Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

prepper053

Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??

Recommended Posts

Pff al dat gelul over die religies.:(

Wanneer gaat de mens is in zichzelf geloven in plaats van die 200 sprookjes Wereldwijd, dan zouden er niet veel oorlogen of vluchtelingen zijn.

Het zorgt alleen maar voor verdeeldheid.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ach, mocht de pleuris uitbreken, dan weet ik dat we in goede handen zijn.

Zo een 35 jaar geleden heb ik een typediploma behaald bij het befaamde instituut Schroevers, ga toch maar eens wat open sollicitaties de deur uit gooien.

defensie.jpg.1d4f231f762c535c9da3f1322eebad56.jpg

(gepikt bij E.J. Bron)

Deze post delen

Het zijn zorgelijke tijden. We voelen ons overlopen door grote groepen moslims en we weten niet wat dat allemaal gaat betekenen. De wereld staat in brand en er is niets dat wij daaraan kunnen doen.

Wat mij in dit hele draadje verbaasd, is dat wij als preppers, ons zo tegen elkaar laten uitspelen. Wij, als geen ander, zouden moeten weten hoe de wereld tegenwoordig werkt, hoe de wereld gemanipuleerd wordt.

Het is waar dat er veel moslims zijn die er een extreem gedachtegoed op na houden en dat is eng volk. Maar zij vertegenwoordigen niet de islam zoals de meerderheid die beleid. Het moslimextremisme waar de wereld mee geconfronteerd wordt, komt voort uit het Wahabisme, uit de streek Najd in Saoedi Arabië. Uit deze aftakking van soennitische moslims komen al de nu bekende terroristen voort, zoals de Moedjahedien, Al Qaida, de Moslimbroederschap, Al Nousra Front, Islamistische Staat (Daesh). Het zijn huurlingen, vaak gefrustreerde jonge moslims, maar vaak ook gewoon dom volk dat zich laat misbruiken.

De meerderheid in de moslimwereld is ook bang voor deze salafisten die de Jihad uit haar context getrokken hebben. Niet alleen vandaag, maar al sinds de middeleeuwen ondervinden de moslims in Saoedi Arabië, Irak, Iran en omstreken, hinder van deze extremisten. Het Saoedisch koningshuis is met behulp van deze mensen aan de macht gekomen. Zij verschillen in gedachtegoed en handelen dan ook niet veel.

De Koran is geen boek dat specifiek oproept tot geweld, d.w.z. niet meer of anders dan de Bijbel en Thora. Dat moeten we proberen voor ogen te houden. Moslims zijn ook gewoon maar mensen, de meeste gastvrij en vredelievend.

Elke extremist is uitschot, of het nu een moslim is, een christen of een jood. En het moslimextremisme dat we nu kennen, is vooral door het Westen (VS) gecreëerd.

En internationaal moslimterrorisme bestaat niet zonder de bemoeienis van de elite die onze wereld aan het ondermijnen is.

[...] This means that terrorism is not something independent of world politics but simply an instrument, a means to install a unipolar world with a sole world headquarters,

a pretext to erase national borders and to establish the rule of a new world elite. [...]

Charlie

Goed geschreven Charlie, top!

Deze post delen

Gast DRD28

En het moslimextremisme dat we nu kennen, is vooral door het Westers (VS) gecreëerd.

Nou daar zijn de soviets dus net zo schuldig aan. Na het einde van de (vorige) koude oorlog zijn veel state sponsord terreurgroepen rogue gegaan. De geldkraan hield op en opeens moesten ze wat gaan doen voor de kost. En broeinesten als Afghanistan , de Balkan en bv Somalie trokken deze lieden aan. Dat de VS , GB , Frankrijk mede schuldig zijn aan het trainen van deze clubs.. ABSOLUUT echter de SU had er ook een handje van,het eerste hoofd directoraat van de KGB deed niet anders dan subversieve elementen oprichten en trainen in pro-Westerse landen.

Deze post delen

Ik heb even specifiek dit stukje uit je post gepakt, omdat ik het hier totaal niet met je eens ben (surprise! :p). Laat me beginnen met een nuance. Moslims onderling verschillen van elkaar. De manier waarop ze hun geloof uitdragen verschilt ook. Zodoende dat je stuk over Wahabisme ook wel houdt snijdt. Het verschil zit hem voor een deel in de interpretatie van in dit geval de Koran. Net als de Bijbel kunnen gelovigen over verschillende stukken van mening verschillen of soms simpelweg met bepaalde dingen niets doen in hun persoonlijk leven.

[...]

