Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

prepper053

Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??

Recommended Posts

Usury causes high prices (inflation), then heavy debts, a landless people, lower birth rates and declining population, and finally immigration of new peoples needed to borrow money into existence and pay taxes, or slaves are emancipated to achieve the same object. A debt-free potential borrower is of far greater value than a heavily indebted native citizen.

Al gedurende anderhalf jaar m'n onderschrift. :)

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Fijn om te weten dat we met jouw als minister president niet alleen flink hadden kunnen besparen op immigranten maar ook op ons rechtssysteem. Gewoon afknallen scheelt natuurlijk wel een hoop bureaucratisch papierwerk. Gewoon zonder de feiten en omstandigheden te kennen mensen het graf in helpen..nee zo creëren we zeker een betere wereld...

Ik heb niet echt de ambitie om president te worden en mee te werken aan het bestelen en onderdrukken van de NL-se bevolking, maar dat ter zijde. Wanneer een oudere op leeftijd kanker krijgt, dan krijgen ze vaak te horen dat ze uitbehandeld zijn. Gezien de hoge leeftijd en de kosten, moet je dan maar het liefst zo snel mogelijk dood gaan. Behalve wanneer je een zak met geld hebt, dan kun je vaak doorbehandeld worden wanneer je zelf betaald vaak in het buitenland, M.a.w. er zit een prijskaartje op je kop, momenteel van ongeveer 80.000 euro (is eens berekend door het CDA).

Waarom zou je dan zo'n mafkees berechten en 20 jaar eten, drinken, medische hulp, advocaten, faciliteiten en onderkomen etc. geven wat de staat miljoenen kost?:confused: Wanneer het overduidelijk is dat een doorgedraaide gek zoiets flikt, dan mogen ze hem van mij gelijk afmaken ter plekke. En ja ik ben ook voor de doodstraf in bepaalde gevallen.

Ik ben even van het nieuws uitgegaan ongeacht deze mans beweegredenen. Hij wilde mensen vermoorden om welke reden dan ook, dan moeten dit soort idioten weten dat het risico is dat ook zij direct aangepakt worden. De enige reden waarom dit soort mensen voor het gerecht zouden moeten komen, is dat een politie agent iemand zou neerschieten die onschuldig kan zijn (zoals in de VS vaak met blank-zwart in beeld is gebracht). Wanneer het over duidelijk is wat de dader heeft gedaan, dan hoeft de agent wat mij betreft zijn leven niet in de waagschaal te stellen en mag hij van mij de trekker overhalen.

Er zijn momenteel een hoop mensen die hun gezin zullen beschermen op welke manier dan ook, ook al overtreden ze zelf hiermee de wet. Is dat gek? Nou volgens mij niet. Je bent behoorlijk naïef wanneer je in de NL rechtstaat geloofd. Ik denk dat we hier met z'n alleen een behoorlijk lijstje kunnen maken van klasse justitie, vriendjespolitiek, opzettelijk tegenwerken van onderzoeken, laten verdwijnen van bewijsmateriaal, onterechte veroordelingen etc. etc.

Immigranten, je zou het woordenboek eens erbij moeten pakken van een jaar of 10 geleden. Dat zijn hele anderen mensen, dan de mensen die hier ons land binnenkomen. Ze zijn niet illegaal, ze hebben van tevoren netjes hun immigratie geregeld en ze overtreden niet de wetten. Wanneer ieder land de afspraken, wetten en regels zou uitvoeren, dan zouden er een stuk minder vluchtelingen NL of Duitsland halen. Wederom een voorbeeld dat wetten en regels niet voor overheden geldt, dat het een vooropgezet plan is en dat de overheid onbetrouwbaar is en hun burgers gewoonweg niet beschermd (en op de eerste plaats zet). Ik zou zeggen follow the money, dan krijg je in principe antwoord op al je vragen in de huidige maatschappij.:(

PS beetje off topic geraakt maar case closed: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2548924/2015/12/07/Inbreker-doodgeschoten-in-woning-in-Gosselies.dhtml?utm_source=hootsuite&utm_medium=Social&utm_campaign=socialredactie&utm_content=nieuws

Deze post delen

...wow, met 92 pagina's posts is dit kennelijk een onderwerp dat veel losmaakt... Zonder te denken dat ik nog iets belangrijks toevoeg aan de meningen, vond ik deze speech van Milton Friedman uit een grijs verleden wel to the point.

"It is one thing to have free immigration to jobs, it is another thing to have free immigration to welfare."

en

"[...] how bad laws make socially advantages act illegal - and therefore lead to an undermining of morality in general."

Volgens mij een is een generatie conservatieve politici, die eens serieus gaan nadenken over decentralisatie van macht (en verkleinen van de invloed van overheid), het begin van een oplossing. Maar ook dan is het nog steeds van belang dat de bevolking zelf weer het publieke domein terugpakt. Alleen een sterke cultuur kan mensen opvangen. En dan ook nog niet onbeperkt. In die zin heb ik een hoop geleerd van dit boek van Douglas Murray; maar ik verwacht dat meer mensen dat hier al hebben gesuggereerd.

