Ga naar inhoud
GENEGEERD

Water koken in aluminium fles


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Een methode om water uit de natuur te zuiveren en drinkbaar te maken is door het te koken. Nu heb je van die handige aluminium flessen van bijvoorbeeld Highlander en Sigg. Ik vraag mij af of je die gewoon in het kampvuur kunt zetten en of ze daar geen schade van ondervinden. Heeft iemand daar ervaring mee? Op YouTube heb ik hierover geen nuttige informatie kunnen vinden maar dat kan aan mij liggen.

 

Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hoi allemaal,

 

Een methode om water uit de natuur te zuiveren en drinkbaar te maken is door het te koken. Nu heb je van die handige aluminium flessen van bijvoorbeeld Highlander en Sigg. Ik vraag mij af of je die gewoon in het kampvuur kunt zetten en of ze daar geen schade van ondervinden. Heeft iemand daar ervaring mee? Op YouTube heb ik hierover geen nuttige informatie kunnen vinden maar dat kan aan mij liggen.

 

Ik ben benieuwd.

 

Het zou wel kunnen alleen zijn de meningen verdeeld over aluminium.

 

Het ene onderzoek zegt dat er een aantal gezondheidsrisico's aan vast zitten en de ander verklaart dat weer als onzin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De flessen van klean kanteen rvd kunnen het wel, zijn ook YouTube filmpjes van te vinden

 

Ik ga eens zoeken. Heb al wel een filmpje gevonden over Higlander flessen van stainless steel. Sigg gaat het in elk geval niet worden vanwege de prijs en de coating van binnen waar van alles mee kan gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou wel kunnen alleen zijn de meningen verdeeld over aluminium.

 

Het ene onderzoek zegt dat er een aantal gezondheidsrisico's aan vast zitten en de ander verklaart dat weer als onzin.

 

was een ondezoek waarbij water een uur gekookt werd in een aluminium pan, en na dat uur kon je al schilfers in het water zien. ben zelf geen enorm fan van alu, maar heb wel een pannenset ervan en dergelijke, zowiezo voor die ene week per jaar kamperen maakt het niet veel uit maar "veel" aluminium ( zegmaar eens per week, decennia lang soep uit een aluminium pan ) kan gewrichtsproblemen geven en alzheimer veroorzaken ( zeggen ze ) want je lichaam kan een klein beetje zwaar metaal ( aluminium zwaar metaal ? ) wel verwerken maar grotere hoeveelheden niet. nou ja kijk in noodgevallen kan je niks anders en tijdens een ramp zul je misschien niet eens de tijd krijgen om alzheimer te ontwikkelen.

 

kijk voor noodgevallen of voor kamperen kan het volgens mij prima. maar de vraag of ze daar schade van krijgen, kijk het lijkt me wel dat de fles er niet helemaal schoon meer uit zal zien, heb er zelf geen ervaring mee maar u zal erop moeten rekenen dat hij in elk geval behoorlijk zwart zal zijn. verder ligt het aan de soort coating of die eraf zal gaan of niet.

 

heel misschien als je heeeeeeeeeeeeeeeeel veel geluk hebt wanneer je het aan een outdoorwinkel of bijvoorbeeld de prepshop vraagt zou je dat misschien uit kunnen testen voor ze? ( wishfull thinking denk ik om zo'n fles gratis te krijgen ;) )

 

en anders zijn er ook filmpjes waarin water werd gezuivert in een plastic fles die telkens weer een stukje gedraaid werd tegen het smelten, zijn ook filmpjes van. in geval van nood kan handig zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar ben ik ook heel erg benieuwd naar.

Ik heb namelijk zo'n Zweeds kooksetje van alu. Als het zo gevaarlijk is kan ik er beter een hoedje van maken.

Aan de andere kant, ik heb jaren gecampeerd en gegeten uit alu pannen. Daar hebben we nooit schilfers of iets dergelijks meegemaakt.

 

Wat ook een mooie is is de Nalgene RVS 1l bottle. Die heeft geen coating en kun je dus zo in het vuur zetten. Ik wou perse een RVS fles van een liter voor sterilisatie. Je kan namelijk wel water koken in een RVS mok, maar die zijn vaak 0,3l en dan ben je dus veel langer bezig om 1l te koken.

Tijdens een SHTF kun je niet altijd die tijd missen. En mijn RVS mok past mooi om de Nalgene RVS, dus dat is een mooi setje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

was een ondezoek waarbij water een uur gekookt werd in een aluminium pan, en na dat uur kon je al schilfers in het water zien.
Hecht ik echt weinig geloof aan... Goede aluminium doet dit niet, wat wel kan is dat de kalk welke in het water zat, zorgde voor iets dat samen koekte...

