Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

prepper053

Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??

Recommended Posts

Jij bent vast en zeker erg leuk op feestjes.....

Misschien moet je me een keertje uitnodigen? Het valt beslist beter mee dan je denkt... .

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Sinds het begin van de Russische campagne zijn meer dan een miljoen Syriërs weer veilig teruggekeerd naar huis

Robin de Boer 19 november 2015

De vluchtelingenstroom naar Europa houdt echter steeds aan. Wij vragen ons nu af wie die 'migranten' nu zijn.

10 redenen waarom ISIS verhuist naar Europa. Longread.

23 november 2015

ISIS/Daesch wordt door de Russen naar Europa gebombardeerd. Alleen daar zijn zij nog veilig.

De beer is los: Poetin is uit op ISIS bloedbad

door JDreport · november 21, 2015

Een bondgenoodschap tussen Rusland en Europa inzake ISIS zou het tij nog kunnen keren, maar zowel IS als Europa lopen aan de leiband van de VS die de implementatie van de NWO nastreeft.

Voor degenen die overigens nog steeds niet geloven dat de IS een proxy-leger van de VS is:

Poetin & Obama: ‘VS zit achter ISIS’..!

19 november 2015

• Leuk 1

Deze post delen

Grenscontrole Oldenzaal wordt opgevoed:

oldenzaal.jpg.bf0eb982fa1dc5d1458dea5b07d3cad5.jpg

Wat cool! Je hebt alle 3 de Nederlandse houwitsers op 1 foto!

(Of worden onze de laatsten net geëxporteerd?):eek:

• Leuk 2

Deze post delen

Het gaat mij niet eens zo zeer om het IQ van een volk maar als je zegt dat iemand uit Singapore (108) gemiddeld wat slimmer is, dan is dat geen probleem. Zeg je dat een gemiddelde Syriër wat dommer is, dan ben je al gauw een racist. Aangetoond is dat de welvaart van een volk groter is naarmate het volk een hoger IQ heeft. Voor de mensen die daar een bron van willen, gaan ze zelf maar googlen.:p

De discussie is dus dat je misschien met een IQ van 105 een dokter kan worden in Syrië en in NL moet je een stuk slimmer zijn. Diploma's dus nooit 1 op 1 overnemen.

Dokter, tsja, dan is het wel makkelijk als je wat extra IQ hebt. Zit je ver onder de 100, nou ja, dan kun je altijd nog leraar worden. Als je D's en T's maar verbeterd. ;)

Deze post delen

Marokkanen-zien-kans-om-als-Syrier-Europa-te-bereiken

Honderden, vermoedelijk zelfs enkele duizenden Marokkanen uit het noorden van het land zijn de afgelopen maanden op het vliegtuig naar Turkije gestapt om van daaruit over te steken naar Griekenland. Hun doel: Duitsland, maar ook Nederland en België. ,,De reden? De Europese Droom,". Ze zien hoe makkelijk je nu kunt oversteken, en grensbewakers zien geen verschil tussen een Marokkaan en een Syriër. Pas als ze echt asiel aanvragen, worden ze eruit gepikt. Maar dat doen de meesten niet. Ze hopen op een regularisatie, of hopen te trouwen met een Europeaan. Of ze duiken de illegaliteit in."

Deze post delen

Aantal-vluchtelingen-dat-naar-Griekenland-reist-daalt-sterk.

Het aantal vluchtelingen dat richting de Griekse eiland reist, neemt momenteel flink af. De Internationale Organisatie voor Migratie spreekt van een 'significant verschil' met de aantallen in de afgelopen maanden.

Sinds het begin van de Russische campagne zijn meer dan een miljoen Syriërs weer veilig teruggekeerd naar huis

Robin de Boer 19 november 2015

Deze post delen

Zag vandaag dat er in Enschede bij een toekomstige azc 14 varkenskoppen waren neergelegd, de logica ontgaat me wel een beetje eerlijk gezegd. Maar dit gaat vrees ik zeker vaker gebeuren wanneer een land niet naar haar inwoners luistert, nu hoor ik ook verhalen (first hand) dat het het COA totaal voor geen meter werkt en er voorlopig ook nog niet een goede structuur gaat krijgen.

Deze jongeren tussen de 14-18 zitten op het moment in de gemeente Nunspeet, afkomstig voornamelijk uit Mali, Eritrea en enkelen Syrische kids.