Dus: meer mensen op straat aanspreken op grensoverschrijdend gedrag, in plaats van verwachten dat de politie iets doet. Maar ook: meer gebruik maken van justitie, politie en bestaande reglementen, in plaats van een zinloze Facebook post te maken of liken. 

In dit geval denk ik dat individueel ingrijpen in de cultuur hetzelfde is als preppen. Als we geen mogelijkheid meer zien voor een pluralistische maatschappij, dan is er geen democratische weg meer terug. En dan raakt de poep de ventilator.

Oh wait, daar gaat dit forum eigenlijk een beetje over 😉 

JD

• Leuk 1

Deze post delen

Yep, dit is het draadje waardoor dit forum eind 2015 ten gronde ging. Het lijkt onmogelijk om op een openbaar forum hierover te kunnen discussieren zonder denigrerende synoniemen als 'dobbernegers' en 'cultuurparels'. Tegenhangers van welk standpunt je ook hebt, of dat nu organisaties of personen zijn, als groep of persoon aan te vallen schijnt ook gemeengoed te zijn geworden, ipv van met argumenten te komen.

Maar preppen tegen vluchtelingen is naar mening complete onzin. Net als preppen tegen verandering van de maatschappij, dat is van alle tijden. Of preppen tegen het klimaat of zeespiegelstijging, iets wat de duur van mensenlevens overstijgt en preppen tegen oorlogs- en klimaatvluchtelingen, als je stad is weg gebombaradeerd, je tot je middel in het water staat of door droogte je vee dood gaat en landbouw onmogelijk wordt is het niet meer dan logisch dat mensen verkassen.

Ik denk dat maar weinig mensen (behalve enkele verdwaalde, doorgeslagen principiële idealisten) voor welvaartsmigranten zijn, zoals de 'veilige landers' uit Marokko, die rechtstreeks van het boeren platteland hierheen komen en denken dat ze altijd wel een baantje als slotengraver o.i.d. kunnen krijgen. Zelfs daar gebruiken wij machines voor en heb je weer diploma's etc, nodig. Dat werkt niet, maar turend op het internet zien ze uiteraard alleen de voordelen van een maatschappij als het onze.

Toch kun je ook daarmee niets als prepper, dat is een kwestie van politiek, de wetten in een land. Dus stemmen, of zelf een partij beginnen, want in Nederland echt niet moeilijk is en dat hebben we de afgelopen jaren ook gezien. PvdD, Fortuyn, 50Plus, PVV, FvD en lokaal nog meer. Dat maakt het soms lastig coalities te vormen, maar is wel uitermate democratisch. Moet je eens in Amerika proberen of veel andere democratieën. Daar zijn de drempels vaak veel hoger.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik waag me het liefste al helemaal niet aan dit soort politiek gedoe.

in de regel escaleert het toch altijd.

Toen ik jonger was en iemand sprak mij aan op straat zij ik sorry meneer, of sorry mevrouw.

nu krijg je klappen of een mes tussen je ribben.

Dus ik ondersteun zeker niet de reactie die hier vlak voor stond om zelf mensen of kinderen aan te spreken en niet te verwachten dat de politie het doet. ( of lees ik het verkeerd? )

Dat mensen een stuk minder verdraagzaam zijn heeft mede temaken met het gebrek aan opvoeding in de jeugd.

En de diverse culturen die Nederland ondertussen rijker is geworden. (Laatste 30 jaar zeg maar) werkt niet mee aan een veilig gevoel voor veel mensen.

In mijn straatje, pakweg 30 huizen maximaal was het altijd rustig.

sinds een jaartje geleden er twee huizen verkocht zijn aan een projectontwikkelaar zijn de rapen gaar.

2 gezinnen zijn erin gekomen met een andere cultuur, en gelijk de dito problemen.

om de haverklap overlast en politie nodig om de rust te bewaren.

Vannacht weer, uiteindelijk 6 busjes politie in de straat.

En er is niks tegen te doen.

en nu er over een jaar verkiezingen aankomen begint de politiek weer populair te kletsen, nu is migratie ineens wel een probleem?

ik wil er wel een staafje zilver om verwedden dat als de huidige politiek volgend jaar weer aan de macht is dat er dan niks gaat veranderen aan het migratie probleem.

Het is onder andere 1 van de redenen dat ik tzt ga vertrekken uit NL.

er zijn er meer, maar het feit dat politiek NL ondertussen nog steeds niet doorheeft wat er speelt in het land is uitermate stuitend.

Groen Nederland, laat me niet lachen,

ipv al die idioterie maatregelen die Groen Nederland wil doorvoeren zijn er veel betere plannen te doen.

als Nl 1000miljard gaat uitgeven stijgt de zeespiegel dan niet meer?

Ik denk dat iedereen het antwoord daarop zelf wel kan verzinnen.

