Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Amazing Dree

Hypocriet, dat huilie, huilie doen

Recommended Posts

Waar zijn we eigenlijk mee bezig ?

Morgen 4 mei............dodenherdenking.

Dan 5 mei..............bevrijdingsdag.

Laten we vooropstellen, dat herdenken van gevallenen in welke oorlog dan ook, goed is om te leren, dat we dat nooit meer willen.

Het vieren dat we in een "vrij" land wonen ook.

Het over de hele wereld Anne Frank herdenken, ook een goede zaak.

MAAR:

Hier over door memmen, en vervolgens toestaan, dat dit soort ellende nog steeds plaats vind, is hypocriet.

Het met een schuldig vingertje wijzen naar andere volkeren, sorry, als ik er 1 had, lachte ik 'm uit mijn broek.

Denk eens na, over vele zaken, waar ons nederlandse volk ook allemaal schuldig aan was/is.

Slaverij, uitbuiting, moorden, het toestaan dat grote multinationals hun gang kunnen blijven gaan, waardoor er velen sterven............

Denk aan Shell, en hun vervuiling op vele plaatsen op de wereld, toch van origine een nederlands bedrijf...............

Van dit bedrijf heeft onze koninklijke familie ook genoeg aandelen in handen...........

Zo kunnen we vele zaken opnoemen, die zeer zeker niet de schoonheidsprijs verdienen.

En dan weer 4 mei..........huilie, huilie doen, want dat hoort zo.

Eigenlijk is het om te kotsen, er moet juist bewustwording komen, met behulp van herdenkingen, om orde op zaken te gaan stellen.

Het moet klaar zijn, met dat gejank, en wijzen naar andere volkeren, en we moeten er werk van gaan maken, en snel !

De nieuwe dictators moeten aan de kaak gesteld worden, de mensen moeten gaan inzien, dat we daardoor geregeerd worden, dat zijn de multinationals, de banksters, en niet die watjes in Den Haag, dat zijn puppets on a string.

We moeten dus niet 2 minuten onze waffel houden, we moeten juist gaan schreeuwen, dat het zo niet langer kan.

Anders komt garantie WW3, met nog veel meer "Anne Franks", en erger...........

Mijn zondagmiddagoverpeinzingen.

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Zo zat ik ook al te denken ,ze zeggen dat dit nooit meer mag gebeuren.

Maar waarom blijven we fanatiek doorgaan ,ik ben stil maar herdenk ook de slachtoffers van de kapitalisten en imperialisten.

Deze post delen

Dit was een oorlog die ook ons Nederlanders aanging, dus is de pijn en beleving meer aanwezig dan dat er mensen sterven via vervuiling door Shell. Ik kan best een geharde jongen zijn, ook in staat mensen flink pijn te doen. Maar ik moest letterlijk maanden bijkomen na een bezoek aan Bergen Belsen, google maar eens, en kijk op afbeeldingen. Ik ga ze hier niet plaatsen.

Dan nog Rotterdam wat platgegooid werd, en al het verraad, pijn en moord in Nederland.

Ik snap, en respecteer die 2 minuten stilte voor de volle 100%

Ook snap ik dat als mensen het niet zelf meegemaakt hebben het best aandurven om lekker te gaan schreeuwen tijdens de 2 minuten stilte.

Maar als zon persoon naast mij zou staan, zou ik m vriendelijk doch dringend zn waffel laten houden.

• Leuk 1

Deze post delen

Dit was een oorlog die ook ons Nederlanders aanging, dus is de pijn en beleving meer aanwezig dan dat er mensen sterven via vervuiling door Shell. Ik kan best een geharde jongen zijn, ook in staat mensen flink pijn te doen. Maar ik moest letterlijk maanden bijkomen na een bezoek aan Bergen Belsen, google maar eens, en kijk op afbeeldingen. Ik ga ze hier niet plaatsen.

Dan nog Rotterdam wat platgegooid werd, en al het verraad, pijn en moord in Nederland.

Ik snap, en respecteer die 2 minuten stilte voor de volle 100%

Ook snap ik dat als mensen het niet zelf meegemaakt hebben het best aandurven om lekker te gaan schreeuwen tijdens de 2 minuten stilte.

