Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

prepper053

Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??

Recommended Posts

Dan heb jij andere ervaringen en kennissen dan ik. Dat kan natuurlijk.

De mensen die ik ken, en die zeer veel brandhaarden hebben gezien, die delen mijn mening.

Zo zie je dat een mening vaak gevormd wordt uit een referentie kader. Logisch ook.

Ik ben overigens tegen al het leed, ook in het bijzonder van de asielzoekers. Dit meen ik en is hoop ik genuanceerd genoeg.

ik kan me in deze uitspraak wel vinden, (ook uit eigen ervaring met "brandhaarden", nee, geen houtkachels)

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Gast ancestral-viking

ach en dan te bedenken hoeveel mensen zijn verbannen door dit draadje en die toch een flinke kern van waarheid vertelden ...........

i rest my case

may the world rest in piece(es)

Deze post delen

Dan heb jij andere ervaringen en kennissen dan ik. Dat kan natuurlijk.

De mensen die ik ken, en die zeer veel brandhaarden hebben gezien, die delen mijn mening.

Zo zie je dat een mening vaak gevormd wordt uit een referentie kader. Logisch ook.

Ik ben overigens tegen al het leed, ook in het bijzonder van de asielzoekers. Dit meen ik en is hoop ik genuanceerd genoeg.

Mijn opmerking was niet tegen jou bedoelt, maar in het algemeen. In dit soort zaken bestaan gewoon geen simpele oplossingen. En baal van hoeveel mensen een mening roeptoeteren, maar nog nooit zelf hun handen uit de mouwen hebben gestoken, en van achter de "veilige" voordeur roepen, dat nederland zo onveilig word door vluchtelingen.. Natuurlijk alles heeft risico's. ook vluchtelingen opnemen, Maar de straat over steken ook. En de meesten doen dat niet geblinddoekt, en dan is het ook niet zo groot risico.

Jouw antwoord is me genuanceerd genoeg.

Deze post delen

Hier worden 800 vluchtelingen geplaatst, voor een jaar word medegedeeld.

Niks nie geen inspraak hier, best vreemd.

Ach, we zullen wel zien, het is op zo'n 10 a 15 km.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast DRD28
ik kan me in deze uitspraak wel vinden, (ook uit eigen ervaring met "brandhaarden", nee, geen houtkachels)

plus een . en ook geen brandweer..

Deze post delen

Het einde van Europa? (Prepare yourself)

http://www.veteranstoday.com/2015/11/10/europe-sees-it-as-an-invasion/

https://youtu.be/44vzMNG2fZc

Asielzoekers protesteren tegen 'slechte opvang'

Een groep van ongeveer dertig asielzoekers eiste onder andere meer privacy een financiële toelage en beter eten

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24731278/__Asielzoekers_protesteren__.html

Kabinet: BN'ers laten het afweten

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24732299/__BN_ers_laten_het_afweten__.html

10,000 refugees entered Norway in October - many crossing over Russian border

https://www.rt.com/op-edge/321715-fire-refugee-shelter-norway/

Ik wilde net het filmpje plaatsen maar je was me voor.

Heel verontrustend, zelfs wanneer je in acht neemt dat de beelden zo verontrustend mogelijk gecompileerd zijn. Ik heb dit een lastige discussie gevonden en heb daarom weinig meegeschreven. De polarisatie vond ik naar. Bovendien ken ik een aantal lieve mensen die moslim zijn en ook mensen die vluchteling waren en goed geïntegreerd zijn. Die nuance mis ik vaak. En toch... al die beelden bij elkaar. Het gaat niet de goede kant op.

Dat verhaal over Islamitische vrouwen die meer kinderen krijgen en zo onze bevolking zullen overnemen werd al jaren geleden besproken binnen verschillende kerken. In feite hebben ze zo geen oorlog nodig. De natuur regelt het wel. Maar die kinderen groeien op in een westerse cultuur dus het merendeel zal niet zitten te wachten op een streng islamitisch regime.

Maar dan deze beelden. Dit is wel degelijk iets om bij stil te staan bij het preppen. Of je nu helemaal links of rechts staat, if ergens in het midden. Dat dit gebeurt is realiteit. Misschien niet zo op elkaar als het filmpje wil doen geloven (dat lijkt alsof de Apocalyps al begonnen is) maar het wordt erger en komt dichterbij.

Wat betekent dit voor onze bug out plannen (bv indien naar Zweden), voor skills (doet iedereen aan zelfverdediging?) Enz.

Laten we, in plaats van in 2 kampen tegenover elkaar te staan zoals de afgelopen maanden, de verschillen in hoe we denken over de vluchtelingen laten voor wat het is en ons richten op ons gemeenschappelijke doel: preppen voor wat ongetwijfeld op ons pad komt (hoewel ik van harte hoop van niet).

Dat er spanning is en dat die toeneemt is een feit. Dat Europa verandert is ook een feit. Dat de wereld verhard is ook al een tijd gaande. Maar laten we niet onder elkaar spanning krijgen. Dat verzwakt.

