Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

prepper053

Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??

Recommended Posts

Deze kwam ik via facebook nog tegen ... een uitleg over o.a. dat kleine ventje wat daar niet dood in het water had mogen liggen....

http://joostniemoller.nl/2015/09/het-arme-jongetje-op-het-strand-en-de-waarheid/

wat me vooral aansprak in het hele verhaal waren vooral de eerste paar zinnen ..... deden me meteen gruwelen.

En wat ik helemaal schofterig vond trouwens ..... vanochtend op dat RTL-kutnieuws ..... boem zo dat ventje al drijvend in beeld terwijl we, incl zoontje van 5, aan het ontbijt zaten.

Dat tiefusvolk van het nieuws houd dus schijnbaar nu écht geen rekening meer met de kijkers ..... sensatie & sturen is waar het om gaat ..... walgelijk.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Het is een politieke machtsstrijd die speelt vanaf minstens 2012.

Klopt, en een de facto machtsstrijd tussen de twee hoofdstromingen in de islam die momenteel wordt uitgevochten in Irak, Syrië, Libanon, Afghanistan en Yemen.

Sektarisch? Dat al helemaal niet. We hebben het hier niet over sektes.

Nee, wel over sektarisch geweld.

Deze post delen

Ik heb zojuist een aanvulling in mijn bericht gezet. Het gaat me om wat de rijke landen in de regio doen. Moslims geven toch zo vaak hoog op wat betreft de Umma (gemeenschap van moslims).
Lees net dit bericht.

De Egyptische miljardair Naguib Sawiris wil een eiland voor de kust van Italië of Griekenland kopen om er de honderdduizenden vluchtelingen onder te brengen, die met gevaar van hun eigen leven de Middellandse Zee oversteken. "Griekenland of Italië, verkoop mij een eiland, ik verklaar het onafhankelijk, ontvang er de vluchtelingen en laat hen meebouwen aan hun nieuw land", zo tweette de rijke zakenman."En dat is echt een haalbare kaart",

http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluchtelingencrisis/article/detail/2444337/2015/09/03/Egyptische-miljardair-wil-eiland-in-de-Middellandse-Zee-kopen-voor-vluchtelingen.dhtml

Deze post delen

Klopt, maar in dit geval gaat het om de landelijke overheid die over het asielbeleid gaat.

Tuurlijk klopt het, kom niet met lulkoek;)

Idd landelijke formele wetgeving die aan gemeentes veel ruimte geeft om naar believen in te vullen.

Deze post delen

Tuurlijk klopt het, kom niet met lulkoek;)

Idd landelijke formele wetgeving die aan gemeentes veel ruimte geeft om naar believen in te vullen.

Ik bedoelde niet dat je iets onwaars zei, maar de huidige vluchtelingen problematiek heeft niets met gemeentelijk beleid te maken. Zelfs de regering hier geen vat op, noch de EU.

Komen doen ze toch, de enige vraag is hoe wij (jij, ik, gemeente, regering, EU) er mee om gaan. Het is niet anders, ook ik had dit probleem liever niet gehad, met al dat menselijk leed, maar ja, dat geldt voor alle problemen. :o

Deze post delen

Dit kind niet meer...:(:mad:

media_xll_3264455.jpg.ea37989fd3e0f86608d1d23de5185615.jpg

media_xll_3264428.jpg.d42cd5548dc217cf009b883ef6f9a4e0.jpg

Een jongetje van amper drie jaar oud spoelde woensdagochtend aan op het strand van Bodrum.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4134264/2015/09/02/Verdronken-jongetje-geeft-vluchteling-een-nieuw-gezicht.dhtml

Ja? En wat wil je hiermee zeggen? Elk mensenleven dat op deze manier eindigt is zinloos. Maar ja dode kindjes scoren nu eenmaal goed in de msn...

Deze post delen

Gast Toef
Ja? En wat wil je hiermee zeggen? Elk mensenleven dat op deze manier eindigt is zinloos. Maar ja dode kindjes scoren nu eenmaal goed in de msn...

In de msn ? Of probeer je met deze opmerking te scoren, ik weet niet wie er in jou nasi gepist heeft.

Het gaat me om het knulletje man.... niets meer en niets minder.

Deze post delen

Hier een kaart om inzicht te geven hoeveel legers/partijen er vechten in Syrië.

Niet gek dat acht miljoen mensen op de vlucht zijn.

2000px-syria15.png

Deze post delen

Ik heb zelf een jong ventje en eentje op komst .... die foto vind ik verschrikkelijk, zo'n ventje hoort daar niet dood te liggen...die hoort ergens te rennen en te spelen.