Maar als zon persoon naast mij zou staan, zou ik m vriendelijk doch dringend zn waffel laten houden.

Persoonlijk denk ik, dat je de gevallenen meer eer aandoet, door ervoor te zorgen, dat zoiets niet meer kan gebeuren.

De mensen, die het meegemaakt hebben, zijn overlevers, natuurlijk zit hun verdriet nog hoog.

Overigens, mijn 14de en 15de levensjaar heb ik ongeveer lezend doorgebracht met boeken over WW2.

Daarmee wil ik niet zeggen, dat ik de wijsheid in pacht heb, maar me wel kan voorstellen dat de gevallenen en overlevers niet gewild hebben dat we in zo'n wereld terecht zijn gekomen, waar ieder moment een wereldbrand kan uitbreken.

En we de kennis over toen, nu niet gaan gebruiken, om het tegen te houden.

Het is overigens wel 70 jaar na dato, het word wel tijd, om de volgende oorlog te proberen te voorkomen.

PS: ik houd ook altijd mijn mond hoor dan, alleen begin ik het nu wel hypocriet te vinden, ook al doe ik dat uit respect.

Deze post delen

Ken ik de geschiedenis nu zo slecht of was de bijdrage van Nederland bijzonder beperkt toen we ons moesten verdedigen tegen 'Den Duits' ?

Deze post delen

Ik snap en waardeer je goede bedoeling hiermee @Amazing Dree, maar ben het er niet mee eens. Je kan ook en-en ipv of-of. Je hoeft geen dodenherdenking op te offeren om in plaats daarvan aandacht voor andere issues te vragen. Ook kunnen we alle problemen niet reduceren tot "the master problem". Sterker nog, je moet er voor waken dat je niet zo gaat denken, want het risico is dat het verlammend werkt. Als je beseft dat afvalscheiding toch niks oplost aan kinderprostitutie, dan stop je toch ook niet met afvalscheiding?

"Slechtheid" is een diamant met vele facetten en elk initiatief om een of meerdere facetten aan te pakken en mooier te maken is mooi meegenomen.

Het minste dat we kunnen doen om de slachtoffers van WWII en ander leed te herdenken, is 2 minuten per jaar onze waffel houden. En laten we een veelvoud van die 120 seconden in de rest van het jaar inzetten om het steeds "ietsje beter" te doen.

• Leuk 2

Deze post delen

Als andermans kind iets overkomt, dan vind ik dat verschrikkelijk erg.

Als mijn kinderen iets overkomt vind ik dat nog veel verschrikkelijker en erger!

Zo is het ook met alle wereldse facetten en problemen.

Dicht bij huis is erger dan ver weg. Dat neemt niet weg dat het niet net zo of zelfs erger kan zijn.

Dit kun je hypocriet noemen, het is een waarheid die staat als een huis!

Stem op mij als dictator van de wereld en iedereen word gevoed, verzorgt en oorlogen afgeschaft. Helaas zal ook dan den mensch alleen met harde hand tot dit resultaat geleid kunnen worden. Zal liefde dan niet alles overwinnen zei Charlie reeds. Er is helaas niet genoeg liefde die de wens en honger naar macht en geld zal stillen.

Oorlog is verschrikkelijk en wij hebben een hele erge in onze landen mogen meemaken. Als hierbij niet meer stilgestaan word, zal het aftellen naar de volgende oorlog nog sneller gaan dan nu al gebeurd maar dan langzamer.

Twee minuten stilte om even na te denken wat er 70 jaar geleden is gebeurd....

De eerste die in mijn nabijheid het nodig vind om er doorheen te schreeuwen of te lachen, zal in een actie reactie moment vermoedelijk een paar tanden minder in zijn kaak hebben.

En dat terwijl ik geweld verafschuw!

Op mijn werk komen meer dan 40 nationaliteiten over de vloer. Een ieder heeft tijdens de herdenking het respect om ook even stil te staan met eigen gedachten. Dit doen ze zowel voor mij als voor hunzelf, alsmede voor het algemeen en ik dank een ieder daar altijd even voor.