Zelf denk ik dat je voor die bedragen de komende 100 jaar veel beter je dijken/duinen kunt versterken en ophogen.

Maar politieke discussies gaan meestal wel fout,

• Leuk 2

Deze post delen

Eerste wat ik dacht toen ik dit draadje zag; "daar gaan we  weer". Sla de krant maar open, dan zie je dat er nog niks veranderd is. Of is dit ...........

Zit me net af te vragen hoe de nieuwe admins met dergelijke draadjes om gaan. Ik wens ze in ieder geval veel wijsheid.

• Leuk 1

Deze post delen

12 minuten geleden, JohnVonSchutz zei:

Eerste wat ik dacht toen ik dit draadje zag; "daar gaan we  weer". Sla de krant maar open, dan zie je dat er nog niks veranderd is. Of is dit ...........

Zit me net af te vragen hoe de nieuwe admins met dergelijke draadjes om gaan. Ik wens ze in ieder geval veel wijsheid.

Ik denk dan ook dat ik het bij deze bijdrage's ga houden.

• Leuk 2

Deze post delen

De kans dat Nederland wordt overspoeld door gelukzoekers de komende jaren is groter dan dat er de komende 50-100 jaar een dijk doorbreekt en we onder water komen ten gevolge van de klimaathysterie. 

Dus stem daar je preps op af is mijn advies. Verder is er al veel over gezegd en wie niet ziet wat er gaande is, die is stekeblind. Ieder verder zijn mening en keuzes zich al dan niet hierop voor te bereiden. 👍

• Leuk 6

Deze post delen

Zie je, daar begint het gebruik van synoniemen al weer, al is het een milde, 'gelukszoekers'. Economische vluchteling noem je dat in normaal Nederlands en 'veilige landers' is inmiddels ook gebruikelijk.

Ben ontzettend benieuwd hoe jij wilt preppen tegen economische vluchtelingen @FincaInSpanje

Meer blikvoer in huis en andere middelen voor zelfredzaamheid? 'k Zie niet in hoe dat helpt.

Wapens? Verwacht je een soort burgeroorlog? 1 miljoen mensen met een ander kleurtje tegen 16 miljoen Nederlanders en naast het Nederlandse leger steun uit het buitenland?

Of bedoel je zelf vluchten naar een land waar je hier verdiende centjes nog wat meer waard zijn zoals Spanje?

Ik ben echt benieuwd.

Deze post delen

Als het goed is hoeft niemand te preppen tegen economische vluchtelingen @Raycoupe want die krijgen geen asiel en horen gewoon teruggestuurd te worden.

Economische vluchtelingen moeten in het land van herkomst een MVV aanvragen bij de ambassade van het land waar ze heen willen.

• Leuk 3

Deze post delen

De Nl overheid is al jaren niet instaat om op te treden tegen uitwassen.

daarmee doel ik niet op vluchtelingen maar op situaties in het land die zich voordoen waar orde gehandhaafd moet worden.

dat kunnen ze al jaren niet omdat rutte en voorgangers alleen maar bezuinigt hebben op handhavende capaciteiten.

dat heeft niks temaken met vluchteling van welke status dan ook.

In de jaren dertig vd vorige eeuw was Nederland zogenaamd neutraal.

We weten allemaal wat daarvan de gevolgen waren.

qua handhaving doet NL nu al weer jaren het zelfde.

het resultaat zal ook het zelfde zijn.

chaos en het recht vd sterkste of brutaalste.

Natuurlijk heeft Nl een groot probleem gecreeerd met de instroom van te grote getalen vluchtelingen.

die willen een huis wat er niet is.

die willen zorg wat wij betalen.

maar ik denk dat iedere Nederlander in een vergelijkbare situatie het zelfde zou proberen.

zonder handhaving, grenscontroles en een stipt uitzettingsbeleid zullen de problemen alleen maar erger worden.

• Leuk 1

Deze post delen

Op 24-1-2020 om 13:16, JohnVonSchutz zei:

Heb je helemaal gelijk in. Maar dat dit nog steeds een hot item is, is niet de schuld van ons volk, maar van onze regering. Onze regering vindt het prima om grote groepen immigranten hier mee te laten profiteren van onze "welvaart", zonder er daadwerkelijk iets voor terug te verlangen. Nederland kan dit niet dragen, het wordt teveel en is te zwaar.

Ook de culturele verschillen zijn veel te groot, de normen en waarden van de meeste nieuwkomers, verschillen te veel met onze westerse cultuur, recept voor chaos, veroorzaakt door onze " lijders".

Het volk zal de gevolgen moeten dragen, en daarom blijft het ook een hot item. Jammer, maar helaas. 

Ik begrijp het wel, dat velen zich hierover op winden, alleen het helpt niet. Deze zieke regering moet weg. M.i.

Slechts 1 mening, de mijne. Zo hebben velen een mening hierover.