De Koran is zeker niet geweld loos te noemen. Zeker het principe van abrogatie maakt dit moeilijk overeind te houden.

Dank voor de eerste opmerking, Bro. Dat ik de vergelijking maakte, waar jij aan refereert, is natuurlijk niet toevallig. Eergisteravond viel ik in een uitzending van Pauw, waar de Vlaamse auteur Dimitri Verhulst het had over het Oude Testament. Hij heeft zijn verhalen daaruit samengevat in een boek, dat Bloedboek heet. Misschien de moeite van het bekijken waard.

Deze post delen

En het moslimextremisme dat we nu kennen, is vooral door het Westers (VS) gecreëerd.

Nou daar zijn de soviets dus net zo schuldig aan. Na het einde van de (vorige) koude oorlog zijn veel state sponsord terreurgroepen rogue gegaan. De geldkraan hield op en opeens moesten ze wat gaan doen voor de kost. En broeinesten als Afghanistan , de Balkan en bv Somalie trokken deze lieden aan. Dat de VS , GB , Frankrijk mede schuldig zijn aan het trainen van deze clubs.. ABSOLUUT echter de SU had er ook een handje van,het eerste hoofd directoraat van de KGB deed niet anders dan subversieve elementen oprichten en trainen in pro-Westerse landen.

Deze doet wel zeer veel bijdragen. Het is een probleem was 'onze' overheden namens ons(in de ogen van de rest van de wereld) hebben veroorzaakt.

Deze post delen

https://nl.wikipedia.org/wiki/Arabische_slavenhandel

Wij hebben schuld gehad in Suriname/ antillen/ en indie

Niet aan Arabische landen.

http://likud.nl/2011/12/israel-soedan-en-ik/

Hier een verhaal over hedendaagse slavernij door de islam.

"Khartoum verklaarde mijn volk de jihad, en legitimeerde daarbij het buitmaken van mensen voor slavenarbeid. Arabische militante groepen werden gestuurd om dorpen in het Zuiden te vernietigen en zij werden aangemoedigd Afrikaanse vrouwen en kinderen als slaven mee te nemen. Wij denken dat wel 200.000 mensen gekidnapt werden, en naar het Noorden vervoerd werden om als slaaf verkocht te worden."

Deze post delen

https://nl.wikipedia.org/wiki/Arabische_slavenhandel

Wij hebben schuld gehad in Suriname/ antillen/ en indie

Niet aan Arabische landen.

http://likud.nl/2011/12/israel-soedan-en-ik/

"Khartoum verklaarde mijn volk de jihad, en legitimeerde daarbij het buitmaken van mensen voor slavenarbeid. Arabische militante groepen werden gestuurd om dorpen in het Zuiden te vernietigen en zij werden aangemoedigd Afrikaanse vrouwen en kinderen als slaven mee te nemen. Wij denken dat wel 200.000 mensen gekidnapt werden, en naar het Noorden vervoerd werden om als slaaf verkocht te worden."

Slavernij komt nog steeds veelvuldig voor in Arabische landen. Mensen vooral uit Azië worden uitgebuit en als vuil behandeld. Noem het moderne slavernij waarbij mensen worden gebruikt en misbruikt door de Arabische maatschappij.

Ik kan me ook niet herinneren dat de EU bevrijd is door Arabieren ten tijde van WOII Ze vonden het wel best dat oom Adolf de Joden voor hun opruimde.

Ik kan me ook niet herinneren dat Arabieren hebben bijgedragen aan grootschalige wederopbouw na WOII en dat zij op enige wijze getroffen landen hebben geholpen op welke manier dan ook.

Ik kan me ook niet herinneren dat zij de grenzen open gooiden voor EU vluchtelingen.

Deze landen helpen niet eens hun naaste buren, geloofsgenoten en mensen waaraan zij zelf het meest verwant zijn, dan weet je al genoeg. Waarom zouden wij dan meer moeten bieden dan opvang, eten en drinken totdat de oorlog voorbij is?:confused:

Deze post delen

Ik kan me ook niet herinneren dat de EU bevrijd is door Arabieren ten tijde van WOII Ze vonden het wel best dat oom Adolf de Joden voor hun opruimde.

Bevrijd niet, beschermd wel.

