Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voldoende gezond eten


FKAGB

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wederom bedankt voor de tips allemaal. Als noten eet ik Cashews, Macadamia's, Paranoot (beperkt), Hazelnoot en soms wat anders zoals Pecannoot. Indien mogelijk ongebrand en ongezouten. Per dag ongeveer 30 gram.

 

Fruit blijft een ding daar moet ik inderdaad op letten. Glutenvrij is voor mij niet zozeer nodig, ik heb niet het idee dat ik enige last heb van de havermout en het roggebrood. Verder eet ik iedere dag wel een groot bord groenten. Zuivel staat inderdaad maximaal 2 keer per dag op het programma. 's Ochtends de kwark en in de middag een snel tussendoortje in de vorm van een eiwitshake met extra havermout. Inmiddels is de magere melk vervangen door volle melk en aangezien mijn voorraad kwark inmiddels op is komt daar ook volle kwark voor terug.

 

Het draadje van @Keyser Suze had ik al gelezen en ook doorgestuurd naar Fkaprinsjesje die naar aanleiding daarvan ook gestopt is met het eten van brood en dat heeft haar goed gedaan.

@Heksenboot, ik ben er ook blij mee :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FKAGB 30 gram noten? Dan ben je niet zo duur uit als ik gelukkig :) Ik eet gerust 200 gram per dag, en geregeld nog wel veel meer. Maar volgens mij ben ik gewoon een hele grote eter :p

 

Dan wordt het inderdaad een dure zaak inderdaad. Groot inkopen kan dan wat schelen. Pfff, da's echt een boel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vet is inderdaad goed voor je, maar houd de omega 6 en omega 3 verhouding dan wel in de gaten. Ideaal zou die 1:1 tot maximaal 3:1 zijn.

Teveel omega 6 in verhouding tot 3 werkt ontstekingen in de hand en nog veel meer..

Omega 6 zit vooral in plantaardige vetten en oliën.

Omega 3 zit oa in vis en chaizaad (deze wel pletten met de vijzel anders neem je het amper op)

Biologisch vlees en zuivel bevat over het algemeen meer omega 3 dan reguliere producten. Ook zijn er omega 3 verrijkte eieren te koop, bij de jumbo oa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...
Het eten op restaurant is in NL ongezonder dan eten bij een hamburgerketen of een snackbar:

 

http://www.nu.nl/eten-en-drinken/4095137/restauranteten-in-nederland-ongezonder-dan-fastfood.html

 

Ga je wel eens naar de Chinees ?

 

Bij de plaatselijke Chinees hier halen we wel eens een 'speciaal afhaalmenu' voor 2 personen.

 

We eten er met 4 volwassenen van, en houden nog over.

 

Ik haal soms een menu voor 1 persoon. Nasi, babi pangang en een stok saté in 1 bak. Hier eet ik 2x heel rijkelijk van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je wel eens naar de Chinees ?

 

Bij de plaatselijke Chinees hier halen we wel eens een 'speciaal afhaalmenu' voor 2 personen.

 

We eten er met 4 volwassenen van, en houden nog over.

 

Ik haal soms een menu voor 1 persoon. Nasi, babi pangang en een stok saté in 1 bak. Hier eet ik 2x heel rijkelijk van.

 

Zekers, nergens zoveel lekker eten voor je geld. Als "rare chinees" (ik heb geen spleetogen) gaat mijn voorkeur zelfs uit naar een "echte chinees" zoals er te vinden zin in Amsterdam op de zeedijk. Maar ik denk niet dat zulke restaurants bedoeld worden in het artikel op nu.nl. Want volgens mij is het chinese eten behoorlijk gezond, met veel groentes en zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik je dan eens uitnodigen voor een dim-sum lunch?
Wow, ik voel me zeer vereerd om DE Dreutel in het echt te mogen ontmoeten.

Moeten we wel goed afspreken (in PM) anders zit jij bij Hoi Tin en ik bij Wing Kee ;-)

 

Een eerste SC Shelter Chinees, lijkt me enorm leuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...