Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 2.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoe en op welke situaties ik me voorbereid t.a.v. Gelukszoekers ga ik hier niet in detail neerzetten.   Bedankt voor de tips maar ik gebruik graag mijn eigen therminologie. Dat bepaalt de MS

Ha @Raycoupe je bent aardig opweg om de 100 pagina's te halen.....al 4 replies sinds de eerste 2020 reactie.....? als we nou allemaal even chillen....en een paar keer diep adem halen in de net binneng

De kans dat Nederland wordt overspoeld door gelukzoekers de komende jaren is groter dan dat er de komende 50-100 jaar een dijk doorbreekt en we onder water komen ten gevolge van de klimaathysterie. 

Posted Images

Assad, en vrouw,ook zulke leuke lieve spontane goedopgeleide luitjes.

Ow, sorry,die passen niet in dat rijtje omdat ze hun eigen moslimvolk afmaken.

Ik kan me herinneren dat dat ook geldt voor de Nazi's, de Borghia's, Raspoetin, Mao Zedong, Pinochet, Pol Pot, Genkhis Kahn, en nog zoveel andere despoten.

Macht corrumpeert, de aap bovenop de rots zal vanzelf een moordenaar worden.

Zo zou je nog zeggen dat het die mensen hun eigen schuld is???

Jazeker.

Er is kennelijk een teveel aan buitenlanders binnengelaten.

Dat is politiek zo gebeurd. Want vreemdelingen buiten houden is kennelijk not done.

Men is daardoor niet voldoende geintegreerd. Men heeft nog import imams enzomeer.

En dan gaat er kennelijk iets mis.

Of het nu op simpele manier is of op grovere wijze als in Parijs.

De West-Europese normen, waarden enzomeer hebben kennelijk onvoldoende vat gekregen.

En dan krijg je dit.

Jazeker.

Er is kennelijk een teveel aan buitenlanders binnengelaten.

Dat is politiek zo gebeurd. Want vreemdelingen buiten houden is kennelijk not done.

Men is daardoor niet voldoende geintegreerd. Men heeft nog import imams enzomeer.

En dan gaat er kennelijk iets mis.

Of het nu op simpele manier is of op grovere wijze als in Parijs.

De West-Europese normen, waarden enzomeer hebben kennelijk onvoldoende vat gekregen.

En dan krijg je dit.

Ik heb het over de mensen in die concertzaal. Het is niet HUN schuld dat ze neergekogeld werden maar de schuld van de lakse overheid die de deuren wagenwijd open zet met een beleid van kom maar binnen .

Zo zou je nog zeggen dat het die mensen hun eigen schuld is???

Probeer maar te ontsnappen tegen een zot die met een AK 47 aan het knallen is en daarna een bomgordel doet ontploffen in een volle concertzaal.

Het beste is ( voor mij toch ) om elk massa evenement te mijden en zo dit risico al uit te sluiten.

Waaruit concludeer je dat ik bedoel dat het hun eigen schuld is? Kijk je kunt op elke post kwaad gaan reageren, kan wordt het forum niet vriendelijker op. Wat jij wilt.. Ik ben het Tot op zekere hoogte met je eens op Veel punten. Maar blijf wel enigsinds rationeel in je post alsjeblieft.

Ik ga ook niet naar massa bijeenkomsten. Ik wil alleen maar aangeven dat wanneer je daar wel heen gaat het verstandiger is om inzetbaar te blijven zodat je wanneer het fout gaat meer kans hebt om te ontsnappen. Is ook een soort preppen. .:)

Ik heb het over de mensen in die concertzaal. Het is niet HUN schuld dat ze neergekogeld werden maar de schuld van de lakse overheid die de deuren wagenwijd open zet met een beleid van kom maar binnen .

Wie stuurt dan zogemaand de overheid? (denk aan 'democratie')

Wie neemt er zitting in de overheid? (de mensen...)

Wie denkt pas aan een rem op immigratie als het te laat is?

Dat klopt, maar of je totaal beneveld bent en daar door niet de nooduitgang kan bereiken, of je bent nog helder genoeg om dat wel te kunnen..

Hier geef je dit toch deels aan. De mensen die iets hadden gedronken vinden de uitgang niet ? Dus is hun schuld of niet???

