Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

De laatste tien jaar viel mij op dat veel mensen van bepaalde generaties in mijn directe, en indirecte omgeving aan kanker zijn overleden,

dan wel kanker hebben overleefd. Zo behoren mijn ouders onder de dodelijke slachtoffers. Beide geboren in de dertiger jaren.

Naar aanleiding hiervan ben ik aan het denken geslagen.

Zou het te maken hebben met de zéér grote toename van giftige stoffen in ons leven na de Tweede Wereldoorlog?

Vanaf '45 tot laat in de jaren zestig werd er niet moeilijk gedaan over DDT, asbest, oplosmiddelen, conserveringsmiddelen,

en een groot scala aan dubieuze en ronduit gevaarlijke stoffen. Zo ook niet over werkomstandigheden, denk bv. aan de mijnbouw in Limburg.

En over leefomstandigheden, denk bv. aan de uitwaseming van lijmstoffen (spaanplaat) in de woningbouw.

Afvalverwerking, nog zo één. Dump de rotzooi maar in de polder. Denk aan de Vogelmeer polder.

Pas laat in de jaren zeventig, tot nu toe, zijn dergelijke praktijken aangepakt. Waarschijnlijk voor veel mensen te laat.

Let wel, ik heb het hier niet over complotten. Het was in mijn ogen meer de onkunde, het gebrek aan kennis, de noodzaak tot snelle wederopbouw en herstel,

de onachtzaamheid, en het snelle geld verdienen. Alhoewel moedwillige toepassing ook zeker voorgekomen is. En zeker bij het snelle geld verdienen.

Nu de vraag aan jullie:

Valt het jullie ook op?

Kennen jullie opvallend veel mensen van 45-70 met kanker?

Of die er al aan overleden zijn?

Kan het zo zijn dat die generaties meer risico lopen?

Is het een doodgezwegen feit?

De verschrikkelijke erfenis van een tijdperk?

Graag jullie input.

De zaken die je noemt zulen zeker meewegen.

Maar ook is er (vermoed ik) minder sterfte door hart- en vaatziekten omdat dat probleem al enige tijd onderkend wordt, voeding en leefpatronen daarop aangepast, etc.

Men wordt hierdoor ouder en kanker (ook door veroudering!) krijgt meer kans.

Kanker is inderdaad een enorm probleem.

Maar er is misschien zeker wat aan te doen ,maar ik denk dat mensen dat niet doen.

Waarom niet: Als je je kans op kanker wil verminderen moet je veel luxe inleveren (WIFI ,supermarkt voedsel ,auto etc).

En de gezondheidszorg heeft 'geen' genezing.

Ik denk dat er wel een genezing is maar deze willen ze niet geven want de laatste jaren is kanker big bussines (denk maar aan KWF die miljoenen euro's verdienen aan de smoes er is nog geen genezend middel).

Me opa is er 17 jaar geleden aan overleden en me oom een aantal weken geleden overleden.

Cannabis is rond de jaren '30 bij overheidswet verboden. De chemie en pharma industrie floreerde enorm vanaf de jaren '30. Veel mensen vanaf de jaren '30 ontwikkelen kanker.

Nee :p ik zie geen verbanden tussen die 3 factoren die toevallig synchroon lopen met elkaar :rolleyes:

...het zou van mij genocide mogen heten... want we leven niet langer, maar sterven langer.

• Leuk 2

De farmaceutische industrie en de vele laboratoria,s verdienen miljarden aan zogenaamde onderzoeken en technieken.

Er is allang een medicijn ontwikkeld maar de chirurgen en de medische wereld verdienen gewoon enorm aan de zieke mens.

gewoon de ziekte in stand houden met chemo als enigste alternatief en de levenslange gevolgen zorgen voor een gegarandeerd inkomen bij de artsen.

Het is een grote leugen en een groot toneelspel wat ons voorgehouden word.

Mijn partner zit/zat in zo,n systeem van pappen en nathouden maar wij hebben de weg gevonden en verbetering(!) in de natuurgeneeskunde.

Beter resultaat en veel en veel minder bij-effecten .

De miljonairs met kanker hebben de echte werkende geneesmiddelen op voorraad liggen en de minder bedeelden kunnen verrekken.

.

• Leuk 1

De laatste tien jaar viel mij op dat veel mensen van bepaalde generaties in mijn directe, en indirecte omgeving aan kanker zijn overleden,

dan wel kanker hebben overleefd. Zo behoren mijn ouders onder de dodelijke slachtoffers. Beide geboren in de dertiger jaren.

Naar aanleiding hiervan ben ik aan het denken geslagen.

