Ga naar inhoud
GENEGEERD

BUG-in, Wat heb jij gedaan ?


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Ik heb een hele trouwe viervoeter.

Hoeft niet per se op commando, kan zelf mensen aardig aanvoelen.

Hij laat op commando trouwens altijd en meteen los.

Luistert als de bliksem!

 

Verder heb ik wat hobbies, skills ed die voor zelfbehoud tot in extrema kunnen zorgen.

Maar ik ben en blijf vooral een aardige en sociale vent die maatschappelijk betrokken is!

 

Driehard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 1 maand later...

er is immers een maas in de wet namelijk "niet voor de hand liggend wapen". Pak een honkbalknuppel in met pakpapier, mocht er nood aan de man zijn kun je daar een inbreker zijn hersenpan mee bewerken. Het is namelijk een cadeautje voor een neefje/nichtje die van honkbal houdt en puur uit zelfverdediging gebruikt, het was donker, je voelde je ernstig bedreigd en had het gevoel dat de inbreker gewapend was... Geen rechter die jou veroordeeld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

ja heel erg simpel.. wat voor maatregelen hebben jullie getroffen om jullie locatie beveiligt te houden.

echte details hoef ik natuurlijk niet opsec enzo maar zou het wel leuk vinden als jullie mij een idee konden geven.

 

maar heb je bijf knelpunten aangelegt? diy alarmen of simpel weg hardnekkig struik gewas geplant?

 

ik heb zelf de grens van mijn terein afgebakend met scheermesdraad, dit gecamoufleerd met struikgewas (bramen enz wil er ook wat lekkers aan overhouden)

daarnaast heb ik op wat zwakke plekken een diy alarm gemaakt met een muizenval en een breekstaafje en wat visdraad. ( werkt simpel, dier of mens loopt het draad kapot, waardoor er geen spanning meer staat op de klem en deze het breekstaafje breekt waardoor ik van een afstand kan zien waar ze binnen komen.)

 

ik kan nog wat aanpassingen maken aan het breekstaaf alarm, waaronder ander draad of het visdraad een donkere kleur geven, deze licht soms op in het donker als er licht op schijnt, daarnaast zit ik te denken aan IR breekstaafjes maar dan zal ik ook een IR kijker moeten aanschafen.

 

maar laat even weten hoe jullie dit aanpakken of wat voor idee'en je hebt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
Zijn alle deuren goed op slot?

 

Miljoenenschade door Oost-Europese boevenbendes

Nederland wordt overspoeld door criminelen uit Oost-Europa. Zij maken zich vooral schuldig aan misdrijven zoals autodiefstal, winkeldiefstal en woninginbraak.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22761288/__Schade_door_Oost-Europese_boef__.html

 

Mooi he? Die open grenzen! Per 1 januari 2014 mogen de Bulgaren en Roemenen hier komen "werken" van de EU! BRILJANT PLAN!

 

Wel raar "werk" wat die jongens doen...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi he? Die open grenzen! Per 1 januari 2014 mogen de Bulgaren en Roemenen hier komen "werken" van de EU! BRILJANT PLAN!

 

Wel raar "werk" wat die jongens doen...

 

Onder welke steen heb jij geleefd de afgelopen tijd? :D We hebben de "besten" in Den Haag zitten.....en die hebben er min of meer voor gezorgd dat onze grenzen fijn open mogen voor de "profs"...... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn alle deuren goed op slot?

 

Miljoenenschade door Oost-Europese boevenbendes

Nederland wordt overspoeld door criminelen uit Oost-Europa. Zij maken zich vooral schuldig aan misdrijven zoals autodiefstal, winkeldiefstal en woninginbraak.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22761288/__Schade_door_Oost-Europese_boef__.html

 

Ik heb een groot zwaard. Is dat ook goed?:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn een paar dingen die je kan doen ;

 

- zorgvuldig zijn : niets laten rondslingeren wat bruikbaar is, deuren sluiten, ramen sluiten.

- hindernissen opwerpen : de toegang tot je woning moeilijker bereikbaar maken door afsluitingen, hekkens, kwaliteitssloten plaatsen, ... .

- sociale controle en bewaking : afspraken maken met buren, voor elkaar zorgen, camera's plaatsen, verlichting met bewegingsdetector plaatsen.

- politie waarschuwen als je op vakantie gaat zodat ze extra patrouilles en op je woning letten tijdens je afwezigheid (doen ze in Vlaanderen op eenvoudige vraag).

- geen welvaart etaleren. Staat je Jaguar voor de deur, dan vraag je er een beetje om, zorg dat je laptop niet zichtbaar is, loop niet met grote bundels geld op zak.