• Leuk 4

Deze post delen

Heel verontrustend, zelfs wanneer je in acht neemt dat de beelden zo verontrustend mogelijk gecompileerd zijn. Ik heb dit een lastige discussie gevonden en heb daarom weinig meegeschreven. De polarisatie vond ik naar. Bovendien ken ik een aantal lieve mensen die moslim zijn en ook mensen die vluchteling waren en goed geïntegreerd zijn. Die nuance mis ik vaak. En toch... al die beelden bij elkaar. Het gaat niet de goede kant op.

Dat verhaal over Islamitische vrouwen die meer kinderen krijgen en zo onze bevolking zullen overnemen werd al jaren geleden besproken binnen verschillende kerken. In feite hebben ze zo geen oorlog nodig. De natuur regelt het wel. Maar die kinderen groeien op in een westerse cultuur dus het merendeel zal niet zitten te wachten op een streng islamitisch regime.

Maar dan deze beelden. Dit is wel degelijk iets om bij stil te staan bij het preppen. Of je nu helemaal links of rechts staat, if ergens in het midden. Dat dit gebeurt is realiteit. Misschien niet zo op elkaar als het filmpje wil doen geloven (dat lijkt alsof de Apocalyps al begonnen is) maar het wordt erger en komt dichterbij.

Wat betekent dit voor onze bug out plannen (bv indien naar Zweden), voor skills (doet iedereen aan zelfverdediging?) Enz.

Laten we, in plaats van in 2 kampen tegenover elkaar te staan zoals de afgelopen maanden, de verschillen in hoe we denken over de vluchtelingen laten voor wat het is en ons richten op ons gemeenschappelijke doel: preppen voor wat ongetwijfeld op ons pad komt (hoewel ik van harte hoop van niet).

Dat er spanning is en dat die toeneemt is een feit. Dat Europa verandert is ook een feit. Dat de wereld verhard is ook al een tijd gaande. Maar laten we niet onder elkaar spanning krijgen. Dat verzwakt.

Hele mooie post! 👌

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Deze post delen

Normaal gesproken zouden mensen eerst naar de feiten kijken (wat al een klus op zich is door de propaganda van beide kanten) en dan een mening vormen. Nu zie je dat het meestal is omgedraaid. Mensen hebben een mening en zoeken daar de links bij die hun visie ondersteunen. Zie bv http://preppers.nl/forum/threads/12755-Vluchtelingen-Asielzoekers-reden-voor-versneld-preppen?p=396661&viewfull=1#post396661 over dat zogenaamde hogere geboortecijfer.

Helaas lijkt het op alle reaguurders secties van nieuwssites en fora alleen mogelijk om 100% voor of 100% tegen te zijn. Ik zie heel wat zaken die zo ontzettend mislopen maar zodra je iets schrijft over bv. het eindeloos heen en weer transporteren tussen diverse opvanglocaties, dan duurt het maar even of het argument komt op tafel dat ze hier ook niet heen hadden moeten komen. Tja, dan houdt het snel op en is het onmogelijk om over de problemen te discussiëren. :o Het blijft dan bij elkaar met diverse propaganda te bestoken middels linkdumps waar geeneens een mening bij geschreven wordt maar impliciet de boodschap is: "Zie je wel!"

Dit alles lijkt enorm op de Palestijnen/Israel 'discussies' door de jaren heen, waar je ook alleen 100% voor de ene of andere partij mag zijn en elke genuanceerde mening strand.

Mocht het zo zijn dat iedereen die vlucht voor IS en diens Sharia stiekem fanatieke aanhangers zijn, dan lachen die zich helemaal krom. Helaas kan ik niet tekenen want dan zou ik als cartoon een verbaasd koppie van een vluchteling tekenen met op de achtergrond twee vechtende Nederlanders. ;)

Ik ben bang dat de kans op een self fullfilling prophecy hier enorm groot is. In een maatschappij waarbij de een bevolkingsgroep wordt weg gezet als terroristen, boefjes en algemeen minderwaardig is de kans op integratie minimaal, waardoor deze bevolkingsgroep zich gaat afzetten van de Nederlandse maatschappij. Dat effect is al bekend van de Marokkanen discussies de afgelopen 20, 25 jaar. Binnen luttele maanden/jaren heb je dan een probleem recht te breien wat generaties gaat duren.

• Leuk 1

Deze post delen

Normaal gesproken zouden mensen eerst naar de feiten kijken (wat al een klus op zich is door de propaganda van beide kanten) en dan een mening vormen. Nu zie je dat het meestal is omgedraaid. Mensen hebben een mening en zoeken daar de links bij die hun visie ondersteunen. Zie bv http://preppers.nl/forum/threads/12755-Vluchtelingen-Asielzoekers-reden-voor-versneld-preppen?p=396661&viewfull=1#post396661 over dat zogenaamde hogere geboortecijfer.