Wat ik trouwens net zo verschrikkelijker vind is waar de foto van dit dode jongetje voor wordt misbruikt .... niet om aan te tonen dat zich daar verschrikkelijke taferelen voordoen en dat mensen daaro de meest idiote keuzes maken ,wat hierboven al beschreven is met de overtocht en het vestje en het feit dat als je vanuit syrie in turkije bent je al veilig bent...

...maar nee, deze foto wordt misbruikt om "het westen" een vals schuldgevoel te geven door de mensen die die asieltoeristen willen binnen halen alsof het sinterklaas is......misselijk.

De foto's van de door IS afgemaakte kindjes zie je niet, de foto's van door de USA gebombardeerde kindjes zie je niet en al helemaal zie je de foto's niet van de jonge kindjes bij wie in de naam van allah een handje is afgehakt omdat ze een broodje gestolen hadden van de markt of het buurmeisje gekust hebben. En dan de misselijk makende reacties van de mensen daar ...helemaal blij omdat er recht gesproken wordt .... en dat komt nu allemaal deze kant op ..... joepie...

vals schuldgevoel? ik denk dat we eerder moeten spreken van "valse onschuld" in de zin dat "wij" schuldig zijn aan de ellende die zich nu afspeelt in Syrie. "wij" hebben daar nl de zaak op stelten gezet, weet je nog? dus als "wij" ons nu schuldig voelen, dan is dat volgens mij geheel terecht.... net zoals "wij" uiteindelijk schuld zijn aan heel veel ellende in tientallen landen of meer, maar daarvoor nu onze kop in het zand steken, handen wassen in onschuld en vluchtelingen bestempelen als toeristen....

• Leuk 2

Deze post delen

Lees net dit bericht.

De Egyptische miljardair Naguib Sawiris wil een eiland voor de kust van Italië of Griekenland kopen om er de honderdduizenden vluchtelingen onder te brengen, die met gevaar van hun eigen leven de Middellandse Zee oversteken. "Griekenland of Italië, verkoop mij een eiland, ik verklaar het onafhankelijk, ontvang er de vluchtelingen en laat hen meebouwen aan hun nieuw land", zo tweette de rijke zakenman."En dat is echt een haalbare kaart",

http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluchtelingencrisis/article/detail/2444337/2015/09/03/Egyptische-miljardair-wil-eiland-in-de-Middellandse-Zee-kopen-voor-vluchtelingen.dhtml

Een stuk Egypte afhuren is een stuk makkelijker en goedkoper, maar zonnekoning worden van je eigen eilandje heeft natuurlijk ook wel wat.

Deze post delen

"wij" hebben daar nl de zaak op stelten gezet, weet je nog?
Volgens mij was dat Amerika toch? Met hun War on Terror, datzelfde Amerika wat nu zegt dat Europa het zelf maar moet uitzoeken.http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluchtelingencrisis/article/detail/2444465/2015/09/03/Witte-Huis-Europa-moet-vluchtelingencrisis-zelf-de-baas-worden.dhtml

Deze post delen

Lees net dit bericht.

Haha..... ja dat is lekker makkelijk scoren voor zo'n man ..... iedereen met meer dan 1 hersencel weet dat geen enkel land een eiland aan een rijke stinkert verkoopt en het onafhankelijk verklaart.

Dus dan is het makkelijk gillen dat je dat uit medeleven zoooooo graag wil doen maar dat je zooooo wordt tegen gewerkt ..... ja dôh, snap niet dat mensen daar in trappen. wat een onzin.

Als de beste kerel echt wat had willen doen was hij wel met een bak geld die kant op gegaan of had wat in z'n eigen land gestart .....

vals schuldgevoel? ik denk dat we eerder moeten spreken van "valse onschuld" in de zin dat "wij" schuldig zijn aan de ellende die zich nu afspeelt in Syrie. "wij" hebben daar nl de zaak op stelten gezet, weet je nog? dus als "wij" ons nu schuldig voelen, dan is dat volgens mij geheel terecht.... net zoals "wij" uiteindelijk schuld zijn aan heel veel ellende in tientallen landen of meer, maar daarvoor nu onze kop in het zand steken, handen wassen in onschuld en vluchtelingen bestempelen als toeristen....

Sowhey.... en dan heb je het over de plank mis slaan .... 't gaat je goed af zeg ...... want waar jij mee aan komt zetten daar zit best een vorm van waarheid in, ergens...misschien, maar slaat volledig niet op het varhaal van me wat je quote.

Deze post delen

Ik vind het best raar dat we verwachten dat Saudi Arabië en Qatar de vluchtelingen gaat opnemen, als ze degene zijn die Jabhat Al Nusra en het Islamitische Front steunen. Het erge is, die groepen willen ook geen democratie, maar één leider en de sharia verplicht stellen.