- zorg dat je woning van de straatzijde goed gezien wordt, gun inbrekers geen rustige werkomgeving, haal desnoods bomen en struiken weg.

- investeer in passieve veiligheid : alarmsysteem ?

- laat 's nachts in je woonkamer, hal, toilet, bureau een (spaar)lamp branden. Zorg dat het licht van de straatzijde gezien wordt. Je wekt de indruk dat je aanwezig/alert bent. Wijzig de plaats waar verlichting is elke dag. Dit is de goedkoopste manier van beveiliging.

- Stop waardevolle spullen veilig weg en schaf een brandkoffer aan die verankerd wordt.

- Sluit je aan bij een vereniging waar je je leert verdedigen.

- Breng jezelf en familieleden niet in gevaar als je inbrekers betrapt. Je wil niet sterven voor een oude tv of een paar euro. Ga niet in de aanval, maar neem een defensieve houding aan, desnoods met hulpmiddelen.*

 

* Naar aanleiding van een incidentje enkele weken geleden heb ik mijn strategie aangepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister nog controle gehad op m'n alarminstallatie. Gelijk m'n 500 wat halogeen bouwlampen op IR sensor op beide balkons maar weer eens getest (blinde vlek voor een uur :p ) Ik heb geen leren mes om mee te werpen maar ik heb wel een busje spray in m'n nachtkastje, een alarmpistooltje, een verblindend cree led lampje en een rugtas met daarin m'n honkbalknuppel onder 't bed. (moet sportief blijven nu ik bijna 41 ben). Verder heb ik niets bij de hand waar ik hier over ga uitwijden ;)

 

Serieus over dat meswerpen trouwens, is dat moeilijk te leren? Ik heb twee van die dingen (twee verschillende) maar ik kan er geen moer van. Ik gooi ze naar een boom en moet dan rennen voor m'n leven omdat ze terug stuiteren. Wellicht een ideetje voor een SC als ik daar ooit kom? Iemand die dat kan die even wat tips geeft zodat ik kan gaan oefenen? Die twee van mij zijn waarschijnlijk ook geen topkwaliteit, en ik weet eerlijk gezegt ook niet meer waar ze vandaan gekomen zijn. Zo bot als een europarlementarier ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achterdochtig overkomen op de buitenwereld. Laten merken dat je beveiligd bent tot de tand en dat je niet eenvoudig in de buurt kunt komen. Dan komen ze ook niet snel bij jou langs. Lik op stuk, bijvoorbeeld een waarschuwingsbord voor de hond .... klimmen ze over je hek ... direct de hond erop af. Sensoren\alarm plaatsen op verschillende plekken die afgaan wanneer iemand passeert als het systeem aanstaat. Persoonlijke beschermingsmiddelen en afspraken met elkaar maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Gister nog controle gehad op m'n alarminstallatie. Gelijk m'n 500 wat halogeen bouwlampen op IR sensor op beide balkons maar weer eens getest (blinde vlek voor een uur :p ) Ik heb geen leren mes om mee te werpen maar ik heb wel een busje spray in m'n nachtkastje, een alarmpistooltje, een verblindend cree led lampje en een rugtas met daarin m'n honkbalknuppel onder 't bed. (moet sportief blijven nu ik bijna 41 ben). Verder heb ik niets bij de hand waar ik hier over ga uitwijden ;)

 

Serieus over dat meswerpen trouwens, is dat moeilijk te leren? Ik heb twee van die dingen (twee verschillende) maar ik kan er geen moer van. Ik gooi ze naar een boom en moet dan rennen voor m'n leven omdat ze terug stuiteren. Wellicht een ideetje voor een SC als ik daar ooit kom? Iemand die dat kan die even wat tips geeft zodat ik kan gaan oefenen? Die twee van mij zijn waarschijnlijk ook geen topkwaliteit, en ik weet eerlijk gezegt ook niet meer waar ze vandaan gekomen zijn. Zo bot als een europarlementarier ook.

 

Wapens

Preppers.nl wil met een positieve instelling preppers en andere geinteresseerden in zelfvoorzienendheid en zelfredzaamheid een virtuele ontmoetingsplaats bieden. We menen dat het belang van preppers niet gediend is, met discussies over het gebruik van (vuur)wapens, of andere voorwerpen, waarvan gezien de manier waarop daarover gediscussieerd wordt kan worden aangenomen, dat ze bestemd zijn om letsel aan personen toe te brengen. Die discussies staan we niet toe. We vragen u nadrukkelijk om ons te willen begrijpen en niet naar een maas te zoeken in een stukje regelgeving op dit forum, dat moeilijk waterdicht te krijgen is. Praten over het omhakken van een boom met een bijl, ja! Discussies over hoe je een bijl kunt gebruiken om het hoofd van een plunderaar in tweeen te klieven, nee! Niet omdat wij zeikerige softies zijn, maar omdat de buitenwereld ook meeleest en dit soort posts ongewenst jezelf en andere preppers in een negatief daglicht kunnen stellen. Het internet biedt genoeg andere fora waar wel over deze onderwerpen kan worden gesproken.

