Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vlees, vis of alleen groenten ? Vegetariër of omnivoor.


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tijdens SHTF is eten belangrijk, als iemand in de groep niet eet, vormt hij een gevaar voor anderen door slap te zijn. Vlees = eten.

 

Dus als een groep samen creatief kan overleven op veggie voedsel, dan zou dat toch ideaal zijn als die samenscholen voor training? En niet de herbivoren en flexitariers gaan dwarsliggen op het plezier van een varken aan het spit wat werkelijk verrukkelijk smaakte, met complimenten aan @Geert!

 

Wij weten beiden dat de sc's niet streven naar SHTF oefeningen, maar naar samenkomst, en dan is het niets mis mee om wat respect naar elkaar trachten te tonen.

Leden, of dit nou wel of niet vleeseters zijn zoeken hun weg buiten de sc's om te trainen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij weten beiden dat de sc's niet streven naar SHTF oefeningen, maar naar samenkomst, en dan is het niets mis mee om wat respect naar elkaar trachten te tonen.

Leden, of dit nou wel of niet vleeseters zijn zoeken hun weg buiten de sc's om te trainen

 

Goed dat je 't nog even uitlegt. 't Was me niet helemaal duidelijk. Ik draag wel lederen schoenen, zou dat mogen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar aardappelen in alufolie op een bbq levend koken, dat vind je dan wel weer goed ?

 

Beste Lewieke,

 

Ik ben zelf een vleeseter en probeer alles met respect en eerbied te behandelen.

Of dit nou vlees of planten zijn is voor mij om het even, omdat ik er van overtuigd ben dat alles leeft.

 

Waar het hier om gaat, is dat er mensen zijn die aangeven er aanstoot aan geven dat er een dier aan het spit hangt,.. net als dat er mensen zijn die er aanstoot aan geven dat er geslacht zou worden op het terrein van de sc's.

 

Uit respect voor diegene die er aanstoot aan gaven m.b.t. het slachten ((en hier zaten ook vleeseters bij), is er toen besloten dat er niet geslacht zal worden op het terrein zelf.

Is het dan zo moeilijk dat er respect getoond wordt naar de veggie's om geen dieren aan het spit te hangen, zij op hun beurt tonen ook respect naar de vleeseters toe om deze in hun waarde te laten als ze een stukje vlees verorberen.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Lewieke,

 

Ik ben zelf een vleeseter en probeer alles met respect en eerbied te behandelen.

Of dit nou vlees of planten zijn is voor mij om het even, omdat ik er van overtuigd ben dat alles leeft.

 

Waar het hier om gaat, is dat er mensen zijn die aangeven er aanstoot aan geven dat er een dier aan het spit hangt,.. net als dat er mensen zijn die er aanstoot aan geven dat er geslacht zou worden op het terrein van de sc's.

 

Uit respect voor diegene die er aanstoot aan gaven m.b.t. het slachten ((en hier zaten ook vleeseters bij), is er toen besloten dat er niet geslacht zal worden op het terrein zelf.

Is het dan zo moeilijk dat er respect getoond wordt naar de veggie's om geen dieren aan het spit te hangen, zij op hun beurt tonen ook respect naar de vleeseters toe om deze in hun waarde te laten als ze een stukje vlees verorberen.

 

Ik breng zelf geen hond mee om te slachten he. Geen idee waar je dat haalt. Het zal een blikje vlees op de bbq worden blijkbaar. Of een gestrikt konijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij weten beiden dat de sc's niet streven naar SHTF oefeningen, maar naar samenkomst, en dan is het niets mis mee om wat respect naar elkaar trachten te tonen.

