Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 2.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoe en op welke situaties ik me voorbereid t.a.v. Gelukszoekers ga ik hier niet in detail neerzetten.   Bedankt voor de tips maar ik gebruik graag mijn eigen therminologie. Dat bepaalt de MS

Ha @Raycoupe je bent aardig opweg om de 100 pagina's te halen.....al 4 replies sinds de eerste 2020 reactie.....? als we nou allemaal even chillen....en een paar keer diep adem halen in de net binneng

De kans dat Nederland wordt overspoeld door gelukzoekers de komende jaren is groter dan dat er de komende 50-100 jaar een dijk doorbreekt en we onder water komen ten gevolge van de klimaathysterie. 

Posted Images

Ik bedoel dat ik mij afvraag wat de belangen zijn van het COA, of de individuen er achter, in deze kwestie.

De berichtgeving laat het er op lijken dat het COA een nogal dwingende en dominante organisatie is, die allerlei eisen kan en mag stellen aan bijvoorbeeld gemeenten. Dat is althans de indruk die ik krijg.

Door zich zo dwingend op te stellen wekken ze bij mij de indruk er een bepaalde agenda op na te houden die iets verder gaat dan het simpelweg onderdak bieden. Of zou dat echt puur en alleen te maken hebben met de druk?

Eventuele belangen die ik kan bedenken: geld, macht, verborgen agenda van de regering (welke dat dan ook moge zijn).

vivere, aut mori

Geen maandelijks luchtalarm in Schagen om vluchtelingen niet te verontrusten. Kunnen ze die mensen niet gewoon vertellen dat we dat elke maand in NL testen.:confused:

http://www.wijwillenhetweten.nl/2015/11/luchtalarm-schagen-zwijgt-om-vluchtelingen-niet-bang-te-maken/

PTSS laat zich niet wegredeneren met goede bedoelingen. Genoeg NL veteranen die zich met Oud & Nieuw met gehoorbescherming op verschansen in de woning. Ondanks dat ze wel bewust zijn van het feit dat het "maar" vuurwerk is.

PTSS laat zich niet wegredeneren met goede bedoelingen. Genoeg NL veteranen die zich met Oud & Nieuw met gehoorbescherming op verschansen in de woning. Ondanks dat ze wel bewust zijn van het feit dat het "maar" vuurwerk is.

Klopt. Nu is het wel zo dat het faciliteren van de immigranten (waarvan er maar een klein deel echt vluchtelingen zijn naar mijn persoonlijke mening) op sommige vlakken echt wel doorslaat naar de verkeerde richting,

terwijl op andere vlakken het schandalig is hoe we hen behandelen en wat we 'maar' doen.

Het Moslimbroederschap is een aftakking van extremistische sawabisten, zij streven ook de sharia na. Het is niet voor niets dat Egypte niet blij was met hun democratische overwinning. En ook onder moslims heb je natuurlijk een zwijgende meerderheid.

En no go zones in België (of Zweden), daar snap ik niets van. Als dat zo is moet men maar het leger inzetten om weer orde op zaken te stellen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat wij sharia staatjes binnen onze grenzen moeten tolereren. Als zij niet met onze normen en waarden kunnen leven, dan moeten ze zich maar vestigen in Islamitische Staat, zo ben ik dan ook wel weer.

En wat huwelijken tussen twee geloven betreft, dat speelde ook hier in Europa tussen katholieken en protestanten. Wij zijn daar inmiddels wel aan voorbij, dacht ik. Dat kan ook voorbij gaan tussen andere geloven, maar zolang we elkaar blijven polariseren, zal er niets veranderen.

Je mag het naïef vinden of links geleuter, dat interesseert me niet. Ik wil open blijven staan voor andere mensen, geloven en meningen. Zeker nu, nu ons hele wereldbeeld op z'n kop wordt gegooid. We worden gemanipuleerd om moslims als eng te zien, vooral sinds 9/11. Daar moeten we niet aan meewerken.

Er zijn al vele voorbeelden van landen, zoals Afghanistan, Syrië en Iran, waar veel vooruitgang was op het gebied van mensenrechten, scholing en ontwikkeling in het algemeen. Door westerse geopolitieke doeleinden zijn die landen weer teruggeworpen in de tijd.