• Leuk 2

Deze post delen

Ik vermoed dat het om olie gaat.

https://gerard1945.wordpress.com/2017/08/06/de-resolutie-van-straatsburg-olie-in-ruil-voor-moslim-immigratie-en-islamisering/

Dat verklaard ook waarom ze voornamelijk moslims binnen laten maar bijvoorbeeld de mensen in Venezuela laten barsten.

En dat terwijl Venezuela een buurland is als je dat stukje water niet mee telt.

En de regering vind het allemaal prima zolang wij elkaar in de haren vliegen en ons scharen achter termen als links en rechts vallen wij hun niet lastig.

Kijk naar de protesten van afgelopen jaren.

Je mag snelwegen blokkeren, je mag het hele land plat gooien maar als je vlak bij de 2e kamer gaat demonstreren schakelen ze defensie in.

• Leuk 3

Deze post delen

Curacao heeft ander een groot probleem met de vele Venezolaanse vluchtelingen. Boottochtje naar NL is gewoon te ver. Niemand heeft geld voor een vliegticket en dat is ook geen handige manier om illegaal een land binnen te komen. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4874641/venezuela-curacao-aruba-bonaire-rode-kruis-venezuela

Curacao heeft zijn eigen regering, is een land binnen het Koninkrijk der Nederlanden en zijn altijd woest, als we vanuit NL iets zeggen over hoe ze daar iets aanpakken. https://nl.wikipedia.org/wiki/Curaçao

Heeft niets met olie te maken, sterker nog, dan zou je die mensen beter kunnen helpen zodat als Maduro een keertje opkrast, we daar een beetje fatsoenlijke reputatie hebben want er zit veel olie in Venezuela.

Nog steeds benieuwd of iemand weet hoe je moet preppen tegen vluchtelingen....

Deze post delen

5 uur geleden, candyman zei:

Als het goed is hoeft niemand te preppen tegen economische vluchtelingen @Raycoupe want die krijgen geen asiel en horen gewoon teruggestuurd te worden.

Economische vluchtelingen moeten in het land van herkomst een MVV aanvragen bij de ambassade van het land waar ze heen willen.

Helemaal mee eens, maar dat gebeurt niet altijd. velen per jaar doen dat wel. Amerikanen, Duitsers, studenten (veel uit Azie) en andere Westerse landen, mensen die met hun Filipijnse bruid trouwen, nog wat terechte politieke en oorlogsvluchtelingen en een klein deel niet. Zie: https://www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossier-asiel-migratie-en-integratie/hoeveel-immigranten-komen-naar-nederland-

En toen? Zijn er andere manieren dan aandringen bij onze overheid om de veilige landers te weren? Of er 'tegen ' te preppen?

Dit draadje kan eindeloos doorgaan (al 92 pagina's) met van alles wat je maar wilt, maar hoe er tegen te preppen blijft onduidelijk.

Deze post delen

1 uur terug, Raycoupe zei:

Dit draadje kan eindeloos doorgaan (al 92 pagina's) met van alles wat je maar wilt,

Ha @Raycoupe je bent aardig opweg om de 100 pagina's te halen.....al 4 replies sinds de eerste 2020 reactie.....😂 als we nou allemaal even chillen....en een paar keer diep adem halen in de net binnengekomen FFP3 maskertjes, die je voor één of ander opkomend verkoudheidje uit China van de week hebt gekocht.........dan komt het best een keer goed....😎 en kunnen we allemaal weer normaal verder discussiëren op een platform dat juist gemaakt is voor (soms lastige) discussies...🤙

• Leuk 6

Deze post delen

@prepass, wat is er mis dan, we houden het toch netjes?

Ik vraag me juist af wat er nog toe te voegen is na 92 pagina's weet ik nog steeds niet hoe je daar tegen kunt preppen.

We kunnen er over klagen, trachten mensen politiek gezien de volgende keer anders te laten stemmen, maar meer zit er niet in volgens mij.

Maar ik laat het wel liggen hoor, als dat de mensen beter schikt. Zit ook niet op ruzie te wachten.

Deze post delen

Mijn mening is dermate duidelijk en niet politiek correct, dat ik me op dit forum onthou van enige inhoudelijke commentaar, dat is voor iedereen wel zo fijn.

• Leuk 3

Deze post delen

9 uur geleden, Raycoupe zei:

Zie je, daar begint het gebruik van synoniemen al weer, al is het een milde, 'gelukszoekers'. Economische vluchteling noem je dat in normaal Nederlands en 'veilige landers' is inmiddels ook gebruikelijk.

Ben ontzettend benieuwd hoe jij wilt preppen tegen economische vluchtelingen @FincaInSpanje

Meer blikvoer in huis en andere middelen voor zelfredzaamheid? 'k Zie niet in hoe dat helpt.

Wapens? Verwacht je een soort burgeroorlog? 1 miljoen mensen met een ander kleurtje tegen 16 miljoen Nederlanders en naast het Nederlandse leger steun uit het buitenland?