Tegen beter weten in bid ik altijd even dat dit nooit meer zal voorkomen en bid ik eveneens dat er ooit een dag zal komen dat dit nooit meer ter wereld gebeurd en de mens ooit eens alles anders zal in gaan zien....

Mijn zondag avond mijmeringen.

Deze post delen

Het minste dat we kunnen doen om de slachtoffers van WWII en ander leed te herdenken, is 2 minuten per jaar onze waffel houden. En laten we een veelvoud van die 120 seconden in de rest van het jaar inzetten om het steeds "ietsje beter" te doen.

En daar ben ik het dan weer niet (helemaal) mee eens :p

Als mensen daadwerkelijk die 2 minuten stil zouden zijn uit respect, als ze daadwerkelijk die 2 minuten zouden gebruiken voor introspectie, om te bedenken en voelen wat daadwerkelijk belangrijk is in het leven, waar velen voor gestorven zijn, om te bedenken hoe ze de overige 525 948,764 minuten in overeenstemming met dat besef kunnen leven, ja dan zou ik zeggen "ga zo door".

Wat ik echter zie is dat de dodenherdenking steeds meer vervalt in twee minuten holle, hypocriete, nietszeggende leegte waarbij het hoogst haalbare belang lijkt te zijn dat iedereen op facebook ziet hoe enorm respectvol jij bent omdat je immers twee minuten stil bent. Waarin men stilletjes accepteert dat dit de wereld is geworden waar die mensen toen voor gestorven zijn. Een wereld die draait om macht, volgzaamheid, onderdrukking, haat, angst. Ik denk dat ik begrijp wat @Amazing Dree bedoelt; niet dat we NIET stil moeten staan bij de slachtoffers van WOII, maar dat we niet zwijgzaam hoeven toe te zien hoe de wereld geworden is/wordt.

In WOII was het "simpel", er was een duidelijke, concrete vijand die bestreden werd, namelijk de bezetter die dreigde ons onze vrijheid te ontnemen. Nu is het minder concreet, minder tastbaar, maar in mijn ogen niet minder echt. De bankiers, de multinationals, de "elite", aan alle kanten wordt onze vrijheid ontnomen. En in plaats daar iets aan te doen, in opstand te komen, herdenken we ieder jaar zwijgend de mensen die streden voor onze vrijheid. In plaats van te schreeuwen dat dit NIET is waar men toen voor gestorven is, zwijgen we, stemmen we toe.

Ik denk dat het goed is om stil te staan bij opofferingen die in het verleden gemaakt zijn. Ik denk dat het ook goed is om stil te staan bij de opofferingen die nu gemaakt worden, en bij het leed dat vandaag de dag veroorzaakt wordt. Maar persoonlijk denk ik dat het nog belangrijker is, om niet 2 minuten op een afgesproken moment, maar iedere dag respect te hebben voor leven in de meest brede zin, in zijn gehele context. Dus mensen die in het verleden daaraan bijgedragen hebben, de mensen met wie we nu leven, en de mensen die in de toekomst nog komen gaan, en daarnaast natuurlijk het grotere plaatje van de wereld waarin we leefden, leven en gaan leven.

Deze post delen

Volledig met je oneens.. Sorry :)

Ik vind het juist een hele goede zaak dat we er toch ieder jaar weer

bij stil staan.. Het heeft me altijd geboeid de tweede wereldoorlog,

met name door mijn geloof. Ik vind het sowieso goed om stil te staan

bij oorlogen en het leed wat elkaar aangedaan wordt. Maar omdat

deze oorlog Nederland zo hard trof staan we er landelijk bij stil en dat

vind ik geweldig!

Zelf heb ik ooit Theresienstadt bezocht, en Westerbork maar het oorlogsmuseum

Yad Vashem heeft nog het meest indruk op mij gemaakt.

En hypocriet huilie huilie dien vind ik pas van toepassing als er geen overlevenden

meer zijn! Weet je hoeveel mensen er pas na jaren over durfden te praten?

Vroeger werdt er niet eens over gepraat hoorde ik gisteren..