Zou het te maken hebben met de zéér grote toename van giftige stoffen in ons leven na de Tweede Wereldoorlog?

Vanaf '45 tot laat in de jaren zestig werd er niet moeilijk gedaan over DDT, asbest, oplosmiddelen, conserveringsmiddelen,

en een groot scala aan dubieuze en ronduit gevaarlijke stoffen. Zo ook niet over werkomstandigheden, denk bv. aan de mijnbouw in Limburg.

En over leefomstandigheden, denk bv. aan de uitwaseming van lijmstoffen (spaanplaat) in de woningbouw.

Afvalverwerking, nog zo één. Dump de rotzooi maar in de polder. Denk aan de Vogelmeer polder.

Pas laat in de jaren zeventig, tot nu toe, zijn dergelijke praktijken aangepakt. Waarschijnlijk voor veel mensen te laat.

Let wel, ik heb het hier niet over complotten. Het was in mijn ogen meer de onkunde, het gebrek aan kennis, de noodzaak tot snelle wederopbouw en herstel,

de onachtzaamheid, en het snelle geld verdienen. Alhoewel moedwillige toepassing ook zeker voorgekomen is. En zeker bij het snelle geld verdienen.

Nu de vraag aan jullie:

Valt het jullie ook op?

Kennen jullie opvallend veel mensen van 45-70 met kanker?

Of die er al aan overleden zijn?

Kan het zo zijn dat die generaties meer risico lopen?

Graag jullie input.

Ik denk dat het een gevoel is, en dat het onjuist is.

Vergelijk het met een andere auto die je gaat kopen.

Je ziet een type die je zelden of nooit op de weg bent tegengekomen, je koopt hem, en vervolgens zie je dezelfde auto 10 keer per dag voorbij komen.

Stel dat het juist zou zijn, dan zou er een flinke knik in de grafiek van levensverwachting moeten zitten.

Als we de gegevens van het CBS raadplegen dan is dit niet terug te vinden.

En als we de laatste 60 jaar bekijken zien we dit:

[ATTACH=CONFIG]18566[/ATTACH]

Dus resumerend:

Ja het valt op, en toch is het cijfermatig niet te staven.

Een mogelijke verklaring voor dit gevoel heb ik wel.

Eerst een vergelijking met een soortgelijk fenomeen.

Hou ouder je wordt, hoe sneller de tijd lijkt te verlopen.

Dit is eigenlijk geen gevoel, maar een daadwerkelijke ervaring.

Dat komt doordat als je 10 jaar oud ben, en je overbrugt hierna 1 extra jaar, dan heb je 1/10 deel van je leven, (maar 1/5 deel bewust) als extra jaar overbrugt.

Als je 50 jaar oud ben, en je overbrugt hierna 1 extra jaar, dan heb je 1/50 deel van je leven (bewust 1/45 deel) als extra jaar overbrugt, en dat heeft dus een veel korter belevingstijd in relatie met je totale referentiekader.

Nu weer terug naar het punt van kanker.

Als je 20 jaar ben, dan bestaat jou kring uit een compleet andere groep mensen dan 20 jaar later.

De confrontatie met ziekte en sterfte zal bijna exponentieel toenemen.

En de kans dat een bepaalde ziekte dichterbij komt is ook niks meer dan een rekenkundig te verklaren kansberekening.

Als je op de inhoud kijkt van de verpakkingen in de supermarkt, en de vele inentingen die kinderen en ouderen krijgen, dan vind ik de toegenomen ziektes niet zo vreemd.

@jobs @Maritimesurvival @Johan de Barbaar @doom

Het gaat mij vooral om de gevallen van kanker bij die mensen die de periode na WW2 mee hebben gemaakt.

@Highway

Rick Simpson Genezing van kanker dmv. THC. ;)

@martin

Een mooie uitleg. En een mooi grafiekje.

Laat mij er de volgende twee tegenover stellen:

Incidentie kanker totaal.

[ATTACH=CONFIG]18567[/ATTACH]

Incidentie kanker totaal op leeftijd.

[ATTACH=CONFIG]18568[/ATTACH]

Nu heb ik het niet zo op statistieken, omdat er vaak onduidelijk is welke factoren er niet weergegeven zijn.

Zoals in deze statistieken de bevolkingsgroei. Maar toch.

De groei in levensverwachting kan met andere zaken te maken hebben.

En zou wellicht zelfs groter zijn zonder dit fenomeen.

:) Je "auto" verhaal ken ik, en ik was er dus al bedacht op.

Ik denk mede ook doordat de detectiemogelijkheden in de medische wetenschap verbetert zijn. Bepaalde vormen worden nu wel goed gediagnosticeerd.

