Ga naar inhoud
GENEGEERD

Stof tot nadenken...

Enigma13
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Svp kort omschrijving want ik vind lang niet alle geplaatste url's interessant en op deze manier ga ik er niet op klikken. Niet onaardig bedoeld.

Je hebt een punt. Ik weet helaas niet hoe ik de titel moet aanpassen. Alle knopjes al een paar keer aangeklikt zonder het gewenste resultaat.

Link naar reactie

Deze tekst legt de vinger op de wond. We hebben niets van de moord op Pim Fortuyn geleerd. Het is alleen maar erger geworden. Als Nederland het roer niet drastisch omgooit gaan we ten onder en verdwijnen we in de mist der tijd.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/05/hier_nog_een_lap_tekst_in_je_bek.html#more

Net gelezen. Spierballen tekst van formaat, hillarisch om te lezen dat de schrijver zich: 'Spartacus' noemt.

Persoonlijk heb ik geen problemen met moslims an sich, Dat dit voor anderen anders kan zijn, ongetwijfeld. Ken je het gezegde: 'The rise of you is the downfall of others'? Die vind ik hier wel op zijn plaats. Echter zullen wij 'mensen van voorbereidende aard' het niet zover laten komen. Geen overheersende debatlectuur noch overheersende geweldscultuur.

Gewoon beter gaan preppen, dan valt alles mee :)!

• Leuk 1
Link naar reactie

Inmiddels nieuwsgierig geworden en het stuk gelezen. Strekking van het artikel kan ik me goed in vinden. Hoe het geschreven is vind ik wel gaaf en retestrak.

Mee eens. De komende decennia wordt het er op of er onder. En met alleen preppen komen we er niet. Er zal meer moeten gebeuren. Veel meer.

Link naar reactie

Mee eens. De komende decennia wordt het er op of er onder. En met alleen preppen komen we er niet. Er zal meer moeten gebeuren. Veel meer.

Ongetwijfeld, maar we kunnen wel de pioniers zijn die dit in gang gaan zetten door te doen wat we nu al dagelijks doen.

Link naar reactie

Ongetwijfeld, maar we kunnen wel de pioniers zijn die dit in gang gaan zetten door te doen wat we nu al dagelijks doen.

In mijn beleving is preppen iets dat je voor jezelf doet. Je lost er geen maatschappelijke problemen mee op. Tenzij je met een tarp of leatherman een terroristische aanslag voorkomt maar dat zie ik zo snel niet gebeuren.

Link naar reactie

Deze tekst legt de vinger op de wond. We hebben niets van de moord op Pim Fortuyn geleerd. Het is alleen maar erger geworden. Als Nederland het roer niet drastisch omgooit gaan we ten onder en verdwijnen we in de mist der tijd.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/05/hier_nog_een_lap_tekst_in_je_bek.html#more

een artikel waar ik me 100% in kan vinden

Link naar reactie

Oh jee gaan we weer. Wat een bagger artikel.

Het gaat allemaal om niveau, zowel bij de blanke, islamitische, negroide en weet ik veel welke andere cultuur is tuig te vinden. Als je een bepaald niveau mensen bij elkaar neerzet gaat dat niet goed, maar dat gebeurd met een groep islamieten als met een groep hollandse tokkies.

Als we nou eens met zijn allen het niveau ontstijgen van vingertjes wijzen en verschuilen achter religie. Om dingen dan wel goed of niet goed te keuren. We zijn allemaal mensen met een bagage, met een verleden en een omgeving waar we door gevormd zijn.

Laten we elkaar aub als mensen zien en benaderen. Juist dit soort artikelen zorgen voor nog meer haatzaaiing wat een land echt niet goed doet.

Stel je eens voor dat je alleen nog maar liefdevolle berichten hoort, over iedereen. Alle soorten mensen en culturen. Alleen dan al zal de houding naar elkaar zo erg veranderen. Alles is actie en reactie.

• Leuk 1
Link naar reactie

Gast Liberty
Laten we elkaar aub als mensen zien en benaderen. Juist dit soort artikelen zorgen voor nog meer haatzaaiing wat een land echt niet goed doet.

Stel je eens voor dat je alleen nog maar liefdevolle berichten hoort, over iedereen. Alle soorten mensen en culturen. Alleen dan al zal de houding naar elkaar zo erg veranderen. Alles is actie en reactie.

Als jij ze dat nu eens uit gaat leggen in Raqqa en hun sympathisanten in de Schilderswijk, veel plezier en vergeet geen kaartje te sturen.

Link naar reactie

Het gaat allemaal om niveau, zowel bij de blanke, islamitische, negroide en weet ik veel welke andere cultuur is tuig te vinden. Als je een bepaald niveau mensen bij elkaar neerzet gaat dat niet goed, maar dat gebeurd met een groep islamieten als met een groep hollandse tokkies.

Als we nou eens met zijn allen het niveau ontstijgen van vingertjes wijzen en verschuilen achter religie. Om dingen dan wel goed of niet goed te keuren. We zijn allemaal mensen met een bagage, met een verleden en een omgeving waar we door gevormd zijn.

Sommige mensen doen zich helaas voor als zijnde mensen.....en dat is nu juist het probleem.

beetje naief om nog anno 2015 alleen het 'goede'in bepaalde mensen te willen blijven zien....dan ben je dus idd. na de oorlog niet meer buiten geweest.

Link naar reactie

Daar zeg je het juist : Verschuilen achter religie. Maar wie verschuilt er zich hier achter religie ? Als er cartoons over Christus gepubliceerd worden, hoeveel Nederlanders of Vlamingen komen er dan op straat om te protesteren ?

