Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Het antwoord op deze vraag heb je inmiddels op tv gekregen ????

even ter verduidelijking - er is een groot verschil tussen een vluchteling, en een terrorist.

een (echte) vluchteling is iemand zoals jij en ik.. gewone mensen waarvan hun leven zoals ze het kenden gewoon niet meer bestaat.

land te onstabiel en onveilig? Rugzakje pakken en vertrekken met al wat je kan en wil dragen om ergens een veilige plek te gaan zoeken.

en dan doe je wat je nodig acht om daar te geraken, want je kan toch niet meer terug. zelfs een leven op straat in een veilige buurt is nog steeds beter dan een leven in een huis in een onveilige buurt dat op elk moment kan instorten of ontploffen.

prep liever tegen aanslagen. Niet dat je het moet laten om even uit te gaan, maar bekijk toch even wat de snelste vluchtroutes zouden zijn als je kan; zorg dat je bvb. twitter hebt, wat handig bleek in frankrijk met #porteOuverte.. Veel meer kan je legaal gezien volgens mij niet doen in die gevallen. De rest is geluk hebben.

kogelwerende vesten kopen kan je prima als je dat wil, maar of die iets gaan uithalen tegen een AK op die afstand betwijfel ik, en heeft in mijn inziends weinig tot meerwaarde.

dreigingsniveau mag wel weer omhoog, hoewel ik betwijfel of dat ook maar iets uit maakt.. blijft uiteindeiljk gewoon maar een cijfertje.

Link naar reactie

even ter verduidelijking - er is een groot verschil tussen een vluchteling, en een terrorist.

een (echte) vluchteling is iemand zoals jij en ik.. gewone mensen waarvan hun leven zoals ze het kenden gewoon niet meer bestaat.

land te onstabiel en onveilig? Rugzakje pakken en vertrekken met al wat je kan en wil dragen om ergens een veilige plek te gaan zoeken.

en dan doe je wat je nodig acht om daar te geraken, want je kan toch niet meer terug. zelfs een leven op straat in een veilige buurt is nog steeds beter dan een leven in een huis in een onveilige buurt dat op elk moment kan instorten of ontploffen.

prep liever tegen aanslagen. Niet dat je het moet laten om even uit te gaan, maar bekijk toch even wat de snelste vluchtroutes zouden zijn als je kan; zorg dat je bvb. twitter hebt, wat handig bleek in frankrijk met #porteOuverte.. Veel meer kan je legaal gezien volgens mij niet doen in die gevallen. De rest is geluk hebben.

kogelwerende vesten kopen kan je prima als je dat wil, maar of die iets gaan uithalen tegen een AK op die afstand betwijfel ik, en heeft in mijn inziends weinig tot meerwaarde.

dreigingsniveau mag wel weer omhoog, hoewel ik betwijfel of dat ook maar iets uit maakt.. blijft uiteindeiljk gewoon maar een cijfertje.

Misschien moeten we die 94% mannen die Europa binnenkomen niet langer vluchtelingen noemen. Laat ze maar rustig hun land weer opbouwen en strijden tegen IS. Dàt is hun verantwoordelijkheid.Ik stel voor dat we enkel nog christenen en vrouwen en kinderen het land binnenlaten. Veel kans dat je daarmee de échte vluchtelingen helpt.

• Leuk 3
Link naar reactie

Misschien moeten we die 94% mannen die Europa binnenkomen niet langer vluchtelingen noemen. Laat ze maar rustig hun land weer opbouwen en strijden tegen IS. Dàt is hun verantwoordelijkheid.Ik stel voor dat we enkel nog christenen en vrouwen en kinderen het land binnenlaten. Veel kans dat je daarmee de échte vluchtelingen helpt.

Wie deze ellende niet zag aankomen is zwaar geestelijk gehandicapt. Straks speelt de politiek weer een nieuw spelletje van I told you so, en nog minder privacy voor de normale burger, meer belastingen en minder rechten. Soms zul je beslissingen moeten nemen die misschien niet humaan of sociaal klinken maar je kunt beter koppen snellen als het moet, dan wachten tot jouw kop gesneld wordt.

Open grenzen is tegen vriend en vijand zeggen, kom maar binnen. Die arme vluchtelingen die geen geld hadden en nog in de regio zitten dat zijn de echte vluchtelingen. Die hier komen zijn potentiele kernbommen, gelukszoekers en op een paar na echte vluchteling. Mensen die momenteel binnenkomen veroorzaken momenteel nog niet erg veel problemen, buiten het feit dat het onbetaalbaar wordt. Maar dat kan zomaar veranderen.

Link naar reactie

..... immigranten hier wel of niet horen te zijn, want ze komen gewoon. Niets wat jij of ik er nog aan kan veranderen.Gek is het wel.

Ik ga niet mee in de discussie of een immigrant hier wel of niet zou moeten zijn. Ik ben van mening dat als de intentie (en uiteindelijk ook de uitvoering) is om een goed en veilig bestaan hier op te bouwen en een constructief en positief aandeel te leveren in onze maatschappij, prima.. geen probleem.