Of bedoel je zelf vluchten naar een land waar je hier verdiende centjes nog wat meer waard zijn zoals Spanje?

Ik ben echt benieuwd.

In normaal Nederlands noem je mensen die vanwege economische motieven hier hun geluk komen beproeven gelukzoekers:

gelukzoeker

iemand die naar een ander land, een andere streek of een andere stad trekt om er zijn geluk te zoeken; fortuinzoeker

Vaak in toepassing op asielzoekers, migranten of ontdekkingsreizigers.

Bron: http://anw.inl.nl/article/gelukzoeker

Maar je kan ook het synoniem economische vluchteling gebruiken natuurlijk, al slaat dit voor het gros als een tang op een varken.

Als een enkele reis EU 10K of meer kost kan je niet meer spreken over economische vluchtelingen (die hebben dat geld niet) en lijkt me gelukszoekers meer op z'n plaats.

Eigenlijk een soort ZZP'ers die investeren in een enkeltje EU in de hoop dat het meer oplevert dan het kost, een beetje de avonturiers van nu.

Hoe je prept tegen vluchtelingen?

Als je bedoelt hoe prep je voor de massale en immer voortdurende instroom van economisch onrendabele immigranten en de gevolgen daarvan, dat doe je voornamelijk door onafhankelijk te worden van de NL verzorgingsstaat. Deze piept en kraakt nu al aan alle kanten tijdens een hoogconjuctuur, en met een constante laagopgeleide instroom + een uitstroom van hoog opgeleide en vermogende Nederlanders zal het er in de nabije toekomst niet veel beter op worden.

Er komt een punt waar het huidige systeem onhoudbaar wordt, op een gegeven moment heeft de middenklaase simpelweg geen (wit) geld meer om af te dragen aan de overheid.

• Leuk 2

Deze post delen

8 uur geleden, Raycoupe zei:

Ik ben echt benieuwd.

Hoe en op welke situaties ik me voorbereid t.a.v. Gelukszoekers ga ik hier niet in detail neerzetten.

Bedankt voor de tips maar ik gebruik graag mijn eigen therminologie. Dat bepaalt de MSM niet, mijn eigen moeder niet dus jij al helemaal niet.

Ten eerste als de huidige wetten, regels en verdragen gerespecteerd en gehandhaafd zouden worden, dan hadden we in de EU uitsluitend echte vluchtelingen. Dat we die helpen heb ik vrede mee, al heeft er geen enkel land waar deze mensen van afkomstig zijn ons ooit ergens mee geholpen in de geschiedenis.

Tweede punt is dat Nederland 20 jaar geleden al vol was. Dus waarom zou je iemand een paspoort geven als er nu al onvoldoende woningen zijn voor onze eigen kinderen. Zodra het gevaar geweken is kun je iemand gewoon terugsturen. Bij ons duurde het ook 5 jaar voordat de moffen weer op pleurden. Toen kwamen verreweg de meesten Nederlanders die gevlucht waren naar de UK, Canada, VS of elders gewoon weer terug. Vraag dat maar na bij ons koningshuis.😏

Derde punt is dat een hoop hardwerkende Nederlanders/Belgen hun land heel hard achteruit zien gaan op meerdere vlakken en dat de politiek niet naar het volk luistert. Zal ik niet dieper op ingaan. Dat terwijl er ongelimiteerd geld is voor de opvang van gelukszoekers. 

Ik ben persoonlijk niet tegen migratie, maar wel de mensen die je zelf uitkiest en die aan bepaalde voorwaarden voldoen. Die eisen en randvoorwaarden worden aan emigrerende Nederlanders ook gesteld.

Vierde punt is dat Nederland zelf relatief veel mensen heeft afhankelijk van uitkeringen en/of toeslagen. We worden het zieke kindje van Europa genoemd want we hebben verreweg het hoogste aantal mensen die om de één of andere manier niet kunnen of willen werken. Ook hier zit een dieper probleem geworteld, want uit onderzoek is gebleken dat juist relatief veel van deze mensen het geen probleem vinden dat wij onze rijkdommen waar hard voor gewerkt is weggeven aan mensen die hier feitelijk geen recht op hebben. Ik zal hier ook niet dieper op in gaan (soort sociaal gedrag), maar dit heeft ermee te maken dat ze zo hun eigen uitkering rechtvaardigen. Ik ben geen dokter maar ik zie duidelijk dat verreweg de meesten gewoon kunnen werken, al dan niet parttime. 

Vijfde punt is dat veel gelukszoekers bovenaan de lijstjes van misdaden/misdrijven staan. Dat wordt zoveel mogelijk uit het nieuws gehouden en er wordt niet gehandhaafd en gestraft door onze overheid. Dan krijg je een punt dat mensen zelf het één en ander gaan roepen al dan niet feitelijk juist en dat de discussie verhard. 

