Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

prepper053

Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??

Recommended Posts

Nou mensen, een van de daders is recent via Griekenland Europa binnengekomen.... Versneld preppen?

Bron

http://nos.nl/l/2069112

vivere, aut mori

Ik denk niet dat dat nu echt wat zegt. Ze komen toch wel binnen.

Daar hebben ze de vluchtelingen/migranten niet voor nodig.

Als ze al niet in Europa gerekruteerd worden.

Ik vind het jammer dat terroristen en vluchtelingen/migranten aan elkaar gekoppeld worden.

Ik weet dat er mensen/groepen blij mee zullen zijn. Door die koppeling te maken spelen we ze mooi in de kaart.

En neemt het 'spel' steeds gruwelijker vormen aan.

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Gast tom666

Er zijn genoeg oliestaten met een moslimcultuur die de mensen kunnen helpen maar het gebeurt ook niet. Wil dit dan zeggen dat Europa het dan maar moet doen??? We zitten zelf nog in een economische crisis en dit kunnen we er niet bij nemen.

Als ze dan nog bommen laten ontploffen...terwijl we ze geld , woning en voedsel geven???? Komaan zeg

Deze post delen

Nou mensen, een van de daders is recent via Griekenland Europa binnengekomen.... Versneld preppen?

Bron

http://nos.nl/l/2069112

vivere, aut mori

We weten slechts dat er een Syrisch paspoort is gevonden bij de resten van een zelfmoord-terrorist. Dat paspoort is eerder dit jaar geregistreerd in Griekenland (Leros) bij de binnenkomst van een vluchteling. Punt is dat we niet weten wat er nadien met dat paspoort is gebeurd. Het kan zijn dat een IS-strijder als vluchteling Europa is binnengekomen maar er is ook een levendige handel in Syrische paspoorten. De IS-terrorist bij wie dit paspoort is gevonden kan het gebruikt hebben om zich voor te doen als vluchteling. Of, en dat vind ik een mooie theorie, hij heeft het bewust bij zich gestoken om de verdenking te richten op vluchtelingen & asielzoekers. Want dat is het doel van deze terroristen; niet alleen angst maar ook verdeeldheid zaaien. Als wij onze boosheid richten op asielzoekers en als wij bang worden voor vluchtelingen dan is hun doel bereikt. Die lol moeten we hen niet gunnen, vind ik.

• Leuk 3

Deze post delen

Zeker weten.

Zo pas thuis van de winkel.

Kar nog eens goed volgeladen voor 159 euro. In Parijs gaan de warenhuizen dicht uit vrees voor aanslagen.!!!!

Maak dat ge uw eten in huis hebt en uw brandstof is voorzien.

En dát....zijn de dingen waar we ons op voorbereiden.

Dit zien we nu gebeuren, warenhuizen dicht en vrachtwagens die voor bevoorrading zorgen hebben nu al grotere problemen met rijden vanwege de extra controles.

Deze post delen

Zeker weten.

Zo pas thuis van de winkel.

Kar nog eens goed volgeladen voor 159 euro. In Parijs gaan de warenhuizen dicht uit vrees voor aanslagen.!!!!

Maak dat ge uw eten in huis hebt en uw brandstof is voorzien.

O ja ...de ene terrorist had papieren uit Griekenland!!!!!!

Neen hoor de vluchtelingen zijn onschuldig.....mijn kloten ja ...Grenzen dicht godverdomme!!

@MyronPrps inderdaad , dat zeg ik . GRENZEN dicht.

Als je ze wilt helpen ...ga dan naar ginder en doe uw vrijwilligerswerk maar in ons land gelden andere regels dan daar en de regels dienen nageleefd te worden.

Godverdomme daar kan ik mij druk in maken. Ik zorg eerst voor eigen volk voor ik mij ga druk maken over een ander in Verristan. Ik moet ook niet naar daar zaken gaan verkondigen en een nieuw geloof gaan binnen brengen.

Neen daar vlieg ik buiten als ik geluk heb of krijg ik de kogel of de knoop.