Voor de Tweede Wereldoorlog telde de Joodse gemeenschap in Marokko ca. 250.000 leden. De Joodse gemeenschap bestond uit verschillende groepen: Sefardim, gearabiseerde of geberberiseerde Joden (deze groep sprak Arabisch) en een kleine groep Europese Joden (van wie de meesten voorheen in Frankrijk woonden).In 1940 werd Frankrijk (waar Marokko toen onder viel) door Duitsland bezet. In Zuid-Frankrijk kwam een pro-Duits regime aan de macht, het Vichy-bewind. Dit Vichy-bewind voerde eind 1940 in alle Franse rijksdelen en protectoraten rassenwetten in, zo ook in het Franse deel van Marokko. Deze rassenwetten moesten de Joden uitsluiten van het openbare leven. De sultan van Marokko, Mohammed V, zorgde ervoor dat er voor de Sefardische en gearabiseerde Marokkaanse Joden een uitzondering werd gemaakt, hij stelde dat alle inwoners van Marokko 'zijn kinderen' waren - ook de Joodse Marokkanen. Door deze zet van Mohammed V werden de Sefardische en gearabiseerde Joden gespaard.Hoewel de situatie van de Joden in Marokko verslechterde in de Tweede Wereldoorlog - zeker voor de Europese Joden - zijn er vanuit Marokko geen Joden afgevoerd naar vernietigingskampen in Oost-Europa. In de Spaanse zone van Marokko werden in de Tweede Wereldoorlog geen discriminerende maatregelen getroffen.

Deze post delen

De meerderheid in de moslimwereld is ook bang voor deze salafisten die de Jihad uit haar context getrokken hebben. Niet alleen vandaag, maar al sinds de middeleeuwen ondervinden de moslims in Saoedi Arabië, Irak, Iran en omstreken, hinder van deze extremisten. Het Saoedisch koningshuis is met behulp van deze mensen aan de macht gekomen. Zij verschillen in gedachtegoed en handelen dan ook niet veel.

De Koran is geen boek dat specifiek oproept tot geweld, d.w.z. niet meer of anders dan de Bijbel en Thora. Dat moeten we proberen voor ogen te houden. Moslims zijn ook gewoon maar mensen, de meeste gastvrij en vredelievend.

Maar welk signaal hebben deze mensen al openlijk de wereld gestuurd dat ze tegen extremisme zijn. Het Moslimbroederschap heeft nooit openlijk de extremisten veroordeeld en daar geven ze het foute signaal. Als al die landen een duidelijk statement zouden maken zou er ook al veel minder angst zijn.

Ook bij de sterk gelovig mensen is die gastvrijheid en vredelievend vaak enkel bij en voor mensen die hetzelfde geloof delen. Ik ken zelf een koppel, hij islam, zij het jodendom van thuis meegekregen, met kinderen en zijn ontzet uit beide families...) en er zijn altijd uitzonderingen maar een mix van verschillende gelovigen in een samenleving is al vaker bewezen dat dit een tikkende tijdbom is. Vele onderlinge geloofsgerelateerde vetes worden bewust uit de media gehouden, maar er zijn wel degelijk no go zones in Belgische grootsteden en dan spreken we nog niet van extremisme op het niveau dat we via de media te zien krijgen...

Deze post delen

Misschien is de term arabieren niet lading dekkend.

Beter "man en kameel" noemen.

Arabië is zo'n verzamelnaam daar kan je alles mee.

Overigens bestonden er tijdens de 2de wereldoorlog wel degelijk, fanatieke, moslim gevechtseenheden. Die ook delen van Europa bevrijden.

Maar ze waren "anders' dus kom je ze niet veel tegen in geschiedenisboekjes.

Zelfs al in de 1e wereld oorlog.

En waarschijnlijk in de 3de ook....

Deze post delen

De Koran is zeker niet geweld loos te noemen. Zeker het principe van abrogatie maakt dit moeilijk overeind te houden.

MSM wil ons (IMO) ook laten geloven dat de Islam allemaal koek en ei is. (Steek ik me nek hier even uit :rolleyes:)

Het is maar met welke bril je kijkt. Vanaf het ontstaan van het Christelijk geloof, zijn er miljoenen (miljarden?) doden in naam van God gevallen, en dat zijn dan alleen nog maar de doden in de Bijbel. En het heen en weer verwijten van Christenen-Moslims-Joden over wie nou de meest destructieve regeltjes in zijn Heilige Boek heeft staan en hoe strikt deze worden geïnterpreteerd, ach, voor mij zijn die religioso's allemaal getikt. Hier wat fijne info over Christelijke terreur:

Christelijke tereurgroepen: http://www.salon.com/2015/04/07/6_modern_day_christian_terrorist_groups_our_media_conveniently_ignores_partner/

Ku Klux Klan: ook al zo'n mooie Christelijke club die negers aan kruizen verbrand

Anders Breivik, ook al zo'n fijn Christelijk ventje

....en de grootste christelijke terreur: de Amerikaanse Overheid

• Leuk 2

Deze post delen

Gast DRD28
Misschien is de term arabieren niet lading dekkend.

