Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hennep: de ultieme survivalplant?


Kungfufox

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 3 weken later...

''There is no plant on Earth more condemned than marijuana. We’re talking about a living organism which governments have taken upon themselves to designate as an illegal substance. Despite no existing evidence of anyone ever dying of a marijuana overdose, possession of this plant is still illegal in many parts. Marijuana has been found to suppress cancer, reduce blood pressure, treat glaucoma, alleviate pain and even inhibit HIV. It is an antioxidant, anti-inflammatory and neuroprotective. Can you understand more now why it’s illegal?''

 

Meer op de link hieronder ''Top 10 health benefits of marijuana'':

 

http://www.expressionoftruth.com/2013/05/still-believe-nature-got-it-wrong-top.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast bertsmit.spanje

zelf hennepzaad persen..

Hier staat de geschiedenis over Cannabis die jaren gebruikt werd als medicijn onze Koningin Emma was een groot gebruiker ervan,

helaas verboden door de Usa omdat afro amerikanen het rookten.

Rick Simpson heeft het opnieuw onder de aandacht gebracht in canada, nu is hij uit geweken naar de EU.

Er is veel over te vinden op you-tube en als je Google vind je ongelooflijke verhalen over genezing door deze olie.

g

 

Ik zelf gebruik het, om mijn ziekten onder controle te krijgen.

Mijn vrouw heeft er veel baat bij,bij haar maandelijkste cyclus.

Vrienden van mij hebben het gebruikt bij huidkanker, resultaat het is weg.

In mijn prep medicijnkast zal het niet ontbreken, bestel het in Nederland bij Mediwiet.

Gebruik ook de persing van hennepzaad, heeft mijn cholesterol naar beneden gekregen.

 

ook het ministerie van gezondheid heeft het nu erkent. zie pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

En weer een primeur: 'Uruguay gaat wietmarkt legaliseren, Nederland blijft achter.'

 

Terugkomende op de titel van dit draadje: De ultieme survivalplant? Nou wellicht wel voor de crisis! We zouden ruim 850 miljoen per jaar kunnen verdienen aan het plantje als we deze zouden legaliseren. Nou hoppa zet Foxxie in het Kabinet en ik teken direct voor!

 

''‘Het drugsverbod kost de samenleving de helft van de schade die de totale criminaliteit veroorzaakt, en bedraagt daarmee ruim 15 miljard euro per jaar.''

 

En als we dan toch bezig zijn laten we harddrugs ook gelijk legaliseren dan kunnen we er nog ff 2.5 miljard per jaar extra bij vangen. Op deze manier valt het allemaal best nog wel mee met die crisis toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Misschien moet je de feiten gewoon hier neerzetten. Ik denk dat het overgrote deel van de preppers geen Facebook heeft.

 

Ow oke, hier was ik me niet van bewust. Ik zal een korte opsomming geven:

 

Alle bestanddelen van de cannabis (hennep) plant zijn bruikbaar. De cannabis plant bestaat uit vier bestanddelen: de bast, de bladeren, de bloemen en de zaden.

 

Bast: kan gebruikt worden om o.a. kleding, touw, papier en verpakking (zoals karton) te maken

Bladeren: kunnen gebruikt worden om o.a. bouwmaterialen en compost mee te maken

Bloemen: worden meestal gebruikt op de manier zoals wij die kennen, namelijk roken, bakken en verwerkt in o.a. thee

Zaden: kunnen gebruikt worden om o.a. verf, brandstof, cosmetica en voedingsproducten mee te maken

 

De gehele planten zijn tevens handig om te voorkomen dat grond erodeert, ze hebben in principe geen stoffen nodig om te groeien en de grond wordt er gezonder door. De cannabis plant groeit in slechts 4 maanden tijd tot een volwassen plant, terwijl sommige bomen bijv. 100 jaar nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
  • 4 jaren later...

In het licht van klimaat en milieu zou hier nu dan toch eindelijk eens echt serieus naar gekeken dienen te worden door politiek Den Haag. De positieve toepassingen en bijdragen voor de mens en zijn omgeving passen perfect in het plaatje van de zo wenselijke kringloop economie.

 

Zijn er nog preppers bezig met legaal kweken van bepaalde hennep soorten bijv. voor het verkrijgen van eigen CBD olie? Of waar zien ze dat het in de praktijk al wordt toegepast? Denk aan in de bouw bijv.

 

Zelf hoop ik komende jaren nog eens de mogelijkheid te krijgen om te onderzoeken wat er mogelijk is op het gebied van vezelhennep en de toepasbaarheid in oeverbescherming. Dit is nu nog veelal uitgevoerd met aardolie producten en/of hardhout, van beide zou je zo zachtjes aan het gebruik willen minimaliseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Rataplan zei:

 

 

Zijn er nog preppers bezig met legaal kweken van bepaalde hennep soorten bijv. voor het verkrijgen van eigen CBD olie?

 

Ik kweek het niet (meer)  maar haal wilde wiet uit de natuur, de ruderalis, helemaal geweldig voor CBD-olie, THC zit er nauwelijks in...   Ik vind het de meest wonderbaarlijke survivalplant.  Hier wordt de olie ook echt dagelijks gebruikt.

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Piroska zei:

 

Ik kweek het niet (meer)  maar haal wilde wiet uit de natuur, de ruderalis, helemaal geweldig voor CBD-olie, THC zit er nauwelijks in...   Ik vind het de meest wonderbaarlijke survivalplant.  Hier wordt de olie ook echt dagelijks gebruikt.


Gaaf dat het daar zo in het wild groeit, dat het in Rusland gewoon langs de wegen groeit o.a. was me wel bekend. Hoe haal jij de olie eruit? Met alcohol misschien, aangezien je dit ook zelf stookt. Heb je nog meer toepassingen voor de plant, bijv vezels of veevoer?

