Ga naar inhoud
GENEGEERD

Belasting op spaargeld in Australië

jobs
 Share

Recommended Posts

Op http://www.zerohedge.com/news/2015-05-04/war-cash-australia-leads-new-age-economic-totalitarianism is te lezen over een belasting op spaargeld die in Australië geintroduceerd zou gaan worden.

Nog geen details over percentages en peildata, maar er staat echt belasting op spaargeld, niet op rendement of iets als in Nederland de fictieve rendementsheffing.

Men wil kennelijk gewoon een x percentage stelen / confisceren / onteigenen.

Maar met welke smoes?

Wie heeft er details?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

[sarcasme mode] Ik vind dat wel terecht. Natuurlijk moet er over spaargeld belasting betaald worden. Asociaal om dat voor jezelf te behouden.

De samenleving moet er ook van kunnen profiteren. Tenslotte heb je je spaargeld daar uit de roulatie gehaald.

Dan is het toch logisch om er wat van terug te geven. Solidariteit. Nieuwe wegen. En een sociaal stelsel. Voor het geval je al je spaargeld kwijtraakt.[..........]

Link naar reactie

Op http://www.zerohedge.com/news/2015-05-04/war-cash-australia-leads-new-age-economic-totalitarianism is te lezen over een belasting op spaargeld die in Australië geintroduceerd zou gaan worden.

Nog geen details over percentages en peildata, maar er staat echt belasting op spaargeld, niet op rendement of iets als in Nederland de fictieve rendementsheffing.

Men wil kennelijk gewoon een x percentage stelen / confisceren / onteigenen.

Maar met welke smoes?

Wie heeft er details?

Ik heb geen details, als je zoekt via google kom je bijna allemaal uit op het eerste artikel.

Maar hoezo het eerste land?

Want denk je van onze fictieve 4% rendement?

Met een 1,2 netto afdracht ?

Ok, er is een vrijstelling (van 21.330 Euro per persoon), maar dit grapje is al vanaf 2001 in Nederland een feit (toch?, of was dat later)

De verklaring was toen heel helder, want in die tijd had je makkelijk een rente van 4 a 6 %.

Beetje hetzelfde als het kwartje van kok, de reden van introductie is helder, en hierna geloven we het wel.

Link naar reactie

Juist omdat mij de details nog niet bekend zijn vraag ik mij ook hardop af of dit nu zoveel anders is als onze VRH. Niemand maakt vier procent op spaargeld.

Het kan ook nog een uitvloeisel zijn van de extreem lage rente waardoor banken negatieve rente berekenen. Linksom of rechtsom, het kost geld.

Link naar reactie

Toen ik een jaar of drie geleden druk op zoek was naar (spaar)rekeningen in andere valuta/andere werelddelen heb ik ook naar een australische rekening in AUD gekeken. Rente viel toen al erg tegen (ongeveer 3-4% voor een veeljarig deposito), en van deze tegenvallende rente houden de banken direct 30-40% in, bronheffing. Alles bij elkaar weinig zinvol dus. Met bovenstaande kennis ben ik alleen maar blij dat ik toen niet die weg ingeslagen ben.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...