Zesde punt wanneer een overheid zaken weg moffelt en ook niet handhaaft, dat mensen recht in eigen hand gaan nemen. In Nederland misschien wat minder aan de orde maar in een aantal EU landen staat het al een tijdje op springen. Maar stel je eens voor dat je dochter iets aangedaan wordt door een stelletje tuig, wat hier niet eens rond hoort te lopen? Nou, ook al lost het niets op, ik heb daar wel 300 jaar gevangenistraf voor over.

Zo kan ik nog wel een paar punten noemen maar ik zal het voor deze sessie hier bij laten.

Overigens zijn er in Spanje ook veel migranten (legaal en illegaal) die hier hun bestaan willen opbouwen. Deze mensen komen niet voor het meeste gratis geld, want dat krijgen ze hier niet, maar ze komen om te werken.  Die houden zich wel aan de hier geldende regels. Doe je dat niet dan wordt er dus wel gehandhaafd en keihard opgetreden.

Zelf ben ik hier de westerse buitenlander, één van de velen. Ik heb me echter direct aangepast en respecteer de normen en waarden, regels en wetten. Als kind kwam ik hier en toen wist ik al dat ik graag in Spanje wilde wonen, werken en straks van de oude dag genieten. Inmiddels is een deel van de familie mij al gevolg.

Ik begrijp niet goed wat je bedoeld met je opmerking kennelijk op de man bedoeld dat ik zou vluchten uit NL om mijn in NL verdiende geld in Spanje uit te geven omdat het geld hier meer waarde heeft?

Volgens mij betaal ik zowel in NL als Spanje mijn belasting en mag ik zelf bepalen wat ik met mijn verdiende centjes doe en waar ik het aan uitgeef. En sterker nog, in Spanje verdien je een stuk minder dan in NL maar het leven is hier aangenamer, vind ik.

Maar ...

Ik werk tenminste heel hard voor mijn centen.

Ik hoef geen misbruik van het NL faal systeem te maken en met zwartwerk computer klusjes te doen of handel te drijven.

Ik lig niet tot de middag in mijn nest.

Ik gebruik geen drugs, rook of drink niet.

Ik hoef geen trucjes uit te halen om in een auto te rijden op iemands anders naam.

Maar ik ken mensen die dit soort zaken wel uithalen en die dragen in mijn ogen net zo min bij aan NL als een gelukszoeker.

De vluchtelingen discussie is niet waarom ik prep, maar ik stem mijn preps er wel op af.

• Leuk 7
  • Niet leuk 1

Deze post delen

6 minuten geleden, Vladimir zei:

In normaal Nederlands noem je mensen die vanwege economische motieven hier hun geluk komen beproeven gelukzoekers:

Bron: http://anw.inl.nl/article/gelukzoeker

Maar je kan ook het synoniem economische vluchteling gebruiken natuurlijk, al slaat dit voor het gros als een tang op een varken.

Als een enkele reis EU 10K of meer kost kan je niet meer spreken over economische vluchtelingen (die hebben dat geld niet) en lijkt me gelukszoekers meer op z'n plaats.

Eigenlijk een soort ZZP'ers die investeren in een enkeltje EU in de hoop dat het meer oplevert dan het kost, een beetje de avonturiers van nu.

Hoe je prept tegen vluchtelingen?

Als je bedoelt hoe prep je voor de massale en immer voortdurende instroom van economisch onrendabele immigranten en de gevolgen daarvan, dat doe je voornamelijk door onafhankelijk te worden van de NL verzorgingsstaat. Deze piept en kraakt nu al aan alle kanten tijdens een hoogconjuctuur, en met een constante laagopgeleide instroom + een uitstroom van hoog opgeleide en vermogende Nederlanders zal het er in de nabije toekomst niet veel beter op worden.

Er komt een punt waar het huidige systeem onhoudbaar wordt, op een gegeven moment heeft de middenklaase simpelweg geen (wit) geld meer om af te dragen aan de overheid.

Jij ziet het plaatje in míjn ogen volledig.👍

Een pittige discussie is verder prima en we hoeven het niet met allemaal met elkaar eens te zijn. Het probleem bij links denkenden is dat je snel als racist of extreem rechts wordt weggezet of dat er op de man gespeeld wordt. Terwijl het rechts denkenden verder niet boeit hoe iemand anders over iets denkt.

En dan heb je nog man en vrouw, jong en oud .....

• Leuk 2

Deze post delen

12 uur geleden, FincaInSpanje zei:

Maar ...

Ik werk tenminste heel hard voor mijn centen.

Ik hoef geen misbruik van het NL faal systeem te maken en met zwartwerk computer klusjes te doen of handel te drijven.

Ik lig niet tot de middag in mijn nest.

Ik gebruik geen drugs, rook of drink niet.

Ik hoef geen trucjes uit te halen om in een auto te rijden op iemands anders naam.

Maar ik ken mensen die dit soort zaken wel uithalen en die dragen in mijn ogen net zo min bij aan NL als een gelukszoeker.

De vluchtelingen discussie is niet waarom ik prep, maar ik stem mijn preps er wel op af.

