Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Care Plus First Aid Kit Adventurer


Dauntless

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een nieuwe EHBO kit gekocht: de Care Plus Adventurer. Ik wou al lang een iets grotere EHBO kit en had deze in de winkel zien liggen.

 

care-plus-first-aid-kit-adventurer.jpg.c8c805c26a99a681593cfceae1144e40.jpg

 

In de Kampeerder kostte hij 33,50 euro. Ik vind dit een mooie prijs voor een dergelijke kit.

 

care_plus_adventurer_kit_1.jpg.2a1ddf30cf73b099be6e887c888ab945.jpg

 

Inhoud:

-Steriel kompres 5x5 cm, 5 stuks

-Hydrofiel windsel 5 cm x 4 m

-Wondpleisters 19x38 mm, 5 stuks

-Wondpleisters 25x72 mm, 5 stuks

-Wondpleisters 60x100 mm, 2 stuks

-Snelverband 12x12 cm

-Hechtpleister, rol 1,25 cm x 1 m

-Hechtstrips (5)

-Naald en spuit, 6 stuks

-Wegwerpspuit 2ml, 3 stuks

-Wegwerpspuit 5 ml, 6 stuks

-Wegwerpnaald 0,4x20mm, 6 stuks

-Wegwerpnaald 0,8x40mm, 6 stuks

-Infuusnaald (Canula IV) 125ml/min

-Hechtdraad en naald 75cm/nylon

-Bloedlancet, 4 stuks

-Vinyl handschoenen, 1 paar

-Alcoholdoekjes, 10 stuks

-Eerstehulpschaar (klein)

-Pincet

-Scalpel

-Mond-op-mond kapje

-Artsenverklaring

-First Aid Guide

 

Mijn bevindingen:

 

Deze kit heeft zowel steriel artsenmateriaal als gewoon eerstehulpspul. Dit is een meerwaarde. Ok is al het steriele materiaal opgeborgen in een vakje met ritssluiting, zodat het makkelijk te vinden is.

 

Hechtstrips:

Deze vind ik heel handig, ik heb ze al eens op me zelf gekregen op een wond die anders gehecht had moeten worden. Ik vind ze heel handig.

 

Hechtdraad en naald

Voor iedereen die de kennis bezit om te hechten ook heel handig, alleen mis ik een (steriele) hechttang.

 

Spuiten en naalden

Je kan ze niet alleen aan de behandeklende arts geven, je kan ze ook gebruiken om bijvoorbeeld blaren uit te prikken.

 

Bloedlancet

Om blaren te prikken.

 

Handschoenen

Vinyl, geen latex, om allergiën te voorkomen.

 

Mond op mondkapje.

Hier snap ik het nut niet van, misschien bij chemicaliën ?

 

Scalpel

Kan nog als mes dienen.

 

Dingen die ik nog mis:

 

-Tekentang

-Iets tegen brandwonden

-Reddingsdeken

-Evt. thermometer

 

Besluit:

Erg handige kit, ook bij SHTF handig als er een dokter in je groep zit.

 

Dit was mijn review.

Als je nog vragen hebt, stel je ze maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zeg @Dauntless, wat vind je van het tasje?

Zijn alle items overzichtelijk verpakt en zonder zoeken te pakken?

Ik heb een aantal CarePlus sets en bij alle is het grootste manko dat allees op een bult zit geplakt.

In geval van nood heb ik het idee dat ik een kerstpakket aan het uitpakken ben, geen EHBO koffer.

 

Verder is het namelijk een leuke kit, die ik mogelijk ook nog wel koop na het lezen van deze review.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in elk EHBO-setje een vuilniszak zitten. In geval van haast of nood kan ik alles uit het tasje flikkeren op die vuilniszak...en/of ik kan de vuilniszak als ondergrond gebruiken voor een gewonde, bv in bos,modder of andere troep. Niet echt een steriele werkplek maar schoner dan de omgeving.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in elk EHBO-setje een vuilniszak zitten. In geval van haast of nood kan ik alles uit het tasje flikkeren op die vuilniszak...en/of ik kan de vuilniszak als ondergrond gebruiken voor een gewonde, bv in bos,modder of andere troep. Niet echt een steriele werkplek maar schoner dan de omgeving.

 

Dat is een goede. Had ik nog niet aan gedacht. Vanaf nu gaat die vuilniszak ook bij mijn EHBO-kit erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg @Dauntless, wat vind je van het tasje?