Hier zijn zij die beneveld waren ?

parijs2.jpg.769564d1a042e55b9edd59ee1fcb4f1a.jpg

Of zij die zaten te eten en niet weg konden vluchten

parijs1.jpg.f20279caa21d968c7c55c48f3223fec3.jpg

Wie stuurt dan zogemaand de overheid? (denk aan 'democratie')

Wie neemt er zitting in de overheid? (de mensen...)

Wie denkt pas aan een rem op immigratie als het te laat is?

Kijk ...als je hier in België rechts gaat stemmen gaan de minderheidspartijen een cordon sanitaire oprichten om te voorkomen dat rechts aan de macht komt.

Links heeft decennia lang geregeerd in België met als gevolg dat we nu met een niet te overzien probleem zitten.

Dus waar zit dan het probleem?? Niet bij de bevolking die rechts stemt maar bij de politiekers die hun centen elke maand zien verdwijnen als ze niet meer aan de macht zijn.

Hier geef je dit toch deels aan. De mensen die iets hadden gedronken vinden de uitgang niet ? Dus is hun schuld of niet???

Nee dat staat er niet. Ze hebben zichzelf alleen een paar procent minder kans gegeven deze ellende te overleven. Een paar biertjes zie ik niet als beneveld.. Een paar liter wel.. bovendien stroomt bloed sneller weg uit je lichaam met drank in je kadaver.. De terroristen zijn schuldig 100% maar je overlevingskansen vergroten Door drank te matigen is je eigen verantwoordelijkheid

Nee dat staat er niet. Ze hebben zichzelf alleen een paar procent minder kans gegeven deze ellende te overleven. Een paar biertjes zie ik niet als beneveld.. Een paar liter wel.. bovendien stroomt bloed sneller weg uit je lichaam met drank in je kadaver.. De terroristen zijn schuldig 100% maar je overlevingskansen vergroten Door drank te matigen is je eigen verantwoordelijkheid

Dus je gaat er van uit dat een deel van die mensen ''een paar liter ???? bier hadden gedronken ? Kom zeg , dat is je reinste speculatie. En daar mag ik dan volgens jou niet op reageren?

Tom, lees de post nog eens rustig na. Dit draadje gaat over versneld preppen tav vluchtelingen. .. niet over frankrijk. Dus in het algemeen zeg ik niet te veel zuipen, dan blijf je helderder..

Ik zeg helemaal niet dat al die arme mensen dronken waren. Ik geef alleen aan dat je kans het te overleven groter worden wanneer je helder bent. Als dat uit mijn post blijkt dan spijt me dat, want dat was niet de bedoeling. :(

Dus waar zit dan het probleem?? Niet bij de bevolking die rechts stemt maar bij de politiekers die hun centen elke maand zien verdwijnen als ze niet meer aan de macht zijn.

Het volk krijgt de regering die het verdient.

Het `systeem` is zover gekomen.

De politici zijn ook maar boersige figuren uit de klei en absoluut niet wijzer dan wij.

Net zoals bij de afbraak van de sociale voorzieningen (AOW/WW/WAO/Pensioen/etc) waar geen visie aan te pas kwam totdat het per direct geregeld moest worden is hetzelfde gaande bij immigratie en integratie.

Alleen hie werkt langer doorwerken niet.

Dat is een gebrek aan visie, durf, begrip, etc, etc aan alle kanten.

Tom, lees de post nog eens rustig na. Dit draadje gaat over versneld preppen tav vluchtelingen. .. niet over frankrijk. Dus in het algemeen zeg ik niet te veel zuipen, dan blijf je helderder..

Ik zeg helemaal niet dat al die arme mensen dronken waren. Ik geef alleen aan dat je kans het te overleven groter worden wanneer je helder bent. Als dat uit mijn post blijkt dan spijt me dat, want dat was niet de bedoeling. :(

Zoals je zegt...terug naar topic.

Elkaar verkeerd begrepen en de emotie rond alles wat er gebeurt is kan flink stof doen opwaaien. dan worden er zaken neergepent die de gedachten als eerste naar voor brengen maar niet altijd even slim zijn;

Mijn excuses als ik wat kort door de bocht ben gegaan.