Ben er absoluut zeker van dat zowel pesticiden / conserveermiddelen als een andere levensstijl (ik denk dan aan hoeveelheid straling en ander soort stress dan "vroeger") eraan bijdragen dat mensen tegenwoordig snel kanker krijgen.

Overigens denk ik ook dat het komt door de verder ontwikkelde onderzoeksmethoden (die het overigens nogal eens bij het verkeerde eind hebben).

De mensen worden steeds ouder en ouder .... dus dan is de reden dat er nu meer chemische zooi is dan vroeger meteen van tafel.

Vroeger ging men gewoon dood omdat ze ziek werden en dood gingen .... en dat op een jongere leeftijd dan nu.

Nu gaat men dood en weet men exact waaraan ...of men weet wat men heeft en kan daardoor het leven met medicatie nog ff een stuk rekken.

Vroeger wist men niet van kanker en wist men dus ook niet wie er wel of niet aan kanker overleed.... dus de vraag of er nu meer mensen aan kanker overlijden kan imho dan niet beantwoord worden.

Mijn vader (85) is er nu mee aan het knokken. Hij heeft niet lang meer .... maar door de medicatie en zorg kan hij nu nog even een paar maanden van zijn kleinzoon genieten ipv dat hij een jaar of zo geleden bij zijn eerste ziekenhuis opname al dood zou zijn gegaan aan "door ziekte en ouderdom".

De mensen worden steeds ouder en ouder .... dus dan is de reden dat er nu meer chemische zooi is dan vroeger meteen van tafel.

Vroeger ging men gewoon dood omdat ze ziek werden en dood gingen .... en dat op een jongere leeftijd dan nu.

Nu gaat men dood en weet men exact waaraan ...of men weet wat men heeft en kan daardoor het leven met medicatie nog ff een stuk rekken.

Vroeger wist men niet van kanker en wist men dus ook niet wie er wel of niet aan kanker overleed.... dus de vraag of er nu meer mensen aan kanker overlijden kan imho dan niet beantwoord worden.

Mijn vader (85) is er nu mee aan het knokken. Hij heeft niet lang meer .... maar door de medicatie en zorg kan hij nu nog even een paar maanden van zijn kleinzoon genieten ipv dat hij een jaar of zo geleden bij zijn eerste ziekenhuis opname al dood zou zijn gegaan aan "door ziekte en ouderdom".

Wat een onzin!!

"Men" wordt ouder, omdat "men" tegenwoordig letterlijk al in kan grijpen nog voordat een kind daadwerkelijk geboren is. "Men" wordt ouder omdat kindersterfte ENORM veel lager is door betere kraamzorg ed. "Men" wordt ouder, omdat een "dodelijk" hartprobleem opeens niet meer dodelijk maar gewoon een beetje lastig is met behulp van pillen, pacemakers en/of operaties, etc etc etc.

Ik ben zo enorm benieuwd hoe hoog of laag de gemiddelde levensverwachting zou zijn, als iedereen die op wat voor een manier dan ook kunstmatig in leven gehouden is, als gestorven geregistreerd zou zijn. Als iedereen die nog leeft door welke vorm van medisch ingrijpen dan ook, opeens niet meer mee telt bij de oh zo hoge levensverwachting.

Dat men nu meer manieren heeft om kanker op te sporen is waar, maar dat men vroeger niet wist wat kanker is is ook al onzin.

Heel veel sterkte voor jou en je pa toegewenst overigens!

Gôh goeie reactie ..... en wederom zo respectvol ook ...... chapeau

Maar in ieder geval bedankt voor de sterkte wens ... die kan ik zeer waarderen.

Gôh goeie reactie ..... en wederom zo respectvol ook ...... chapeau

Maar in ieder geval bedankt voor de sterkte wens ... die kan ik zeer waarderen.

Gewoon puur oprechte vraag, is het alleen het woordje "onzin"? Want ik twijfelde zelf al of ik dat woord wel moest gebruiken. Ik zocht alleen een woord om aan te tonen dat ik dat echt heel heel erg niet waar vind, en aangezien ik lui en moe en suf ben leek het woord "onzin" mij de beste keus. Het is namelijk niet zo dat ik het er gewoon niet mee eens ben, mijn punt was dat ik denk dat je heel veel factoren totaal buiten beschouwing liet en daarnaast dingen als feiten presenteert die helemaal geen feiten zijn. Daarom leek onzin mij beter dan "ik snap je punt maar ik ben het er niet mee eens want...".