Maar ik stond destijds wel met open mond te kijken naar de TV. De mensen marcheerden gewoon door over alle landsgrenzen heen alsof er geen grenzen en wetten zijn... en de autoriteiten stonden erbij en keken er naar. Een surrealistisch beeld.

Het zette me wel weer aan het denken. Want stel dat het mensen op oorlogspad waren, zouden die dan ook zomaar kunnen doorwandelen? Is onze beveiliging (en de daarbij vereiste mentaliteit) zo lek als een mandje? Of laten ook deze mensen zich leiden door de angst te worden aangeklaagd of te worden uitgemaakt voor iets lelijks?

Het blijft een vreemd idee..

Link naar reactie

Gast ancestral-viking

even ter verduidelijking - er is een groot verschil tussen een vluchteling, en een terrorist........???

okay zit een kern van waarheid in maar kan jij dat verschil zien ????

nee.....ik ook niet maar ik beschouw ze allemaal als gevaarlijk tot het tegendeel bewezen is .....

Link naar reactie

De mensen marcheerden gewoon door over alle landsgrenzen heen alsof er geen grenzen en wetten zijn... en de autoriteiten stonden erbij en keken er naar. Een surrealistisch beeld.

Sinds het Verdrag van Schengen zijn de grenzen hooguit nog symbolisch. De vraag is: hoe lang nog. Schengen stond de afgelopen dagen al zwaar ter discussie en onder druk. Nu Frankrijk na de aanslagen gisteren de grenzen heeft gesloten (lees: controles aan de grens) lijkt het einde van Schengen dichterbij dan ooit.

even ter verduidelijking - er is een groot verschil tussen een vluchteling, en een terrorist........???

nee.....ik ook niet maar ik beschouw ze allemaal als gevaarlijk tot het tegendeel bewezen is .....

Spreek voor jezelf. Ik kan overduidelijk het verschil tussen een vluchteling en een terrorist zien. Een terrorist pleegt aanslagen en draagt wapens, een vluchteling niet.

Ik snap best het punt wat je probeert te maken, je hebt het waarschijnlijk over een potentiële terrorist. Maar beetje nuance en goeie woordkeuze is geen overbodige luxe in deze.

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik geef je hier 100% gelijk.

Ze komen gewoon mee de grens over. Europa heeft te lang de grenzen laten open staan.

Bij mij zijn ze ook ALLEMAAL gevaarlijk tot tegendeel bewezen is.

Laat dit maar rechts klinken , benieuwd wat de linkse rakkers daar weer op te zeggen hebben.

Link naar reactie

....Ik kan overduidelijk het verschil tussen een vluchteling en een terrorist zien.......

Even eerlijk....als je dit nog eens over leest en het even in laat zinken en de emoties die je misschien hebt even achterwegen laat ..... vind je het dan zelf niet verschrikkelijk naief klinken wat je daar schreef? Ik denk dat ik je bedoeling ervan wel begrijp, maar zo komt het absoluut niet over.

Ik sluit mij geheel aan bij wat @ancestral-viking en @tom666 schreven

Link naar reactie

Even eerlijk....als je dit nog eens over leest en het even in laat zinken en de emoties die je misschien hebt even achterwegen laat ..... vind je het dan zelf niet verschrikkelijk naief klinken wat je daar schreef? Ik denk dat ik je bedoeling ervan wel begrijp, maar zo komt het absoluut niet over.

Ik sluit mij geheel aan bij wat @ancestral-viking en @tom666 schreven

Ik sluit me hierbij ook geheel aan. Er moet nu echt iets gaan gebeuren, zo kunnen we niet meer verder.

Link naar reactie

Ik ben Voor de democratie, de vrijheid van meningsuiting. Ik b3n voor vrede en veiligheid. Ik ben tegen terreur , tegen absolutisme ,tegen extremisme, tegen racisme.

Ik ben ook tegen bagitaliserende reacties, tegen extremistische uitingen. Ik wil niet een complete groep uitsluiten. Ik wil wel zero tolerance tegen jihadgangers. Ik wil dat elke gek die in syrie en of irak voor IS gevochten heeft, vast gezet wordt en het staatsburgerschap verliest.

Link naar reactie

Ik geef je hier 100% gelijk.

Ze komen gewoon mee de grens over. Europa heeft te lang de grenzen laten open staan.

Bij mij zijn ze ook ALLEMAAL gevaarlijk tot tegendeel bewezen is.

Laat dit maar rechts klinken , benieuwd wat de linkse rakkers daar weer op te zeggen hebben.

Dus alle mensen van een bepaalde groep zijn gevaarlijk? Zijn alle blanken ook gevaarlijk? want er zijn toch behoorlijk wat blanke "militairen" van bijv. blackwater die in het midden oosten zowat precies hetzelfde doen als de aanslagen in parijs.