Helaas lijkt het op alle reaguurders secties van nieuwssites en fora alleen mogelijk om 100% voor of 100% tegen te zijn. Ik zie heel wat zaken die zo ontzettend mislopen maar zodra je iets schrijft over bv. het eindeloos heen en weer transporteren tussen diverse opvanglocaties, dan duurt het maar even of het argument komt op tafel dat ze hier ook niet heen hadden moeten komen. Tja, dan houdt het snel op en is het onmogelijk om over de problemen te discussiëren. :o Het blijft dan bij elkaar met diverse propaganda te bestoken middels linkdumps waar geeneens een mening bij geschreven wordt maar impliciet de boodschap is: "Zie je wel!"

Dit alles lijkt enorm op de Palestijnen/Israel 'discussies' door de jaren heen, waar je ook alleen 100% voor de ene of andere partij mag zijn en elke genuanceerde mening strand.

Mocht het zo zijn dat iedereen die vlucht voor IS en diens Sharia stiekem fanatieke aanhangers zijn, dan lachen die zich helemaal krom. Helaas kan ik niet tekenen want dan zou ik als cartoon een verbaasd koppie van een vluchteling tekenen met op de achtergrond twee vechtende Nederlanders. ;)

Ik ben bang dat de kans op een self fullfilling prophecy hier enorm groot is. In een maatschappij waarbij de een bevolkingsgroep wordt weg gezet als terroristen, boefjes en algemeen minderwaardig is de kans op integratie minimaal, waardoor deze bevolkingsgroep zich gaat afzetten van de Nederlandse maatschappij. Dat effect is al bekend van de Marokkanen discussies de afgelopen 20, 25 jaar. Binnen luttele maanden/jaren heb je dan een probleem recht te breien wat generaties gaat duren.

Niet eerder is in de geschiedenis voorgekomen, dat een groep zo in de watten is gelegd als de moslim.

Vele miljarden gaan er nog jaarlijks naartoe om deze groep te laten integreren.

Vele honderden moskeeën mochten gebouwd worden in dit land om deze groep zich hier te laten thuis voelen.

Iedere kritiek op deze groep werd gesmoord door de media en politiek door deze mensen weg te zetten als fout.

En tja, wanneer het je dan nog niet lukt te integreren, zou het heeeeeeel misschien dan toch iets te maken hebben met deze mensen zelf?

• Leuk 1

Deze post delen

Niet eerder is in de geschiedenis voorgekomen, dat een groep zo in de watten is gelegd als de moslim.

Vele miljarden gaan er nog jaarlijks naartoe om deze groep te laten integreren.

Vele honderden moskeeën mochten gebouwd worden in dit land om deze groep zich hier te laten thuis voelen.

Iedere kritiek op deze groep werd gesmoord door de media en politiek door deze mensen weg te zetten als fout.

En tja, wanneer het je dan nog niet lukt te integreren, zou het heeeeeeel misschien dan toch iets te maken hebben met deze mensen zelf?

In het begin, met de gastarbeiders in de eind jaren 60 t/m de jaren 80 hebben we het aardig verkeerd aangepakt. De regering ging er van uit dat ze allemaal zouden terugkeren na zoveel jaar, dus de taal leren spreken, de Nederlandse cultuur leren kennen e.d. was helemaal niet aan de orde. Ga lekker je gang, als je maar het werk doet wat wij niet willen. Hierdoor hebben we hele ghetto's zien ontstaan in de grote steden, met eigen winkeltjes, verenigingen, etc.

De enorme vluchtelingenstroom in de jaren negentig is al weer anders aangepakt. Mensen werden gescreend, wel of niet een tijdelijke of permanente verblijfsvergunning en moesten een inburgeringscursus volgen. Daar ging ook weer genoeg fout. Procedures die veel langer dan vijf jaar duurden (met kinderpardon als gevolg) en terugsturen bleek zo simpel niet als de zo'n land simpelweg weigerde zijn onderdanen terug te nemen.

Toch heeft die vluchtelingenstroom uit de jaren negentig geen dramatische toename van misdaad, geweld en verkrachtingen laten zien, zoals waar nu om gevreesd wordt. De laatste 25 jaar is zowel misdaad als geweld zelfs behoorlijk afgenomen in Nederland. Vergeleken met de eerdere stroom gastarbeiders is een hoger percentage redelijk geintegreerd (Nl spreken, NL normen en waarden tolerenen en werk hebben)

De vraag is nu wat er beter kan worden gedaan met de huidige stroom vluchtelingen, in ieder geval met de mensen die er nu al zijn. Daarover lijkt nu iedere discussie snel in de kiem gesmoord en blijft het bij frustraties uiten en propaganda, wat dus niet opschiet. Dat probeerde ik met mijn eerdere post al uit te leggen.

Dat je niet eindeloos heel het Midden-Oosten en Afrika kan opvangen is iedereen wel duidelijk. De conferentie op Malta kun je niet bepaald een succes noemen en daar moet de politiek een keihard spel spelen. Ik schreef eerder over de huidige situatie in Afrika, 15 miljoen mensen aan de hobbel en momenteel probeert de EU afspraken te maken met Afrikaanse leiders die geld willen zien. Ook daar is het akelig stil over in dit topic.