- Het is de zwijgende (vredelievende) meerderheid die uiteindelijk draait met de wind... zie mijn onderschrift: "Peaceful majority is irrelevant if they do nothing ..."

- Het staat nu eenmaal niet mooi op je palmares van politieker, dat je moet toegeven dat je niet baas bent in eigen land, provincie of stad(gedeelte)...

- Met polariseren lossen wij niets op, maar men mag niet vergeten dat men 'de anderen' beoordeelt vanuit het eigen ontwikkelingspunt... Jij kan dan genuanceerd denken scheiding staat en geloof normaal vinden,

vrijheid van meningsuiting, rechten van de vrouw enz... maar daarom een ander niet. En die ander zal wel oordelen over jou... en leuk zal dat niet zijn. Ik woon en leef tussen zulke mensen... geen pretje hoor.

- Je laatste opmerking is volledig juist en dus zijn wij, als zwijgende meerderheid toen de VS Irak, Iran enz ging gaan platbombarderen (de reden laat ik even buiten beschouwing voor het gemak) MEDE SCHULDIG.

Maar ik vertik het om me schuldig te voelen en daarom al mijn trots op MIJN EIGENHEID af te geven, omdat men vanuit welke reden dan ook, maar vindt dat wij alle import van mensen maar moeten opvangen.

Geef de mensen een schuldgevoel, want dan doe je er mee wat je wilt, want een schuldige eist niet. Het culpabiliseren is een bewust gestuurd iets, wanneer je dat beseft, vallen er schellen van je ogen.

[MODBREAK]

Discussies over religie zijn niet toegestaan. Ook de discussie over de superioriteit van een cultuur of geloof, hoort niet op preppers.nl

Iedereen wordt geacht hier zelf verantwoordelijkheid in te nemen.

Het Modteam

[MODBREAK]

[mod] BUMP ter herinnering! [mod]

Eventuele belangen die ik kan bedenken: geld, macht, verborgen agenda van de regering (welke dat dan ook moge zijn).

Ik vermoed geld (zoals gewoonlijk).

Mijn ex-vrouw is verpleegkundige en zet zich, naast haar normale werk, al enige tijd in voor vluchtelingen.

Omdat ze er aan zit te denken om van baan te wisselen (ze zit nu al jaren in de richting geriatrie en dat wordt ze een beetje zat), had ze het COA gepolst of ze daar terecht kon.

Het enige dat ze haar daar kunnen bieden is een contract van 4 maximaal maanden... of oneindig als ze het als vrijwilliger blijft doen (maar ja, daar kun je je boterham niet van betalen natuurlijk). :rolleyes:

Konrad-waarschuwt-Europa-voor-islam-Het-Westen-is-naief

Nog steeds zegt György Konrád: 'Ik ben een links-liberaal, nog altijd. Individuele vrijheid staat voor mij bovenaan.' En juist daarom vindt hij zijn geestverwanten nu opnieuw naïef. 'Vooral westerlingen.' Velen van hen zagen pas laat in dat het communisme een totalitaire ideologie is, nu vergissen ze zich in de islam. 'Na het nazisme en het communisme is de islam de derde totalitaire ideologie die de mensheid bedreigt.'
  • Leuk 1

Ik dacht een paar weken nog van 'mwa... zal wel weer een storm in een glas water worden', maar na het zien van diverse YT video's en het lezen van wat artikelen... Deze lieden zijn wel degelijk gevaarlijk nmm. Ben niet zozeer bang voor gevaarlijke rellen waar ik woon maar wel voor de gevolgen ervan. Disruptie van voedsel distributie etc.... Maar goed, daar zijn we op voorbereid.

Dit stukje komt uit een Zweedse krant van vandaag

Deze berichten worden angstvallig hier in Nederland achter gehouden want dat zou wel een "slechte" informatie zijn!

Daar in tegen als er als ik roep dat het niet goed is zoveel vluchtelingen hier wordt ik door iedere gutmensch gelyncht! En komt de plaatselijke wout een gesprek met mij voeren!

uit de contex is op te maken dat er een naar het hospitaal is vervoerd en 3 zijn er ter plaatsen behandeld

nife Attack - meerdere gewonden in een vluchtelingenkamp accommodatie

Vier mensen zijn neergestoken in een accommodatie voor niet-begeleide vluchtelingenkinderen in Alingsås.

