Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke vier voorwerpen neem je mee?


Enigma13

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Moet je wel op rekenen, we zijn altijd bij elkaar, zelfs toen we in het ziekenhuis lagen, sliep of ik in ons campertje of mijn wederhelft, één van ons zien is haast niet mogelijk.

Ik mag jou opmerkingen wel, blijf zo door gaan met dit soort dingetjes en we leren ook nog een andere kant van elkaar kennen.

 

We hebben negen maanden in een T3-campertje geleefd terwijl we op de vlucht waren en veertig duizend kilometer gereden, met slecht weer, dat houden niet veel vol.

En vooraf slachtoffer geworden van zinloos geweld met poging tot doodslag, met een pistool en honkbal knuppels.

Als het goed was gebeurd hadden we samen rust gehad.

 

Maar we doen ons best er altijd weer wat van te maken, en het lukt ook nog steeds.

 

Groet,

J.J

Goed, een niet (zomaar) te verslaan team dus. Mooi man!

 

Maar je verteld hier wel een hoop.

En veroorzaakt een hoop vragen.

 

Negen maanden op de vlucht?

Veertig duizend kilometer?

Gemolesteerd onder bedreiging van vuurwapen?

 

Waar komen jullie vandaan?

En hebben jullie nu eindelijk een beetje rust in de tent?

Nu ja, tent, huis hoop ik.

 

@Geert

Zo'n first aid kist is inderdaad een goudmijntje.

 

 

 

Groet,

J.J . . . . . . . . . . . . . . . . ,

:) Hé hé, niet netjes hé. Mij woorden in de mond leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Hands-up.jpg.8d45eb0a0d26871993f7f01518157b04.jpg

I give up.

 

Mes (kan je heel veel mee doen, o.a pijl en boog, hengel, onderkomen)

Pot (koken en water bewaren)

Flaregun (kan je ook snel vuur mee maken)

EHBO kit. (zitten vast multifunctionele dingen in, naast EHBO functie, jodium b.v.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, een niet (zomaar) te verslaan team dus. Mooi man!

 

Maar je verteld hier wel een hoop.

En veroorzaakt een hoop vragen.

 

Negen maanden op de vlucht?

Veertig duizend kilometer?

Gemolesteerd onder bedreiging van vuurwapen?

 

Waar komen jullie vandaan?

En hebben jullie nu eindelijk een beetje rust in de tent?

Nu ja, tent, huis hoop ik.

@Geert

Zo'n first aid kist is inderdaad een goudmijntje.

 

Beste Marc,

 

We hebben een geweldig stuk levens ervaring, van heb ik jou daar, de boek die mijn vrouw zou schrijven zou zeker een bestseller zijn, en reken maar dat het ook nog verfilmt zou worden, verfilmen is al een keer gebeurd de video word al jaren gebruikt aan de universiteit en UMCG in stad Groningen als les materiaal.

Daar is nog niet bij wat wij in de zeventien jaar samen hebben mee gemaakt.

 

Groet,

J.J

Ps, wij zijn al ons hele leven overlevers, en toch lacht het leven ons toe, geen dag gaat er voorbij of we hebben wel ergens plezier om gehad, en dat altijd samen, zonder anderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marc we hebben in een betere tijd in de zestien jaar 8 Ton gereden met het T3-campertje.

 

Of we eindelijk rust hebben in dit huis weten we nog niet, twaalf keer verhuis, voor die huisje Antikraak gewoond in Musselkanaal ABN AMRO Pand.

Nu in een senioren woning met aparte zorg afdeling, als één van ons zorg nodig heeft zijn we toch weer vlak bij elkaar, ja dat eiland daar gaat zeker mee, alleen al om het feit dat we altijd bij elkaar zijn.

 

Het vuurwapen is eerst op mijn voorhoofd gezet na een aarzeling werd de commando gegeven MAAK HEM AF, EN DE GROEP DONKEREN BEGON OP MIJ IN TE SLAAN MET HONKBAL KNUPPELS, AAN GEVOERD DOOR EEN DONKERE GRIET DIE AAN HET HOOFT STOND, JE MOET HET MAAR VAN JE BUREN HEBBEN.

 

Groet,

J.J

Link naar reactie
Delen op andere sites

.........

wij zijn al ons hele leven overlevers, en toch lacht het leven ons toe, geen dag gaat er voorbij of we hebben wel ergens plezier om gehad, en dat altijd samen, zonder anderen.

Dat doen jullie goed. Jammer dat jullie zoveel te verduren hebben gehad.

De kleur van de daders doet er voor mij niet toe. Ze zijn hoe dan ook fout, getuige de middelen die ze tegen jullie gebruikten.