Als je zo moet doen ga ik niet eens de discussie met je aan.

Je luistert namelijk totaal niet naar wat ik zeg het enige wat op dit moment uit jou komt is grenzen dicht.

Deze post delen

Gast tom666
Als je zo moet doen ga ik niet eens de discussie met je aan.

Je luistert namelijk totaal niet naar wat ik zeg het enige wat op dit moment uit jou komt is grenzen dicht.

Dat is het beste denk ik ook.

Ik mijn mening en jij de jouwe.

Deze post delen

Dat is het beste denk ik ook.

Ik mijn mening en jij de jouwe.

Dat wij verschillen van mening vind ik totaal niet erg, een goede disussie houd ik ook wel van ben ik erg eerlijk over. Ik kom namelijk nog wel eens tot een andere mening door anderen bijv. door @Keyser Suze Vond hem verschrikkelijk vervelend in mijn draadje over de MAST dagen maar het heeft mij wel aan het denken gezet wat bij mij uiteindelijk tot een andere beslissing heeft geleid en vind hem nu en toen een "topgozer". Maar een discussie waarin jij en ik maar dom naar elkaar gaan zitten schreeuwen/typen bereikt niemand wat mij en zowel jij als ik hebben betere dingen te doen.

• Leuk 1

Deze post delen

We weten slechts dat er een Syrisch paspoort is gevonden bij de resten van een zelfmoord-terrorist. Dat paspoort is eerder dit jaar geregistreerd in Griekenland (Leros) bij de binnenkomst van een vluchteling.
Het is ook zo helemaal logisch en vanzelfsprekend dat als je een aanslag pleegt, je je paspoort op zak hebt he. Doet iedereen toch?

Deze post delen

Het is ook zo helemaal logisch en vanzelfsprekend dat als je een aanslag pleegt, je je paspoort op zak hebt he. Doet iedereen toch?

Dat is gewoon van iemand die dat daar verloren is, er is vermoedelijk geen enkele relatie...

Deze post delen

Ja, anders mag je niet door de hemelpoort, en weten de mensen ook niet welke held daar zinloos gestorven is.

Deze post delen

Pfff. Lieve mensen na vandaag heb ik zelf wel het gevoel dat we wel eens aan het begin zouden kunnen staan van een roerige tijd. Enerzijds, omdat ik denk dat het niet uit te sluiten is dat we dit meer gaan meemaken. Anderzijds, omdat ik het gevoel heb dat mensen meer ernst krijgen met hun pogingen mensen wakker te schudden en tevens mensen die vanwege angst op polarisatie dit gaan remmen . Hierin versterkt men de reactie bij de ander!!! Wees daarop beducht.

Niet iedere "vluchteling" is een vluchteling. Daarover zullen de meesten het wel eens zijn. Onder de mensen die naar Europa afreizen zitten ook gelukzoekers (migranten) en wellicht ook terroristen. Niemand van ons weet echter wat de verhoudingen zijn. Dit vraagt nuance van ons allemaal als we over dit onderwerp discussiëren, maar tevens het belang om erachter te komen (met elkaar) hoe het zit. Dat mensen pas op de plaats willen maken (grenzen dicht) uit onzekerheid hierover (of in ieder geval over het optimisme) is in mijn ogen logisch, maar nogmaals wees voorzichtig de ander niet te "triggeren".

Ik ben steeds meer overtuigd dat het een religieus probleem is, meer dan een vluchtelingen probleem. Maar daar praten we hier niet over.:(

Helemaal mee eens!

[MOD] Iedereen is geschokt door de aanslagen in Frankrijk en de gemoederen laaien begrijpelijk flink op.

Let echter wel op.

Het bespreken van wapens wordt niet getolereerd, hierop is nu al meerdere keren ingegrepen.

Mensen die uitsluitend het doel hebben om een heel geloof en daarmee alle moslims te typeren als identiek zijnde aan de barbaren van IS, doen er beter aan hun stokpaardje elders te gaan verkondigen.