• Leuk 1

Deze post delen

In het begin, met de gastarbeiders in de eind jaren 60 t/m de jaren 80 hebben we het aardig verkeerd aangepakt. De regering ging er van uit dat ze allemaal zouden terugkeren na zoveel jaar, dus de taal leren spreken, de Nederlandse cultuur leren kennen e.d. was helemaal niet aan de orde. Ga lekker je gang, als je maar het werk doet wat wij niet willen. Hierdoor hebben we hele ghetto's zien ontstaan in de grote steden, met eigen winkeltjes, verenigingen, etc.

Mag ik hier even een aanvulling doen...dat gaat niet voor de hele groep gastarbeiders op.

De Spaanse gastarbeiders kwamen vooral uit de arme streken Andalusië en Extremadura en droegen het verleden uit de burgeroorlog met zich mee. Ze vluchtten voor armoede en Franco. In elk dorp wist iedereen wie "goed" of "fout" was. Met die bagage komen ze in het vrije Nederland van de jaren ’60. Voor sommigen betekent die vrijheid dat ze zich (politiek) kunnen ontwikkelen. Ze richtten, vaak in katholieke kerken, of gesteund door een pastoor, of via de vakbond, verenigingen op, en er was wekelijks een radio-uitzending. Beiden hadden als doel om hen wegwijs te maken in de Nederlandse cultuur en waarden en normen. Pas in 1975 konden zij rustig ademhalen na de dood van Franco, toen de overgangsperiode naar de democratie begon.

Ook de Italianen richten vrij snel hun verenigingen op. Zowel Spanjaarden als Italianen zijn goed geïntegreerd. Je hoort amper over tweede of derde generatieproblemen met hen.

Deze post delen

Mag ik hier even op ingaan...dat gaat niet voor de hele groep gastarbeiders op.

De Spaanse gastarbeiders kwamen vooral uit de arme streken Andalusië en Extremadura en droegen het verleden uit de burgeroorlog met zich mee. Ze vluchtten voor armoede en Franco. In elk dorp weet iedereen wie "goed" of "fout" was. Met die bagage komen ze in het vrije Nederland van de jaren ’60. Voor sommigen betekent die vrijheid dat ze zich (politiek) kunnen ontwikkelen. Ze richten, vaak in katholieke kerken, of gesteund door een pastoor, of via de vakbond, verenigingen op, en er was wekelijks een radio-uitzending. Beiden hadden als doel om hen wegwijs te maken in de Nederlandse cultuur en waarden en normen. Pas in 1975 konden zij rustig ademhalen na de dood van Franco, toen de overgangsperiode naar de democratie begon.

Ook de Italianen richten vrij snel hun verenigingen op. Zowel Spanjaarden als Italianen zijn goed geïntegreerd. Je hoort amper over tweede of derde generatieproblemen met hen.

Dat waren de aller eersten idd, met minder groot verschil in cultuur.

Maar je begrijpt de boodschap van mijn post wel? :)

Deze post delen

De enorme vluchtelingenstroom in de jaren negentig is al weer anders aangepakt. Mensen werden gescreend, wel of niet een tijdelijke of permanente verblijfsvergunning en moesten een inburgeringscursus volgen. Daar ging ook weer genoeg fout. Procedures die veel langer dan vijf jaar duurden (met kinderpardon als gevolg) en terugsturen bleek zo simpel niet als de zo'n land simpelweg weigerde zijn onderdanen terug te nemen.

Toch heeft die vluchtelingenstroom uit de jaren negentig geen dramatische toename van misdaad, geweld en verkrachtingen laten zien, zoals waar nu om gevreesd wordt. De laatste 25 jaar is zowel misdaad als geweld zelfs behoorlijk afgenomen in Nederland. Vergeleken met de eerdere stroom gastarbeiders is een hoger percentage redelijk geintegreerd (Nl spreken, NL normen en waarden tolerenen en werk hebben)

De vraag is nu wat er beter kan worden gedaan met de huidige stroom vluchtelingen, in ieder geval met de mensen die er nu al zijn. Daarover lijkt nu iedere discussie snel in de kiem gesmoord en blijft het bij frustraties uiten en propaganda, wat dus niet opschiet. Dat probeerde ik met mijn eerdere post al uit te leggen.

Dat je niet eindeloos heel het Midden-Oosten en Afrika kan opvangen is iedereen wel duidelijk. De conferentie op Malta kun je niet bepaald een succes noemen en daar moet de politiek een keihard spel spelen. Ik schreef eerder over de huidige situatie in Afrika, 15 miljoen mensen aan de hobbel en momenteel probeert de EU afspraken te maken met Afrikaanse leiders die geld willen zien. Ook daar is het akelig stil over in dit topic.