Nu blijkt dus dat de kids een beetje aan hun lot over worden gelaten, heb begrepen dat er dagelijks iemand van het coa 2 keer per dag even een paar minuten komen kijken. En dan zonder enige nuttige informatie weer weg gaat, vanuit de gemeente word er uiteindelijk ook niks geregeld. Ze mogen officieel niet eens van het terrein af zo een beetje, helaas heb ik er al meerdere in de nacht in het dorp gezien omdat ze radeloos zijn Engels kunnen ze niet echt.

Nu was er pas een vechtpartij op de locatie uit onvrede en door de aanslagen van afgelopen tijd, wat bleek dat de politie dus eerst niet in durfde te grijpen. En daarom maar de ME gebeld had voor het schoonvegen, die kwamen uiteindelijk samen met de politie in kogelvrije vesten. Het ergste is dan praat je dus over kids van tussen de 14/18, wat als dit volwassene waren geweest had het leger dan ingeschakeld moeten worden ? Ik vind het in ieder geval te zot voor woorden en dan de hele situatie op het moment, en ik snap ook zeer zeker niet waarom we dit eigenlijk nog pikken.

https://www.politie.nl/nieuws/2015/november/15/02-vierhouten-negen-aanhoudingen-na-vechtpartij.html

• Leuk 2

Deze post delen

Lazen zojuist in het huis aan huis krantje dat onze gemeente een lap grond heeft opgekocht voor het realiseren van noodwoningen voor een periode van 10 jaar. Dit vanwege de grote vraag naar woonruimte.

De woningcoöperaties hebben dringende behoefte aan tijdelijke huisvesting om woningzoekenden snel en op korte termijn op te kunnen vangen.

Hoewel ik al wel snel dacht aan de groep die een grote druk legt op het sociale woningbestand sprak ik mezelf toch even toe. "Niet gelijk van het slechte scenario uitgaan"! Zat woningzoekenden, wel lekker als de wachtlijst ietsjes inkrimpt.

Lezen we zojuist dit artikeltje:

http://nos.nl/artikel/2071243-boete-voor-gemeenten-die-geen-asielwoningen-leveren.html

Gemeenten die niet meewerken aan de huisvesting van vluchtelingen, kunnen een boete krijgen. Daar staat tegenover dat gemeenten die hun best doen om nieuwe woningen te realiseren, een financiële beloning krijgen.

Laat het stukkie grond in kwestie nu prima te matchen met de gestelde quota... Laat dat stukkie nu net aan de tegenovergestelde zijde van onze wijk liggen waar het geplande AZC komt...

Ook nu wil ik niet per definitie van het slechtste scenario uitgaan, maar waar ik mega van baal is dat er met geen woord over statushouders gesproken wordt. En dan straks de verassing maar moeten slikken. En waarom kan men nu ineens op het idee komen dat terrein te gaan gebruiken (staat al 10 jaar braak) en de woningnood is al wat ouder dan een jaar. Vrees dat er door ze dus op één locatie gezet worden en dat er van integratie niet direct wat terecht komt.

Sorry dat ik wat ongenuanceerd overkom (ben hier en daar wel eens genuanceerder), maar ben ff een beetje gefrustreerd. :mad:

P.S. Ben pro integratie!!! Vrees alleen dat door zo ontzettend veel migranten zo dicht bij elkaar te zetten er weinig van terecht komt...

Deze post delen

Meest logische lijkt me dat de gemeente de grond gebruikt voor statushouders (daar ligt de verplichting om te helpen) en de niet-statushoudende vluchtelingen aan COA overlaat (er komt immers ruimte vrij door opnemen van statushouder die opgevuld kan worden met deze groep)

Het allervervelendste in deze en vele andere zaken is de slechte communicatie van de gemeente en de onduidelijkheid die COA steeds geeft.

Deze post delen

En waarom kan men nu ineens op het idee komen dat terrein te gaan gebruiken (staat al 10 jaar braak) en de woningnood is al wat ouder dan een jaar.

Deze gedachte heb ik ook al regelmatig gehad kijkende naar de wachtlijsten...

Deze post delen

Opvallend: vanavond bij diverse programma's hebben ze het ineens niet meer over vluchtelingen maar migranten...............:confused:

Omdat ze hier zijn om te blijven en dat dit besef begint neer te dalen.

vivere, aut mori

Deze post delen

Meest logische lijkt me dat de gemeente de grond gebruikt voor statushouders (daar ligt de verplichting om te helpen) en de niet-statushoudende vluchtelingen aan COA overlaat (er komt immers ruimte vrij door opnemen van statushouder die opgevuld kan worden met deze groep)

En, ik ben niet de enige die zo denkt.