Juist met dit soort reacties gaan we sneller richting een conflict. Want "ze" zijn toch allemaal gevaarlijk dus gelijk maar uitroeien? stel je eens even voor als jij dezelfde behandeling zou krijgen. Je gaat net verhuizen en iedereen denkt dat je een terrorist bent totdat je met een schaal koekjes bent rond geweest?

Natuurlijk word ik nu gelijk weer een linkse rakker genoemd maar ja het zij zo. Ik ontken ook niet dat er een probleem is want dat is er absoluut maar ipv dat wij nu op een forum gaan klagen zou je er ook wat aan kunnen doen?

• Leuk 1
Link naar reactie

Zijn er mensen die op dit moment nog concrete acties nemen m.b.t. preppen hiervoor en de aanslagen in parijs? Zo ja wat?

Extra voeding, extra mes en zaklamp, extra brandstof (zowel auto als esbit) en water en voornamelijk ehbo spullen. Ik wil standaard extra in mn tas hebben mocht iemand wat nodig hebben! Ik ben redelijk goed in 'EHBO' en zal zeker open staan voor het helpen van mensen. [mod] bericht over wapens verwijderd! lees aub eerst de forum regels mbt wapens!! [mod]

Edit: Mn vriendin en vrienden geïnformeerd over mijn opinie en dat ik evt hulpmiddelen hebben mochten hun zelf wat meemaken,

Link naar reactie

Dus alle mensen van een bepaalde groep zijn gevaarlijk? Zijn alle blanken ook gevaarlijk? want er zijn toch behoorlijk wat blanke "militairen" van bijv. blackwater die in het midden oosten zowat precies hetzelfde doen als de aanslagen in parijs.

Juist met dit soort reacties gaan we sneller richting een conflict. Want "ze" zijn toch allemaal gevaarlijk dus gelijk maar uitroeien? stel je eens even voor als jij dezelfde behandeling zou krijgen. Je gaat net verhuizen en iedereen denkt dat je een terrorist bent totdat je met een schaal koekjes bent rond geweest?

Natuurlijk word ik nu gelijk weer een linkse rakker genoemd maar ja het zij zo. Ik ontken ook niet dat er een probleem is want dat is er absoluut maar ipv dat wij nu op een forum gaan klagen zou je er ook wat aan kunnen doen?

Lees goed..

Omdat Europistan de deur wagenwijd open zet komen er meer en meer gevaarlijke individuen binnen. Je kan GEEN onderscheid maken wat de bedoelingen zijn tot ze hier uitvoeren wat sommigen van hen van plan zijn.

En ja , om dit deels te stoppen moet je gewoon de deur dicht doen. Als je dat niet snapt....

Gewoon zeggen van kom maar en hier de belastingen op alles gaan verhogen ???neen dank u , ik werk mijn botten af om alles wat ik heb te betalen en te onderhouden. Ik krijg niks gratis.

En de gewone man die die smeerlappen betaald wordt door hen op een terras in Frankrijk doodgekogeld , of de metal lover wordt op een concert omver geblazen door een theedoek.

Daar gaat het verdomme om. Wat de politiek beslist kan de gewone burger weinig aan veranderen of dacht je dat jouw stemrecht werkelijk het politieke vlak in jouw land verandert?

Als we mensen kunnen helpen doen we het maar als diezelfde mensen die hier onderdak krijgen en voeding en scholing enz...na een maand ergens een bom plaatsen kunnen ze voor mijn part allemaal oprotten;

En dan moeten de goede het met de slechte bekopen , ja juist ..eerlijk ? in hun ogen niet maar ik wil mijn kinderen ook behoeden voor het gevaar dat er dagelijks dreigt.

Link naar reactie

Toen ik vanmorgen naar het lokale dorp reed naar een vriend, wist hij nog niets van de aanslagen. Toen ik hem informeerde wat er was gebeurt gaf hij aan dat hij daarom hier woonde en niet in een grote stad. Hier gebeurt nooit wat zei hij nog.

Voor mij reden om te kijken of we versneld kunnen verhuizen naar het Catalaanse platteland.

Als ik volgende week weer in Holland ben ga ik de voorraad verhogen zo goed als mijn budget toelaat. Ook een plan de campagne herzien voor eventueel een snel vertrek.

Ik ben steeds meer overtuigd dat het een religieus probleem is, meer dan een vluchtelingen probleem. Maar daar praten we hier niet over.:(

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie

Ik heb nu toevallig gisteren 120 l diesel opgeslaan. Vandaag sla ik nogmaals hetzelfde op.

Water staat op punt maar ga ik uit breiden. Voeding ok. (kan altijd nog bij natuurlijk).

Communicatie wordt verder aan gewerkt deze namiddag. CB wordt zwaar versterkt.

Verder nog bezien.

Verdomme mensen..breekt de tijd aan waar we zoveel over geschreven hebben?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...