Forumregels aangaande religie/geloof en wapens blijven gelden

Let ook op dat je in dit topic geen berichten/informatie plaatst over de aanvallen in Frankrijk, daar is een apart topic over." [MOD]

Problematisch...

Ik snap de insteek van jullie als moderators. Denk echter dat dit oorspronkelijk bedoeld is omdat de verhitte discussies die het onderwerp vaak losmaken en het ingrijpen daarop niet gerechtvaardigd kunnen worden door de relevantie voor het forum. Mijn vraag is alleen of dit nog steeds het geval is. Deze stroom mensen neemt hun cultuur en tevens hun religie mee en is wel zo groot dat het voor mij steeds relevanter wordt. Is er een mogelijkheid voor jullie als moderators om (vanwege deze relevantie) hierin op de één of andere manier te faciliteren??? (Yup. Meer werk voor jullie. Ben me er van bewust... :()

Als je het idee hebt dat we inderdaad op meer van dit soort dingen afsteven als gisteren in Frankrijk. By all means. Preppen dus. Laat dit de focus zijn van het draadje. Ik vind het namelijk heel interessant ideeën te horen wat hiermee te doen.

Deze post delen

............

Denk echter dat dit oorspronkelijk bedoeld is omdat de verhitte discussies die het onderwerp vaak losmaken en het ingrijpen daarop niet gerechtvaardigd kunnen worden door de relevantie voor het forum. Mijn vraag is alleen of dit nog steeds het geval is.

.............

Ja. Dit is nog steeds het geval.

Religie an sich is niet de oorzaak van rampspoed.

Misbruik van religie en de manier waarop mensen met religie omgaan kan een oorzaak zijn.

Rampspoed is waarvoor wij preppen. Rampspoed in welke vorm dan ook.

Daar gaat dit forum over.

NB. Ook ik zou af en toe graag wat meer over religie willen zeggen.

Maar ik sta nog steeds achter de beslissing van dit forum om het er niet over te hebben.

Deze post delen

.......................... Preppen dus. Laat dit de focus zijn van het draadje. Ik vind het namelijk heel interessant ideeën te horen wat hiermee te doen.
Wat je eigen gedacht hier over?

Deze post delen

Wat je eigen gedacht hier over?

Naast de standaard preps als voorraad en gear op orde hebben...

Wanneer de asielzoekers hier in de buurt gestationeerd worden zo snel mogelijk een gevoel er bij krijgen wat voor vlees we in de kuip hebben (for better, for worse). Dat betekend dus ook wellicht zien een praatje te kunnen maken. Waar bevinden ze zich dadelijk (op het AZC, in de wijk, rond de supermarkt, rond de scholen etc etc). We willen graag de woning verbeteren (3p sluitingen bijvoorbeeld). Inventariseren wat we met de vrienden/bekenden in de wijk kunnen doen met buurtwacht oid (verkapte voorbereiding voor ultieme doomscenario). Kinderen bewust maken niet overal maar heen te vliegen (zijn gelukkig nog zo jong dat dat hoe dan ook wenselijk is). Openbare plaatsten enigszins mijden (mijn vrouw doet al bewust op andere tijden boodschappen, want voelt zich op bepaalde tijden in bepaalde winkels/winkelcentra minder gemakkelijk). Hoe ver deze dingen voeren gaat blijken naar de ontwikkelingen. Zou graag zien dat het allemaal wel meevalt, maar acht het reëel dat het niet enkel alleen maar koek en ei zal zijn.

Aanvullingen?

Deze post delen

Ja. Dit is nog steeds het geval.

Religie an sich is niet de oorzaak van rampspoed.

Misbruik van religie en de manier waarop mensen met religie omgaan kan een oorzaak zijn.

Rampspoed is waarvoor wij preppen. Rampspoed in welke vorm dan ook.

Daar gaat dit forum over.

NB. Ook ik zou af en toe graag wat meer over religie willen zeggen.