Leden, of dit nou wel of niet vleeseters zijn zoeken hun weg buiten de sc's om te trainen

 

Mee eens, en tegelijk waar houdt het op? Als er iemand bang is voor messen, dan maar geen messen meer meenemen naar SC? Of iemand wordt benauwd van het zien van tentjes, dan iedereen maar zonder tent? Of zou het misschien beter zijn, dat die enkeling zich aanpast? Tja ik weet het ook niet precies hoor, ik heb die principes ook niet als het om preppen gaat.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom naar de SC, wat er ook gegeten wordt (voordat er iets verkeerd wordt verondersteld) maar sta gewoonweg niet te springen om iets aan het spit te zien braden.

(En al zeker geen varken, een dier waarvan ik WEET hoe gevoelig en intelligent ze zijn, vandaar mijn opmerking over hond... )

Bij deze weet men mijn mening daarover. Velen kenden deze al, het nog eens onder de aandacht brengen kan geen kwaad denk ik.

 

Als men niet begrijpt hoe ik dit zie, even goede vrienden hoor, ieder doet wat hij niet laten kan, zolang ik of mijn naasten (daarmee bedoel ik dus ook mijn huisdieren) geen nadeel er van hebben.

 

Dankjewel JamHard voor je post, je verwoordt goed wat ik bedoel.

 

Nogmaals, men doet maar, ik ga er op het moment ook niet over gaan zagen, zeker niet, maar leuk vind ik het niet, dat is al. Maar we gaan off-topic lijkt het me.

 

Los van dit onderwerp, vind ik het prima dat Carismo neerpent wat zijn gedacht er over is, het is dan aan de anderen om er al dan niet rekening mee te houden.

Weten ze dit niet, dan kunnen ze dat zelfs niet. Nogmaals, iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan iedereen die hier op reageerde, ik snap jullie allemaal, behalve het aanstootgevende beeld van vlees boven de bbq en daarin snap ik Lewieke dan weer wel.

 

Je kan namelijk geen enkel onderscheid maken tussen een heel varken aan het spit of de diepvries hamburgers van de Jumbo. Het is het zelfde beest en ik kan er dus niet bij dat het varken aan spit niet kan, maar de hamburger wel. Ik denk dat je met grote zekerheid kan vaststellen dat het 'hele' varken een beter leven zal hebben gehad dan de tot gruis vermalen varkens uit de hamburgers.

 

Blijkbaar is er geen probleem met een verwerkt product en wel met het oorspronkelijke dier... om dan te zeggen dat je niet komt als er een varken geroosterd word, maar je komt wel wanneer de hamburgers gebakken worden, dan vind ik dat heel hypocriet.

 

Nogmaals, ik wil nergens iemand mee tegen de schenen schoppen of wat dan ook. Ik respecteer iedereen evenveel ongeacht wat hij of zij eet.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je 't nog even uitlegt. 't Was me niet helemaal duidelijk. Ik draag wel lederen schoenen, zou dat mogen ?

 

Altijd bereid behulpzaam te zijn, hopelijk is het alemaal duidelijk voor je.:rolleyes:

En wat mij betreft zal het me biet zijn dat je lederen schoenen draagt, al sta je elke avond in een kamo tutu de prepperdans te doen,... Als jij daar gelukkig van word en mensen in jouw omgeving vinden dat niet aanstotend? Wie ben ik dan om jou geluk in de weg te staan:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan iedereen die hier op reageerde, ik snap jullie allemaal, behalve het aanstootgevende beeld van vlees boven de bbq en daarin snap ik Lewieke dan weer wel.

 

Je kan namelijk geen enkel onderscheid maken tussen een heel varken aan het spit of de diepvries hamburgers van de Jumbo. Het is het zelfde beest en ik kan er dus niet bij dat het varken aan spit niet kan, maar de hamburger wel. Ik denk dat je met grote zekerheid kan vaststellen dat het 'hele' varken een beter leven zal hebben gehad dan de tot gruis vermalen varkens uit de hamburgers.

 

Blijkbaar is er geen probleem met een verwerkt product en wel met het oorspronkelijke dier... om dan te zeggen dat je niet komt als er een varken geroosterd word, maar je komt wel wanneer de hamburgers gebakken worden, dan vind ik dat heel hypocriet.