 

Maar zure zaken (tomaten, citrusvruchten enz) kunnen inderdaad zorgen voor extra snel 'oplossen' van alu deeltjes, net zoals dat kan met bestek dat minuscule deeltje los schraapt bij gebruik.

 

RVS (als verzamelnaam) is ook niet zalig makend, ook veel verschillen in. Als de Chroom en nikkel er uit loskomt, ben je ook de sjaak op lange termijn. Als er ook molybdeen en Titanium in zit,

is het veel roestvrijer (tja, dit is nu eenmaal gen exacte term roestvrij, er zijn gradaties in, net als in roestvast...) en meestal is het een homogenere legering. Vaak is dan de RVS die we gebruiken

eigenlijk chroomstaal (dus wel magnetisch) ... De 18/10 en 18/8 is bij goede kwaliteit veilig om dagdagelijks mee eten te maken... Maar kook er geen javel of andere chloor houdende stof of zo in.... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Duur ding, voor de helft heb je een Esbit:

 

http://www.campz.nl/outdoor-uitrusting/campingkeuken/bidon/312698.html?gclid=CN6xxLX6wMUCFQ_MtAod6UkAEA&_cid=21_1_-1_9_1341_312698_60052627597_pla

 

Je kan trouwens net zo goed aluminium nemen, de link met alzheimers is niet meer dan een urban legend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een water gekookt in een krant.

 

Waarom ? Omdat het kan.

Geen idee waar het diee vandaan kwam. KIJK oid denk ik.

 

Metaal is in het algemeen erg huftervast. Ook als je kijkt maar hitte bestendigheid.

Er zijn echter metalen zoals koper, zind en aluminium die van "nature" een oxidatiehuid maken. Bij staal noemen we dat roest.

Door het fadricatge proces zijn allerlei toevoegingen gebonden in het materiaal. We noemen dat legeringen. Hiedoor kan men de eigenschappen beinvloeden en de kwaliteit bepalen.

 

Door gebruik zullen altijd miniscule hoeveelheden materiaal in je eten terecht komen. Mijn witte emaille beker ziet er ook niet meer als nieuw uit. Ronddraaien van een lepel, verwarmen etc zorgt ervoor dat er slijtage optreed. Dus er verdwijnt materiaal.

 

Nu de aluminium fles. Natuurlijk kan je daar water in koken.

Als het niet anders kan. En als je de fles regelmatig gebruikt schoonmaakt en droog opbergd als je hem niet gebruikt dan is er niets aan de hand.

Droog je hem niet goed uit dan versnel je het oxidatie proces dus krijg je "aanslag".

 

Verder moet je (?) altijd rekening houden met het feit dat je door het toevoegen van (veel) warmte je het materiaal veranderd. In extreem geval smelt het.

Het vaak verhitten en afkoelen zal elk materiaal nadelig beinvloeden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je een link plaatsen Konijn?

 

 

hier word gesproken over waar alu allemaal inzit enzo, en welke mogelijke gevolgen het kan hebben. ik had informatie erover opgezocht omdat ik wilde weten wat ik wel en niet erin moet koken. toen las ik over dat onderzoek. zul je net zien, nu kan ik die site van die test niet meer vinden, maar of die test echt waar is was ik ook al over aan het twijfelen.

 

http://goedetengezondleven.nl/aluminium-gevaarlijk/

 

maar die test was wel dat water echt een uur lang stond te borrelen, het kan zijn dat ze schilfers zagen en dat voor aluminium hielden, al lijkt het me voor geen enkele pan goed om zo lang te koken, zowiezo weet ik niet of er nog heel veel water over was na dat uur.

 

op school heb ik wel eens voor de grap een "kommetje" van messing heel erg verwarmt en daar op een gegeven moment waterdruppels in gedaan, dat is grappig want die blijven dan zweven op het water dat aan de onderkant zó hard verdampt dat het druppeltje als een hoovercraft in het kommetje ronddreef. maar op een gegeven moment kwamen er toch wel schilfers in het water, dat was geen roet want het was een ruisende vlam ( dus praktisch volledige verbranding waarbij volgens mij geen roet ontstaat ) van zo'n 1300 graden dus dat schaaltje had denk ik een temperatuur van zo'n 750 tot 1000 graden toen ik de druppels erin deed.

 

dat was zo'n 5 minuten, en ik denk dat dat wel bijna te vergelijken is met een uur lang op 100 graden, het water werd echt smerig. ik denk dat er dus wel echt iets loskomt, maar ik zou het met aluminium niet zo gauw gaan uitproberen.