Overigens is de taakstelling en achterstand(normale plaatsing statushouders) op dit moment 56 in Steenbergen. 100 opvangen is dus een fractie meer dan de normale taakstelling. (per 100 inwoners komt Steenbergen op 0,24 asielzoeker...sorry niet mijn woorden, zo wordt het berekend)

Geen-azc-in-Steenbergen-maar-wel-statushouders

Deze post delen

Turkse Premier Erdogan smokkelt wapens en traint de ISIS strijders (oud nieuws)

Turkse luchtmacht knalt een Russisch gevechtsvliegtuig neer (oud nieuws)

Bilal Erdogan (ja....de zoon van) blijkt de ISIS olie vrolijk te verkopen aan Azië (NIEUWS!)

Vader steunt het Kalifaat, zoon zorgt voor de inkomsten van het Kalifaat, de NATO beschermt de belangen. WTF?

Bilal Erdoğan is up to his neck in complicity with terrorism, but as long as his father holds office he will be immune from any judicial prosecution.” Tekin adds that Bilal’s maritime company doing the oil trades for ISIS

First appeared: http://journal-neo.org/2015/08/24/erdogan-s-dirty-dangerous-isis-games/

en er is ook nog een zusje

In addition to son Bilal’s illegal and lucrative oil trading for ISIS, Sümeyye Erdoğan, the daughter of the Turkish President apparently runs a secret hospital camp inside Turkey just over the Syrian border where Turkish army trucks daily being in scores of wounded ISIS Jihadists to be patched up and sent back to wage the bloody Jihad in Syria

First appeared: http://journal-neo.org/2015/08/24/erdogan-s-dirty-dangerous-isis-games/

the Islamic State in Iraq and Syria, variously known as ISIS, IS or Daesh, is being fed and kept alive by Recep Tayyip Erdoğan, the Turkish President

Deze post delen

http://xandernieuws.punt.nl/content/2015/11/Nieuw-record-In-november-200000-nieuwe-migranten-naar-Duitsland

Het is Xander, maar toch, al is de helft maar waar..... God weet waar we ons op moeten preppen schiet er dan door mijn hoofd....

Twan, als je een link post zonder uitleg, heet dat linkdump, wordt niet gewaardeerd. Graag wat uitleg bij je link.

@Twan (=mod:mention toegevoegd)

Deze post delen

Opmerkelijk nieuws van onze staatspropaganda zender de NOS.

http://nos.nl/artikel/2071740-deel-vrijwilligers-rode-kruis-weigert-hulp-aan-vluchtelingen.html

20% van de Rode kruis vrijwilligers weigeren te helpen bij vluchtelingen.

"De redenen daarvoor zijn divers, maar een aantal druisen tegen de grondbeginselen in: - ik hier niet achter sta; - hier geen plaats voor hen is; - er dak- en thuislozen in Nederland zijn, die hulp harder nodig hebben; - ik steun liever de mensen in mijn omgeving die het moeilijk hebben; - ik liever de grenzen dicht zie; - ik van mening ben dat het probleem bij de kern aangepakt moet worden (Syrië e.d.) en niet in Europa waar ze allemaal terecht komen; - de meeste zijn economische vluchtelingen (gelukszoekers) en geen politieke/oorlogsvluchtelingen."

intern memo Rode kruis.

http://content1b.omroep.nl/urishieldv2/l27m29a958d504463c8c005658a052000000.252ab8ea62e06240b9ef0a8f199b07e1/nos/docs/271115_Rode_Kruis_Vluchtelingen.pdf

Dan denk ik direct weer aan die propaganda toen zogenaamd duizenden mensen zich hebben aangemeld als nieuwe vrijwilliger toen de grenzen open gingen. Dat is misschien wel zo maar het kwam die nieuwe mensen heel goed uit vrijwilliger te worden (participatiewet\vrijwilligers werk:eek:). Deze mensen hebben dus wekelijks contact met de "vluchteling" en weigeren nu te helpen.