Het enige dat ik dus wou was aangeven dat ik het er dus niet mee eens ben en uitleggen waarom ik het er niet mee eens ben, of dat een goede reactie is of niet kan ik niet beoordelen. In ieder geval was het niet respectloos bedoeld, jammer dat het blijkbaar wel zo over komt.

Maar in ieder geval bedankt voor je constructieve feedback, daar kan ik tenminste wat mee!

Introspectie FTW!!!

• Leuk 1

Gast Peerke

@Loreen

Als je lui, suf en moe bent, kun je maar beter niet reageren.

Je eerdere post sloeg wal noch kant m.b.t. het item van Jarv.

Slaap lekker.

@Loreen

Als je lui, suf en moe bent, kun je maar beter niet reageren.

Je eerdere post sloeg wal noch kant m.b.t. het item van Jarv.

Slaap lekker.

Wouw, jouw mening was al duidelijk genoeg zonder die negatieve kudo hoor.

Welterusten.

Gast Peerke

@Loreen

Graag gedaan !

Zelf heb ik mijn oom en tante verloren aan kanker. De zoon van mijn oom mist een oog door kanker.

Ga je dit goedpraten ?

@Loreen

Graag gedaan !

Zelf heb ik mijn oom en tante verloren aan kanker. De zoon van mijn oom mist een oog door kanker.

Ga je dit goedpraten ?

WTF????

Misschien ben je zelf een beetje moe of suf.

Järv zegt dat er NIET meer mensen aan kanker sterven dan vroeger. Hij zegt dat men tegenwoordig ouder wordt, en dat daarom mensen geen kanker krijgen door chemische zooi.

Daar ben ik het niet mee eens, omdat hij in mijn ogen wat externe factoren die invloed hebben op het sterftecijfer/levensverwachting volledig negeert. Ik wijs hem op die factoren.

JUIST omdat ik kanker een kutziekte vind, JUIST omdat ik denk dat mensen zich meer bewust zouden moeten zijn van de troep die ze naar binnen werken en wat de gevolgen daar van kunnen zien, JUIST omdat ik niemand toe wens om kanker te krijgen of een dierbare te moeten zien strijden tegen kanker. Mijn tante met wie ik ontzettend close ben, is op dit moment bezig met haar laatste chemo. Mijn andere tante is al overleden aan kanker. De beste vriendin van mijn moeder ligt nu thuis, uitbehandeld, te wachten tot ze overlijdt. We hebben het niet over maanden maar dagen. Zo kan ik nog heel, heel lang doorgaan. De ziekte van mijn zoontje een paar jaar geleden, en de enorme confrontatie met het ene na het andere kankergeval in mijn omgeving zijn voor mij JUIST de reden geweest om mijn leven onder de loep te nemen, en dus te stoppen met roken en gezonder te gaan eten.

Ik snap dan ook echt jouw reactie niet.

Ho ho mevrouwtje @Loreen .... ga mijn woorden geen andere betekenis lopen geven als je zelf te moe bent om het begrijpend te lezen .... hou het dan aub alleen bij uw eigen mening.

Het valt mij op dat er in mijn omgeving ook steeds meer kankergevallen zijn, dikwijls bij jonge mensen. Volgens mij hebben Chernobyl en Fukushima daar wat mee te maken.

Ho ho mevrouwtje @Loreen .... ga mijn woorden geen andere betekenis lopen geven als je zelf te moe bent om het begrijpend te lezen .... hou het dan aub alleen bij uw eigen mening.

Sorry, ik maakte inderdaad een fout door te zeggen dat jij zei dat er niet meer mensen aan kanker sterven dan vroeger, aangezien je zei dat er niets over gezegd kan worden. My bad, maar dat was een foutje en heeft geen fuck te maken met mijn vermogen tot begrijpend lezen.

Overigens mag je termen als "mevrouwtje" lekker voor iemand anders bewaren.

Gast Peerke
Sorry, ik maakte inderdaad een fout door te zeggen dat jij zei dat er niet meer mensen aan kanker sterven dan vroeger, aangezien je zei dat er niets over gezegd kan worden. My bad, maar dat was een foutje en heeft geen fuck te maken met mijn vermogen tot begrijpend lezen.

Overigens mag je termen als "mevrouwtje" lekker voor iemand anders bewaren.

Duik je nest in.

Zo.. Had niet meteen gedacht dat dit een gezellig topic zou zijn

maar dat er een dikke fittie (hoor mij eens hip praten) zou komen had ik ook niet verwacht.

Maareuh.. Ja ik denk dat door bepaalde stralingen het misschien wel zo kan zijn dat

de gevallen toenemen.. Maar nu is het ook steeds op het nieuws dat de medicatie

er wel is maar te duur is, en dus niet gegeven wordt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...