• Leuk 1

Deze post delen

grote vraag is volgens mij "hoeveel % van de bevolking denkt er effectief bij na", en "hoeveel % van de bevolking doet het wegens groepsdruk maar denkt er verder niet bij na"?

is het nog wel een echte herdenking, of is het een hol gebaar geworden?

en heeft de herdenking wel nog een echt effect bij degene waar het telt?

boer jan gaat geen oorlogje starten, maar de bevoegde overheidsleden gaan na die 2 minuten nog even op de knop drukken om een wapen af te laten vuren (zei het fysisch, psychisch of electronisch)

Deze post delen

Je denkt toch niet serieus waar dat er nog echt wat gaat veranderen he? Hou nou toch op, de wereld zoals die nu is zal nooit veranderen totdat er een heleboel mensen flink worden weggeveegd en je grootste zorg de eerst volgende maaltijd is.

Deze post delen

Gast tom666

Mensen toch , mensen toch...

Hier wordt het probleem , het alledaags en voor altijd bestaand probleem gewoon geschreven door jullie...

Leer en aanvaardt gewoon eens ieder mening...Als iemand bij zo een feit wil stilstaan heb er dan respect voor. Als iemand dit niet nodig vind heb er dan ook respect voor.

Hier wordt gewoon weer de een zijn / haar mening door een ander betwist of afgebroken....Snap je ???

Deze post delen

Mensen toch , mensen toch...

Hier wordt het probleem , het alledaags en voor altijd bestaand probleem gewoon geschreven door jullie...

Leer en aanvaardt gewoon eens ieder mening...Als iemand bij zo een feit wil stilstaan heb er dan respect voor. Als iemand dit niet nodig vind heb er dan ook respect voor.

Hier wordt gewoon weer de een zijn / haar mening door een ander betwist of afgebroken....Snap je ???

Nee, mensen delen hun mening zonder daarbij de ander aan te vallen of omlaag te halen. De enige die dit niet respecteert ben jij door te doen alsof een afwijkende mening niet gedeeld mag worden.

Deze post delen

Je denkt toch niet serieus waar dat er nog echt wat gaat veranderen he? Hou nou toch op, de wereld zoals die nu is zal nooit veranderen totdat er een heleboel mensen flink worden weggeveegd en je grootste zorg de eerst volgende maaltijd is.

Met zo'n instelling zal er inderdaad niet gauw wat veranderen.

Deze post delen

Met zo'n instelling zal er inderdaad niet gauw wat veranderen.

Ik vind het hele mooie gedachtes hoor daar niet van maar laten we nou eerlijk zijn de gemiddelde jan-lul heeft geen idee wat er allemaal in de wereld gebeurt en zal het pas door hebben als het te laat is. De mens zal niet veranderen voordat het episch misgaat want we hebben het nu ook "goed".

• Leuk 1

Deze post delen

Gast tom666
Nee, mensen delen hun mening zonder daarbij de ander aan te vallen of omlaag te halen. De enige die dit niet respecteert ben jij door te doen alsof een afwijkende mening niet gedeeld mag worden.

Hola recht in de aanval...

Zeggen dat ik niet respecteer..

Wordt toch wakker?? Lees de voorgaande eens goed alvorens die woorden neer te pennen aub.

Je schrijft wat ik net bedoel.

Deze post delen

Ik heb die dodenherdenking helemaal niet nodig om de "gevallenen" te eren. Dat doe ik iedere keer dat ik een (serieuze) oorlogsfilm zie, of iets lees, een historisch object bezoek zoals een concentratiekamp of delen van de Atlantikwal of andere zaken die zijn overgebleven van de eerste en tweede wereoldoorlog. Onderussen heb ik er daar aardig wat van gezien. Dat neemt niet weg dat ik oha die 2 minuten wel reflecteer of in ieder geval mijn bek houdt als ik met anderen ben.

Deze post delen

Gast tom666
Ik vind het hele mooie gedachtes hoor daar niet van maar laten we nou eerlijk zijn de gemiddelde jan-lul heeft geen idee wat er allemaal in de wereld gebeurt en zal het pas door hebben als het te laat is. De mens zal niet veranderen voordat het episch misgaat want we hebben het nu ook "goed".