Mijn reactie ging vooral over de laatste alinea, waaruit op te maken is dat alle problemen met onze immigranten(Marokkanen) volgens jou, te maken heeft met het fout wegzetten van deze groep, wat ik probeer aan te tonen is dat dit absoluut bullshit is.

Het probleem zit in deze groep zelf.

Laten we in ieder geval met mekaar eens zijn dat wat er nu op ons afkomt, meer is dan we aankunnen.

Deze post delen

Dat waren de aller eersten idd, met minder groot verschil in cultuur.

Maar je begrijpt de boodschap van mijn post wel? :)

Ik begrijp je zeker wel, maar wilde ook graag wel het verschil in de eerste stroming aangeven. Spanjaarden en Italianen verschillen van Turken en Marokkanen.

Als we cultuur erbij pakken hebben de Indo's het ook heel zwaar gehad. Als leidinggevende in Indonesië, en hier als vuil behandeld, weggestopt in barakken, soms oude concentratiekampen. Want het zou tijdelijk zijn en ze zouden hun land terugkrijgen, werd ze beloofd door de Nederlandse regering...Een deel hoor(de) je amper, een deel vocht nog lang door om terug te kunnen gaan. Met de treinkapingen door hun tweede generatie als dieptepunt.

Wat mij belangrijk lijkt, nu, is dat er geen valse beloften gedaan worden. Duidelijkheid gegeven wordt hoe lang de procedures zijn(lang) en veel cultuur en normen en waarden overbrengen en de taal leren.Voor degenen die niet zo bekend zijn met opvangcentra, volwassenen MOGEN geen taalles nemen(of werken), dus ze zijn afhankelijk van vrijwilligers om de taal te leren.

Hier zijn we daar al druk mee. Er is voor vluchtelingenkinderen een school opgezet, alle grotere scholen leveren materialen aan om dit mogelijk te maken. In deze school die nu al drie klassen telt, krijgen ze extra Nederlandse taal lessen, zodat ze straks door kunnen stromen naar het gewone basisonderwijs. Ook gebruiken en waarden en normen staan in het lespakket. Er is ook aandacht voor de getraumatiseerde kinderen. Deze voorschool, of tussenschool zorgt er ook voor dat op de basisscholen geen extra last op elke onderwijzer komt om het wiel elke keer zelf uit te vinden. De onderwijzer kan zijn aandacht blijven geven aan de kinderen en zorgkinderen die hij al onder zijn hoede heeft. Goede aanpak van mijn gemeente, ben ik best trots op. Het was goed om achter de schermen mee te werken om deze ideeën vorm te geven.

• Leuk 2

Deze post delen

Ik begrijp je zeker wel, maar wilde ook graag wel het verschil in de eerste stroming aangeven. Spanjaarden en Italianen verschillen van Turken en Marokkanen.

Als we cultuur erbij pakken hebben de Indo's het ook heel zwaar gehad. Als leidinggevende in Indonesië, en hier als vuil behandeld, weggestopt in barakken, soms oude concentratiekampen. Want het zou tijdelijk zijn en ze zouden hun land terugkrijgen, werd ze beloofd door de Nederlandse regering...Een deel hoor(de) je amper, een deel vocht nog lang door om terug te kunnen gaan.

En dat heeft uiteindelijk tot de kaping bij de Punt geleid. Een eigen land beloven aan de Molukkers.

Wat mij belangrijk lijkt, nu, is dat er geen valse beloften gedaan worden. Duidelijkheid gegeven wordt hoe lang de procedures zijn(lang) en veel cultuur en normen en waarden overbrengen en de taal leren.Voor degenen die niet zo bekend zijn met opvangcentra, volwassenen MOGEN geen taalles nemen(of werken), dus ze zijn afhankelijk van vrijwilligers om de taal te leren.

Hier zijn we daar al druk mee. Er is voor vluchtelingenkinderen een school opgezet, alle grotere scholen leveren materialen aan om dit mogelijk te maken. In deze school die nu al drie klassen telt, krijgen ze extra Nederlandse taal lessen, zodat ze straks door kunnen stromen naar het gewone basisonderwijs. Ook gebruiken en waarden en normen staan in het lespakket. Er is ook aandacht voor de getraumatiseerde kinderen. Deze voorschool, of tussenschool zorgt er ook voor dat op de basisscholen geen extra last op elke onderwijzer komt om het wiel elke keer zelf uit te vinden. De onderwijzer kan zijn aandacht blijven geven aan de kinderen en zorgkinderen die hij al onder zijn hoede heeft. Goede aanpak van mijn gemeente, ben ik best trots op. Het was goed om achter de schermen mee te werken om deze ideeën vorm te geven.