Zijn alle items overzichtelijk verpakt en zonder zoeken te pakken?

Ik heb een aantal CarePlus sets en bij alle is het grootste manko dat allees op een bult zit geplakt.

In geval van nood heb ik het idee dat ik een kerstpakket aan het uitpakken ben, geen EHBO koffer.

 

Verder is het namelijk een leuke kit, die ik mogelijk ook nog wel koop na het lezen van deze review.

 

Vooral het steriele gedeelte is idd een grote bult, maar de rest valt wel mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is goed om te weten. Die hardshell sets die CarePlus heeft zijn waardeloos. Daar zit alle op elkaar gepropt.

Het idee van een afvalzak is helemaal niet gek, bij deze stop ik een afvalzak in mijn EHBO dozen.

 

Zelf heb ik het anders opgelost. Ik heb de EHBO dozen vervangen door trauma kits. Althans, ik ben er mee bezig, want het kost veel geld.

In een trauma kit zit alles (naja, veel) voor directe zorg. Snelverband, traumazwachtels, tourniquette etc. Alles wat in de EHBO dozen zat is in verbanddozen gegaan, dat is als het ware alleen maar opslag van pleisters, verbanden etc.

 

Maar een afvalzak was goedkoper geweest ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke review @Dauntless.

Mijn probleem met al dat soort sets is dat er altijd dingen inzitten die ik niet denk snel nodig te hebben (spuiten, infuusnaald, bloedlancet ... waar dient dat voor:confused:) maar te weinig steriele gaasjes, windsels en snelverbanden,allen van diverse afmetingen.

In jouw set zitten nogal wat verschillende spuiten, maar slechts één snelverband. Denk je niet dat je bij eerste hulp eerder snelverbanden nodig hebt dan een spuit?

 

Daarom stel ik liever mijn eigen setjes samen.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zo'n zachte "verpakking" moet je wel uitkijken dat met name je steriel verpakte spulletjes niet beschadigen door bv de beweging van een verbandschaar of pincet.

 

Ik verwacht van dumpzaken gen steriele zaken maar ze hebben wel vaak EHBO koffers in de aaanbieding. Ook grote hoeveelheden verbandmiddelen. Je moet dan zelf beslissen heoeveel waarde je aan "steriel" hecht.

 

ps alternatief kan zijn een broodtrommel als extra bescherming of van die gereedschapkoffers/bakjes van de action.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom stel ik liever mijn eigen setjes samen.

Mee eens. Ik ben mij nog aan het oriënteren. Dit is een aardige basisset om mee te beginnen maar aanvullingen zijn geen overbodige luxe.

 

De vraag is waar je deze losse aanvullingen tegen een redelijke prijs vandaan haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens. Ik ben mij nog aan het oriënteren. Dit is een aardige basisset om mee te beginnen maar aanvullingen zijn geen overbodige luxe.

 

De vraag is waar je deze losse aanvullingen tegen een redelijke prijs vandaan haalt.

 

Zo iets... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat spul is minstens 30 jaar oud. Is dat nog goed?

 

Geen idee moet je gaan kijken.

Tis wel goedkoop. Normale verbandmiddlen zit maximaal 3 jaar "garantie" op. Verbandmiddelen die droog bewaard worden kan je naar mijn idee gewoon gebruiken. Voor voeistoffen en dergelijke is dat natuurlijk niet zo. Maar een opblaasspalk zal vast nog wel werken.

 

Let wel veel van dat oude spul kan je bv gewoon uitkoken. Tangen, naalden spuiten. Dat gaat met dat moderne plastic spul niet lukken.

Maar ja, is ook weer zwaarder. Keuzes, keuzes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dauntless Mooi setje inderdaad ik heb zelf een uitgebreidere versie van care plus http://www.kathmandu.nl/care-plus-professional-kit-kleurloos-411010006-uitrusting-ehbo.html?gclid=Cj0KEQjwvuuqBRDG95yR6tmfg9oBEiQAjE3RQMxAEAD4RFNzXXyDn_2HqkjSRLGE0OdlWtY_xYIkeUgaAhId8P8HAQ

 

Heb daar zelf nog extra in gedaan: hechtdraad, sterilon, een betere ehbo schaar ( leatherman raptor) en vinger spalken en een fluitje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...