:) Nu maar hopen dat de buren van 65+ niet weten wat ze met een honkbal knuppel zouden moeten doen.

Ik wens jullie veel rust en een goed leven toe, zonder veel zorg (ja, in de dubbele betekenis).

 

Nu even back on topic.

 

Wat zouden jullie meenemen naar dat eiland? En waarom/waarvoor?

Vooruit dan maar, 8 voorwerpen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doen jullie goed. Jammer dat jullie zoveel te verduren hebben gehad.

De kleur van de daders doet er voor mij niet toe. Ze zijn hoe dan ook fout, getuige de middelen die ze tegen jullie gebruikten.

:) Nu maar hopen dat de buren van 65+ niet weten wat ze met een honkbal knuppel zouden moeten doen.

Ik wens jullie veel rust en een goed leven toe, zonder veel zorg (ja, in de dubbele betekenis).

 

Nu even back on topic.

 

Wat zouden jullie meenemen naar dat eiland? En waarom/waarvoor?

Vooruit dan maar, 8 voorwerpen. :)

 

wiet, lucifers, hangmat, pleepapier, insect repellent, sunscreen, tarp, ipod.

 

de waarvoor lijkt me duidelijk. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt drie dagen de tijd zonder water.

Met een goed mes maak je alles wat je nodig hebt aan kleine zaken.

Bv. een vuurboor, waarna je ook koolstof hebt voor je waterfilter.

Je pelt wat boombast en maakt bakkies zoveel je wilt/ nodig hebt.

Helemaal geweldig als je bamboe hebt op je eilandje. Ben je helemaal zo klaar.

:) Maak je nog een alcohol destilleerderij mee.

Er zijn tig manieren om water te filteren/destilleren.

Dus we zijn in Alaska op een eiland aangespoeld gedurende de winter en ik zoek me rot naar al die bamboe :p

Vuurbogen en zelfs een pompvuurboog maken is een skill die ik bezit evenals zelf een waterfilter bouwen. Toch zou ik in een Survivalsituatie als het niet hoeft ook niet afhankelijk willen zijn van het vinden van de juiste houtsoort, droog materiaal etc etc.

Doet u mij maar gelijk vuur!

Op een warm eiland omdat te zuiveren water gelijk te drinken is en je zodoende niet snel uitdroogt en in een koud en vochtig klimaat zodat je niet snel onderkoeld raakt.

Maar een goede handzaag maak je niet met een mes.

En met een mes krijg je de stammen niet bij elkaar voor een goed zeewaardig vlot.

 

Ik ben niet van plan te gaan zitten wachten tot iemand mij vind.

Een paar weken vakantie, vlotje bouwen, voorraden erop, en varen maar.

Ik onderschat het gemis van een goede hand zaag zeker niet. Er zit er standaard 1 in mijn tassen als ik op pad ga en ik gebruik hem veelvuldig.

Toch zou ik niet snel een vlot bouwen. Een leven in leven houden op een eiland bied over het algemeen meer kansen dan diezelfde kansen proberen op zee te zoeken.

Als het dus niet zou hoeven dan zou ik ook zeker geen vlot bouwen.

Overigens als ik 1 van mijn messen zou mogen meenemen, dan zou met wat energie zeker stammetjes gehakt kunnen worden.

Met wortels van planten en takken gesneden met mijn mes maak ik visfuiken, ander gereedschap en een basiskamp.

Een handzaag is handig, maar geen prio!

:) Eens met het eerste, niet eens met het laatste.

Het is niet fijn water drinken als je slagader open ligt, of als je zit te bakken in de zon,

te verkleumen in de regen, of te vernikkelen van de kou.

Vandaar eerst de Allereerste hulp, Bivak (bescherming tegen het weer), Conserveren (van warmte).

Natuurlijk hangt de volgorde wat af van omstandigheden en opties.

Tja ik twijfelde tussen de first aid kit en de spiegel. Ik ben niet naakt neem ik aan en een verband van een t shirt is zo gemaakt. Klinkt optimistisch ik weet het maar als ik in het midden van het eiland ben en dus niet bij mijn vuur, verkies ik een extra mogelijkheid tot signalering die ik altijd bij me kan dragen.

Wonden worden verder twee maal daags goed gespoeld met gefilterd water net zoals ik nu altijd al doe.

Ik draag bijna nooit pleisters en jodium gebruik ik ook niet.