 

ik weet niet of dat onderzoek helemaal klopt maar dat is het probleem met internet, als het van wiki kwam had ik dezelfde twijfel gehad.

 

persoonlijk ben ik meer een fan van titanium pannetjes, maar dat is belachelijk duur, en over een paar jaar zal dat waarschijnlijk ook wel weer giftig blijken, op een gegeven moment is er niks goed meer.

 

sorry kan de site niet meer vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier word gesproken over waar alu allemaal inzit enzo, en welke mogelijke gevolgen het kan hebben. ik had informatie erover opgezocht omdat ik wilde weten wat ik wel en niet erin moet koken. toen las ik over dat onderzoek. zul je net zien, nu kan ik die site van die test niet meer vinden, maar of die test echt waar is was ik ook al over aan het twijfelen.

 

http://goedetengezondleven.nl/aluminium-gevaarlijk/.

 

Uit je link:

 

Daar aluminium zich in de hersenen kan opstapelen komt deze zware metaal steeds vaker in beeld in alle onderzoeken over de ziekte van Parkinson en Alzheimer.

 

Leuk dat zo'n kwakzalver dit zegt, de deskundigen hebben hier duidelijk een andere mening over:

 

http://www.alzheimer.ca/en/Research/Alzheimer-s-disease-research/Aluminum

 

Zal ook niets te maken hebben met dat ze zelf een therapie aanbiedt om het "probleem" op te lossen:

 

Door chelatie-therapie kun je binnen 3 à 6 maanden aluminium en zwaar metalen wel uit jouw lichaam opruimen.

 

Let op: chelatie-therapie moet altijd onder begeleiding van een therapeut gebeuren en zelf dokteren raad ik bij deze sterk af.

 

Zelfde pagina, redelijk WTF moment:

 

Algemene vermoeidheidsklachten, geheugenproblemen op vrij jonge leeftijd, concentratieproblemen en ADHD bij kinderen vinden ook vaak hun oorzaken in een te hoog concentratie aan aluminium in het lichaam. Mensen met nierfalen zijn zelfs niet in staat om hun lichaam van aluminium te reinigen, waardoor extra risico’s.

 

Joh, sinds wanneer is ADHD niet meer het gevolg van vaccineren? :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit je link:

 

 

 

Leuk dat zo'n kwakzalver dit zegt, de deskundigen hebben hier duidelijk een andere mening over:

 

http://www.alzheimer.ca/en/Research/Alzheimer-s-disease-research/Aluminum

 

Zal ook niets te maken hebben met dat ze zelf een therapie aanbiedt om het "probleem" op te lossen:

 

 

 

Zelfde pagina, redelijk WTF moment:

 

 

 

Joh, sinds wanneer is ADHD niet meer het gevolg van vaccineren? :rolleyes:

 

ja ach.

 

geen idee waar ADHD vandaan komt. en ik begon al te twijfelen want ik had altijd het ezelsbruggetje geleerd, als een metaal zwaar is is het een zwaar metaal, althans dat betekende dus dat aluminium als ligt metaal genoemd werd, kan ook onzin zijn maar zowiezo lijkt het me niet goed om metaal binnen te krijgen, behalve het bepaalde ijzertype dat zuurstof opneemt in je bloed.

 

en alle ander metalen en niet-metalen die als je ze hoort minder gezond schijnen te zijn maar die je wel nodig hebt, zoals jodium e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de jaren 70 en 80 waren de snelkookpannen van aluminium en veel gezinnen hebben hier jarenlang voedsel in gekookt. Ik heb er nog 1 reserve staan

 

En dan hebben we het niets een sover het asbestplaatje op het fornuis......

Link naar reactie
Delen op andere sites

@konijn

 

Kan je proberen de shift toets in te drukken aan het begin van een regel. Wij oudjes, ik dus, lezen dan wat makkelijker.

 

Overigens kan ik het verkleuren van het water tijdens je proefje wel verklaren denk ik.

Denk even na over wat er gebeurd, waarom de waterdruppel danst, cavitatie etc..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft onze vermaarde huis-chemicus @vheeswijk al eens uitgelegd dat alluminium-deeltjes die het lichaam binnenkomen via eten en drinken niet kunnen worden opgenomen door ons maag- darmsysteem. Die poepen en plassen we dus gewoon weer uit. :eek:

 

Ja dat klopt! Daarom wordt Al (een neurotoxine) ons toegediend via chemtrails en vaccins :mad: !

Al via orale opname poepen we uit.

Aluminium detox verlaat via de nieren: plassen we uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...