 

Nogmaals, ik wil nergens iemand mee tegen de schenen schoppen of wat dan ook. Ik respecteer iedereen evenveel ongeacht wat hij of zij eet.

 

Men weet wel dat vlees van dieren komt en met hypocrisie heeft dit niets te maken, wel met wat een beeld soms doet. Probeer je in te leven in andermans gevoelswereld zou ik zeggen.

En als dat voor Carismo een voorwaarde is, is dat zijn eigen vrijheid en verantwoordelijkheid, niets hypocriet aan naar mijn bescheiden mening. En dat hij dit zegt, goed voor hem,

dan is dit gekend en kan men er indien gewenst, rekening mee houden of niet. Verder leven we in een democratie, dus de meerderheid beslist... Of de inrichter, baas van het terrein enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je 't nog even uitlegt. 't Was me niet helemaal duidelijk. Ik draag wel lederen schoenen, zou dat mogen ?
Iedereen mag van alles, net zoals een mening hebben, gevoeligheden uiten enz... zolang het anderen maar niet benadeelt.

 

Los daarvan, is het grappig hoe dat het bijna altijd anderen zijn die nog minder consequent zijn dan de ander, vallen over andermans pseudo hypocrisie... De splinter in het oog van de ander...

 

Zeggen hoe een ander moet leven ipv dat van jezelf in vraag te stellen en daar iets aan verbeteren, velen zijn in dat bedje ziek. Op de SC zal ik proberen op een paar vlakken een

goed voorbeeld te geven, ik hoop dat velen dat met mij zullen doen en mij mijn niet echt perfect zijn en handelen, zullen kunnen vergeven :D :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Men weet wel dat vlees van dieren komt en met hypocrisie heeft dit niets te maken, wel met wat een beeld soms doet. Probeer je in te leven in andermans gevoelswereld zou ik zeggen.

En als dat voor Carismo een voorwaarde is, is dat zijn eigen vrijheid en verantwoordelijkheid, niets hypocriet aan naar mijn bescheiden mening. En dat hij dit zegt, goed voor hem,

dan is dit gekend en kan men er indien gewenst, rekening mee houden of niet. Verder leven we in een democratie, dus de meerderheid beslist... Of de inrichter, baas van het terrein enz...

 

Ok dat is een ander oogpunt dan hoe ik het bekijk, en vanuit dat oogpunt is het al duidelijker.

 

Behalve het dikgedrukte stuk, want net als in de echte wereld is dit eigenlijk andersom. Het is een enkeling die geen vlees wil waardoor de rest dus geen heel dier kan slachten tijdens een SC. Ok, dit is misschien dan democratisch besloten maar de meerderheid heeft niet zijn zin gekregen.

 

Let wel: lees dit niet als negatief, ik vind het prima, en sta er ook achter, dat er gezamenlijk beslist is om geen dieren te slachten, maar ga dit niet claimen omdat de meerderheid het wou. (hoewel je dat ook dubbel kan lezen want de meerderheid wil wel dat iedereen kan komen....)

 

Mijn punt.... zucht..... lijkt wel onmogelijk. Ik zou het liefste zien dat iedereen bij iedereen kan komen, zonder voorwaarden. Een SC waar iedereen heen wil zonder dat er met specifieke wensen rekening gehouden zou moeten worden, maar dat zal een heel andere state-of-mind vereisen vrees ik. Ik bedoel, er zijn genoeg dingen die ik liever ook niet hoef te zien, maar wie ben ik om een ander te vragen dit niet te doen omdat ik het niet leuk vind? (ik hoop dat mijn punt overkomt, ik kom er niet eens zelf uit om het goed te verwoorden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JamHard en @wodan, wat jullie zeggen kan ik volledig begrijpen. Verschillende mensen hebben verschillende wensen, vragen daar rekening mee te houden lijkt mij niets mis mee, het bespreekbaar maken, mensen bewust maken van hoe dingen voor een ander zijn ook niet.