Ik zeg niet dat de first aid kit geen retegoed item is om mee te nemen, maar mijn keuze zou hem hier niet in zijn (mag je echt geen 5 items? :p )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
, , ,

 

Tja ik twijfelde tussen de first aid kit en de spiegel. Ik ben niet naakt neem ik aan en een verband van een t shirt is zo gemaakt. Klinkt optimistisch ik weet het maar als ik in het midden van het eiland ben en dus niet bij mijn vuur, verkies ik een extra mogelijkheid tot signalering die ik altijd bij me kan dragen.

Wonden worden verder twee maal daags goed gespoeld met gefilterd water net zoals ik nu altijd al doe.

Ik draag bijna nooit pleisters en jodium gebruik ik ook niet.

Ik zeg niet dat de first aid kit geen retegoed item is om mee te nemen, maar mijn keuze zou hem hier niet in zijn (mag je echt geen 5 items? :p )

 

Met jodium kan je water zuiveren.

Pijnstillers zijn echt wel handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met jodium kan je water zuiveren.

Pijnstillers zijn echt wel handig.

 

Met het vuur heb ik dat zuiveren dan weer gecoverd.

Tenzij het ibroprufen zakjes van 600mg die alleen op doktersrecept verkrijgbaar zijn en dus niet standaard in een first aid kit zitten (wie koopt er trouwens kant en klare first aid kits met pijnstillers er al in?), helpen pijnstillers voor geen ene moer bij mij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle drie. :) Drie lijstjes dus graag.

 

OK, hier mijn overwegingen:

 

Rottummerplaat:

 

-hier is geen zoet water, dus wegwezen! Het vaste land is bij laagwater bereikbaar, dus ik neem mee: rubberboot, en kompas de rest is luxe.

 

Nova Zembla:

 

-Je bent geen Willem Barentsz. Als het even kan: weg wezen! Dus: rubberboot, kompas, tarp (om zeil van te maken). spiegel (voor oneindig veel noodsignalen)

 

-Kun je niet weg en moet je overwinteren: Handzaag (om iglo te bouwen), pot (om sneeuw te smelten), gun (om te jagen en tegen ijsberen), mes (voor de rest)

 

Bounty-eiland:

 

wiet, hangmat, i-pod, Katja Schuurman (of iemand anders die je leuk vind)

 

Of voor de lol: pot(wiet), pot (pan), i-pod, Claudia de Breij of Barbara Barend (pot) :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus we zijn in Alaska op een eiland aangespoeld gedurende de winter en ik zoek me rot naar al die bamboe :p

Vuurbogen en zelfs een pompvuurboog maken is een skill die ik bezit evenals zelf een waterfilter bouwen. Toch zou ik in een Survivalsituatie als het niet hoeft ook niet afhankelijk willen zijn van het vinden van de juiste houtsoort, droog materiaal etc etc.

Doet u mij maar gelijk vuur!

Op een warm eiland omdat te zuiveren water gelijk te drinken is en je zodoende niet snel uitdroogt en in een koud en vochtig klimaat zodat je niet snel onderkoeld raakt.

 

Ik onderschat het gemis van een goede hand zaag zeker niet. Er zit er standaard 1 in mijn tassen als ik op pad ga en ik gebruik hem veelvuldig.

Toch zou ik niet snel een vlot bouwen. Een leven in leven houden op een eiland bied over het algemeen meer kansen dan diezelfde kansen proberen op zee te zoeken.

Als het dus niet zou hoeven dan zou ik ook zeker geen vlot bouwen.

Overigens als ik 1 van mijn messen zou mogen meenemen, dan zou met wat energie zeker stammetjes gehakt kunnen worden.

Met wortels van planten en takken gesneden met mijn mes maak ik visfuiken, ander gereedschap en een basiskamp.

Een handzaag is handig, maar geen prio!

 

Tja ik twijfelde tussen de first aid kit en de spiegel. Ik ben niet naakt neem ik aan en een verband van een t shirt is zo gemaakt. Klinkt optimistisch ik weet het maar als ik in het midden van het eiland ben en dus niet bij mijn vuur, verkies ik een extra mogelijkheid tot signalering die ik altijd bij me kan dragen.

Wonden worden verder twee maal daags goed gespoeld met gefilterd water net zoals ik nu altijd al doe.

Ik draag bijna nooit pleisters en jodium gebruik ik ook niet.

Ik zeg niet dat de first aid kit geen retegoed item is om mee te nemen, maar mijn keuze zou hem hier niet in zijn (mag je echt geen 5 items? :p )

 

:) Ich Liebe Bamboe!

 

Het is afhankelijk van het eiland, en waar het ligt. Da\s waar.

Maar als je vuur eenmaal brand, wat heb je dan nog aan die lucifers?

