Ga naar inhoud
GENEGEERD

Coleman Northstar


Aanbevolen berichten

Hoihoi

 

 

Ik had me pas geleden een mooie Coleman Northstar gekocht op marktplaats . Ik had er meteen 5 liter Aspen 4T benzine bij gekocht .

 

Ik had de lamp uitgeprobeerd met Aspen en dat brandde prima , alleen omdat je voor 5 liter 20€ betaald en ik dat toch wel een beetje duur vind had ik er Euro 95 benzine in gedaan .

 

Dit was niet zo'n slim idee want nu doet hij het niet meer . Ik op internet opgezocht of het aan de Euro 95 kon liggen en nu blijkt dat als je benzine uit de pomp erin verstookt dat je de lamp daarmee dusdanig vervuild dat hij het niet meer doet .

 

 

Ik ga maar eens op zoek naar iemand die hem voor me schoon kan maken , ik verstook er iig alleen nog maar Aspen in . Kost 3x meer maar dan blijft hij wel werken .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hoihoi

 

 

Ik had me pas geleden een mooie Coleman Northstar gekocht op marktplaats . Ik had er meteen 5 liter Aspen 4T benzine bij gekocht .

 

Ik had de lamp uitgeprobeerd met Aspen en dat brandde prima , alleen omdat je voor 5 liter 20€ betaald en ik dat toch wel een beetje duur vind had ik er Euro 95 benzine in gedaan .

 

 

Dit was niet zo'n slim idee want nu doet hij het niet meer . Ik op internet opgezocht of het aan de Euro 95 kon liggen en nu blijkt dat als je benzine uit de pomp erin verstookt dat je de lamp daarmee dusdanig vervuild dat hij het niet meer doet .

 

 

Ik ga maar eens op zoek naar iemand die hem voor me schoon kan maken , ik verstook er iig alleen nog maar Aspen in . Kost 3x meer maar dan blijft hij wel werken .

 

Ik woon in Stabroek....als je kan...kom eens af en dan brengen we de zaak terug in orde..

DUS als er dergelijke brandstof vermeld staat NOOIT iets anders in kappen omdat het goedkoper is.. ASPEN is een zeer goede brandstof en zeker de centen waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik ga maar eens op zoek naar iemand die hem voor me schoon kan maken , ik verstook er iig alleen nog maar Aspen in . Kost 3x meer maar dan blijft hij wel werken .

 

Als je in regio NoordHolland woont, wil ik je wel helpen. Schoonmaken is niet zo'n helse onderneming denk ik ... heb eventueel ook een ultrasone reiniger... we komen er dan wel uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een coleman northstar, weliswaar zo'n 15 jaar oud, die doet het gewoon op euro 95 toen der tijd.

heb hem laatst van onder het stof gehaald, zeker 10 jaar stil gestaan, oude brandstof zat er nog in of dit euro 95 is weet ik niet meer, aangestoken, dit duurde erg lang, maar het is gelukt, kousjes was al verdroogd en gescheurd en het beetje licht wat er vanaf kwam stelde weinig voor.

 

zijn de nieuwere modellen van coleman nu fijngevoeliger geworden of is de brandstof samenstelling verandert in de loop der jaren, dat het nu niet meer gaat met euro 95?

 

zal overigens zelf ook nog eens testen met nieuwe euro 95 of dat dan nog gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude brandstof altijd verwijderen ! Tenzij het aspen is van minder da 10 jaar oud. In autobenzine zit bij mengingen als zuren er. Deze tasten de onderdelen van je toestel aan. Ook de et linker in je tank. Niet erg maar giet het er uit. Spoel de tank met nieuwe brandstof( 1/3 vullen schudden en weer leeg gooien. Tank vullen. Kousje mits te veel beschadigd nog niet vervangen. Lamp aansteken. Voldoende druk pompen. Als lamp goed brand volume kraan redelijk snel heen en weer draaien van helemaal hoog naar laag en weer terug. Wel redelijk snel anders gaat lamp uit. In de verdamper zit een pen die met volume op en neer schuift en de spiraal schoon schraapt. Voor de lamp die het niet meer doet is dit buiten zonder eerst aan te steken te proberen om hem aan te krijgen.

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One X+ met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor de aangeboden hulp :)

 

Echter heb ik geen rijbewijs dus het word een beetje lastig om iemand die in een andere provincie woont te bezoeken . Met de trein overstappen enz .

 

Ik probeer eerst een campingwinkel in de buurt mischien dat die onderhoud aan Coleman verrichten . Ze verkopen Coleman lampen dus ik kan het eens proberen :)

 

 

Ik raad iedereen af om benzine uit de pomp te gebruiken . De lamp brandde er wel op maar als ik de lamp weer op druk bracht door te pompen kwamen er behoorlijk zwarte kwalmen uit de lamp , leek wel alsof er een autoband in de fik stond zo zwart . Na een uur of 2 gebrand te hebben doet hij niks meer .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je toch iets fout gedaan of je generator/ verdamper is stuk of meest aannemelijk vuil.

Coleman doet het prima op ongelood 95.

Het is echter af te raden om dit te gebruiken om volgende reden: In auto benzine zitten bijmengingen om auto beter te laten presteren. Deze bijmengingen verbranden niet volledig in je Goldman toestel. Deze on of half verbrande stoffen zijn giftig en kankerverwekkend in welke mate word niet veel ruchtbaarheid aangegeven. Verder zijn deze stoffen is zuren erg corrosief voor de onderdelen in je toestel. Deze gaan sneller stuk of raken verstopt.

Coleman fuel bevat deze stoffen niet. Echter hier zit nog wel een behoorlijk percentage benzeen in. Dit is ook niet zo best voor je systeem. Ook bederft Coleman fuel vrij snel. 1 a 2 jaar na opening.

Aspen 4 is zuivere synthetische benzine ontwikkeld voor de strenge milleu en Arbo eisen in de Zweedse bosbouw. Bevat nagenoeg geen ( een spoortje ) benzeen. Is 10 jaar houdbaar na opening en is in mijn regio goedkoper dan Coleman fuel.

Je toestel brand er mee schoon mocht hij vuil zijn. Verder blijft hij schoon en behoeft nagenoeg geen onderhoud meer

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One X+ met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor de aangeboden hulp :)

 

Echter heb ik geen rijbewijs dus het word een beetje lastig om iemand die in een andere provincie woont te bezoeken . Met de trein overstappen enz .

Ik probeer eerst een campingwinkel in de buurt mischien dat die onderhoud aan Coleman verrichten . Ze verkopen Coleman lampen dus ik kan het eens proberen :)

Ik raad iedereen af om benzine uit de pomp te gebruiken . De lamp brandde er wel op maar als ik de lamp weer op druk bracht door te pompen kwamen er behoorlijk zwarte kwalmen uit de lamp , leek wel alsof er een autoband in de fik stond zo zwart . Na een uur of 2 gebrand te hebben doet hij niks meer .

 

Volgens mij doe je iets verkeerd of heeft de mp verkoper je niet alles verteld.

Het beste werkt gewoon wasbenzine uit de supermarkt. Is soms verbazingwekkend goedkoop. Maar schommelt qua prijs meestal rond de 1 euro.

 

Denk eerder dat er troep in de tank zat en nu de vergasser verstopt is.

 

Overigens: dit is een prepper forum, lijkt me goed dat je zelf weet hoe je lamp werkt en uit elkaar moet om dit soort zaken op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...