Helemaal mee eens, proactief ipv reactief. Je kunt eindeloos blijven herhalen dat ze hier niet zouden moeten zijn, maar dat schip is gepasseerd. Ook voor die Marokkanen @darkstar, daarom vind ik het zo frappant dat in zaken die nog niet reeds verleden tijd zijn, zoals de gaande zijnde onderhandelingen met Afrikaanse leiders over die 15 miljoen toekomstige vluchtelingen geen gehoor krijgt. Hiervoor zou je op de barricades moeten en de politiek beïnvloeden het ageren tegen de gastarbeiders/vluchtelingen/Marokkanen zelf is contra productief en creëert een self fullfilling prophecy. Want zeg nou zelf, alle zoveelste generatie Marokkanen terug sturen naar Marokko is niet bepaald een reële optie.

Deze post delen

..

Toch heeft die vluchtelingenstroom uit de jaren negentig geen dramatische toename van misdaad, geweld en verkrachtingen laten zien, zoals waar nu om gevreesd wordt. De laatste 25 jaar is zowel misdaad als geweld zelfs behoorlijk afgenomen in Nederland...

Het is maar hoe je het bekijkt

Als we kijken naar de cijfers (ben even te lui om ze te onderbouwen, maar zie de site van CBS voor diverse info) dan is dit niet helemaal juist

Het is natuurlijk ook maar net hoe je het criteria wil toepassen.

Het verhaal (in de jaren 90) was dat het niet de afkomst, maar de sociale klasse was, die bepalend zou zijn voor de oververtegenwoordiging van bepaalde categorieën in de misdaadcijfers.

En eigenlijk is dat natuurlijk ook logisch. Iemand met een gymnasium/atheneum opleiding zal minder snel een misdaad begaan dan iemand die laag geschoold is (nee, dit is geen discriminatie, dit is gewoon een feit)

En laat nou net die gastarbeiders (in verhouding) laag geschoold zijn.

In de jaren negentig is er een flinke afname geweest m.b.t. diverse (kleine) criminaliteit, helaas is deze afname door een andere factor alsnog teniet gedaan waardoor het nu als "stabiel" kan worden uitgelegd.

Maar eigenlijk ben ik de hele discussie over asielzoekers meer dan zat.

De kern van het probleem is ontstaan doordat "we" als land niet meer de mogelijkheid hebben om een keus te maken m.b.t. dit probleem.

Dankzij het geweldige Europa zitten we met bepaalde wetgeving opgescheept waardoor we verplicht zijn om "solidair" te zijn met deze mensen.

En natuurlijk kan je het deze mensen niet kwalijk nemen dat ze gebruik maken van de mogelijkheden die we zelf hebben gecreëerd.

(en natuurlijk hoor je solidair te zijn met de 10% echte vluchtelingen die hun leven niet zeker zijn in hun thuisland)

Het probleem is niet die (economisch)vluchtelingen, die zijn het gevolg van mogelijkheden die we 10 jaar geleden op Europees niveau er slinks doorheen hebben gedrukt.

Want toen we op 1 juni 2005 duidelijk met 61,5 procent van de bevolking nee stemden ,en er vervolgens op 22 juni 2007 alsnog een Europese Grondwet door ons strot werd geduwd, toen was het moment dat we als volk in opstand hadden moeten komen.

Nu zijn we bijna 9 jaar verder, en zijn we verbaasd over deze situatie?

En waarom lopen we te zeuren over integratie?

De chinees bij ons op de hoek kan nauwelijks Nederlands praten, en praat gewoon chinees tegen zijn kinderen.

Daar heb ik geen enkele moeite mee, want ik geniet van zijn eten, en vind het geweldig hoe hij door keihard werken een aanwinst is voor het dorp/stad waar ik woon.

Maar ik erger me wel aan andere mensen die nooit zullen werken, maar wel met een scootmobiel (omdat ze te dik zijn om te lopen) de AH/Aldi/Lidle onveilig maken, en lopen te zeuren dat ze gediscrimineerd worden, en dat ze daarom geen werk hebben.

Maar goed, zit ik me weer boos te maken over dit onderwerp, terwijl dit geen enkele zin heeft.

Het maakt mij geen zak uit of iemand wit/groen/blauw/bruin is, of welk geloof/afkomt hij heeft. Maar als je jezelf als een parasiet opstel, dan kan ik daar geen waardering voor opbrengen.

En als 80% van de parasieten blauw zijn, dan moet je het me niet kwalijk nemen dat ik problemen heb met blauwe parasieten.

Nogmaals, ik kan het (de blauwe parasieten) niet kwalijk nemen, het is de regering die 61,5 procent van de bevolking heeft verraden, en sinds 22 juni 2007 is de democratie niet meer van toepassing.

Uiteraard komt het op lange termijn alsnog allemaal goed. Het is een kwestie van flink mengen. (er moet zoveel mogelijk onderling gene*kt worden).

Nog een generatie of 80 verder en bestaan er geen rassen meer. zijn we eigenlijk van het rassenverschil verlost, en kunnen we ons bezig houden met belangrijkere zaken.

• Leuk 1

Deze post delen

En dat heeft uiteindelijk tot de kaping bij de Punt geleid. Een eigen land beloven aan de Molukkers.