Ach ja, tandenstokers, om de zalm tussen de tanden uit te peuteren. ;)

Ik kies er dan voor om toch even een vuurboor te maken, en wat anders mee te nemen.

Alleen het stokje en het plankje, dat is me nog niet gelukt. Had de blaren op me poten staan.

 

Als ik eenmaal een paar weken op hulp heb gewacht, neem ik toch graag de touwtjes in eigen handen.

:) En ik weet het zeker, jij ook. Je gezin wacht op je. ;)

 

Eens, een handzaag is geen prio, maar wel verdomde fijn. En ik had er de ruimte voor.

 

:) First Aid en spiegel? Heb ik allebei. :p

 

Maar zonder gein. Eigenlijk zijn wij watjes.

Niets meenemen! Dat is het pas!

Pak de goede steen, maak een mes, et voilá!

De rest volgt dan wel. (Behalve dan de Nintendo).

 

OK, hier mijn overwegingen:

 

Rottummerplaat:

 

-hier is geen zoet water, dus wegwezen! Het vaste land is bij laagwater bereikbaar, dus ik neem mee: rubberboot, en kompas de rest is luxe.

 

Nova Zembla:

 

-Je bent geen Willem Barentsz. Als het even kan: weg wezen! Dus: rubberboot, kompas, tarp (om zeil van te maken). spiegel (voor oneindig veel noodsignalen)

 

-Kun je niet weg en moet je overwinteren: Handzaag (om iglo te bouwen), pot (om sneeuw te smelten), gun (om te jagen en tegen ijsberen), mes (voor de rest)

 

Bounty-eiland:

 

wiet, hangmat, i-pod, Katja Schuurman (of iemand anders die je leuk vind)

 

Of voor de lol: pot(wiet), pot (pan), i-pod, Claudia de Breij of Barbara Barend (pot) :p

 

Goed, ik buig mijn hoofd voor U.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doen jullie goed. Jammer dat jullie zoveel te verduren hebben gehad.

De kleur van de daders doet er voor mij niet toe. Ze zijn hoe dan ook fout, getuige de middelen die ze tegen jullie gebruikten.

:) Nu maar hopen dat de buren van 65+ niet weten wat ze met een honkbal knuppel zouden moeten doen.

Ik wens jullie veel rust en een goed leven toe, zonder veel zorg (ja, in de dubbele betekenis).

 

Nu even back on topic.

 

Wat zouden jullie meenemen naar dat eiland? En waarom/waarvoor?

Vooruit dan maar, 8 voorwerpen. :)

 

Weet je Marc wat we allemaal hebben mee gemaakt heeft ons leven geweldig verrijkt, we kunnen ons in zeer veel dingen verplaatsen, hebben veel mensen kennis gekregen, en onze antenne is wel gevormd, maar ondanks dat we veel mensen ons hebben gebruikt, blijven we zo als we zien dat ze echt hulp nodig zijn we dat toch gaan helpen, maar wel met beleid.

 

Deze jongeren groep met aan het hooft een zeer agressieve jonge vrouw vecht als een kerel is berucht in het nachtleven, ze actief met drugs, prostitutie, en gewelddadigheden, een paar keer zijn ze actief geweest in woonwijken voorbijgangers werden met honkbalknuppels in elkaar te slaan, in de buurt waar de jonge vrouw woonde is na ons geval een buurt onderzoek geweest door de politie, niemand durfde maar iets te zeggen behalve een oud onderwijzeres onze buurvrouw, ook mede door deze mensen zijn we jaren verhuist ook op advies van een wethoudster in Sneek, zodat de bende het spoor bijster zouden raken.

 

Politie kennissen in Leeuwarden hebben privé onze woning ontruimt en mee genomen naar ons tijdelijk woon adres in Sneek.

 

Zo dat was even weer een tipje van de sluier oplichten.

 

Ja hier ging het om:

Zeker de (1) FIRST AID KIT MET VITANINS, OVERLEVINGDEKEN, INSECT REPELLENT EN SUNCREEN,

(2) KNIFE, (3) POT, (4) HUNTING RIFLE, (5) FLASHLICHT, (6) MATCHES, (7) TARP, (8) TENT.

 

Groet,

J.J

Ps, waar heb jij de wijsheid en inzichten door verkregen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koekiemonster, wil je die kleine stapel koekjes? Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Koekiemonster, wil je die middelgrote stapel koekjes? Neeeeeeeeeeeeeeeeeee

Koekiemonster, wil je die grote stapel koekjes? Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

 

Wat is er Koekiemonster? Ben je ziek? Neeeeeeeeeeeeeee

 

Wat wil je dan, Koekiemonster? Ik wil ze allemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...