Klopt ik niet, 80-100% afgekeurd, maar geen uitkering of verzekering die daar bij past. Ongeveer twee maanden per jaar gemiddeld val ik uit, kan ik m'n rechterarm niet gebruiken en volgens de dermatoloog lijken mijn eczeemklachten soms op iemand met 10 a 15% tweedegraads brandwonden. Alsof overprikkling door mijn autisme nog niet genoeg was. Geen werkgever en zelfs geen uitzendbureau ziet dat echt zitten, ondanks mijn kennis er ervaring. Het blijft beperkt tot een paar uur mantelzorg per dag en soms vrijwilligerswerk.

Ik deed weleens een klusje op PC gebied, de neef van de kennis van de buurman die ik ooit eens geholpen had, maar helaas, dat is uiterst zelden en al een paar jaar niet meer voorgekomen.

Ik lig ook niet tot in de middag op m'n bed. Op SC's soms wel, dat zijn zo'n beetje mijn enige uitjes en dan rook ik zelfs wel een joint!

Verder gebruik ik geen drugs, drink twee flesjes goedkoop bier uit Duitsland per dag omdat water gaat vervelen en zoete drankjes slecht verdraag.

Ik rijdt geen auto op iemand anders zijn naam. Vanwege die allergie, mijn mantelzorgtaken en (door overprikkeling) onvermogen het OV te gebruiken, staat zelfs de gemeente toe dat ik een autootje heb, zolang het hun maar niets kost.

12 uur geleden, FincaInSpanje zei:

Ten eerste als de huidige wetten, regels en verdragen gerespecteerd en gehandhaafd zouden worden, dan hadden we in de EU uitsluitend echte vluchtelingen. Dat we die helpen heb ik vrede mee, al heeft er geen enkel land waar deze mensen van afkomstig zijn ons ooit ergens mee geholpen in de geschiedenis.

Tweede punt is dat Nederland 20 jaar geleden al vol was. Dus waarom zou je iemand een paspoort geven als er nu al onvoldoende woningen zijn voor onze eigen kinderen. Zodra het gevaar geweken is kun je iemand gewoon terugsturen. Bij ons duurde het ook 5 jaar voordat de moffen weer op pleurden. Toen kwamen verreweg de meesten Nederlanders die gevlucht waren naar de UK, Canada, VS of elders gewoon weer terug. Vraag dat maar na bij ons koningshuis.😏

Derde punt is dat een hoop hardwerkende Nederlanders/Belgen hun land heel hard achteruit zien gaan op meerdere vlakken en dat de politiek niet naar het volk luistert. Zal ik niet dieper op ingaan. Dat terwijl er ongelimiteerd geld is voor de opvang van gelukszoekers. 

Ik ben persoonlijk niet tegen migratie, maar wel de mensen die je zelf uitkiest en die aan bepaalde voorwaarden voldoen. Die eisen en randvoorwaarden worden aan emigrerende Nederlanders ook gesteld.

Vierde punt is dat Nederland zelf relatief veel mensen heeft afhankelijk van uitkeringen en/of toeslagen. We worden het zieke kindje van Europa genoemd want we hebben verreweg het hoogste aantal mensen die om de één of andere manier niet kunnen of willen werken. Ook hier zit een dieper probleem geworteld, want uit onderzoek is gebleken dat juist relatief veel van deze mensen het geen probleem vinden dat wij onze rijkdommen waar hard voor gewerkt is weggeven aan mensen die hier feitelijk geen recht op hebben. Ik zal hier ook niet dieper op in gaan (soort sociaal gedrag), maar dit heeft ermee te maken dat ze zo hun eigen uitkering rechtvaardigen. Ik ben geen dokter maar ik zie duidelijk dat verreweg de meesten gewoon kunnen werken, al dan niet parttime. 

Vijfde punt is dat veel gelukszoekers bovenaan de lijstjes van misdaden/misdrijven staan. Dat wordt zoveel mogelijk uit het nieuws gehouden en er wordt niet gehandhaafd en gestraft door onze overheid. Dan krijg je een punt dat mensen zelf het één en ander gaan roepen al dan niet feitelijk juist en dat de discussie verhard. 

Zesde punt wanneer een overheid zaken weg moffelt en ook niet handhaaft, dat mensen recht in eigen hand gaan nemen. In Nederland misschien wat minder aan de orde maar in een aantal EU landen staat het al een tijdje op springen. Maar stel je eens voor dat je dochter iets aangedaan wordt door een stelletje tuig, wat hier niet eens rond hoort te lopen? Nou, ook al lost het niets op, ik heb daar wel 300 jaar gevangenistraf voor over.

Ten eerste: Ik ben ook tegen economische vluchtelingen, maar niet tegen mensen die een oorlog ontvluchten of doodgaan omdat er niets meer groeit in hun land.

Als dat zo lang duurt dat inmiddels kinderen zijn geboren en zowat naar hun puberteit gaan... dan wordt het lastig en zit ook ik met een dilemma.

