Ga naar inhoud
GENEGEERD

NSA tapte met hulp van BND ook Nederland af

Bunkerprepper
 Share

Recommended Posts

attachment.php?attachmentid=18507&stc=1

In samenwerking met de NSA tapte de Duitse geheime dienst BND internetkabels naar onder meer Nederland af, net als Oostenrijk en Frankrijk. Dat stelt Peter Pilz, een politicus van een Oostenrijkse politieke partij, die daarvoor bewijs zegt te hebben.

Als centrale plaats waar het tappen in Duitsland heeft plaatsgevonden wordt de DE-CIX genoemd, een belangrijk internetknooppunt in Duitsland.

Tijdens een perconferentie vandaag noemde Pilz Nederland "één van de meest getroffen landen" (bron)

Onder de verbindingen die getapt werden, vielen onder andere de verbindingen van Amsterdam naar Luxemburg, Linz en Salzburg en de verbindingen van Rotterdam naar Wenen.

attachment.php?attachmentid=18512&stc=1

In totaal gaat het volgens Pilz over 100 glasvezelverbindingen van en naar 31 landen.

Pilz heeft meer details over het tappen, maar hij wil deze details eerst met Nederlandse parlementariers bespreken voordat hij hiermee in de openbaarheid komt.

Wel heeft Pilz vragen aan de Duitse regering gesteld (zie hier) en heeft hij inmiddels een aanklacht ingediend tegen medewerkers van Deutsche Telekom en de BND (zie hier).

Verdere info:

De Duitse inlichtingendienst BND heeft zijn Amerikaanse evenknie NSA "zeer waarschijnlijk" toegang gegeven tot tientallen internetkabels die via Nederlands grondgebied lopen, zegt de Oostenrijkse politicus Peter Pilz. (bron)

Video van de persconferentie kijken kan hier.

Pilz had al een paar dagen eerder verklaard dat het afluisteren voor het grootste deel onder de noemer 'bedrijfsspionage' valt, en dat het argument dat hier hier om maatregelen waarmee terrorisme wordt bestrijden een gezocht excuus is:

Zu den Absichten, die hinter den Spionagetätigkeiten des US-Geheimdienstes stehen, meinte der Grüne Politiker, dass der Anteil politischer Spionage "beträchtlich" sei, der "überwiegende Teil" aber Wirtschaftsspionage. Die Bedeutung der Datensammlung zum Schutz vor Terrorismus - die offizielle genannte Begründung dafür - geht laut Pilz hingegen "gegen Null". (bron)

Pilz is duidelijk in zijn mening of Angela Merkel slachtoffer of mede-dader is:

„Jetzt, wo es um das Ausspähen der österreichischen und der luxemburgischen Telekommunikation geht, ist Merkel nicht Opfer, sondern Chefin der Tatverdächtigen. Peter Pilz (bron) “

Pilz heeft op de persconferentie ook een voorbeeld laten zien van de mail dat zijn beweringen over het afluisteren op concrete onderliggende documenten zijn gebaseerd.

attachment.php?attachmentid=18511&stc=1

Dat de NSA in Wenen actief is, vermoedden verschillende mensen al langer.

De Amerikanen hebben in Wenen gebouwen op strategische posities, en op het dak van die gebouwen staan allerlei 'bouwsels' die wijzen op afluisterapparatuur of apparatuur om GSM verkeer om te leiden via speciale afluister-zenders op die daken.

attachment.php?attachmentid=18513&stc=1

attachment.php?attachmentid=18514&stc=1

BP

Moraal van het verhaal: het is niet verkeerd om iets aan privacy te doen als je je op het internet begeeft.

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb hier al eens eerder over gedacht maar zou het mogelijk zijn, of bestaat het al, om een stukje software te bouwen wat constant op basis van een woordenlijst ad-random zoekopdrachten in Google gooit en dan willekeurige websites opent? Ik kan me voorstellen dat als je 24 uur per dag dat soort software laat draaien er zo'n massa onsamenhangende data vanaf jouw IP adres komt dat ander internetverkeer daarbij in het niet valt. Als er vervolgens een paar miljoen mensen dit soort software hebben draaien wordt het in ieder geval een grotere klus om alle data te analyseren en te bepalen wat nu zinvol is en wat niet.

Link naar reactie

Ik heb hier al eens eerder over gedacht maar zou het mogelijk zijn, of bestaat het al, om een stukje software te bouwen wat constant op basis van een woordenlijst ad-random zoekopdrachten in Google gooit en dan willekeurige websites opent? Ik kan me voorstellen dat als je 24 uur per dag dat soort software laat draaien er zo'n massa onsamenhangende data vanaf jouw IP adres komt dat ander internetverkeer daarbij in het niet valt. Als er vervolgens een paar miljoen mensen dit soort software hebben draaien wordt het in ieder geval een grotere klus om alle data te analyseren en te bepalen wat nu zinvol is en wat niet.

Afgezien of het kan waar ligt de zin ?

Jouw pc moet continu aanstaan, jouw provider raakt overbelast en gaat je afknijpen en waarom ?

Om een of andere veiligheidsdienst lastig te vallen ?

Hoe meer je doet om niet op te vallen des te meer val je op. Je zult er mee moeten leven dat je niet anoniem bent op internet. Punt.

En al zou het je wel lukken dan worden er nog grotere datacenters gebouwd, van nota bene je eigen geld, om toch die informatie te zoeken.

Link naar reactie

Afgezien of het kan waar ligt de zin ?