U zegt het juist : religie. Probeer maar eens een atheïst of heiden te zijn in het Midden-Oosten. Zegt mijn inziens al genoeg.

Ik ben geen racist, ik beoordeel mensen niet op hun huidskleur. Maar ik moet niets hebben van religie, religie onderdrukt, religie houdt de mensen lomp en stom, religie doodt, religie stelt de mens centraal en verkracht daardoor onze planeet. We hebben jaren moeten 'vechten' om onder hun juk van de kerk onderuit te komen (doet me denken aan dat liedje van de Antwerpse volksgroep Katastroof over 'de pastoor' : Ik houde ze loemp en ze vulden mijn schalen) en nu komen een stelletje andere idioten even hun willetje door onze stroot rammen.

Ik zet mijn hoop nog altijd op moeder natuur. Zij kent geen genade, zijn kent geen rassen, zij kent geen religie.

Als bepaalde bevolkingsgroepen terug naar de Middeleeuwen willen, moeten ze daar ook maar de consequenties van dragen.

Vergeet niet dat in de Middeleeuwen een derde van de bevolking door de pest is omgekomen.

Als je de toestanden in sommige steden als Antwerpen en Brussel ziet, is het maar wachten op de volgende epidemie. En dan zal God (wie of wat dat ook mogen zijn) het wel oplossen zekers ?

Als je ziet dat dat soort mensen nu al volledige afhangen van de welvaartstaat om te overleven, vraag ik me af wat ze gaan doen als deze welvaartstaat instort. De meesten zullen niet omkomen door oorlogsgeweld, of terrorisme, de meesten zullen omkomen door ontbering, ziekten en honger.

Maar hun god gaat dat oplossen, en in de hemel wacht hun 70 maagden Alleloeja...

Link naar reactie

Gast Peerke

Maar hun god gaat dat oplossen, en in de hemel wacht hun 70 maagden Alleloeja...

Het zijn 72 maagden. Of was het 1 mannelijke maagd van 72 met een harige kont ?

Link naar reactie

Laat je niet zomaar meeslepen. Neem niets zomaar aan.

Van mij niet, van links niet, van rechts niet, van niemand niet.

Ga graven. Zoek het grotere plaatje zelf uit.

Je hebt internet, google, youtube, wiki's, forums, en je verstand.

En wees kritisch bij alles wat je tegenkomt.

Link naar reactie

Gast Peerke
Laat je niet zomaar meeslepen. Neem niets zomaar aan.

Van mij niet, van links niet, van rechts niet, van niemand niet.

Ga graven. Zoek het grotere plaatje zelf uit.

Je hebt internet, google, youtube, wiki's, forums, en je verstand.

En wees kritisch bij alles wat je tegenkomt.

Onderzoek alles, en behoudt het goede.

Link naar reactie

Gast tom666

Ik ben volledig van die mening.

Je moet niet echt wereldvreemd zijn. Ik vind het een mooie houding om aan te nemen ook al weet men dat de wereld vandaag niet zo meer is.

Maar het begint bij jezelf. Als je zelf constant de wereld verkeerd gaat zien is er dan nog een oplossing mogelijk? Is dat het idee dat we onze kinderen moeten meegeven om later hun leven op te bouwen?

Moeten we niet proberen om onze kinderen het goede voorbeeld te laten zien zodat zij misschien slimmer worden als wij en wel tot een oplossing kunnen komen ?

Extremisme van gelijk welke aard is NOOIT goed te keuren maar zal er altijd zijn. Maar daarom is het zeker niet nodig om zelf ook zo te worden denk ik.

Het is en blijft nog een hele poos vrees ik een groot probleem. Misschien komt er een oplossing uit totaal onverwachte hoek.

Het spijtige in al deze verhalen is dat we heel erg weinig dialoog tot oplossing vinden maar enkel actie tot bestrijden ...

Ik heb ook geen oplossing , ik ben geen messias die de waarheid kent maar ik hoop dat er ooit een waarheid of oplossing komt zo dat de wereld er stukken beter voor staat dan nu het geval is.

Link naar reactie

• 2 weeks later...

Daar denk ik hetzelfde over. Helaas realiseren veel mensen niet dat we stapje voor stapje onze eigen identiteit aan het verliezen zijn. Stapje voor stapje laten we onze Nederlandse cultuur ontnemen. Het blijven ontkennen van de problemen die we hebben met moslim extremisten is werkelijk verbazingwekkend. Zodra iemand de problematiek bespreekbaar wilt maken, valt half Nederland over hem of haar heen en wordt weggezet als racist. Wat mij zorgen baart is dat een groot gedeelte van de moslim gemeenschap sympathie heeft voor groeperingen als Al Qaida, IS en Hamas. Ook de aanslagen van 9/11 worden door velen als rechtvaardig gezien. Dit is een gevaarlijke voedingsbodem voor extremisten...

Link naar reactie

Wat mij zorgen baart is dat een groot gedeelte van de moslim gemeenschap sympathie heeft voor groeperingen als Al Qaida, IS en Hamas. Ook de aanslagen van 9/11 worden door velen als rechtvaardig gezien. Dit is een gevaarlijke voedingsbodem voor extremisten...

De meeste islamieten zijn het denk ik diep van binnen niet eens met extremisten die hoofden afsnijden, vrouwen stenigen en homo's ophangen. Maar ze doen tegelijkertijd niets om dat tegen te gaan dus dan beschouw ik hen als medeplichtig. Ze zullen misschien niet zelf aanslagen gaan plegen maar ze zorgen wel voor een netwerk dat zulke dingen mogelijk maakt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...