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Rataplan zei:


Gaaf dat het daar zo in het wild groeit, dat het in Rusland gewoon langs de wegen groeit o.a. was me wel bekend. Hoe haal jij de olie eruit? Met alcohol misschien, aangezien je dit ook zelf stookt. Heb je nog meer toepassingen voor de plant, bijv vezels of veevoer?

 

 

Ja precies, met alcohol, dat hebben we inderdaad genoeg.  Maar dit jaar heb ik een maceraat uitgeprobeerd, ik had er over gelezen dat dat meer goede stoffen er in zou laten.  De concentratie is wel lager,  met alcohol zou ik rond de 8% cbd uitkomen en maceraat rond de 4 waarschijnlijk.   Ik probeer de maceraat nu uit en het werkt inderdaad ook gewoon geweldig.  (is ook minder vies als je het wil innemen)     Verder heb ik geen toepassingen nog, ja ik geef de restanten wel aan de geiten hier maar er groeit niet zoveel.  Ik weet maar 1 plek waar het staat hier in de buurt en dat is nog best een eindje lopen, dus hele grote hoeveelheden meenemen gaat wat lastig. 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is denk ik wel een optie,  maar hier krijg je snel problemen,  ga maar bewijzen dat het ruderalis is,  voor die tijd zit je al vast dus dat is niet zo handig.   Mijn klei stoort mij niet verder want in de moestuin is de grond al verbeterd inmiddels, de rest van de tuin mag zo blijven, heb ik geen last van.   Ja als het regent wordt het een skipiste hier,  dat dan weer wel. 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, Rataplan zei:

In het licht van klimaat en milieu zou hier nu dan toch eindelijk eens echt serieus naar gekeken dienen te worden door politiek Den Haag. De positieve toepassingen en bijdragen voor de mens en zijn omgeving passen perfect in het plaatje van de zo wenselijke kringloop economie.

 

Zijn er nog preppers bezig met legaal kweken van bepaalde hennep soorten bijv. voor het verkrijgen van eigen CBD olie? Of waar zien ze dat het in de praktijk al wordt toegepast? Denk aan in de bouw bijv.

 

Zelf hoop ik komende jaren nog eens de mogelijkheid te krijgen om te onderzoeken wat er mogelijk is op het gebied van vezelhennep en de toepasbaarheid in oeverbescherming. Dit is nu nog veelal uitgevoerd met aardolie producten en/of hardhout, van beide zou je zo zachtjes aan het gebruik willen minimaliseren.


In principe is er geen legaal kweken van THC loze hennepsoorten, want het is allemaal cannabis/hennep en dat staat nu eenmaal op die lijst en zo staat het ook in huurcontracten.

Aan de andere kant ben ik in het gouden bezit van een paar emailtjes van de overheid, deze persoon was van mening dat die regels niet van toepassing zijn op de industriële hennep, omdat het bij de opiumwet om de THC zou gaan en deze hier niet onder vallen staat dat dan ook niet zo specifiek genoemd. Lol rare redenering, maar ik weet wel dat ik hiermee eigenlijk van de overheid toestemming heb gekregen dat industriele hennep niet onder de opiumwet valt en niet onder alle regeltjes met betrekking tot drugsbeleid.

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sterredag zei:


In principe is er geen legaal kweken van THC loze hennepsoorten, want het is allemaal cannabis/hennep en dat staat nu eenmaal op die lijst en zo staat het ook in huurcontracten.

Aan de andere kant ben ik in het gouden bezit van een paar emailtjes van de overheid, deze persoon was van mening dat die regels niet van toepassing zijn op de industriële hennep, omdat het bij de opiumwet om de THC zou gaan en deze hier niet onder vallen staat dat dan ook niet zo specifiek genoemd. Lol rare redenering, maar ik weet wel dat ik hiermee eigenlijk van de overheid toestemming heb gekregen dat industriele hennep niet onder de opiumwet valt en niet onder alle regeltjes met betrekking tot drugsbeleid.

 

 

Oke klopt inderdaad, gedoogd kweken van max 5 planten tot er melding van overlast komen. :) Wat overigens bij huurhuizen inderdaad niet is toegestaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral NIET vragen aan de verhuurder, dan gaan ze er ineens over nadenken en dan komt er een regel en maak je het dus juist lastig voor jezelf.

Als het niet in je huurcontract staat, kunnen ze je dus geen sancties opleggen als je het wel doet en is het vergelijkbaar als met in een koopwoning zitten. Zolang je niks illegaals doet en niet echt overlast veroorzaakt niks aan de hand.

Maar moet de eerste verhuurder nog tegenkomen die er niet iets over in zijn huurcontract heeft gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-12-2019 om 21:00, Rataplan zei:

In het licht van klimaat en milieu zou hier nu dan toch eindelijk eens echt serieus naar gekeken dienen te worden door politiek Den Haag.

Er worden hier vele hectares mee ingezaaid elk jaar, het zit als landbouwproduct in de lift hier in het oosten, omdat graan de laatste jaren weinig opbrengt. Wel grappig soms, als je met mensen die er onbekend mee zijn er langs rijdt met de auto. Zeeën van wiet, zover het oog reikt, de THC loze, legale variant dan weliswaar.  

 

Blijft een marktkwestie voor de boer en de verwerkende bedrijven, dat heeft weinig met politiek van doen. Er zijn twee verwerkende bedrijven in de provincie Gronginen, Dun Agra en Hempflax en dan gaat het over 1500 tot 2000 hectare uit NL. Zie bv: https://www.rtvnoord.nl/nieuws/181865/Steeds-meer-boeren-willen-hennep-telen

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...