Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

houthe

Ondertussen in Engeland

Recommended Posts

De conservatieven van David Cameron hebben bij de verkiezingen gisteren de absolute meerderheid behaald (331 van de 650 zetels). Een detail (wat best vaak uit de media word gehouden) is dat Cameron aangekondigd had dat als hij zou winnen er een referendum zal komen in 2017 of de Britten bij de EU willen blijven (en de meerderheid wil dit dus niet). Dit referendum gaat er nu komen, ik vraag me af welke gevolgen dat kan hebben? Gaat na (misschien) Griekenland nu ook Engeland voor destabilisatie zorgen en is dit misschien het begin van het einde van de EU??

Vond er nog geen topic over dus maar even een nieuwe gemaakt, indien het ergens toch weggestopt stond dan graag samenvoegen :)

http://www.nu.nl/weekend/4045780/conclusies-van-britse-verkiezingen.html

http://www.nu.nl/buitenland/4045948/premier-david-cameron-benoemt-eerste-ministers-kabinet.html

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Hopelijk kunnen we dit verschrikkelijke project dat Europa en de Euro heet nu eindelijk de rug toe keren. Ik hoef niet per se de verenigde staten van Europa te spelen. Wat mij betreft heeft Engeland gelijk ik zou ook voor eigen souvereiniteit kiezen en geld besparen op de gigantische burocraten machine die Brusel heet. Baas over eigen valuta, immigratiebeleid en regels lijkt mij zo slecht nog niet. Waarom starten we niet een nieuw land samen met Duitsland en Belgie, nou ja de helft kunnen we aan frankrijk geven want daar heb je toch niks aan ;)

Deze post delen

Dat over de EU is wel goed nieuws ...... maar die gast schijnt, voor zover ik het begreep, ook nogal aangetrokken te voelen tot het financiele voordeel voor hem van het natuurvernietigende schaliegas....

Deze post delen

Leuke plotselinge wending. Is een referendum 'defnitief' volgens de Engelse wet? E.g. De uitkomst daarvan maakt dat het ook gebeurd?

Deze post delen

Leuke plotselinge wending. Is een referendum 'defnitief' volgens de Engelse wet? E.g. De uitkomst daarvan maakt dat het ook gebeurd?

IPV dat schandaal wat hier heeft plaatsgevonden..

Deze post delen

IPV dat schandaal wat hier heeft plaatsgevonden..

Heb je het nou over gisteren? (Nee tuurlijk niet, weet ik ook wel. Ik snap gewoon niet dat er net gedaan wordt of er niets aan de hand is)

Deze post delen

Hopelijk kunnen we dit verschrikkelijke project dat Europa en de Euro heet nu eindelijk de rug toe keren.

Probeer je eens in te denken met welke gigantische kosten zon exit gepaard zou gaan? Is iedereen de x 2.20731 vergeten die in de praktijk x een veelvoud werd toegepast? Kan je nagaan wat er zou gebeuren als we weer terug zouden moeten naar de NL Gulden. Huizenprijzen, hypotheken, rentesystemen... Ofwel, ik geloof niet dat zon omschakeling snel gemaakt zou gaan, en daarom ook zeer laag op de agenda van de regering staat.

Deze post delen

een referendum is voor zover ik weet niet definitief.

ook is de UK altijd al "maar half" deel geweest van de EU.. Enkel de voordelen er uit halen, en verder moeten ze er niets van weten.

vrij verkeer van goederen en personen enz vind ik best wel prettig.

Deze post delen

Probeer je eens in te denken met welke gigantische kosten zon exit gepaard zou gaan? Is iedereen de x 2.20731 vergeten die in de praktijk x een veelvoud werd toegepast? Kan je nagaan wat er zou gebeuren als we weer terug zouden moeten naar de NL Gulden. Huizenprijzen, hypotheken, rentesystemen... Ofwel, ik geloof niet dat zon omschakeling snel gemaakt zou gaan, en daarom ook zeer laag op de agenda van de regering staat.
Becijfer eens wat er IN blijven al zoal heeft gekost aan 'de Engelsen' en zal blijven kosten?

Anders gezegd, WAT heeft het hen 'bespaard' door er in mee te gaan of extra op gebracht? Uitstappen is de korte pijn...

De aangesloten landen van de EU zijn TE verschillend op vele vlakken om op de manier waarop het NU is, samen te zijn. Vooral halfslachtig, met vooral veel nadelen.

De enige plaats waar stevig verschillende regio's goed samenwerken, is Zwitserland... DAAR kunnen we veel van leren.

Deze post delen

En zakkenvullerij door een nieuwe politieke kaste die de voeling met het volk al lang kwijt is.

Deze post delen

Heb je het nou over gisteren? (Nee tuurlijk niet, weet ik ook wel. Ik snap gewoon niet dat er net gedaan wordt of er niets aan de hand is)

Dan zou je mij toch echt even moeten herinneren over wat je nu bedoeld.

Deze post delen

Voor zo ver ik zelf kan beoordelen uit eigen ervaringen is Europa alleen maar ellendig geweest voor Nederland. Wij zijn een netto betaler die opdraait voor de slecht georganiseerde en behoorlijk corrupte zuiderlijke landen. Denk maar aan de belasting ontduikende Grieken of Italie dat een schaduw economie heeft dat vrijwel net zo groot is als de normale. Al dat subsidie verstrekken aan dergelijke landen heeft ons potje compleet leeg gemaakt. Ik weet nog dat ik in de goede oude guldentijd best goed verzekerd was tegen ziektekosten en dat dit mij ongeveer een kwart van het huidige bedrag kostte. Ook dingen als VUT en een pensioen voordat je statistisch gezien overleden bent behoorden toen tot de mogelijkheden :)

Het geweldige schengen verdrag bracht ons naast rovende roemenen en ander vriendelijk bedel/inbrekers gespuis ook nog eens verdringing op de arbeidsmarkt, vooral lager opgeleide mensen werden hierdoor getroffen. Deze mensen leven nu op jullie kosten (uitkering) want ze zijn te dur geworden voor de uitbuitende bedrijven. Heel leuk voor de werkgevers die nu goedkope arbeidskracht hebben, minder leuk voor zowel de gedwongen thuiszitter als voor mijn belasting centjes. En intussen maar lekker door blijven schuiven met bergen euros naar Brussel omdat ze weer meer budget willen omdat gouden krane zo 2010 waren en het nu platina moet zijn :)

Ik heb graag een tijdelijke slechte wisseloers over vor deze exit, blood in blood out zegmaar.

Deze post delen

Het maakt in Groot-Brittannië niet meer uit wie er aan de macht is. De Britse economie is internationaal te ver achterop geraakt. Het land heeft een zogenaamd twin deficit dat ongekend is. Handelsbalanstekort 120 miljard euro/jaar en een begrotingstekort dat sinds 2008 gemiddeld 8% bedroeg. Op dit moment nog steeds 5%. Het volgende artikel gaat hier dieper op in:

http://www.economie-macht-maatschappij.com/britse-economie.html

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...