Maar ik sta nog steeds achter de beslissing van dit forum om het er niet over te hebben.

Know your enemies. Is ook preppen toch?

Deze post delen

Aanvullingen?
Zeker wat je vrouw betreft, en haar gevoel van veiligheid, stuur haar op Krav Maga. Als jullie samen gaan(tja oppas regelen) dan kunnen jullie de toegepaste technieken ook met elkaar oefenen.

Deze post delen

Gast ancestral-viking

een spoed cursus Kobutan is ook leerzaam en erg makkelijk .....

Deze post delen

Gast DRD28

leren vechten met alles wat je hebt, lekker lomp niet te moeilijk, in een stress situatie verlies je je fijne motoriek .

Een paar goede schoenen is nooit weg , dus geen sneakers met losse veters en zo ..

Deze post delen

Zoals ik een aantal pagina's geleden al heb gezegd wat doen al die toekomstige kanslozen hier, het is natuurlijk wel dat deze mensen met de Islam zijn opgegroeid. en omdat zij hier niet begrepen worden ( in een christelijk land) vormen zij een makkelijke prooi voor groeperingen die geradicaliseerd Islam zijn . Daar vinden ze begrip. Die spreken hun "taal" en wat gebeurt er? Deze mensen worden ook geradicaliseerd! met alle gevolgen van dien , want hun nieuwe gastland begrijpt hun niet!

Dat dit van vluchteling tot slapende cel maakt willen de mods niet zien of weten, Dat er een duidelijk verband is tussen hoe wij de vluchtelingen behandelen en ze behandeld worden door indoctrinatie van geradicaliseerde willen de mods niet zien,maar als het woordje geweer getypt wordt is er paniek en volgt er een ban, wand knuffelen is wat zij doen!

Elke oorlog ooit is begonnen om een geloof. En geloof is wat er hier niet ter discussie gesteld mag worden. Elke oorlog in de wereld werd uitgevochten met wapens, en wapens is wat er hier niet ter discussie gesteld mag worden.

Maar deze redenen zijn de hoofdzaken van het preppen! Zijn dan ook niet de belangrijkste redenen waarom wij preppen? Om een oorlog te overleven en ons weerbaarder te maken?

Daarom is het als prepper belangrijk om te weten wanneer de vlam in de pan slaat. Nu dit is het moment! Alle internationale afspraken worden herzien en we zakken langzaam terug naar wat wij eeuwen lang hebben gedaan,

Grenzen beschermen, eendracht in het land brengen!

Daarom vind ik het belangrijk dat deze twee onderwerpen hier op Preppers.nl besproken moeten kunnen worden, desnoods in een apart topic.

huild mon cœur Paris

Deze post delen

Zoals ik een aantal pagina's geleden al heb gezegd wat doen al die toekomstige kanslozen hier, het is natuurlijk wel dat deze mensen met de Islam zijn opgegroeid. en omdat zij hier niet begrepen worden ( in een christelijk land) vormen zij een makkelijke prooi voor groeperingen die geradicaliseerd Islam zijn . Daar vinden ze begrip. Die spreken hun "taal" en wat gebeurt er? deze mensen worden ook geradicaliseerd! met alle gevolgen van dien , want hun nieuwe gastland begrijpt hun niet!

Dat dit van vluchteling tot slapende cel maakt willen de mods niet zien of weten, Dat er een duidelijk verband is tussen hoe wij de vluchtelingen behandelen en ze behandeld worden door indoctrinatie van geradicaliseerde willen de mods niet zien,maar als het woordje geweer getypt wordt volgt er een ban wand knuffelen is wat zij doen!

Elke oorlog ooit is begonnen om een geloof en geloof is wat er hier niet ter discussie gesteld mag worden. Elke oorlog in de wereld werd uitgevochten met wapens, en wapens is wat er hier niet ter discussie gesteld mag worden.

Dit was altijd zo en zal altijd zo blijven!