Als het echter wordt gebracht als "jullie moeten je aanpassen aan mij, want anders kom ik niet en dan komt dat dus door jullie en zijn jullie respectloos", sorry maar dat vind ik onvoorstelbaar respectloos, kinderachtig en kortzichtig. Om nog maar niet te beginnen over de hypocrisie. Nu zeg je namelijk dit carismo:

 

Mensen die geen vlees eten en/of er aanstoot aan nemen vinden dit niet zo'n geweldig en gezellig plan en is voor mij een factor in mijn beslissing of ik al dan niet nog naar een sc ga komen...

 

en

 

Als je volledig veggie zou zijn en je ziek wordt van het eten van vlees en vis alsook misselijk wordt van de geur.... vragen waar het respect is naar de mensen die vlees eten lijkt wel beetje de omgekeerde wereld.

 

Maar eerder zei je ook dit:

 

Ik ben veggie maar kan indien het nodig is de knop wel omdraaien, ik kan jagen, vissen en de rommel schoonmaken maar zolang er een plantaardig alternatief is...

 

Het komt er dus op neer dat als jij vlees nodig hebt om te overleven, het wel oke is, maar als een ander vlees wil eten omdat hij nou eenmaal omnivoor is, het niet oke is?

Ik vind je een aardige gozer Carismo, maar hoe jij jezelf positioneert als "veggie" heb ik persoonlijk enorm veel moeite mee. Waarom vraag je niet gewoon of mensen rekening met jou willen houden? Waarom ga je niet gewoon zelf even weg op het moment dat er varkens aan het spit hangen en jij daar moeite mee hebt? Waarom vraag je niet of het dan iig aan de rand van het veld gedaan kan worden, zodat je er niet naar hoeft te kijken?

Maar nee, JIJ hebt er moeite mee, dus als men het toch gaat doen is het respectloos en kom jij niet meer naar SC's.

Ik vraag me af hoe jij dat doet met dieren. Ik weet dat je een enorme dierenliefhebber bent, en ook dat waardeer ik aan je. Maar wat nou als een hond vlees eet in jouw bijzijn? Of als een kikker een vlieg opeet? Zijn zij dan ook respectloos, als zij simpelweg doen wat in hun natuur zit om te doen? En waarom kan je zelf wel de knop omzetten bij een SHTF, waarom mag jij dan wel vlees eten, maar mogen anderen het niet?

Dat je vegetariër bent, prima, dat is jouw eigen beslissing geweest. Dat je anderen wil vragen respect te hebben voor jouw keuze, prima. Dat je anderen kennis wil laten maken met vegetarisch eten, top. Maar op zo'n manier als je nu steeds doet jouw keuze opdringen aan anderen, van anderen verwachten dat zij maar rekening met jou MOETEN houden en respectloos zijn als ze dat niet doen, daar heb ik echt heel veel moeite mee.

Zelf probeer ik altijd zo veel mogelijk rekening te houden met de wensen en gevoelens van anderen. Dat doe ik echter omdat ik dat WIL, niet omdat ik dat MOET. Ik ben een ander niets verplicht. Een vriendin van mij eet geen vlees, geen lactose, geen gluten en geen geraffineerde suikers. Ik doe altijd enorm mijn best om ook voor haar lekkere hapjes neer te kunnen zetten, en dat vind ze fijn. Maar al krijgt ze alleen een glaasje water dan is ze al tevreden, omdat ze weet dat het haar probleem is en niet dat van een ander.

Volgens mij heb ik het al een keer eerder gezegd, maar in mijn ogen draai je de boel nogal om. Je verwacht dat anderen verantwoordelijkheid nemen voor de keuze die jij hebt gemaakt, en als ze dat niet doen ben je gepikeerd en teleurgesteld. In mijn ogen zou je echter zelf verantwoordelijkheid moeten nemen voor de keuze die jij hebt gemaakt, en blij zijn als anderen dat doen.