Gezien we allemaal anders zijn en verschillend opgevoed , zo ook hebben we ieder een andere mening over het hoe en wat .

Mensen die elkanders mening niet delen sluiten zich aan bij hen die gelijkgestemd zijn . Helaas kunnen discussies hoog oplopen tussen hen die elkanders mening niet delen .

En dat merk je ook steeds meer op dit forum . Ook hier worden de laatste tijd steeds meer boos getinte discussies gevoerd tussen niet gelijk denkenden .

Ook ik werd een tijdje terug om een IS gerelateerd Topic als een paranoïde type gezien .

Helaas pindakaas komen die gasten dus echt met vluchtelingen mee . Jammer dat er weer eerst bewijs voor moest komen . En nee het gaat er niet om of ze ons hele land kunnen bezetten :( Het gaat erom dat ze ontzettend veel schade kunnen veroorzaken en dat wij dat nooit kunnen voorkomen . Ze laten telkens weer zien dat we tekort schieten op ( Vul maar zelf in ) . Ze blazen zichzelf gewoon op , het doet hun niets , het is een eer .

Dit had weer een ongemakkelijke discussie bespaart kunnen blijven .

Grenzen dicht , Grenzen open , wat maakt het nu nog uit . Ze zijn al binnen ( Waren al ) en nu met nog meer . En ze kunnen gewoon heen en weer reizen ;):o , die optie maken wij als oa verenigt Europa nog steeds mogelijk .

En nee dat wat er in Frankrijk gebeurd is dat zal ons Nuchtere Nederlanders hier in Nederland niet overkomen .

Ik hoop dat daar nooit het bewijs van geleverd gaat worden . En als ik hier op een negatieve wijze op in durf te gaan ( Dat er ook hier aanslagen gepleegd gaan worden ) , dan krijg ik ( of een ander ) meteen de reactie dat je mensen niet moet gaan bang maken .

Dus eigenlijk reageert er nooit iemand op een goede wijze . Deze moet vooral geruststellend zijn ook al vliegen de scherven om je oren . @tom666 ik weet wat je bedoeld . Onmacht en nog eens Onmacht . Zoveel verschrikkelijke dingen om ons heen en je kunt niets .

@frans81 ja, je hebt helaas gelijk op veel punten in je betoog, ik word zelf ook ongemakkelijk door de ontwikkelingen van de laatste tijd en heb al helemaal geen vertrouwen in de overheden.. probleem is dat wij maar een stukje kunnen zien en geen overzicht of inzicht hebben in het hele proces. @Charlie verwoordde op een glasheldere manier een mogelijkheid en dat lijkt een heel waarschijnlijke te zijn, echter ook dat is gissen en combineren van feiten die wij kunnen zien of horen. Achter de schermen gebeurt veel en veel meer dat wij niet kunnen weten.. Als werkmieren kunnen we stelselmatig worden beïnvloed, net als de mensen aan de "andere kant" die we zijn gaan zien als onze vijanden. Het is een heel oud liedje dat nu weer volop wordt afgespeeld, massa beïnvloeding en manipulatie.. En wie er gelijk heeft? Waarschijnlijk de winnaar maar dat weet je pas als de eindstrijd is gestreden en dan weet je meteen of je in het juiste kamp was... Dan ben je een held of een verrader... net wie er heeft gewonnen..

@frans81 ja, je hebt helaas gelijk op veel punten in je betoog, ik word zelf ook ongemakkelijk door de ontwikkelingen van de laatste tijd en heb al helemaal geen vertrouwen in de overheden.. probleem is dat wij maar een stukje kunnen zien en geen overzicht of inzicht hebben in het hele proces. @Charlie verwoordde op een glasheldere manier een mogelijkheid en dat lijkt een heel waarschijnlijke te zijn, echter ook dat is gissen en combineren van feiten die wij kunnen zien of horen. Achter de schermen gebeurt veel en veel meer dat wij niet kunnen weten.. Als werkmieren kunnen we stelselmatig worden beïnvloed, net als de mensen aan de "andere kant" die we zijn gaan zien als onze vijanden. Het is een heel oud liedje dat nu weer volop wordt afgespeeld, massa beïnvloeding en manipulatie.. En wie er gelijk heeft? Waarschijnlijk de winnaar maar dat weet je pas als de eindstrijd is gestreden en dan weet je meteen of je in het juiste kamp was... Dan ben je een held of een verrader... net wie er heeft gewonnen..