Daarom is het als prepper belangrijk om te weten wanneer de vlam in de pan slaat Nu dit is het moment! Alle internationale afspraken worden herzien en we zakken langzaam terug naar wat wij eeuwen lang hebben gedaan,

Grenzen beschermen, eendracht in het land brengen!

Daarom vind ik het belangrijk dat deze twee onderwerpen hier op Preppers.nl besproken moeten kunnen worden.

Toen jij je hier hebt aangemeld heb je de regels gezien dat er niet over vuurwapens gepraat word. Wat jouw mening daarover is mag je zelf weten maar voor dit soort gesprekken is er op het preppers forum geen plaats.

Ik hoop dat je snapt waarom dit zo is. Als je wapens toch wilt bespreken doe het via PB of een andere manier.

Deze post delen

[MOD] Iedereen is geschokt door de aanslagen in Frankrijk en de gemoederen laaien begrijpelijk flink op.

Let echter wel op.

Het bespreken van wapens wordt niet getolereerd, hierop is nu al meerdere keren ingegrepen.

Mensen die uitsluitend het doel hebben om een heel geloof en daarmee alle moslims te typeren als identiek zijnde aan de barbaren van IS, doen er beter aan hun stokpaardje elders te gaan verkondigen.

Forumregels aangaande religie/geloof en wapens blijven gelden

Let ook op dat je in dit topic geen berichten/informatie plaatst over de aanvallen in Frankrijk, daar is een apart topic over." [MOD]

....

Dat dit van vluchteling tot slapende cel maakt willen de mods niet zien of weten, Dat er een duidelijk verband is tussen hoe wij de vluchtelingen behandelen en ze behandeld worden door indoctrinatie van geradicaliseerde willen de mods niet zien,maar als het woordje geweer getypt wordt volgt er een ban wand knuffelen is wat zij doen! ...

Daarom vind ik het belangrijk dat deze twee onderwerpen hier op Preppers.nl besproken moeten kunnen worden.

[mod] Loper, je zegt hier heel bijzondere dingen die niet eens kloppen. Wij knuffelen de forumregels. Zou je ook moeten doen. Dat je een mening hebt is prima, toch blijven de forumregels gelden.

Heeft u verder nog vragen, klachten, opmerkingen of behoefte aan een discussie over het al dan niet hebben over wapens op het forum van preppers.nl, dan kunt u een tergend lange e-mail sturen aan: support (at) preppers.nl Wij lezen hem niet, maar u bent het tenminste kwijt! zie http://preppers.nl/forum/threads/12-Forum-regels?p=16&viewfull=1#post16 [mod]

• Leuk 4

Deze post delen

Gast tom666
Toen jij je hier hebt aangemeld heb je de regels gezien dat er niet over vuurwapens gepraat word. Wat jouw mening daarover is mag je zelf weten maar voor dit soort gesprekken is er op het preppers forum geen plaats.

Ik hoop dat je snapt waarom dit zo is. Als je wapens toch wilt bespreken doe het via PB of een andere manier.

Of aanmelden op een ander forum.

dat was de boodschap die ik meekreeg van de MOD

Deze post delen

Of aanmelden op een ander forum.

dat was de boodschap die ik meekreeg van de MOD

Bedankt voor de aanvulling, dat is inderdaad ook een mogelijkheid.

Deze post delen

Pijl en boog, kruisboog, mes, brandblusser, zwaar vuurwerk, zware luchtbuks, zwaarden.

Deze mag je wel bespreken omdat je deze legaal thuis mag hebben;)

[MOD]

Slechts ten dele en sowieso niet in de combinatie met mensen die aan de andere kant van je wapentuig staan. Pogingen om linksom/rechtsom hier wel ideeën over uit te wissel op dit forum worden gemodereerd.

Zie forumregels:

Ook voor het houden van niet-registratieplichtige wapens is het verboden om ze in te zetten tegen andere individuen.

“Maar we kunnen er toch over praten?”. Ja, dat kan, maar niet hier.

Deze komen inderdaad nog bij de in Nederland geldende wettelijke regels.

[MOD]

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...