Rode kruis geeft aan met de mensen in gesprek te gaan en als ze niet willen helpen, dan worden ze geschrapt als vrijwilliger. Dat lijkt me een diepe minachting naar je eigen mensen waarvan je het juist moet hebben. Ben benieuwd waarop dit gaat uitlopen.

Deze post delen

Europa kan de last niet dragen. Amerika zou met hun giga oppervlakte veel meer kunnen opvangen..zeker gezien hun aanzienlijke aandeel in de totstandkoming van deze ellende. Maar ik zie de Amerikanen op mijn Facebook tijdlijn vooral klagen over de 10.000 die ze moeten opvangen. Niet allemaal maar teveel. Bah

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/dijsselbloem-uitkeringen-vluchtelingen-blazen-ons-systeem-op

http://edition.cnn.com/2015/11/16/world/paris-attacks-syrian-refugees-backlash/

"employment and other factors, not politics.Trump, Ben Carson and Carly Fiorina repeatedly have claimed that the Obama administration plans to accept anywhere from 100,000 to 250,000 Syrian refugees. That’s false. By law, the administration can admit slightly more than 10,000 in fiscal year 2016, and no refugee commitments can be made beyond that."

http://www.factcheck.org/2015/11/facts-about-the-syrian-refugees/

http://www.theguardian.com/us-news/2015/nov/19/syrian-refugees-in-america-fact-from-fiction-congress

Deze post delen

Europa kan de last niet dragen. Amerika zou met hun giga oppervlakte veel meer kunnen opvangen..zeker gezien hun aanzienlijke aandeel in de totstandkoming van deze ellende. Maar ik zie de Amerikanen op mijn Facebook tijdlijn vooral klagen over de 10.000 die ze moeten opvangen. Niet allemaal maar teveel. Bah

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/dijsselbloem-uitkeringen-vluchtelingen-blazen-ons-systeem-op

http://edition.cnn.com/2015/11/16/world/paris-attacks-syrian-refugees-backlash/

"employment and other factors, not politics.Trump, Ben Carson and Carly Fiorina repeatedly have claimed that the Obama administration plans to accept anywhere from 100,000 to 250,000 Syrian refugees. That’s false. By law, the administration can admit slightly more than 10,000 in fiscal year 2016, and no refugee commitments can be made beyond that."

http://www.factcheck.org/2015/11/facts-about-the-syrian-refugees/

http://www.theguardian.com/us-news/2015/nov/19/syrian-refugees-in-america-fact-from-fiction-congress

Amerikanen hebben zelf al jaren een immigrantenprobleem vanuit Mexico. Alleen beschermen zij hun grenzen wel en zelfs burgerwachten proberen zoveel mogelijk Mexicanen buiten de VS te houden. Zo krijgen de weliswaar illegalen binnen maar veel minder en gestructureerder. Een illegaal krijgt daar niets, geen bed, bad of brood of andere opvang. Die zal zo snel mogelijk moeten gaan werken voor een paar dollar per uur om in hun levensonderhoud te voorzien. om de zoveel jaar komt er een generaal pardon onder mensen die er al lang zijn en zich verder netjes aan de wet hebben gehouden (strafblad). Zo komen er dus miljoenen binnen, maar het is een groot land die veel ongeschoolde arbeiders kan gebruiken.

Deze post delen

Dat klopt inderdaad @FincaInSpanje. Ik weet niet of het er miljoenen zijn maar zeker een hoop. Echter, alle Europese landen ontvangen ook migranten en vluchtelingen maar nemen alsnóg al die extra aantallen die nu vanwege Syrië komen. Ik vind dat Amerika best wat meer van die last op zich zou kunnen nemen.

Deze post delen

Het probleem is dat 90% economische vluchtelingen zijn, anders zou je ze prima in de regio kunnen opvangen.

In Turkije en Saoedi-Arabië is plaats genoeg voor luxe tentenkampen.

Dus de grenzen hier flink dicht timmeren en dan hopen dat ze thuis blijven of voor de aangewezen landen kiezen.

• Leuk 1

Deze post delen

Het probleem is dat 90% economische vluchtelingen zijn, anders zou je ze prima in de regio kunnen opvangen.

In Turkije en Saoedi-Arabië is plaats genoeg voor luxe tentenkampen.

Dus de grenzen hier flink dicht timmeren en dan hopen dat ze thuis blijven of voor de aangewezen landen kiezen.

tijd voor een feestje, het is warempel de eerste keer dat ik het met je eens ben. ;)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...