Dat het een keuze was, en niet iets waar je toe gedwongen bent blijkt wel uit het feit dat je de knop om zou kunnen zetten als het moet.

 

En voor de duidelijkheid, ik heb dus absoluut NIETS tegen vegetariërs, en als er bij mij vegetariërs komen eten hou ik daar altijd rekening mee. Zelf heb ik ook heel veel moeite met de manier waarop het er in de bio-industrie aan toe gaat, en daarom koop ik bijna alleen maar biologisch vlees. Dat is MIJN keuze.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dat is een ander oogpunt dan hoe ik het bekijk, en vanuit dat oogpunt is het al duidelijker.

 

Behalve het dikgedrukte stuk, want net als in de echte wereld is dit eigenlijk andersom. Het is een enkeling die geen vlees wil waardoor de rest dus geen heel dier kan slachten tijdens een SC. Ok, dit is misschien dan democratisch besloten maar de meerderheid heeft niet zijn zin gekregen.

 

Let wel: lees dit niet als negatief, ik vind het prima, en sta er ook achter, dat er gezamenlijk beslist is om geen dieren te slachten, maar ga dit niet claimen omdat de meerderheid het wou. (hoewel je dat ook dubbel kan lezen want de meerderheid wil wel dat iedereen kan komen....)

 

Mijn punt.... zucht..... lijkt wel onmogelijk. Ik zou het liefste zien dat iedereen bij iedereen kan komen, zonder voorwaarden. Een SC waar iedereen heen wil zonder dat er met specifieke wensen rekening gehouden zou moeten worden, maar dat zal een heel andere state-of-mind vereisen vrees ik. Ik bedoel, er zijn genoeg dingen die ik liever ook niet hoef te zien, maar wie ben ik om een ander te vragen dit niet te doen omdat ik het niet leuk vind? (ik hoop dat mijn punt overkomt, ik kom er niet eens zelf uit om het goed te verwoorden)

 

Klopt dat je opmerkt dat als een enkeling zijn gedacht doordrukt op welke manier dan ook, dit NIET democratisch is. Ik zeg dan ook dat we WEL leven in een democratie en dat

dus de meerderheid juist moet beslissen en dat de minderheid (in dit geval deze die vallen over het varken aan het spit) zich daarbij moeten neerleggen en de consequenties aanvaarden.

 

Dus voor mezelf sprekend, ik kom naar de SC, leg me neer bij wat men (de meerderheid, de inrichter, de terreinuitbater) beslist. Zo hoort het vind ik. Als Carismo valt over bepaalde zaken

(waar ik het dus ook lastig mee heb) dan moet hij zijn conclusies trekken. Het gevolg daarvan is wat het is.

 

Nogmaals, de gevoeligheden van een enkeling zijn wat ze zijn en mogen geen nadeel geven aan de anderen. Hij/zij kan enkel vragen om begrip, niets meer.

 

Dus ik sluit me volledig aan bij Loreen haar opmerking dat men zich NIET moet gaan aanpassen aan één iemand. Ieder vrije keuze en gevolgen.

 

Verder lijkt het me duidelijk dat een gans varkentje een stapje verder is dan een ganse vis op de BBQ... Het is iets erger qua beeld.

Een ontploffend hoofd is ook iets erger dan een afgehakt hoofd qua beeld, al is het resultaat voor de eigenaar er van even erg ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt dat je opmerkt dat als een enkeling zijn gedacht doordrukt op welke manier dan ook, dit NIET democratisch is. Ik zeg dan ook dat we WEL leven in een democratie en dat

dus de meerderheid juist moet beslissen en dat de minderheid (in dit geval deze die vallen over het varken aan het spit) zich daarbij moeten neerleggen en de consequenties aanvaarden.

