige , maar voor de meeste blijft het denk ik hierbij )

Op zich vind ik het geen slecht idee ,ik weet enkel niet wat voor verhaal deze mensen erbij vertellen .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het verhaal zou je Lilly kunnen vragen via de jijbuis site. (er staan ook links naar faalboek en twijfel)

De mensen die langslopen (en niet blijven staan) zijn wellicht niet zo geinteresseerd en kosten zowiezo meer moeite om te 'overtuigen'.

De wel geinteresseerden worden vanzelf duidelijker (voor de uitvoerders van zo'n idee).

Deze mensen zijn makkelijker mee te krijgen en krijgen daarbij dan het verhaal van hoe het werkt enzo maar ook context waarin het handig zou kunnen zijn, naast natuurlijk de kijk-ma-zonder-handen factor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...