Ga naar inhoud
GENEGEERD

Naast 112 is er nu ook een app voor noodsituaties

Tom
 Share

Recommended Posts

Net in de krant een bericht over een nieuwe manier van 112 bellen, er vanuitgaand dat er altijd op dat moment "stroom" is.

Misschien dat er nog aan gewerkt wordt om via radio amateurs alarm te "slaan" (zo heet dat nu eenmaal). Maar daar weet @Communicator alles van!

Maar het gaat om dit bericht;

Een noodsituatie kan vanaf vandaag ook gemeld worden via een speciale app op de smartphone. Naast het bellen van 112 kan er een melding worden geappt via het gratis SOS ALARM. Dat heeft de stichting Landelijke SOS ALARM Hulpdienst bekendgemaakt.

http://www.volkskrant.nl/tech/naast-112-is-er-nu-ook-een-app-voor-noodsituaties~a4005516/

https://www.youtube.com/watch?v=9OlKVjJimiM#t=189

En dan verschijnt na het eerste filmpje als je op youtube kijkt, automatisch nog een leuk filmpje

https://www.youtube.com/watch?v=VGyAb4EN3KI

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Dit is precies waar wij bang voor waren.

Weten jullie nog afgelopen maart; Hackathon in Twente.

Daar was dit één van de onderdelen die we presenteerde.

... vuile vieze vuile vuile vieze jatters....

Dat heb ik niet helemaal meegekregen maar is dat niet altijd het geval als je een idee presenteert en het dan niet ten uitvoer brengt? Dan bestaat het risico dat iemand anders het doet.

Overigens vraag heb ik wel serieuze vraagtekens bij deze ontwikkeling. Sowieso apart dat je verplicht je naam, telefoonnummer en e-mail adres moet afgeven. Vervolgens moet je een keuzemenu doorlopen waar het spoedgeval over gaat. Dus dan kies ik voor overval. Dan krijg ik weer een keuzescherm waarin ik kan aangeven hoeveel slachtoffers er en. Dan wordt me gevraagd een foto te maken van de situatie en dan kan ik 112 bellen. Ik weet niet hoe het met de anderen hier is, maar als je een beperkte databundel hebt en je maakt een foto op hoge resolutie dan ben je wel even bezig voordat de foto geupload is. Ik neem althans aan dat dat is wat er gebeurd, dat wilde ik niet testen. Ik zou zeggen dat gewoon 112 bellen veel sneller gaat. Tijdens het downloaden van de app viel mijn internetverbinding even weg. Wat gebeurt er al ik een melding wil doen als dat gebeurt? Het is weer een versnippering van een manier om 112 te bellen die er volgens mij voor kan zorgen dat er in een noodsituatie tijd verloren gaat.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...