Helemaal mee eens, proactief ipv reactief. Je kunt eindeloos blijven herhalen dat ze hier niet zouden moeten zijn, maar dat schip is gepasseerd. Ook voor die Marokkanen @darkstar, daarom vind ik het zo frappant dat in zaken die nog niet reeds verleden tijd zijn, zoals de gaande zijnde onderhandelingen met Afrikaanse leiders over die 15 miljoen toekomstige vluchtelingen geen gehoor krijgt. Hiervoor zou je op de barricades moeten en de politiek beïnvloeden het ageren tegen de gastarbeiders/vluchtelingen/Marokkanen zelf is contra productief en creëert een self fullfilling prophecy. Want zeg nou zelf, alle zoveelste generatie Marokkanen terug sturen naar Marokko is niet bepaald een reële optie.

Helaas passeert het schip niet maar vaart het binnen.

Alles loopt zoals het lopen moet, en op jou eigen manier heb je volkomen gelijk.

Heeft geen enkele zin je nog druk te maken of onze islam immigranten hier wel of niet horen te zijn, want ze komen gewoon. Niets wat jij of ik er nog aan kan veranderen.

Gek is het wel.

Deze post delen

Gast ancestral-viking

ik heb even 2 pagina,s terug moeten lezen want ben even paar uurtjes knock out geweest ,

er was iemand en zonder namen te noemen , die zij iets over het feit dat er sinds de jaren 60 tot de jaren 80 geen toename is geweest van

geweld en/of crimineel gedrag (iets in die trant) ik ben zelf in de randstad opgegroeid en ik moet dit tegen spreken in mijn jeugd ben ik opgegroeid op een "zwarte school" of moet ik roetschool zeggen ? , in mijn klas met 22 leerlingen was ik samen met 3 andere nederlandse jongens in de minderheid ,

en heb ik discriminatie van dichtbij meegemaakt en dan praat ik over de haat naar de westerse cultuur "wij blanken" ik ben zelf eind jaren 80 door 15 man in elkaar getimmerd op de jonker frans straat (rotterdam) de reden ? ik had er 1 uit die groep aan gekeken ? later toen ik in de beveiliging ging werken (object,horeca,winkelsurveilance,persoonsbeveiliging en honden geleider) heb ik voornamelijk Licht getinte Medelanders moeten aanspreken op gedrag (winkel diefstal,diefstal met geweld,openbare orde verstoring,wildplassen,zwartrijden (ja ik ben ook BOA) geweld met lichamelijk letsel , toen ik op rotterdam zuid een tijd ging werken als roteb terrier heb ik meegemaakt dat de vuilnis zakken van 4 hoog van balkon naar beneden werden gegooid (50 cm van een collega vandaan) ik heb de zaken slacht afval met schapen koppen moeten opruimen......

als er mij iemand nog durft te zeggen dat we geen overlast van moslims hebben en geen crimineel en onaangepast gedrag zien .....

dan weet ik nog wel een hele hele goeie pearl opticien 2 halen 1 betalen.......

wat alle links georiënteerde mede mensen ook mogen zeggen en vinden ....mij maak je de pis niet meer lauw .....

de filmpjes die je ziet zijn 80% waarheid .

Deze post delen

Helaas passeert het schip niet maar vaart het binnen.

Alles loopt zoals het lopen moet, en op jou eigen manier heb je volkomen gelijk.

Heeft geen enkele zin je nog druk te maken of onze islam immigranten hier wel of niet horen te zijn, want ze komen gewoon. Niets wat jij of ik er nog aan kan veranderen.

Gek is het wel.

Maar niemand maakt zich zorgen over het volgende schip? :confused:

Het maakt wel degelijk zin om je druk te maken over hoe de politiek/regering het nu aanpakt, want idd, de zoveelste generatie kun je niet meer uitzetten oid. Daarover is er nauwelijks discussie en alleen roepen 'We motten ze niet' schiet niet op en geef toe, veel posts in dit topic komen niet verder dan dat of een linkdump zonder verdere mening, uitleg oid.

@martin: Zowel onder de allochtonen als autochtonen is een daling te zien over de laatste jaren in criminaliteit, deze tabel betreft alleen 2005 t/m 2014: http://statline.cbs.nl/Statweb/publication/?DM=SLNL&PA=81947NED&D1=0-1,12,18,22,25-28,39,45,49,52-53&D2=0&D3=0&D4=0-4&D5=a&HDR=G2,G1,G3,G4&STB=T&VW=T Dit betreft alle criminaliteit, maar vooral het aantal straatroven, overvallen, kleinere criminaliteit is afgenomen, het type delicten waar vooral allochtonen mee geassocieerd worden vanwege hun, over het algemeen lagere sociale klasse. Over de goed organiseerde grote criminaliteit is het grotendeels gissen, maar hierover maak ik me geen illusies. :) Globalisering dankzij het internet doet op elk vlak zijn intrede.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik heb ook voor de klas en voor de collegezaal gestaan en ik heb ervaringen met Moslims in opleiding. Wat mij is bijgebleven zijn de volgende ervaringen:

Ik heb 2 Marokkaanse meisjes (jonge vrouwen) gehad in de opleiding tot laboratorium-assistenten op de Fontys Hogeschool in Venlo. Ik heb nog nooit zulke leergierige leerlingen gehad. Hun ouders waren redelijk progressief zodat ze konden studeren. Ze droegen geen hoofddoek maar waren hoogstwaarschijnlijk Soeniet, in ieder geval praktiserend Moslim. Het waren net sponzen, gretig kennis en informatie opnemend, vooral van autochtone studentes. Zij waren gefascineerd door de vrije levenswijze en zelf-ontplooïngs mogelijkheden van Nederlandse meisjes en vrouwen en hun onafhankelijkheid. Zij wilden bewust ook deze mogelijkheden en zich los(ser) maken van de extreem patriarchale Moslim achtergrond met gedeeltelijk succes want een van de meisjes werd toch door de familie uitgehuwelijkt aan een veel oudere Moslim man.

Op de Fontys-hogeschool in Eindhoven leerde ik een pik-zwarte Ethiopiër kennen. Ethiopië kent ook de Koptische Christenen, maar deze jongeman was Moslim. Ook hij was net een spons en wilde allles weten wat er te weten was. Zeer intelligent en leergierig. Ik gaf hem ook gratis bijles in Engels omdat hij grote problemen had met de Nederlandse taal. Dit werd mij door collega's niet in dank afgenomen.

Op een middelbare school in Eindhoven had ik een Iraniër in de klas, een Sjiiet met een sterke band met Iran, en pochte (terecht) op de kwaliteit van het onderwijs en wetenschappen in Iran. Deze is inderdaad beter.

Mijn ervaringen met Moslims zijn dus zeer positief, maar we moeten ons realiseren dat deze Moslims (en hun ouders) naar Europa kwamen gevoed door de motivatie van Zelf-realisatie.

Het is echter mijn vaste overtuiging dat de huidige migratie-golf van Moslims niet is ingegeven door motieven als Zelf-realisatie of de wens zich te integreren in een andere cultuur. De meesten zijn analfabeet en zelfs veelal ignorant over de eigen rijke Arabische cultuur en haar geschiedenis laat staan de cultuur en geschiedenis van hun gastheer. Zij wensen niet de taal te leren van hun gastheer en zijn geneigd enclaves te vormen in het land van hun gastheren en daar hun eigen wetten (Sharia) te implementeren. Zij wensen zich te bewapenen en, ingegeven door de Koran, hun djihad uit te voeren. Zij zijn dus van een heel andere orde dan de Moslims die ik, en wellicht velen van u kennen, die hier reeds min of meer zijn geïntegreerd. Dit laatste schept grote verwarring, onder andere op dit forum. Deze lieden zijn van een heel ander allooi en de geschiedenis zal dat leren. De radicale Islam is meer dan een religie, zoals de MSM ons wil doen geloven, maar tevens een politiek-sociaal systeem. Een Kalifaat dus. Het doel van deze radicale Islam. Er is per definitie GEEN scheiding tussen religie en de Staat. Religie en Staat zijn één! Alleen een Kalifaat kan een Staat zijn. Dit houdt dwingend het verdwijnen van onze cultuur in. Een groot deel van hen heeft een 'missie'.

Mijn postings over dit onderwerp roepen veel wrevel op bij sommige leden van dit forum. Het levert mij boze PM's en negatieve ratings op. Vandaar dat ik meer ben gaan posten op een ander forum. Ingegeven door mijn ervaringen met moslims ben ik geen 'Schlechtmensch', integendeel, maar ik ben ook beslist geen ignorante 'Gutmensch' die niet in de gaten heeft van wat NU gaande is.

• Leuk 7

Deze post delen

Wat ik prettig aan jouw posten vind @vheeswijk, is dat je duidelijk onderscheid maakt tussen migranten en vluchtelingen. Als dat in dit topic door iedereen gedaan zou worden, denk ik dat er meer en betere gesprekken op gang zouden kunnen komen.

Deze post delen

Wat ik prettig aan jouw posten vind @vheeswijk, is dat je duidelijk onderscheid maakt tussen migranten en vluchtelingen. Als dat in dit topic door iedereen gedaan zou worden, denk ik dat er meer en betere gesprekken op gang zouden kunnen komen.

Je moet een reputatie toekennen aan andere gebruikers voordat je dat opnieuw kunt doen aan Stuudje.

Deze post delen

Mij lijkt het of je al zeer goed moet zoeken in de stroom om nog een echte vluchteling te vinden.... Wat zeg ik, om zelfs een "gezin" te vinden.

Voor de rest is mijn ervaring gelijklopend als die van vheeswijk en mijn mening over de situaties ook.

Deze post delen

Hier is de verhouding 50/50. De gezinnen hier hebben 1 of 2 kinderen bij zich en er zijn 53 kinderen in de basisschoolleeftijd.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...