Dat is heel juist ...vraag maar eens de simpelste geschiedenis vragen aan jan modaal in de straat...de antwoorden hebben we al veel mogen bewonderen...

Zelfs de leerkrachten tegenwoordig kunnen er soms potten naar gooien.

Ik denk regelmatig aan de gevallen soldaten...als ik het koud heb denk ik aan de soldaten die in de Ardennen vochten...zij hebben koude gekend..

Aan de kinderen thuis die denken iets te kort te komen laat ik beelden zien van echte armoede...zij verschieten dat dit bestaat...

Zij die voor ons hebben gevochten moeten we eren , spijtig genoeg zijn er veel mensen die denken dat we dit steeds moeten herhalen...

De halve wereld wordt gebombardeerd , overal sterven kinderen bij de vloot door oorlog , armoede enz...

Ik heb geen speciale dagen nodig om de doden te herdenken , die mensen zitten in het hart.

Als een bevolking dat wel doet heb ik daar geen probleem mee...hopelijk weten ze zelf waarom..

Deze post delen

Hola recht in de aanval...

Zeggen dat ik niet respecteer..

Wordt toch wakker?? Lees de voorgaande eens goed alvorens die woorden neer te pennen aub.

Je schrijft wat ik net bedoel.

Lieve tom, met alle respect, kijk even naar wat je zelf doet alvorens naar mij te wijzen. :)

In dit topic worden meningen gedeeld, er wordt op volwassen manier de dialoog aangegaan door mensen die zeggen "ik ben het er wel mee eens want..." of "ik ben het er niet mee eens want...". Dat is het mooie aan respect, je kan het hebben voor elkaar ZONDER het met elkaar eens te zijn. Persoonlijk vind ik dit soort gesprekken heerlijk, zien hoe anderen denken, lezen waarom ze een bepaald standpunt hebben, ongeacht of ik het er nou mee eens ben of niet. Als ik zeg dat ik het ergens niet mee eens ben, doe ik dat om mijn visie te delen en de visie van de ander te onderzoeken, NIET om de ander omlaag te halen, noch in woord, noch in gedachte.

Jij komt vervolgens dit topic binnen, met de stelling dat hier andermans mening wordt betwist of afgebroken om de simpele reden dat JIJ het er niet mee eens bent. Omdat JIJ vindt dat zeggen dat je het ergens niet mee eens is, gelijk is aan het niet aanvaarden van andermans mening. Als ik zeg dat ik het ergens niet mee eens ben, zeg ik echter NIET dat ik andermans mening niet aanvaard. Sterker nog, ik geef de ander de kans/mogelijkheid zijn visie te verduidelijken, waardoor ik wellicht zal besluiten dat ik het toch met de ander eens ben.

Je gooit dus de deur om andermans mening te leren kennen, om andermans belevingswereld te ontdekken, om je eigen leefwereld te vergroten dus dicht op het moment dat je anderen verwijt een ander af te breken als je uit dat je het ergens niet mee eens bent.

Ik uit dan ook naar jou toe dat ik het daar niet mee eens ben. Hierbij maak ik geen persoonlijke aanval, ik speel niet op de man, ik hang er geen waardeoordeel aan vast, niets van dat alles. Ik deel jou mijn mening. En wederom, omdat dit niet overeenkomt met jouw mening verwijt jij mij dat ik jou aanval. Dat ik wakker moet worden, en eens goed moet lezen.

Je zegt dat ik schrijf wat jij bedoelt, maar ik denk dat je stiekem ZELF schrijft wat je bedoelt. Je hebt geen respect voor het feit dat mijn mening afwijkt van die van jou.

Lees mijn berichten nog eens goed, en vertel me dan waar ik jou aanval? Waar ik geen respect heb voor jou, als persoon? En zeg me dan hoe jouw reactie naar mij toe respectvol is?

Deze post delen

Je hoeft Amazing Dree de impact van de oorlog niet uit te leggen. Zij heeft meer gelezen over de Tweede Wereldoorlog dan de rest van de forumleden bij elkaar. Zij zag ook de gelijkenis met de concentratie kampen bij de beelden in voormalig Joegoslavië. Dat is niet waar het om gaat.

