Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Marc67NL

Groep tegen groep.

Recommended Posts

Dit onderwerp gaat niet over Wilders. Wat je wel of niet van hem vind is voor een ander topic.

Waar het hier om gaat is dat met dit soort gebeurtenissen groepen steeds verder uit elkaar gedreven worden.

En aldus steeds meer tegenover elkaar komen te staan. Met als uiteindelijk gevolg: Hommeles.

Schoten bij anti-islambijeenkomst Wilders.

Bij een een anti-islamevenement in de stad Garland in Texas waar Geert Wilders de hoofdspreker was, is vannacht geschoten. Nadat een beveiliger gewond raakte, werden de twee schutters door de politie doodgeschoten, vertelde zojuist een politiewoordvoerder.

Schoten bij anti-islambijeenkomst Wilders."]Mohammed-cartoons

Op de bijeenkomst in de voorstad van Dallas was een expositie met Mohammed-cartoons. Ook zou een prijs van 10.000 dollar worden uitgereikt aan de beste cartoon. De bijeenkomst werd georganiseerd door de anti-islamorganisatie American Freedom Defense Initiative.

Laat jij je meeslepen?

Het vervolg (Hoewel dit eigenlijk al niets meer met het hoofdonderwerp te maken heeft, misschien wel interessant):

Een van de schutters Texas werd al vijf jaar gevolgd

Volgens correspondent Reinout van Wagtendonk blijft het vooralsnog bij hardnekkige geruchten over daders uit de hoek van jihadisten. Verschillende tweets lijken daarop te duiden. De schietpartij in Texas is groot nieuws op de meeste televisiestations in de VS

In veel Amerikaanse nieuwsberichten wordt Wilders omschreven als een vurige anti-moslimactivist uit Europa. In de VS was hij verder nog niet erg bekend, maar dat zal wel anders zijn als hij volgende week opnieuw komt praten over de vrijheid van meningsuiting. "Dus de veiligheidsmaatregelen gaan absoluut extra worden opgeschroefd. Hoewel die er gisteren ook al niet om logen: er waren veertig redelijk zwaar bewapende beveiligingsmensen in de buurt."

Bron: BNR.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Amerika, zo pakken wij nuchtere Nederlanders dat echt niet aan.

Haha uhu denk ik ook. Ook hier is dat bezig. In mindere mate maar zeker ook bezig.

Deze post delen

Laat jij je meeslepen?

Nee, 'meeslepen' is niet het juiste woord. Wel zetten dit soort gebeurtenissen je natuurlijk aan het denken over je eigen leefomgeving. Hoe veilig is het voor jou (en je eventuele kinderen)?

Dat bepaalde groepen geweld als onderdeel van hun hele 'pakket' zien, is in principe van alle dag. Denk voor Nederland ook terug aan de treinkapingen en andere gebeurtenissen met een bepaalde geweldsinhoud. In principe probeer ik onder al dit soort geweldsuitingen zo nuchter mogelijk te blijven... Al heb ik natuurlijk makkelijk praten vanuit een bunker :cool:.

BP

Deze post delen

Haha uhu denk ik ook. Ook hier is dat bezig. In mindere mate maar zeker ook bezig.

Ik ben het met je eens dat groepen tegen elkaar worden uitgespeeld maar dat zie ik nou nog niet terug in vorm van kogel(regens). Vandaar de uitspraak.

Deze post delen

Ik ben het met je eens dat groepen tegen elkaar worden uitgespeeld maar dat zie ik nou nog niet terug in vorm van kogel(regens). Vandaar de uitspraak.

Dat gaat ook moeilijk in Nederland:)

Deze post delen

Nee, 'meeslepen' is niet het juiste woord. Wel zetten dit soort gebeurtenissen je natuurlijk aan het denken over je eigen leefomgeving. Hoe veilig is het voor jou (en je eventuele kinderen)?

Dat bepaalde groepen geweld als onderdeel van hun hele 'pakket' zien, is in principe van alle dag. Denk voor Nederland ook terug aan de treinkapingen en andere gebeurtenissen met een bepaalde geweldsinhoud. In principe probeer ik onder al dit soort geweldsuitingen zo nuchter mogelijk te blijven... Al heb ik natuurlijk makkelijk praten vanuit een bunker :cool:.

BP

Ik denk dat dat voor ons de belangrijkste boodschap is. Laat je niet meeslepen. Blijf alert op je omgeving.

Tja, eh, die bunker, waar was ie ook alweer? Sleutel onder de deurmat?

@Range @MyronPrps

Kogels zijn niet nodig. Een goed stuk hout, een fietsketting. :) Die hebben we in NL genoeg.

En als Zwarte Pieten al in elkaar geslagen worden, .................

Naar mijn idee wordt het in NL ook steeds meer gewoonte om maar eens flink uit te halen.

Deze post delen

Ik denk dat dat voor ons de belangrijkste boodschap is. Laat je niet meeslepen. Blijf alert op je omgeving.

Tja, eh, die bunker, waar was ie ook alweer? Sleutel onder de deurmat?

@Range @MyronPrps

Kogels zijn niet nodig. Een goed stuk hout, een fietsketting. :) Die hebben we in NL genoeg.

En als Zwarte Pieten al in elkaar geslagen worden, .................

Naar mijn idee wordt het in NL ook steeds meer gewoonte om maar eens flink uit te halen.

En daarom is zelfverdediging ook zo belangrijk. Uberhaupt je mobieltje te pakken en 112 te bellen is er ook gewoon niet bij.

Deze post delen

Amerika, zo pakken wij nuchtere Nederlanders dat echt niet aan.

hmmm mischien jij en wij niet maar een bepaald type "nederlander" wel

• Leuk 1

Deze post delen

hmmm mischien jij en wij niet maar een bepaald type "nederlander" wel

Vast, alleen heb je dat in elk land wel. Gelukkig vind ik het geweld nog meevallen in vergelijking tot Amerika

Deze post delen

Vast, alleen heb je dat in elk land wel. Gelukkig vind ik het geweld nog meevallen in vergelijking tot Amerika

Nu nog wel: Charlie Hebdo, het trainings kamp in Verviers en de enorme collectie oorlogswapens die in beslag genomen zijn zijn maar het begin.

In Amerika hebben burgers ook wapens hier enkel een kleine groep en de potentiële terroristen

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...