Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Advies gevraagd] Schaduwdoek


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar waterdicht of minimaal waterafstotend schaduwdoek en vraag hier dan ook om jullie ervaring/kennis op dit gebied.

Goede tips naar (online)bedrijven die dit leveren, nieuw of 2de hands maakt niet uit.

Het is bedoeld om er zelf een luifel mee te fabriceren vanaf het dak van mijn camper.

De maten dienen dan toch minimaal zo'n 6m lang bij 5m breed te zijn, stevig van uitvoering ( dus geen bouwmarktzeil, dat bij windkracht 3 al uitscheurd),, voorzien van sterke bevestigings ringen en in de kleur groen/donkergroen/olijfgroen.

Uiteraard zou het fijn zijn dat je er een vuurschaal onder kan plaatsen of kunt barbeknoeien zonder dat het geheel boven je hoofd vlamvat, dan heb ik niet over vreugde vuren natuurlijk.

Het gewicht is niet ontzettend belangrijk, als ik het maar op mijn dak gelegd krijg in mijn 1tje.

Nu heb ik zelf al iets gevonden, wat mij aan mijn eisen voldoet, al twijfel ik wel omdat ik er geen ervaring mee heb en ik heb geen zin om 3 x 100 euro uit te gaan geven, omdat de eerste 2 zeilen niet voldeden, dan liever 200 euro, maar wel klaar voor de komende 10 jaar.

Het 1ste zeil is een 250gr pe zeil, zo'n 3 keer sterker dan bouwmarktzeil, goede kleur, goed van prijs etc. en het andere is een 600gr zeil (vrachtwagenzeil), zeer sterke uitvoering, stuk duurder, maar erg lange levensduur wordt vermeld.

Bij dat laatste zeil, vermoed ik dat het gewicht wel eens problemen kan gaan geven, ten aanzien van de handelbaarheid ervan door 1 persoon.

Op de volgende site, in de linker kolom staan ze beide onder afdekzeilen en netten beschreven.

http://www.toolsnmore.nl/content/home

 

Wat denken jullie hiervan of zijn jullie ervaringen hiermee?

En weten/zijn er andere/betere alternatieven voor deze zeilen/schaduwdoeken?

 

Ik hoor graag van jullie,

 

Rataplan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wat denken jullie hiervan of zijn jullie ervaringen hiermee?

En weten/zijn er andere/betere alternatieven voor deze zeilen/schaduwdoeken?

Zelf ben ik hier ook mee bezig :) en ik heb gekozen om het zelf te maken. Mw Highway is deskundig met stoffen en heeft zelfs een naaimachine voor zeildoek, zo'n ouwe degelijke adler. nu nog even leren met dat ding te stikken. Maar dat zou kinderspel zijn volgens de experts. Maar een zeilmaker van jachten kan dit ook voor je doen. Kost wat extra, maar ja... je wil wat.

Als doek zou ik deze nemen en op maat maken: https://www.esvocampingshop.com/nl/tentdoek/katoen/tentdoek-340-grams-katoen-160-cm-ecru-naturel-00000/

340 grams is stevig en sterk. Met wat ringen er in en spantouw is dit eenvoudig op te spannen aan je bus, of tussen bomen.

Het doet wat jij vraagt,maakt schaduw en stopt regen, en is handelbaar en herstelbaar. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op zoek naar waterdicht of minimaal waterafstotend schaduwdoek en vraag hier dan ook om jullie ervaring/kennis op dit gebied.

Goede tips naar (online)bedrijven die dit leveren, nieuw of 2de hands maakt niet uit.

 

Vorig jaar na enig zoekwerk, waarom zijn de meeste schaduwdoeken driehoekig van vorm, bij de kwantum uitgekomen. Stevige kwaliteit 4x4m en betaalbaar.

Zit bij ons boven de zithoek. Enige minpunt is dat ik extra of meer afspanpunten zou willen hebben: vier extra op het midden van de zijkanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ben ik hier ook mee bezig :) en ik heb gekozen om het zelf te maken. Mw Highway is deskundig met stoffen en heeft zelfs een naaimachine voor zeildoek, zo'n ouwe degelijke adler. nu nog even leren met dat ding te stikken. Maar dat zou kinderspel zijn volgens de experts. Maar een zeilmaker van jachten kan dit ook voor je doen. Kost wat extra, maar ja... je wil wat.

Als doek zou ik deze nemen en op maat maken: https://www.esvocampingshop.com/nl/tentdoek/katoen/tentdoek-340-grams-katoen-160-cm-ecru-naturel-00000/

340 grams is stevig en sterk. Met wat ringen er in en spantouw is dit eenvoudig op te spannen aan je bus, of tussen bomen.

Het doet wat jij vraagt,maakt schaduw en stopt regen, en is handelbaar en herstelbaar. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :)

 

Geen tijd en middelen om dit te maken :(, vind het wel mooi doek en zou dit ook liever hebben dan pe of pvc, echter ook goed aan de prijs (330€ alleen voor de stof) en dan ben ik er nog niet, als ik het ook nog moet laten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar na enig zoekwerk, waarom zijn de meeste schaduwdoeken driehoekig van vorm, bij de kwantum uitgekomen. Stevige kwaliteit 4x4m en betaalbaar.

Zit bij ons boven de zithoek. Enige minpunt is dat ik extra of meer afspanpunten zou willen hebben: vier extra op het midden van de zijkanten.

 

Dat is te klein, er gaat namelijk al zo'n 2 meter verloren ( bewust) omdat het ook over mijn dak komt te liggen, dit i.v.m. de hoogte van het doek en de zijdeur die open moet kunnen, zonder het doek constant te raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is te klein, er gaat namelijk al zo'n 2 meter verloren ( bewust) omdat het ook over mijn dak komt te liggen, dit i.v.m. de hoogte van het doek en de zijdeur die open moet kunnen, zonder het doek constant te raken.

 

Misschien dat de prep community je met meer kan helpen dan alleen advies.Kom er maar in @Alpacaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...