Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nieuw speelgoed: X1M Platinum v3


Communicator

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
echt leuk spul ( dat is een 817 tuurlijk ook )

Qua antenne, daar is best een mouw aan te passen. Hier in de schuur - en die is met 2 x 4 best klein - hangt een mini loop. Totale kosten, iets van 10 euro aan materiaal. Goed voor half Europa op 25 W vermogen op 40 meter, in SSB

Kan je mij wat meer vertellen over die loop? ik heb deze al vaker gezien, en dat lijkt mij ook een mooie oplossing als antenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yaesu FT-897 & 897D wordt blijkbaar ook erg gewaardeerd als survivalist radio.

dat klopt zeker, en dat heeft grotendeels te maken met het zendend vermogen van die bakken. (100Watt PEP)

 

Wat gelijk als nadeel heeft dat je voor zulk vermogen ook adequate stroomvoorziening nodig hebt. Op accupacks levert hij namelijk niet de 100Watt zover ik weet.

 

Deze machine is alles in 1. machtig apparaat, maar wel wat aan de zware kant om overal mee naartoe te sjouwen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt zeker, en dat heeft grotendeels te maken met het zendend vermogen van die bakken. (100Watt PEP)

 

Wat gelijk als nadeel heeft dat je voor zulk vermogen ook adequate stroomvoorziening nodig hebt. Op accupacks levert hij namelijk niet de 100Watt zover ik weet.

 

Deze machine is alles in 1. machtig apparaat, maar wel wat aan de zware kant om overal mee naartoe te sjouwen :D

 

maar een X1M + laptop lijkt mij ook tricky. Een laptop heeft nog wel een de neiging om zichzelf klem te zetten en een update oid te vereisen. Als je dan een stabiele install wilt zorg dan voor een installatie die READ ONLY van usb start. Dat gaat waarschijnlijk lang na 'internet' goed. Mogelijk een installatie op de hd vanaf die USB om mee te werken. als de USB alle ingredienten (gnu radio / sdr# / gqrx / libs / drivers maar heeft)

 

Mogelijk is een backup van http://pentoo.ch/ interessant??? radio linux distro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...