Jouw pc moet continu aanstaan, jouw provider raakt overbelast en gaat je afknijpen en waarom ?

Om een of andere veiligheidsdienst lastig te vallen ?

Hoe meer je doet om niet op te vallen des te meer val je op. Je zult er mee moeten leven dat je niet anoniem bent op internet. Punt.

En al zou het je wel lukken dan worden er nog grotere datacenters gebouwd, van nota bene je eigen geld, om toch die informatie te zoeken.

Zelfs als je het realiseert zal er een mogelijk zijn om te kijken voor al die "rotzooi" en dat internetgedrag te verwerken en te filteren. Zo zullen ze vast en zeker weer vinden naar waar je echt opzoek was.

Link naar reactie

Klopt hoor dat je het niet tegen kan houden, maar als ik het moeilijker kan maken zal ik dat niet nalaten. Is eigenlijk net zoiets als zoveel mogelijk contant betalen.

Zolang je dan ook maar in je "berekening" meeneemt dat je ook uiteindelijk fysiek de rekening gepresenteerd krijgt.

Uiteindelijk wordt elke veiligheidsdienst weer betaald door de burger.

En om het maar eens in het groot te trekken: wat denk je van de opwarming van de aarde door al die servers die stroom nodig hebben, koeling enz. enz.

Ik denk dat je beter bezig bent door gewoon geen internet te gebruiken maar briefpapier. Voor mijn part postduiven.

Link naar reactie

Dit soort software bestaat al. Zie bijvoorbeeld hier.

De effectiviteit van de software hangt af van de mate waarin de search results ook random kunnen zijn.

Belangrijk is om bij de keuze van de 'bronnen' (meestal RSS feeds) zo breed mogelijk te zijn, en de bronnen ook te kiezen overeenkomstig de taal en belangstellingsfeer die je als persoon hebt, anders is het wel heel simpel om de geinjecteerde searchfeeds en werkelijke searches van elkaar te onderscheiden.

Naast de verschillende veilige methodes die we in de workshop a.s. zondag zullen bespreken, kan ook het gebruiken van meerdere searchengines behulpzaam zijn.

Zie hier.

Er zijn ook website die ervoor pleiten om bewust in mails allerlei termen te stoppen die de NSA qua selector triggeren. Zie hier en hier. Deze methode is zeker niet zonder risico's en raad ik persoonlijk af.

De NSA heeft op basis van een WOB verzoek één van haar eigen interne handleidingen over 'internet en zoeken' online moeten zetten.

Deze handleiding kun je hier vinden. (zie belangrijke waarschuwing hieronder!)

attachment.php?attachmentid=18519&stc=1

Waarschuwing.

Bij het aanklikken van US.GOV domeinen en zeker bij het aanklikken van documenten die op de site van de NSA zelf staan of van hen afkomstig zijn, is het verstandig om dit altijd in een volledige separate virtuele omgeving te doen om besmetting met malware of andere 'tooltjes' te voorkomen! Dit is eigenlijk sowiezo altijd handig, maar in geval van us.gov of nsa gerelateerde sites is dit een must. Ook dit komt aan de orde in de workshop a.s. zondag)

BP

• Leuk 1
Link naar reactie

Zolang je dan ook maar in je "berekening" meeneemt dat je ook uiteindelijk fysiek de rekening gepresenteerd krijgt.

Uiteindelijk wordt elke veiligheidsdienst weer betaald door de burger.

En om het maar eens in het groot te trekken: wat denk je van de opwarming van de aarde door al die servers die stroom nodig hebben, koeling enz. enz.

Ik denk dat je beter bezig bent door gewoon geen internet te gebruiken maar briefpapier. Voor mijn part postduiven.

Tegenhouden kan niet, maar als je dan hoort dat verbieden van mobiel bellen op de fiets niet doorgaat omdat het niet te handhaven is dan kan het zin hebben om de handhaving te dwarsbomen. Dat is uiteindelijk ook een van de pijlers van Tor. Oorspronkelijk ontwikkeld door/voor de Amerikaanse overheid. Toen bleek dat het aantal gebruikers te klein was om echt veilige communicatie te bewerkstelligen is het de wereld in geslingerd. Hierdoor ontstonden er zoveel relays dat het effectief niet meer mogelijk was om de communicatie volgen. Dat de overheidsdiensten ook betaald moeten worden is een feit, maar ergens komt er een breekpunt. Als het werk zo onmogelijk wordt gemaakt gaat er wat veranderen. Dat kan positief of negatief uitpakken maar met achterover zitten en afwachten weet je hoegenaamd zeker dat het misgaat. Ik kan me in ieder geval niet heugen wanneer we de laatste terroristische aanslag hebben gehad in Nederland die verantwoord dat we op zo'n grote schaal gecontroleerd worden. Nu kan mijn geheugen me in de steek laten dus heb ik even Wikipedia geraadpleegd en ik kom daar ook niet veel verontrustend tegen. En dat is vast niet omdat er zoveel getapt wordt.

Het punt van de opwarming van de aarde vind ik een non-argument. Sowieso geeft papier ook CO2 uitstoot. Bron. Een ook postduiven vliegen niet helemaal CO2 neutraal vermoed ik. Beter is het om niet steeds allemaal mensen de wereld over te laten vliegen om te bespreken hoe slecht het wel niet gesteld is met de CO2 uitstoot, maar dat is een hele andere discussie.

Untitled152.jpg

Link naar reactie

• 1 month later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...