Beter "man en kameel" noemen.

Arabië is zo'n verzamelnaam daar kan je alles mee.

Overigens bestonden er tijdens de 2de wereldoorlog wel degelijk, fanatieke, moslim gevechtseenheden. Die ook delen van Europa bevrijden.

Maar ze waren "anders' dus kom je ze niet veel tegen in geschiedenisboekjes.

Zelfs al in de 1e wereld oorlog.

Er waren enkele koloniale eenheden waarin zich ook moslims bevonden. Zoals een Marokkaanse eenheid onder Franse vlag in Zeeland.

Deze post delen

of mee hielpen met de bezetting......

Deze post delen

[MODBREAK]

Discussies over religie zijn niet toegestaan. Ook de discussie over de superioriteit van een cultuur of geloof, hoort niet op preppers.nl

Iedereen wordt geacht hier zelf verantwoordelijkheid in te nemen.

Het Modteam

[MODBREAK]

• Leuk 2
  • Niet leuk 1

Deze post delen

.............

Generaliseren is een (soms zelfs dodelijke) valkuil.

Bagatelliseren ook...

Dat ben ik met je eens.

En ik ben blij dat jij het ook met mij eens bent.

Het liefste ga ik voor nuanceren.

.............

.............

Door de islam, of de mensen die de islam ervoor misbruikten??

Hebben we in het westen overigens ook gedaan.

Slavernij komt nog steeds veelvuldig voor in Arabische landen. Mensen vooral uit Azië worden uitgebuit en als vuil behandeld. Noem het moderne slavernij waarbij mensen worden gebruikt en misbruikt door de Arabische maatschappij.

Tja, ik ken hier (VAE) een paar Afrikanen (maar er zijn uiteraard ook een hoop Indiërs, Bengalen, Philippen, Pakistanen), die 12 uur per dag werken,

6 dagen in de week, voor (omgerekend) 212,50 Euro per maand. Ze krijgen wel inwoning (barakken) en kost (rijst met kip). Fijn.

Voor wat voor bedrijven werken zij? Bedrijven van Amerikanen, Europeanen, en Chinezen.

De laatste jaren worden werknemers bij wet beter beschermd.

Aankomende 1 januari bv. gaat er een wet in die bepaald dat overuren moeten worden betaald.

Alles boven de 8 uur is dan overuur. Tot dan toe de verantwoording van bedrijven.

En in tegenstelling tot NL, loont het hier wel om overuren te draaien.

Deze landen helpen niet eens hun naaste buren, geloofsgenoten en mensen waaraan zij zelf het meest verwant zijn, dan weet je al genoeg. Waarom zouden wij dan meer moeten bieden dan opvang, eten en drinken totdat de oorlog voorbij is?:confused:

Vanuit jouw perspectief, omdat je je niet wilt verlagen tot 'hun' niveau.

Overigens klopt het niet wat je hier zegt. Er wordt heel wat hulp geboden.

Van overheidswege, maar ook heel veel vanuit particulier initiatief.

De grenzen houden ze gesloten, dat is waar. Precies wat veel NL's en Europeanen zouden willen.

Grenzen dicht en lokale opvang ondersteunen.

Ik vraag mij trouwens af: "Deze landen helpen niet eens hun naaste buren, geloofsgenoten en mensen waaraan zij zelf het meest verwant zijn, .....".

Betekent dat dat als het om Polen, mensen uit de Balkan, Duitsers, Belgen, Spanjaarden, Engelsen zou gaan,

dat wij onze grenzen zonder meer en voor allen wel open zouden houden? Of zouden er dan ook stemmen opgaan: "Genoeg is genoeg".

..........

Als al die landen een duidelijk statement zouden maken zou er ook al veel minder angst zijn.

Ook bij de sterk gelovig mensen is die gastvrijheid en vredelievend vaak enkel bij en voor mensen die hetzelfde geloof delen.

..........

Veel van die landen hebben statements genoeg gemaakt.

Maar ja, media hé. Die vertellen je niet alles.

Overigens ervaar ik hier heel veel gastvrijheid.

Vanwege mijn werk heb ik veel contact met 'locals'.

Eten, drinken, en feesten. Ik kom niets te kort.

Ze willen met je praten en van alles weten.

Andersom zijn ze bereid alle vragen te beantwoorden.

Het meest vervelende van dit hele draadje vind ik wel dat er zoveel over 1 kam wordt geschoren,

zonder dat dat gepaard gaat met werkelijke kennis van het hele complexe verhaal, en de desbetreffende groepen.