Door Emelie Nyman, Rasmus Lundgren

De politie kreeg een wekker 18:40 maandagavond dat ten minste één persoon is gestoken in Alingsås. De plaats waar het mes snijden plaatsvond is een accommodatie voor niet-begeleide vluchtelingenkinderen.

- Wat we weten is dat er een of twee mensen die achter dit. We zijn bijna helemaal zeker van zijn dat er een interne nederzetting, zegt Stefan Gustafsson, woordvoerder van de politie in de westelijke regio.

Toen de politie en de ambulance arriveerde op de plaats vonden vier mensen gewond. Eén is overgebracht per ambulance naar het ziekenhuis. Letsel situatie is onduidelijk op dit moment. De andere drie plåstrades ter plaatse.

- Wij zijn zeer moeilijk om een ​​beeld van wat er gebeurd is te verkrijgen. Het gaat over taalproblemen, zegt Stefan Gustafsson.

Emelie Nyman Follow schrijver

Rasmus Lundgren Follow schrijver

nife Attack - meerdere gewonden in een vluchtelingenkamp accommodatie

Vier mensen zijn neergestoken in een accommodatie voor niet-begeleide vluchtelingenkinderen in Alingsås.

Door Emelie Nyman, Rasmus Lundgren

Mwah, het is al vaker gezegd, jongelui in depubertijd, vol hormonen,die zich vervelen, die vol spanning zitten, die gaan wel eens "los". Gezien het aantal incidenten vind ik het meevallen.

En echt uit de krant wordt het niet gehouden, je leest her en der berichten uit diverse landen.

Bijvoorbeeld:

Zweedse-partij-wil-vluchtelingen-ontmoedigen-met-folders

De EU-landen zijn eindelijk zo ver dat nu algemeen erkend wordt dat het systeem van paspoortvrij reizen, het Schengenakkoord, niet werkt. Ook de Dublinregel, asielzoekers moeten terug naar het land van binnenkomst in de Unie (vooral: Griekenland en Italië), functioneert niet meer. Het hele systeem moet daarom op de helling.
Evaluatie_Schengensysteem
Mwah, het is al vaker gezegd, jongelui in depubertijd, vol hormonen,die zich vervelen, die vol spanning zitten, die gaan wel eens "los". Gezien het aantal incidenten vind ik het meevallen.

En echt uit de krant wordt het niet gehouden, je leest her en der berichten uit diverse landen.

Bijvoorbeeld:

Zweedse-partij-wil-vluchtelingen-ontmoedigen-met-folders

Ach het is dus volgens jou normaal dat ze elkaar met messen te lijf gaan? Probeer je het nu te bagatelliseren?

Geen mening dus.

Let wel deze "kinderen" gaan straks in de maatschappij komen, gaan spelen of als ze wat ouder zijn werken, met andere kinderen ook misschien met die van jou.

Het is niet dat ik tegen vluchtelingen ben, maar tegen de normen en waarden die deze mensen binnen onze land brengen. Net zo goed ben ik tegen dat ze onze normen en waarden in hun landen proberen te brengen, dat gaat niet zoals uit de vele voorbeelden in het verleden.(leren we daar niets van?)

Als ze hier willen komen zijn ze wat mij betreft welkom, maar niet hun normen en waarden!

@loper Ik zit hier niet op het forum om met andere preppers ruzie te maken. Daarom wil ik in mijn berichten niet opblazen of bagatelliseren. Dat komt ten goede aan het gesprek over dit ingewikkelde probleem. De topictitel is, of de vluchtelingen en asielzoekers een reden tot versneld preppen zijn.

Hoe bereid jij je voor op deze ontwikkeling in de maatschappij?

• Leuk 2

@Stuudje

Jij noemt het een "ontwikkeling" dat is in mijn beleving een vooruitgang, ik beschouw deze gebeurtenissen als een verarming, een teruggang omdat het geen vluchtelingen zijn maar goudzoekers! (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

In het verleden ving Nederland ook vluchtelingen op. Dat was geen punt, nee, dat was menselijk, die kwamen ook uit een oorlogs- gebied. Deze mensen namen ook graag onze normen en waarde over (bv vrijheid van menings- uiting en geloofsovertuiging) en integreerde in de maatschappij en hielpen mee deze verder op te bouwen.

