Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Is tegen Gilze aan, hoop niet dat er een SC locatie verloren gaat hiermee.

De SC locatie zit een klein stukje verder en heeft daar tussen nog een aantal weilanden zitten waardoor de kans dat daar iets in de vlammen opgaan klein is. in hetzelfde stuk wat in brand staat is er echter wel een paal-kampeerplaats waardoor deze een grotere kans heeft dat deze uiteindelijk verloren gaat.

we houden het hier in de gaten al geloof ik niet dat het verder onze richting uit gaat komen toch zijn dit soort berichten nooit leuk om te lezen.

Deze post delen

De SC locatie zit een klein stukje verder en heeft daar tussen nog een aantal weilanden zitten waardoor de kans dat daar iets in de vlammen opgaan klein is. in hetzelfde stuk wat in brand staat is er echter wel een paal-kampeerplaats waardoor deze een grotere kans heeft dat deze uiteindelijk verloren gaat.

we houden het hier in de gaten al geloof ik niet dat het verder onze richting uit gaat komen toch zijn dit soort berichten nooit leuk om te lezen.

Gelukkig :D en de paalkampeerplaatsen???

Deze post delen

Gast Peerke

Zeker iemand zijn sigarettenpeuk niet goed uitgemaakt of maar kwakkeloos weggegooid ?

De natuur is momenteel droog, erg droog.

Deze post delen

Zeker iemand zijn sigarettenpeuk niet goed uitgemaakt of maar kwakkeloos weggegooid ?

De natuur is momenteel droog, erg droog.

of een fles.. (leeg, vol, plastic, glas, maakt niet uit, ze hebben allemaal een of ander brandpunt als het goed zit)

of een nieuw flatgebouw waarvan het glas toevallig als parabolische spiegel werkt (zoals in het buitenland reeds gebeurd is waarbij een auto gesmolten was :D)

Deze post delen

Jeetje, nou weet ik toevallig dat bij die paalkampeerplaatsen bij Chaam plekken zijn waar je vuur mag stoken, nou hoop ik toch heel hard dat dat niet de oorzaak is!

Toevallig had ik het er met de kids al over gehad om daar een keer met z'n 3tjes te gaan paalkamperen.

Deze post delen

Gast Peerke

Bij Chemiepack, Shell Moerdijk en nu Remondis Argentia zijn geen schadelijke stoffen vrijgekomen.

* slaapt U maar lekker verder* . nl

Deze post delen

Ik hoop ook van harte dat de brand niet is ontstaan bij een paalkampeerplaats. Te vaak gezien dat er een vuurtje werd gemaakt naast de vuurplaats en met de droogte gaat het dan sneller dan je zou verwachten. Sowieso altijd zonde als zo'n groot stuk bos in vlammen op gaat. Zoveel bos hebben we niet meer in Nederland maar gelukkig is de natuur sterk en zal er hopelijk snel weer groen te zien zijn.

Deze post delen

...............

of een nieuw flatgebouw waarvan het glas toevallig als parabolische spiegel werkt (zoals in het buitenland reeds gebeurd is waarbij een auto gesmolten was :D)

Werkelijk. Toch kan ik me voorstellen dat je daar niet 123 aan denkt als je een gebouw ontwerpt.

:) Natuurkunde is een fraai ding.

Deze post delen

Werkelijk. Toch kan ik me voorstellen dat je daar niet 123 aan denkt als je een gebouw ontwerpt.

:) Natuurkunde is een fraai ding.

Mwah, ik denk dat daar juist wel aan gedacht wordt...alleen niet door iedereen blijkbaar.

Zo zijn er projecten rond hoogbouw waar juist gebruik gemaakt wordt van speciaal gericht glas om zo zon weer terug op straat te krijgen, en Smart Energy Glass wat zon in energie omzet (oa veel gebruikt in Saoudi Arabie om de airco's van stroom te voorzien)

Er zijn zelfs bergdorpen die door slim geplaatste zonnespiegels weer uit de schaduw komen.

Wolkenkrabbers zonder schaduw.

Als je als architect dit soort ontwikkelingen mist, heb je tijdens de opleiding niet erg opgelet.

• Leuk 1

Deze post delen

Mwah, ik denk dat daar juist wel aan gedacht wordt...alleen niet door iedereen blijkbaar.

Zo zijn er projecten rond hoogbouw waar juist gebruik gemaakt wordt van speciaal gericht glas om zo zon weer terug op straat te krijgen, en Smart Energy Glass wat zon in energie omzet (oa veel gebruikt in Saoudi Arabie om de airco's van stroom te voorzien)

Er zijn zelfs bergdorpen die door slim geplaatste zonnespiegels weer uit de schaduw komen.

Wolkenkrabbers zonder schaduw.

Als je als architect dit soort ontwikkelingen mist, heb je tijdens de opleiding niet erg opgelet.

Daar heb je wel gelijk in.

Deze post delen

Brand_bij_Chaam_laait_op

CHAAM -

In de bossen bij Chaam is dinsdag op een aantal plaatsen weer brand ontstaan. De brandweer is met drie voertuigen aan het blussen. Volgens een woordvoerster van de veiligheidsregio is het vuur opgelaaid omdat de humuslaag nog aan het nasmeulen was. Er is volgens haar sprake van een aantal brandhaarden. Zondag ging zo'n 60 hectare natuur in vlammen op.

Omroep Brabant meldt dat iedereen die in het bos aanwezig is, gevraagd is het gebied te verlaten.

Deze post delen

In Nunspeet was 14 mei ook een heide brand, de uitruk was zo hoog opgeschaald dat het leek alsof het halve bos in de brand stond.

[ATTACH=CONFIG]18500[/ATTACH]

Met spoed op me fiets gesprongen om na het stuk toe te gaan om te kijken of de sc locatie veilig was, gelukkig viel het allemaal mee en bestaat de locatie nog ;)

De schade

[ATTACH=CONFIG]18501[/ATTACH]

Deze post delen

Nou zeg, van Kansas ken ik dat soort beelden wel.

Maar van Brabant, ..................

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...