En het rare is dat het Westen nog steeds vriendjes is van Saudi Arabië.

Ze hebben ook een mooi plein daar, wat niet voor niets de bijnaam chop chop square heeft.

Er krijgen mensen daar de doodstraf door onthoofding, omdat ze een kruidenapotheek hadden, wat volgens hen tovenarij is.

Ik snap het niet, waarom hebben we Saudi Arabië nog als vriend?

• Leuk 1

Deze post delen

Ik vind het best raar dat we verwachten dat Saudi Arabië en Qatar de vluchtelingen gaat opnemen, als ze degene zijn die Jabhat Al Nusra en het Islamitische Front steunen. Het erge is, die groepen willen ook geen democratie, maar één leider en de sharia verplicht stellen.

En het rare is dat het Westen nog steeds vriendjes is van Saudi Arabië.

Ze hebben ook een mooi plein daar, wat niet voor niets de bijnaam chop chop square heeft.

Er krijgen mensen daar de doodstraf door onthoofding, omdat ze een kruidenapotheek hadden, wat volgens hen tovenarij is.

Ik snap het niet, waarom hebben we Saudi Arabië nog als vriend?

Olie, Geld en redelijk Stabiele machtshebber.;)

Voor de rest zijn ze net zo verrot als alle andere machtshebbers, inclusief ons westen.:mad:

Deze post delen

ik dacht begrepen te hebben dat moslims verplicht zijn elkaar te helpen in tijden van nood?????????

maarrrr

Ik zie vanuit de moslim wereld bar weinig dat er hulp aangeboden wordt

En "slachtoffers" hebben er zelf ook geen vertrouwen in ze willen allemaal naar Duisland.

Is hier een hele goede reclame campagje aan de gang?

Die mafkezen bij de euro tunnel hebben een idefix van Groot Britannie....

Het is naar, maar ik denk dat de dictator van Hongarije gelijk heeft en dat europa de kluts kwijt is en zijn buitengrenzen niet kan controleren.

Fortex heet het toch die lui die controlen aan de buitengrensen? gelijk opheffen, want die hebben er een tering zooi van gemaakt

Deze post delen

ik dacht begrepen te hebben dat moslims verplicht zijn elkaar te helpen in tijden van nood?????????

maarrrr

Ik zie vanuit de moslim wereld bar weinig dat er hulp aangeboden wordt

En "slachtoffers" hebben er zelf ook geen vertrouwen in ze willen allemaal naar Duisland.

Is hier een hele goede reclame campagje aan de gang?

Die mafkezen bij de euro tunnel hebben een idefix van Groot Britannie....

Het is naar, maar ik denk dat de dictator van Hongarije gelijk heeft en dat europa de kluts kwijt is en zijn buitengrenzen niet kan controleren.

Fortex heet het toch die lui die controlen aan de buitengrensen? gelijk opheffen, want die hebben er een tering zooi van gemaakt

[ATTACH=CONFIG]20537[/ATTACH]

Deze cijfers kreeg ik van een Islamitische vriend van me...

• Leuk 1

Deze post delen

Hier 'n artikel met de jongen die het kind heeft gevonden.....blijkt dus om 2 kinderen te gaan.

De barman heeft dat ene jongetje vast niet zo neergelegd voor de foto die de wereld over moest.:mad:

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2444312/2015/09/03/Turkse-barman-die-Aylan-uit-het-water-haalde-Ik-deed-zijn-oogjes-zachtjes-toe.dhtml

Deze post delen

Gast Peerke

Huilen en zielige beelden doen het altijd goed in de media:

http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/huilend_meisje_mag_toch_in_duitsland_blijven_1_936599?localLinksEnabled=false

B.t.w. Volgende de Hongaarse premier komen er binnenkort miljoenen 'vluchtelingen' deze kant op, en is Europa te verdeeld en weet het geen raad in deze kwestie.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/-drama-hongarije-door-vluchtelingen-die-niet-meewerken~a4135523/

Deze post delen

Waarom maakt een foto van één verdronken kind verschil als er honderden, duizenden verdronken zijn in de middellandse zee?

Juist dat feit is absurd.

En hoe verenig ik de visumplicht met bijkomend beleid met de benadering van de 'geredde' vluchtelingen? (die de veilige landen van

attachment.php?attachmentid=20537&d=1441373660

`ontvlucht` zijn?

Het zijn vreemdelingen, zonder visum, hebben ze wel andere papieren?

Moet ik eens proberen aan de grens...!

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...