Ten tweede: Als er een volk is wat de wereld in trekt om daar kansen (ik hou het maar breed en vrij ongedefinieerd) dan zijn het wel de Nederlanders. Ook na de oorlog zijn er massa's van ons geëmigreerd om dat het gras elders groener leek.

Ten derde: Naar mijn mening ligt dat aan de manier waarop regels en belastingen achterlopen bij die nieuwe multinationals en het neo liberalisme. Niet naar de geest van de wet handelen, maar iedere maas in de wet optimaal benutten voor gewin en uit egoïsme, wat de gevolgen ook zijn. Patent op aidsmedicatie bv. Kost 10 cent op te maken, maar ook in Afrika verkopen voor duizend euro per maand pillen. 

Ten vierde: Vergeleken bij andere landen draaien Nederlanders veel uren, maar als je niet mee kunt komen zijn er geen banen te krijgen. 't Is alles of niets, pas je niet in het keurslijf, jammer dan, maar helaas. Een gekke Henkie die de werkplaats aanveegt, de koffie haalt en als tuinman de mooie entree bijhoudt, bestaat niet meer.

Ten vijfde: Sociaal economische onderlaag, daar komt meer criminaliteit voor, heeft weinig met de aard te maken. Als je dan ook lagere schooladviezen krijgt, discriminatie op de arbeidsmarkt alom tegenwoordig is en sommige media en zelfs politieke partijen de boel flink ophitsen, is verandering heel lastig en blijf je dat probleem houden.

Ten zesde: Yep, de handhaving is ruk, maar ja, dat is neo liberaal bezuinigen, kleine overheid, zoek het zelf maar uit, regel het zelf maar en het liefst met je handen op de rug gebonden. Of het nu politie, leger, medische zorg, onderwijs, rechtspraak is, daar heeft alleen de bevolking wat aan, niet de aandeelhouder, dus hup bezuinigen. Na ruim dertig jaar VVD en CDA op een enkele coalitie na, is dat het resultaat en nog zijn mensen stekeblind. Ikke, ikke ikke, slaat de trom, met angst als drijfveer (weer dat stukje psychologie wat zo mooi gebruikt wordt).

Ten zevende, dit was, iig in dit draadje, mijn laatste post. Ik hou van intimiteit, maar niet met iedereen. :classic_biggrin:

• Leuk 3

Deze post delen

<modbreak>
Yep, een heel gevoelig onderwerp. Toch nog even een kleine opmerking, want hoe graag mensen ook zeggen af te ronden en niks meer te zeggen, enige vorm van escalatie wil ik wel voorkomen.
Ik hou het graag even algemeen.
Kortom, heb je een probleem met hoe iemand iets benoemd, gebruik gerust de rapporteer knop daar is hij voor. Het lijkt me geenszins waardevol of nuttig om dit soort commentaar in posts aan te gaan naar personen toe. Schrijf die persoon een pb ofzo of wat ik zeg, gebruik de rapporteer knop. Dan voorkomen we met zijn allen bepaalde vormen van escalaties die we (denk ik) allemaal niet willen herhalen.

Offtopic discussies die hieruit voortvloeien lijken me ook totaal niks toevoegen aan dit onderwerp. Gelieve dus geen onderlinge offtopic discussies.

Hou het fatsoenlijk en ontopic, zeker in dit draadje.

Bedankt voor jullie medewerking! <einde>

• Leuk 3

Deze post delen

Nu de aankomende Corona pandemie op losbarsten staat, vraag ik me af. Heeft iemand in het Europese kabinet wel eens nagedacht wat voor gevolgen het kan hebben voor de miljoenen illegalen binnen de EU?

Velen zitten in de opvang of zijn op doorreis maar er zijn naar schatting ook een paar miljoen mensen zoek, die geen asiel hebben gekregen (2009 was de schatting 1,9 - 3,8 miljoen illegalen).

Deze mensen zijn er officieel niet, hebben geen zorgverzekering en ze zwerven vaak rond van woning naar woning,  stad naar stad.

Wanneer ergens Corona wordt ontdekt gaan mensen in quarantaine of wordt een hotel, schip of gebied afgezet. Hoe gaan ze dit doen met deze lieden? Je hoort er niets over.

• Leuk 3

Deze post delen

@FincaInSpanje,

Daar is mss juist heel goed over nagedacht en is het daarom dat de EU de grenzen open wil houden,ondanks de dreiging van het virus.Immers geen grenzen,geen illegalen.

En daarom horen we er waarschijnlijk niet zo veel over.Tenslotte moet straks de toestroom van vluchtelingen vanuit Turkije ook ergens blijven.....

Wat er gebeurd als er quarantaine ingesteld moet worden? Dat is inderdaad een goeie vraag.Gelukkig zijn wij hier in Nederland overal goed op voorbereid,dat heb ik zelfs president Trump onlangs nog horen zeggen.Fijn toch,he?

groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 2

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...