 

Dus voor mezelf sprekend, ik kom naar de SC, leg me neer bij wat men (de meerderheid, de inrichter, de terreinuitbater) beslist. Zo hoort het vind ik. Als Carismo valt over bepaalde zaken

(waar ik het dus ook lastig mee heb) dan moet hij zijn conclusies trekken. Het gevolg daarvan is wat het is.

 

Nogmaals, de gevoeligheden van een enkeling zijn wat ze zijn en mogen geen nadeel geven aan de anderen. Hij/zij kan enkel vragen om begrip, niets meer.

 

Dus ik sluit me volledig aan bij Loreen haar opmerking dat men zich NIET moet gaan aanpassen aan één iemand. Ieder vrije keuze en gevolgen.

 

Verder lijkt het me duidelijk dat een gans varkentje een stapje verder is dan een ganse vis op de BBQ... Het is iets erger qua beeld.

Een ontploffend hoofd is ook iets erger dan een afgehakt hoofd qua beeld, al is het resultaat voor de eigenaar er van even erg ;)

@Loreen verwoordt ook beter dan ik deed, maar de boodschap is wel die ik ook bedoelde zo ongeveer. Het enige wat ik vreemd blijf vinden is dat er onderscheid word gemaakt tussen verschillende soorten vlees, omdat het er dus 'erger' uitziet? Iemand die vegetarier is en niet een varken op een bbq wil zien, die is daar op tegen (wat ik dus respecteer) maar dan moet die persoon toch ook tegen de hamburgers zijn? Ik vind het zo vreemd dat pas bij bepaalde condities men niet meer zou komen, vlees is vlees lijkt mij.

 

Net als Loreen vind ik het ook zielig hoe wij dieren gebruiken voor consumptie, maar toch heb ik mijn eigen redenen om wel af en toe vlees te willen eten. Als het aan mij lag zou ik enkel vlees eten van dieren die ik zelf vanaf de geboorte heb gehad en die na een gelukkig leven in mijn eigen tuin daarna door een professional op een zo goed mogelijke wijze geslacht zou worden, maar die mogelijkheid heb ik nog niet dus zal ik ook vlees uit de winkel moeten halen, ondanks dat die ongetwijfeld een minder bestaan gehad hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om iets aan te kaarten wat al een tijdje op de maag zit waarvan ik wist dat mensen de vuile kaarten gingen spelen... uitmondend als hypocriet... het is ver gekomen.

 

Dan nog dingen uit context halen... Ik kan idd jagen vissen en de rommel schoonmaken.. dit om mijn steentje bij te dragen binnen de groep als er een probleem is als er een shtf is maar zolang er een alternatief is is de keuze nog altijd aan mij om de knop om te zetten om dit werkelijk te gaan consumeren. maar als ik zie hoe vals mensen kunnen uithalen wil ik geeneens meer deel maken van die groep die geen respect kan opbrengen tegenover iemand dat een probleem heeft bij het nodeloos doden van dieren...

Ook al eens aan gedacht kleine kinderen het beeld van een heel varken op het spit ook beangstigend kunnen vinden?

 

Betreft die soya en bomen omkappen. Informeer je en kijk eens waar die soja voor bestemd is en meer dan 90% is voor dat stuk vlees op je bord te krijgen dat de meeste zo goedkoop mogelijk willen bekomen..

 

Dank voor de mensen die begrip hebben voor mijn 'probleem' de anderen kunnen dik m'n rug op.

 

Heb geen voorwaarde opgelegd, enkel waar deels mijn motivatie ligt om al dan niet te komen niets meer of minder... vraag ook niet om een ultimatum of een democratische stemming hier rond...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt dat je opmerkt dat als een enkeling zijn gedacht doordrukt op welke manier dan ook, dit NIET democratisch is. Ik zeg dan ook dat we WEL leven in een democratie en dat

dus de meerderheid juist moet beslissen en dat de minderheid (in dit geval deze die vallen over het varken aan het spit) zich daarbij moeten neerleggen en de consequenties aanvaarden.

