Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn BOB uit vervlogen tijden


Flos

Aanbevolen berichten

Ik wilde dat al een hele tijd eens plaatsen met wat foto's er bij maar telkens zei vrouwlief laat dat stoffig ding nu rustig op zolder liggen .

Maar ja je kent het he als de kat van huis is dansen de muizen . Dus ik ook .

In het begin van de jaren tachtig heb ik die tas samen gesteld en op mijn zolder geplaatst samen met een rubber boot iets waar wij hier niet over praten en nog wat spullen . Dit met het idee dat er wel eens een overstroming kan komen . In die tijd was ik nog niet getrouwd en kinder loos . Dus de tas was voor mij alleen

De tas is niet meer dan een reis tas waar de rits van stuk is . Er zijn een leger kisten aan gebonden die hunkeren naar een beetje schoen smeer .

1431686324963.jpg.c600a4527a1709afc7a40c9cbad20b48.jpg

Er hangen ook nog 2 drink flessen aan .

Zelf ben ik net als jullie benieuwd wat er in zit na meer dan 30 jaar vergeet je wel iets.

Er zitten 2 afzonderlijke tasjes in met daar tussen wat reserve kleding . Met ondergoed . Verder een koppel 3 stukken touw waaronder een klim touw een mes met vaste lemmer tipe rambo .en twee warme wollen truien.

1431686830062.jpg.cf49b9018409a83a5ad7c8d2fe43dc10.jpg

In het eerste tasje zit .

een bivak muts ( van mijn moeder gebreid )

Een tarp

een paar handschoenen zonder vingers

een cammo netje voor het gezicht

vier haringen

een handdoek (abl)

een stuk zeep

een rol touw ( de voorloper van paracord )

een paar sokken

een esbet brander met tabletten .

een stuk touw 2m.

een naai setje met extra spullen in ( kijk naar de datum )

een rolletje plak band .

1431687282815.jpg.75e1d9d75ee036c0ab9da8e064a6a5b4.jpg

In de 2de tas

Twee stukken touw van twee meten en een stuk nijlon touw .

Een esbet brander met tabletten .

een potje met brand gel .

een potje kruiden.

een koolstof waterfilter .

een hand vol vuurwerk .

een vis lijn een aansteker een zakmes .

een doos lucifer (waterdicht verpakt )

een rol plak band .

een handdoek en een stuk zeep

een doosje geconcentreerde melk .

een tube om limonade te maken

een tube jam .een rvs pottje

een pet

een gamel met bestek en een flessen opener .

een doosje met reserve vis materiaal

een stuk touw op een plank gerold

en een witte doek met daarin verschillende soorten spijkers .

1431688017279.jpg.3c0e9854ca53d54182b81fe1229cefb8.jpg

Dit alles ligt al meer dan dertig jaar op mijn zolder . Nu vraag ik mij af of ik het moet op punt stellen . Vroeger was dit mijn enige tas nu heb ik er verschillende. Vooral de kleding is niet meer van deze tijd en mij al veel te klein.

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ha geweldig dit! Dat moet toch een beetje tijdreizen zijn voor je @Geert?

Erg leuk om te zien dat de uitrusting heel erg de tijd laat zien waarin het is samengesteld.

Waar je toen voor een rol touw koos zou ik nu, paracord nemen. Er zit niks in om enegrie op te wekken, tegenwoordig lopen we met zonnepanelen en accus.

Neemt niet weg dat dit tijdens een SHTF nog steeds het verschil kan maken.

 

Ik ben ook erg benieuwd naar de boot die je er bij hebt liggen, is die gemakkelijk vervoerbaar over land? Heb je er reparatie materiaal bij?

Het nut van een boot(je) bij een overstroming is vaak het onderwerp van (hevige) discussie. Maar ik geloof dat het post-overstroming, als het hele land blank staat zeker van pas zou komen.

 

Mooie set, ik hoop dat ik over 30 jaar hetzelfde kan doen. En dan tevreden kan toekijken omdat ik hem nooit nodig heb gehad. ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha geweldig @Geert.

Om te zien dat je het hebt bewaard na 30 jaar!!!

En ook vind ik erg leuk dat je toen ook al aan het voorberijden was op een mogelijke ramp.

Aleen vraag ik me nu toch wel af hoe die veldflessen met inhoud het hebben doorstaan?

 

Wel in de ene zit nog water . Ik zal ze mee brengen naar de volgende SC dan gaan we er samen van drinken .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig @Geert ik zou ook het ook weer netjes inpakken en op zolder terugzetten.

Vanwaar het vuurwerk, is dit bedoeld om iets te laten ontbranden met het kruit ervan?

 

Ik heb ook twee "knock-outs" in mijn BOB, zijn twee kleine buisjes die met een knal een balletje omhoog schieten die daarna weer ontploft en mijne hebben ook nog een rode of paarse rookstreep die eruit komt om te signaleren/ aandacht trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig @Geert ik zou ook het ook weer netjes inpakken en op zolder terugzetten.

Vanwaar het vuurwerk, is dit bedoeld om iets te laten ontbranden met het kruit ervan?

 

Soms wil je niet gezien worden maar soms wil je snel gevonden worden dus lawaai en licht bakens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh @Geert man! ;) wat leuk! inderdaad zou dit in een preppers museum kunnen , of is jou huis een museum? :p @homerun, kijk effe of het wel water is en geen overjarig Duveltje op zware gist! Geloof je nou echt dat Geert er water in deed? ikke nie, heeft ie zelf eens gezegd ;)

 

 

Dat kan heel goed kloppen :p

Ik heb Geert ook zoiets horen zeggen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert, misschien heeft de prepshop nu voldoende ruimte om bijv. een prepmuseum te beginnen in het nieuwe pand. Mensen kunnen dan hele oude dingen uitlenen aan het museum met een leuk verhaal erbij.:)

 

PS ik heb tot mijn 39e een plunjebaal met gear bewaard in de garage, toen kwam ik erachter dat er muizen aan hadden zitten knabbelen. Op wat klein spul na heb ik toen alles weggegooid en nu eigenlijk spijt er van. Zaten nog leuke dingen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou maar uitkijken. Volgens mij zijn dat aluminium veldflessen, dah geeft af een daar krijg je alzheimer van en chemtrails in uwe short..

 

Maar ja, als je ze niet vult met water maar met andere, 'sterkere' vloeistoffen dan is het nog maar net de vraag of je de kans krijgt om last te krijgen van Alzheimer ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ja, als je ze niet vult met water maar met andere, 'sterkere' vloeistoffen dan is het nog maar net de vraag of je de kans krijgt om last te krijgen van Alzheimer ^_^

Dat is helemaal gevaarlijk: zeiden de ouden niet "Als de drank is in de man, dan is de wijsheid in de kan".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou maar uitkijken. Volgens mij zijn dat aluminium veldflessen, dah geeft af een daar krijg je alzheimer van en chemtrails in uwe short..

 

Wees gerust het zijn al kunststoffen veldflessen . De aluminium heb ik ook nog liggen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie tijdcapsule inderdaad zeg! @Geert ben benieuwd wat je er mee gaat doen.. Lijkt een beetje op de plunje die je vroeger meekreeg na de dienstplicht...

 

Daar is het groten deel uit ontstaan . Met wat bijvoegsels . Ik heb speciaal de kleding niet gefotografeerd want die bestaan voornamelijk uit militaire zaken . Broek hemd en ondergoed .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...