 

Bron: De forumregels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn alle deuren goed op slot?

 

Miljoenenschade door Oost-Europese boevenbendes

Nederland wordt overspoeld door criminelen uit Oost-Europa. Zij maken zich vooral schuldig aan misdrijven zoals autodiefstal, winkeldiefstal en woninginbraak.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22761288/__Schade_door_Oost-Europese_boef__.html

 

In zulke gevallen heb je dus echt wel iets aan een hond, waaks en dreigend. Zelfs een poedel kan heel dreigend overkomen als ze echt kwaad wordt. Ze maken in ieder geval genoeg lawaai waar dieven niet van gediend zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wapens

Preppers.nl wil met een positieve instelling preppers en andere geinteresseerden in zelfvoorzienendheid en zelfredzaamheid een virtuele ontmoetingsplaats bieden. We menen dat het belang van preppers niet gediend is, met discussies over het gebruik van (vuur)wapens, of andere voorwerpen, waarvan gezien de manier waarop daarover gediscussieerd wordt kan worden aangenomen, dat ze bestemd zijn om letsel aan personen toe te brengen. Die discussies staan we niet toe. We vragen u nadrukkelijk om ons te willen begrijpen en niet naar een maas te zoeken in een stukje regelgeving op dit forum, dat moeilijk waterdicht te krijgen is. Praten over het omhakken van een boom met een bijl, ja! Discussies over hoe je een bijl kunt gebruiken om het hoofd van een plunderaar in tweeen te klieven, nee! Niet omdat wij zeikerige softies zijn, maar omdat de buitenwereld ook meeleest en dit soort posts ongewenst jezelf en andere preppers in een negatief daglicht kunnen stellen. Het internet biedt genoeg andere fora waar wel over deze onderwerpen kan worden gesproken.

 

 

 

Bron: De forumregels

 

uhuh, dus dit draadje zou helemaal niet mogen toch?

 

Eh: camera bewaking , veel deuren en gangen, kluis voor cash geld,

Leren mes werpen en fallkniven f1 onder mijn kussen houden en coldsteel gi tanto ernaast

 

Ik heb een groot zwaard. Is dat ook goed?:p

 

er is immers een maas in de wet namelijk "niet voor de hand liggend wapen". Pak een honkbalknuppel in met pakpapier, mocht er nood aan de man zijn kun je daar een inbreker zijn hersenpan mee bewerken. Het is namelijk een cadeautje voor een neefje/nichtje die van honkbal houdt en puur uit zelfverdediging gebruikt, het was donker, je voelde je ernstig bedreigd en had het gevoel dat de inbreker gewapend was... Geen rechter die jou veroordeeld!

 

Heb zelf thuis een 50-pond kruisboog ( pistoolkruisboog) en ga ook een 175 ponder geweerskruisboog halen. Niet meteen om iemand te doden in een WROL, maar zo'n dingen in je handen komt redelijk agressief over, daarnaast als je een pijl in je knieschijf krijgt ( ik kan accuraat schieten) door zo'n 175 ponder denk ik niet dat je nog doorgaat om mijn huis binnen te dringen. Zoals ik al eerder las werken 'de slimmen onder de nacht'. Daarom heb ik ook een mooie felle campinglamp die enorm ver schijnt, als je die vol in hun bakkes schijnt weet ik ook niet of deze scavengers doorgaan met hun actie, tenzij ze écht kwaad in de zin hebben. Verder denk ik er nog over na om een cold steel brooklyn smasher te halen. Maar je moet het ook een beetje relativeren: hoe groot is de kans dat er in jouw woonwijk mensen tot op de tand toe bewapend zijn ( ik heb het niet over een keukenmes of een hamer) om effectief tijdens een langdurige shtf of teotwawki jouw huis met force binnen te dringen?

 

Om er maar een paar te quoten... Ik vraag of het moeilijk is om messen te leren werpen. Ik heb het niet over hersenpannen en knieschijven. Maar je voelt je geroepen om de regeltjes te pasten onder mijn post. Ik vind dat gezeur.

 

Bron: Mijn gezonde verstand.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Relativerend kan je zeggen dat je jouw huis nooit kan verdedigen !

