Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zelfvoorzienend drijvend eiland


Dreutel

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zomaar even wat bezwaren eruit gevist. Ook ik moest gelijk aan golfslag denken.

 

Fantastisch gemaakt, maar het lijkt mij wel redelijk kwetsbaar en opvallend aangezien het erg dicht van het land af ligt.

 

Ik mis de bunker :-)

 

BP

 

Ook niet heel erg praktisch in zware stormen of erger.. een flinke aardbeving in de buurt kan een golf geven waardoor er niks meer over is..

 

Nu goed, die bunker is misschien wat veel gevraagd.

Zo'n blok beton en staal aan je kiel. ;)

 

En nog zo wat,

Zelfs een heli-dek zit erop :)

Wel ja. Als ik dan de poen voor een heli had, zou ik toch eventjes wat anders bouwen.

 

Verder zie ik zo 123 geen windmolen. En zonnepanelen?

 

Niet mijn idee van een ideale BOL.

 

Wel mooi inderdaad dat ze hun droom gerealiseerd hebben.

Dat gun ik iedereen. (Zolang zo'n droom niet ten koste van anderen gaat).

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, een natuurlijk terugkerend fenomeen is :IJS.

Was ook een serie over op TV, van die nomaden op het water. Als het ging vriezen alles als de donder binnen halen, ook daar worden de mensen nog steeds verrast door de winter ....

Maar grootste gevaar kwam bij dooi als de ijsschotsen door wind of stroming in beweging komen.

 

Bunker zie je niet want zit onder water of op de kust ;-)

We hebben hier ook woonboten met onderbouw een betonnen bak. Dus kan wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

........

Bunker zie je niet want zit onder water of op de kust ;-)

We hebben hier ook woonboten met onderbouw een betonnen bak. Dus kan wel.

Da's waar. Ik weet alleen niet of @Bunkerprepper tevreden zou zijn met de dunne wandjes.

En ik heb er de wet van Archimedes ook niet op losgelaten.

Zou een serieuze bunker voldoende drijfvermogen hebben?

:) Interessant vraagstuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marc67NL: De caissons van de Deltawerken bleven ook drijven:

 

caisson.jpg.ff28d2d0576789af30c1f87b391ac7f6.jpg

 

Maar wil je wel een bunker die blijft drijven? Is -ie onderwater, of onder de grond niet veiliger, of in ieder geval minder opvallend?

 

Als je de link in het eerste bericht volgt, kun je lezen: "‘s Winters vangen ze het regenwater op en ‘s zomers halen ze water van een waterval uit de buurt. Elektriciteit krijgen ze met behulp van zonnepanelen."

 

Zoals op de foto's is te zien, ligt het drijvende eiland beschut tussen heuvels met hoge bomen er op. Windenergie is dus moeilijk te gebruiken, en vandaar ook dat je geen windmolen ziet. De golfslag zal dus ook wel meevallen, anders had het bouwsel geen 20 jaar overleefd.

 

Het "helicopterdek" is volgens mij een terras:

 

roomed-eiland8.jpg.e1290cd33b1640aabeabc9a1abd39857.jpg

 

Tot slot: dit zal bij ons in NL nooit kunnen, want van mensen met een woonboot heb ik begrepen dat gemeentes al moeilijk doen als je een ponton naast je ark neerlegt als drijvend terras.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger bouwde men hofjes, dat was ook een prettige manier van samenleven, allemaal woninkjes rond een binnenplaats of tuin. Helaas werden de meeste hofjes door een kerk beheerd, maar het idee zou nu ook nog kunnen werken.

 

Sterker nog het werkt nog steeds.

Vaak moet je inderdaad wel bij de kerk lid zijn om deel te mogen nemen.

Kloosters bestaan ook nog (net).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's waar. Ik weet alleen niet of @Bunkerprepper tevreden zou zijn met de dunne wandjes.

 

Waarom denk je daaraan ?

Muren van een koude oorlog bunker zijn 50-60cm dik. Geen 2-3m zoals de duitsers ze lieten bouwen.

Je kan het drijfvermogen gewoon aanpassen. denk aan een olietanker of het voorbeeld van de caison.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog het werkt nog steeds.

Vaak moet je inderdaad wel bij de kerk lid zijn om deel te mogen nemen.

Kloosters bestaan ook nog (net).

 

Centraal wonen bouwt woongemeenschappen die niet aan kerken gerelateerd zijn. Ook vaak met hofjes,of gemeenschappelijke ruimten en tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@-geanonimiseerd- @Dreutel

 

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik me er niet in verdiept heb. Ik vond het wel geinig.

Maar meer niet. En heb dus het artikel ook niet gelezen.

Ik kon de zonnepanelen zo snel niet zien. (Waar heb ik m'n bril?).

En het argument voor de windmolen snijd hout.

 

Inderdaad werd er met de Delta pontons een flinke afstand afgelegd.

En zou je met ballasttanks de diepte onder het oppervlak kunnen bepalen.

Als je waterverplaatsing groot genoeg is, lukt het. Lijkt mij wel geinig, een onderwater bunker.

Mijn voorkeur gaat dan wel uit naar staal.

 

50-60 cm. Is al weer heel wat anders dan zo'n woonboot casco.

Zelf ben ik overigens wel op plekken geweest waar er een flinke betonnen plaat op lag.

Denk aan een dikte van minimaal 1 mtr. Maar dat zou je onder water niet nodig hebben. :)

 

En dat heli platform ziet er inderdaad meer uit als een mooi terras.

Die kleuren daar ben ik nog steeds niet gek op. Zeker niet op zo'n mooie locatie.

Maar hey, smaken verschillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...