Maar het feit dat momenteel deze instroming meer en meer op een invasie gaat lijken, met "vluchtelingen" uit landen en of gebieden waar er geen oorlog en of relatief veilig is , daar niet willen blijven, om in een nieuw land een toekomst willen opbouwen.

Waarom nemen ze geen land waar ze een veilige toekomst kunnen opbouwen? Nee ze willen naar Nederland Duitsland België Frankrijk en Engeland omdat alles daar voor hun geregeld zou worden.

Daar aangekomen blijkt het niet zo'n Utopia te zijn als zij verwachten, en kunnen niet mee te draaien in deze maatschappij omdat zij

A de taal niet spreken.

B te laag opgeleid zijn.

C niets van het land en zijn cultuur weten.

Dus eigenlijk de nieuwe kanslozen worden in onze maatschappij.( en we hebben er al te veel! )

Daarom houden zij vast aan hun eigen vertrouwde gewoontes en cultuur! Deze mensen doen mij huiveren!

De bijbehorende normen en waarden van die cultuur stamt uit de middel eeuwen en is niet toepasbaar in onze moderne samenleving ,( b.v. ik heb in COA'S gezien dat ze zelfs niet wisten hoe het toilet werkte, en hun behoeftes naast de barak deden!, Ze kookte midden in een kamer op een zelfgemaakt houtvuurtje !)

Mijn voorbereidingen zijn dezelfde die mijn vader voor de WOll heeft getroffen, zoveel mogelijk inslaan, voedsel water en verdedigingsmiddelen gereedschappen en zelfvoorziening.

Wanneer (niet als) de klap komt, zo lang mogelijk normaal blijven en zo lang mogelijk onder de radar blijven.

Waarom nemen ze geen land waar ze een veilige toekomst kunnen opbouwen? Nee ze willen naar Nederland Duitsland België Frankrijk en Engeland omdat alles daar voor hun geregeld zou worden.

Daar aangekomen blijkt het niet zo'n Utopia te zijn als zij verwachten, en kunnen niet mee te draaien in deze maatschappij omdat zij

A de taal niet spreken.

B te laag opgeleid zijn.

C niets van het land en zijn cultuur weten.

Dus eigenlijk de nieuwe kanslozen worden in onze maatschappij.

Mooi gezegd @loper

Hier is de kans op een islamitische aanslag het grootst

attachment.php?attachmentid=21589&stc=1

http://fubar.mobi/2015/11/09/kaart-waar-is-de-kans-op-een-islamtische-aanslag-het-grootst/ (bron)

Ik ken deze site niet, gehalte xandernieuws, ultra ? Weet iemand hier iets meer over ?

Dat is de site van een Noor, die nogal zwaar gepromoot wordt door steeds dezelfde reaguurder in allerlei reactie mogelijkheden bij nieuwssites en fora.

https://www.privacybarometer.nl/nieuws/3862/Toezichthouder_niet_zomaar_nieuwe_bevoegdheden_voor_de_AIVD

http://opiniez.com/2015/08/04/gelukszoekers-zijn-juist-nodig-in-ons-nederland/

http://www.dutchfreepress.nl/de-grens-trekken-vooruitgang-apb15/

http://www.vrijspreker.nl/wp/2015/07/bijstand-naar-nationaliteit/#comment-391291

http://www.stichting-jan.org/artikeltjes/d66-niet-oke/

http://fenixx.org/2015/10/19/open-draad/

etc.

etc.....

De Stenge wordt locatie voor crisisopvang vluchtelingen http://nu.nl/beveland/4162638/stenge-wordt-locatie-crisisopvang-vluchtelingen.html

'Hongarije weigert teruggestuurde Syriërs uit Duitsland terug te nemen' http://nu.nl/buitenland/4162628/hongarije-weigert-teruggestuurde-syriers-duitsland-terug-nemen.html

Hongerstaking in vluchtelingenopvang Tsjechië http://nu.nl/buitenland/4162479/hongerstaking-in-vluchtelingenopvang-tsjechie.html

Duitsland stuurt Syrische vluchtelingen terug naar aankomstland EU http://nu.nl/buitenland/4162294/duitsland-stuurt-syrische-vluchtelingen-terug-aankomstland-eu.html

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...