Enige kans is dat je niet opvalt/men het niet weet .gezien het feit dat we hier over preppen spreken is het laatste twijfelachtig.realistisch bezien is je beste kans nog meedoen met de gewapende meutte.onthoud dat we hier over een eind normen en waarden praten.lees de geschiedenis maar eens van nederland in 1940,wij hebben als ongewapende nog minder kans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhuh, dus dit draadje zou helemaal niet mogen toch?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Om er maar een paar te quoten... Ik vraag of het moeilijk is om messen te leren werpen. Ik heb het niet over hersenpannen en knieschijven. Maar je voelt je geroepen om de regeltjes te pasten onder mijn post. Ik vind dat gezeur.

 

Bron: Mijn gezonde verstand.

 

Ik maakte een grapje en @Heksenboot heeft gelijk!;)

 

Ik weet dat het lastige onderwerpen zijn, maar we moeten blijven beseffen dat elke Henk en Ingrid dit forum kan bekijken.:p:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat @phaelin zegt is wel een waardevolle post waar ook ik meer van wil weten eigenlijk. Dat het niet hier mag oké, ik ben het wel eens met Phaelin dat het dubbel aanvoelt dus kan men ( @Heksenboot?) op zijn minst zo vriendelijk willen zijn om te vermelden waar deze vraag wel beantwoord kan worden :D?

 

Ik ben naast wat @phaelin zegt ook groot voorstander van een hond en materialen die een persoon uitschakelen. Zolang het maar afschrikt is het voldoende, verder dan dat wil je ook niet gaan want dat kan serieus consequenties hebben aan beide zijden (fysiek en mentaal).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De forumregels moeten altijd worden nageleefd. Daarnaast staat in dit topic het huis centraal en hoe je met aanpassingen je huis kunt beschermen tegen buitenstaanders. Natuurlijk begrijp ik ook wel dat de meeste van ons bepaalde spullen en materialen(machete, kruisboog, luchtbugs, messen enz.) in huis hebben. Maar wat we op dit forum niet hoeven te weten, is hoe je deze spullen kunt gebruiken tegen andere personen. Op een meeting is dat natuurlijk een ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De forumregels moeten altijd worden nageleefd. Daarnaast staat in dit topic het huis centraal en hoe je met aanpassingen je huis kunt beschermen tegen buitenstaanders. Natuurlijk begrijp ik ook wel dat de meeste van ons bepaalde spullen en materialen(machete, kruisboog, luchtbugs, messen enz.) in huis hebben. Maar wat we op dit forum niet hoeven te weten, is hoe je deze spullen kunt gebruiken tegen andere personen. Op een meeting is dat natuurlijk een ander verhaal.

 

Even voor de duidelijk voor mijzelf. De grens van de forum regels is dus dat je wél mag melden wat voor producten in huis of in de omgeving liggen waar men zich mee kan verdedigden maar je niet mag uitleggen hoe deze producten werken in de praktijk?

 

Klopt het wat ik zeg dan zal ik daar in het vervolg mee rekening houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelijk voor mijzelf. De grens van de forum regels is dus dat je wél mag melden wat voor producten in huis of in de omgeving liggen waar men zich mee kan verdedigden maar je niet mag uitleggen hoe deze producten werken in de praktijk?

 

Klopt het wat ik zeg dan zal ik daar in het vervolg mee rekening houden.

 

Je mag de producten wel benoemen (in de juiste context), maar niet hoe je deze kunt inzetten tegen personen en wat voor lichamelijke schade deze kunnen veroorzaken. Dat de meeste preppers zich goed kunnen verdedigen, weten we allemaal wel. We hoeven er alleen geen gedetailleerde beschrijvingen bij te hebben. We willen naar de buitenwereld geen verkeerd beeld scheppen, dat preppers levensgevaarlijke idioten zijn die met bijlen en kruisbogen je te gemoed komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De forumregels moeten altijd worden nageleefd. Daarnaast staat in dit topic het huis centraal en hoe je met aanpassingen je huis kunt beschermen tegen buitenstaanders. Natuurlijk begrijp ik ook wel dat de meeste van ons bepaalde spullen en materialen(machete, kruisboog, luchtbugs, messen enz.) in huis hebben. Maar wat we op dit forum niet hoeven te weten, is hoe je deze spullen kunt gebruiken tegen andere personen. Op een meeting is dat natuurlijk een ander verhaal.

 

Het is allemaal een beetje jezelf een rustige nacht aanpraten, want als het echt fout loopt, ben je met deze opgesomde zaken natuurlijk bitter weinig... maar ik kan mis zijn. Beetje googelen op Selco survival blog kan al eens helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn katje kent karate en loopt s'nachts inspectie rondes door de buurt. Als er wat is komt ze gillend de trap op.

Soms kom ik dan een dode muis tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...