Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Een zwakkere euro is het beste wat Europa kan overkomen. Trekt de economie uit het slop.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deze post delen

Waarom de euro een project is dat wel fout moet gaan wordt in het volgende artikel uitgelegd.

http://www.economie-macht-maatschappij.com/de-eurozone.html

Ha!

Quote:

Het productiviteitsprobleem in relatie tot de huidige loonkosten vereist naast loonmatiging diepgaande structurele hervormingen in het Latijnse deel van Europa. Dit proces neemt tientallen jaren in beslag.

En de Troika fixt het nu wel even... (maar niet heus)

Want wat lees je over teruggang van de schuldenbergen?

Bijzonder weinig.

Deze post delen

ik vind dit erg vreemd want ik kan mij herinneren dat we allemaal erg rijk zouden worden. dat was ons beloofd. dus jullie moeten het wel fout hebben, toch ?

Deze post delen

ik vind dit erg vreemd want ik kan mij herinneren dat we allemaal erg rijk zouden worden. dat was ons beloofd. dus jullie moeten het wel fout hebben, toch ?

Destijds zijn gouden bergen beloofd en in deze tijde maar ook al eerder komt men daar gestaag op terug.

Uitkering, pensioen, AOW worden gekort, koopkracht blijft achter en kosten nemen toe.

Zet dat af tegen de productiviteitsstijgingen van de afgelopen decennia en je ziet een discrepantie.

Deze post delen

Euro was een goede zet voor de rijken en multinationals. Die zijn nu NOG RIJKER geworden.:mad:

En vergeet Klootzakje Zalm niet die onze gulden tegen een veel te lage waarde heeft verkwanseld. Wij hingen al lang niet meer aan de DM en hadden een hele sterke munt. In één klap was je poen een stuk minder waard.:mad:

Deze post delen

Een zwakkere euro is het beste wat Europa kan overkomen. Trekt de economie uit het slop.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Een zwakkere euro is een ramp.

Er heeft zich een opmerkelijke omwenteling voorgedaan in de afgelopen 20 jaren.

20 jaar geleden was een sterke munt het helemaal leerden we hier op school en uit de media. Een sterke munt is een teken van een sterke economie, en zorgt voor een gunstige ruilverhouden met landen met een zwakke economie en bijbehorende zwakke munt.

Nu is de situatie in het denken geheel omgeslagen, vele mensen denken nu werkelijk dat een zwakke munt een voordeel is.

Dit klopt niet naar mijn mening. De nadelen van een zwakke munt zijn groter dan de voordelen,

Een zwakke munt kan niet de oorzaak zijn van een sterke economie, het is het gevolg van een zwakke economie of overmatig geld drukken.

Ja we verkopen 2 keer meer aan het buitenland en we betalen 2 keer zoveel voor wat we hier binnen halen.

Dus we ruilen nu 4 appels voor een peer waar we vroeger 2 appels voor 2 peren ruilden.

"En vergeet Klootzakje Zalm niet die onze gulden tegen een veel te lage waarde heeft verkwanseld. Wij hingen al lang niet meer aan de DM en hadden een hele sterke munt. In één klap was je poen een stuk minder waard. "

Dit is een verhaal wat ik vaker zie, dat we onze gulden tegen een te lage omruilverhouding voor de euro inwisselden, Of het klopt weet ik niet maar het zou een verklaring kunnen zijn voor de enorme inflatie die we hadden in de periode van de invoering van de euro. Nu 15-18 jaar later is alles verdubbeld of meer, alle gulden prijzen van toen zijn nu exact dezelfde prijzen in euro,s of zelfs nog iets hoger.

Dat is een inflatie van ver over de 100% in 15-18 jaar. Omgerekend iets van 3-4% per jaar schat ik zo uit mijn hoofd. Toch wel wat anders dan de officiele inflatie cijfers.

In amerika is de manipulatie met de inflatie cijfers helemaal enorm btw.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...