Gelijk hebben we geen van ons allen . Daar is het veel te complex voor en daarvoor speelt het al veel te lang . DE Politiek heeft het zelfs niet onder controle . Geen enkele regering zal op dit moment iets kunnen doen waardoor er verder leed bespaart zal worden . In wat voor vorm dan ook en in welk land dan ook . Wij kennen veel te weinig van Dat ISIS . En op het moment dat er via de Media iets naar buiten komt ( Lekt , Bewust al dan wel of niet ) is het nog maar de vraag of het waarheidsgetrouw is of een weer een grote leugen ( Oa " we hebben het onder Controle " , dat zouden ze zo maar kunnen gaan zeggen ) en wij zijn weer gerust gesteld . Wij burgers worden constant misleid voor wat betreft info vanuit onze regeringen .

Zelfs Extra grootschalige Grenscontroles ( Las ik zojuist ) , nu , aangepast aan de Situatie sinds aanslagen Frankrijk, zijn slechts een pleister op een wond die zowel inwendig als uitwendig gehecht moet worden .

Rotzooi van buitenaf heeft evengoed toegang . ER is veel teveel chaos in dat vluchtelingen opvang/ verwerk systeem . Op vele manieren een PFFFF

Oorlog word gemaakt ? Net zoals een ketel soep . Het is alleen afwachten tot het laatste Ingredient word toegevoegd en de Chef kok Regering het goedkeurt.

De extra grenscontrole die sinds twee maanden werd ingesteld, is een mobiele en steekproefsgewijs, een vliegende brigade.

"De marechaussee gaat de komende tijd in Nederland steekproefsgewijs controleren op de weg, op vliegvelden, internationale treinen en op het water. Ze krijgt daarbij hulp van militairen van de landmacht."

Het is belangrijk te weten wat de regering bedoeld met meer grenscontrole, en wat wij verwachten/bedoelen met meer grenscontrole...vaak zit daar een enorme kloof tussen.

De extra grenscontrole die sinds twee maanden werd ingesteld, is een mobiele en steekproefsgewijs, een vliegende brigade.

"De marechaussee gaat de komende tijd in Nederland steekproefsgewijs controleren op de weg, op vliegvelden, internationale treinen en op het water. Ze krijgt daarbij hulp van militairen van de landmacht."

Het is belangrijk te weten wat de regering bedoeld met meer grenscontrole, en wat wij verwachten/bedoelen met meer grenscontrole...vaak zit daar een enorme kloof tussen.

Inderdaad, wordt vaak gebruikt door regeringslieden, een term die wij anders gaan verstaan dan dat zij later gaan uitleggen en ondertussen is het publiek weer gesust...

Een aantal uitstekende analyses van de vlaming Willy van Damme:

Willy Van Damme's Weblog:

Strijd tegen de terreur–Om te lachen

Posted on 16 november 2015

Na Parijs: Syrië en België–Wat te doen

Posted on 15 november 2015

Parijse schietpartij – Mogen we even cynisch zijn

Posted on 14 november 2015

en van oudere datums.

In ons dorp is het plan dat er voor 5 jaar lang een AZC met 950 asielzoekers komt.

Gisteravond was de ïnspraakavond, tuurlijk waren er ook kritische en ongeruste vragen maar het debat ging heel respectvol, luisteren naar elkaar, elkaar laten uitpraten. Zelfs applaus her en der.

Of je het er nu mee eens bent of niet, ik ben gewoon alleen al trots ( en ook een beetje opgelucht) op ons dorp dat zo'n inspraakavond netjes en ordelijk is verlopen. Zo kan het ook !

aanvulling : wat helpt is dat we van 2000 tot 2007 ook een azc hebben gehad ( met minder bewoners hoor, ongeveer de helft) en dat is toen bijna probleemloos verlopen, vandaar dat er nu ook redelijk wat draagvalak is.

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...