Zij vindt het hypocriet dat we nu, via de media, gedwongen worden de Tweede Wereldoorlog te herbeleven, met films en documentaires, terwijl er nu nog steeds zoveel ellende op de wereld is, voornamelijk veroorzaakt door het Westers coöperatistisch imperialisme. Het idee dat winstmaximalisatie en economische groei de wereld aan de rand van de afgrond brengt, dat dat doel alle middelen heiligt, ten koste van miljoenen mensenlevens. En dat wordt mede veroorzaakt door Nederlandse multinationals.

Hebben we dan niets geleerd van de Tweede Wereldoorlog? Woog het leed van onze ouders en grootouders zwaarder dan het leed van Irakezen, Libiërs, Somaliërs, Syriërs nu...?

Charlie

Deze post delen

Gast Heksenboot

"Vroeger" was de kreet bij Dodenherdenking: "Nooit Meer Oorlog!".

Dat is dus nogal hypocriet te noemen, tegenwoordig.

Maar wat wil je?

Wij zijn nu degenen die landen binnenvallen, de boel plat bombarderen en de vrijheidsstrijders terroristen noemen.

Wat hebben wij geleerd van 2 minuten stilte?

Wat hebben wij überhaupt (mooi woord uit de oorlog) geleerd?

Deze post delen

"Vroeger" was de kreet bij Dodenherdenking: "Nooit Meer Oorlog!".

Dat is dus nogal hypocriet te noemen, tegenwoordig.

Maar wat wil je?

Wij zijn nu degenen die landen binnenvallen, de boel plat bombarderen en de vrijheidsstrijders terroristen noemen.

Wat hebben wij geleerd van 2 minuten stilte?

Wat hebben wij überhaupt (mooi woord uit de oorlog) geleerd?

Hier hebben we al 70 jaar geen oorlog meer toch? Je kan kiezen uit meer dan 15 smaken chips in de supermarkt. Dus veel te klagen hebben we echt niet.

Welk land hebben wij na de oorlog binnengevallen? Of bedoel je de vredes missies die onze militairen hebben uitgevoerd?

Deze post delen

Ken ik de geschiedenis nu zo slecht of was de bijdrage van Nederland bijzonder beperkt toen we ons moesten verdedigen tegen 'Den Duits' ?

O ja.

Daarom is Rotterdam platgebombardeerd.

Daarom zijn verdedigers bij de Grebbeberg door de SS geëxecuteerd en als schild gebruikt.

Daarom zijn de kadetten bij vliegveld Ockenburgh in hun slaap verrast en afgeslacht.

En is Ockenburgh 2 keer heroverd op de Duitse parachutisten.

Daarom heeft niet 1 verdediger van de afsluitdijk de oorlog overleeft.

Omdat de verovering langer duurde door de weerstand van de Nederlandse strijdkrachten dan het Duitse obercommand voor mogelijk achte.

En daarom diverse oorlogsmisdaden beging.

Begrijp me goed, Nederland was totaal niet voorbereid op de Duitse inval.

Het niveau was kneuterig.

Doch de gemiddelde soldaat in Nederland heeft ondanks zijn beperkte middelen toch het beste eruit weten te halen, ondanks dat Wilhelmina en consorten vluchtte(voorzichtig, anders wordt B. Berts weer boos).

In principe was Nederland neutraal, en had dat ook internationaal duidelijk gemaakt.

De verdediging was daar ook op gebaseerd, defensie was jarenlang op een krampeerbudget gezet.

Dat de Nederlandse neutraliteit zo geschonden werd, kwam bij velen zeer hard aan.

Dat België het langer volhield, lag aan de Franse en Britse troepen, die België te hulp waren geschoten, en zich uiteindelijk terugtrokken op Duinkerken.

Ook de Belgische troepen hebben zich heldhaftig verweerd.

Doch ook zij moesten zich uiteindelijk overgeven door de overmacht.

Persoonlijk vond ik je opmerking zeer kort door de bocht, vandaar ik reageer.

• Leuk 4

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...