 

Dus voor mezelf sprekend, ik kom naar de SC, leg me neer bij wat men (de meerderheid, de inrichter, de terreinuitbater) beslist. Zo hoort het vind ik. Als Carismo valt over bepaalde zaken

(waar ik het dus ook lastig mee heb) dan moet hij zijn conclusies trekken. Het gevolg daarvan is wat het is.

 

Nogmaals, de gevoeligheden van een enkeling zijn wat ze zijn en mogen geen nadeel geven aan de anderen. Hij/zij kan enkel vragen om begrip, niets meer.

 

Dus ik sluit me volledig aan bij Loreen haar opmerking dat men zich NIET moet gaan aanpassen aan één iemand. Ieder vrije keuze en gevolgen.

 

Verder lijkt het me duidelijk dat een gans varkentje een stapje verder is dan een ganse vis op de BBQ... Het is iets erger qua beeld.

Een ontploffend hoofd is ook iets erger dan een afgehakt hoofd qua beeld, al is het resultaat voor de eigenaar er van even erg ;)

 

Het idee dat we in een democratie leven, nou ja, dat ben ik niet helemaal zeker. Volgens mij is het een particratie of een corporatische staat waarbij belangengroepen of grote organisaties hun wil opleggen aan het volk. Onafhankelijk van het feit of dat volk daar al dan niet mee akkoord gaat. Ik bespaar je de voorbeelden.

 

Daarnaast vind ik wél dat er een structuur en orde moet zijn maar niet dat je je moet aansluiten bij wat de meerderheid beslist. Waarom zou je geen christen mogen zijn in een land met overwegend (of binnenkort overwegend) moslims ? Waarom zou je vlees moeten eten als de meerderheid wat wel doet ? Dat is net dat stukje individuele vrijheid dat we nog hebben. Dat wil ik zelf dan ook koesteren. Met emotionele chantage anderen er toe aanzetten om dingen te laten doen (of net niet te laten doen) die ze eigenlijk niet willen, is mijn inziens not done.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ik ga een middagje moederdag cadeaus kopen en er is een heftigebdiscussie ontstaan.

Een discussiendie vanaf verschillende kanten gevoerd wordt en waar we dus nooit uitkomen.

Voor de zekerheid stop in maar twee MREs in m'n tas...

 

Maar goed, als ik de crux uit de discusaie probeer te destilleren dan is het het beeld van een beest aan het spit wat aanstootgevend is of kan zijn.

 

Persoonlijk zie ik geen verachil tussen een hamburger in een pakje en een varken aan een spit. Het varken in de burger heeft een bijzonder onplezierig leven gehad, dat zal voor het spit varken niet veel anders zijn.

Dat het voor sommigen confronterend kan zijn snap ik, het is tegenwoordig heel normaal dat je niet wil weten of zien waar je eten vandaan komt.

Dat is geen waardeoordeel, gewoon een constatering. Niet alleen op dit forum, maar in het algemeen.

 

Voor wat betreft de SC vindt ik het moeilijk. Aan de ene kant moet het voor iedereen toegankelijk en child-proof zijn, maar aan de andere kant moet alles mogelijk zijn.

Die twee dingen gaan echter niet hand in hand, en er zullen dus consessie gedaan moeten worden.

 

Tot slot nog deze: de vraag om tolerantie komt meestal van de minderheid. Terwijl je door tolerantiente eisen zelf zo intolerant bent als het maar kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om iets aan te kaarten wat al een tijdje op de maag zit waarvan ik wist dat mensen de vuile kaarten gingen spelen... uitmondend als hypocriet... het is ver gekomen.

 

Dan nog dingen uit context halen... Ik kan idd jagen vissen en de rommel schoonmaken.. dit om mijn steentje bij te dragen binnen de groep als er een probleem is als er een shtf is maar zolang er een alternatief is is de keuze nog altijd aan mij om de knop om te zetten om dit werkelijk te gaan consumeren. maar als ik zie hoe vals mensen kunnen uithalen wil ik geeneens meer deel maken van die groep die geen respect kan opbrengen tegenover iemand dat een probleem heeft bij het nodeloos doden van dieren...

Ook al eens aan gedacht kleine kinderen het beeld van een heel varken op het spit ook beangstigend kunnen vinden?

 

Betreft die soya en bomen omkappen. Informeer je en kijk eens waar die soja voor bestemd is en meer dan 90% is voor dat stuk vlees op je bord te krijgen dat de meeste zo goedkoop mogelijk willen bekomen..

 

Dank voor de mensen die begrip hebben voor mijn 'probleem' de anderen kunnen dik m'n rug op.

 

Als je goed leest zie je dat veel mensen aangeven er geen moeite mee te hebben rekening te houden met vegetariërs.

Het gaat om jouw houding in dit alles, waar ik persoonlijk op reageer. Die houding versterk je nu alleen maar, net als mijn beeld over die houding. Het is de carismo-way or the highway, zonder dat je ook maar een poging doet te kijken waarom mensen zo reageren, en wat jouw eigen aandeel hier in is of zou kunnen zijn.

Je hebt het steeds maar over het feit dat anderen geen respect opbrengen voor jou, maar ik heb nog geen een keer gezien dat jij respect opbrengt voor mensen die WEL vlees willen eten en dit op een volwassen manier met jou willen bespreken. Dit kan er bij jou blijkbaar simpelweg niet in, omdat jij blijkbaar simpelweg niet verder kan kijken dan JOUW standpunt.

 

Als een kind een varken op een spit eng vind, is het in mijn ogen hoog tijd dat dat kind dat varken ziet. In mijn ogen is het namelijk heel belangrijk dat een kind leert respect te hebben, ook voor hetgeen dat ze eet. Een hamburger betekent niets voor een kind, dat is gewoon een schijfje uit de supermarkt. Een varken aan het spit echter, dan zien ze dat hetgeen zij eten daadwerkelijk geleefd heeft. Een varken aan het spit heeft NIET meer geleefd dan een varken in een unox-knakworstje. Door te zien wat ze nou eigenlijk eten, beseffen kinderen zich dit ook, en zullen ze met andere ogen naar hun eten kijken. Misschien dat die kinderen dan overigens besluiten vegetariër te worden, omdat ze zich dan pas beseffen wat ze eigenlijk eten, en zich beseffen dat ze dat helemaal niet willen. Om misschien willen ze vanaf dan alleen nog maar vlees dat een (relatief) goed leven heeft gehad.

Bewustwording en respect, daar zou het hier om moeten gaan. Niet om je mening aan anderen op te leggen. Ik hoop voor jou oprecht dat je dat zelf ook een keer in gaat zien, ik ben namelijk bang dat je anders nog heel vaak teleurgesteld gaat worden als je steeds maar verwacht dat anderen verplichtingen tegenover jou hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met emotionele chantage anderen er toe aanzetten om dingen te laten doen (of net niet te laten doen) die ze eigenlijk niet willen, is mijn inziens not done.

 

 

Doe ik niet --> zie aanpassing post 633

 

mensen die dit wel ervaren, tja dan ligt het probleem bij hen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je goed leest zie je dat veel mensen aangeven er geen moeite mee te hebben rekening te houden met vegetariërs.

 

zolang ze zelf hun eigen stukje vlees maar niet hoeven te missen..

 

ik ben er inmiddels klaar mee ik heb mijn punt aangekaart, done

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja we gaan die kinderen echt niet laten zien dat dat stukje vlees op hun bord afkomstig is van een dier. Stel je voor! Ik wilde nog twee levende konijnen meenemen maar dat laat ik dan maar. Stel je voor dat iemand de keuze heeft tussen vijf soorten bonen om zijn essentiële aminozuren binnen te krijgen of één gezond stuk vlees om hetzelfde te bereiken.

 

Voor wat betreft de meerderheid die beslist; dat is de grootste waanzin die er bestaat.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...