Ik zal het dan ook niet kunnen laten af en toe wat tegenwicht te geven.

Het meest verontrustende vind ik dat wij preppers zijn, die juist vanwege onze kijk op de wereld, onze zelfstandigheid,

en ons eigenzinnige "ik laat mij de kop niet gek maken", niet vatbaar zouden moeten zijn voor de waan van de dag.

En zeker niet voor het gemanipuleer, gesteggel, en getouwtrek dat met dit onderwerp gepaard gaat.

• Leuk 2

Deze post delen

Maar welk signaal hebben deze mensen al openlijk de wereld gestuurd dat ze tegen extremisme zijn. Het Moslimbroederschap heeft nooit openlijk de extremisten veroordeeld en daar geven ze het foute signaal. Als al die landen een duidelijk statement zouden maken zou er ook al veel minder angst zijn.

Het Moslimbroederschap is een aftakking van extremistische sawabisten, zij streven ook de sharia na. Het is niet voor niets dat Egypte niet blij was met hun democratische overwinning. En ook onder moslims heb je natuurlijk een zwijgende meerderheid.

En no go zones in België (of Zweden), daar snap ik niets van. Als dat zo is moet men maar het leger inzetten om weer orde op zaken te stellen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat wij sharia staatjes binnen onze grenzen moeten tolereren. Als zij niet met onze normen en waarden kunnen leven, dan moeten ze zich maar vestigen in Islamitische Staat, zo ben ik dan ook wel weer.

En wat huwelijken tussen twee geloven betreft, dat speelde ook hier in Europa tussen katholieken en protestanten. Wij zijn daar inmiddels wel aan voorbij, dacht ik. Dat kan ook voorbij gaan tussen andere geloven, maar zolang we elkaar blijven polariseren, zal er niets veranderen.

Je mag het naïef vinden of links geleuter, dat interesseert me niet. Ik wil open blijven staan voor andere mensen, geloven en meningen. Zeker nu, nu ons hele wereldbeeld op z'n kop wordt gegooid. We worden gemanipuleerd om moslims als eng te zien, vooral sinds 9/11. Daar moeten we niet aan meewerken.

Er zijn al vele voorbeelden van landen, zoals Afghanistan, Syrië en Iran, waar veel vooruitgang was op het gebied van mensenrechten, scholing en ontwikkeling in het algemeen. Door westerse geopolitieke doeleinden zijn die landen weer teruggeworpen in de tijd.

Deze post delen

Laten we hopen dat de "vluchtelingen" dit niet meenemen naar Europa

Cholera outbreak spreads from Iraq to Syria, Kuwait & Bahrain – UNICEF

https://www.rt.com/news/321097-cholera-iraq-unicef-pilgrimage/

http://xandernieuws.punt.nl/content/2015/11/Veel-TBC-gevallen-onder-migranten-artsen-worden-gedwongen-hen-te-behandelen

----------------------------------------

Welkom in Nederland???

IS-beul is hier veilig

Strijders van IS, beulen van Assad en andere Syriërs kunnen vrij in Nederland rondzwerven. De overheid mag ze niet het land uitzetten.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24710930/__IS-beul_is_hier_veilig__.html

Deze post delen

Burgemeester heeft het gehad met COA

Houben wilde de vluchtelingen voor enkele maanden in de regio huisvesten, zodat ze niet van hot naar her hoeven te reizen. "Het COA wees dat aanbod vrijdag hooghartig af", zei Houben.

Dit hoor ik vaker. Er is volgens mij heel wat mis met COA, maar bijna niemand klapt uit de school.

• Leuk 1

Deze post delen

vijftig-van-oorlogsmisdaden-verdachte-vluchtelingen-geweigerd

Vorig jaar hebben vijftig asielzoekers geen verblijfsvergunning gekregen omdat ze verdacht worden van oorlogsmisdaden. Onder hen waren tien Syriërs.

Een deel van deze afgewezen asielzoekers is nog wel illegaal in Nederland. Ze verblijven bij familie of op een onbekend adres. De Syriërs kunnen niet worden uitgezet omdat het in hun eigen land te gevaarlijk is. Volgens het Europees mensenrechtenverdrag mogen vluchtelingen niet naar gevaarlijke landen worden teruggestuurd.

Deze post delen

,,De groep had de toezegging dat ze naar een COA-locatie zou gaan waar de mensen langer kunnen blijven. In plaats daarvan zijn ze naar een crisisnoodopvang gebracht. Dat had niet moeten gebeuren”, schrijft de gemeente in een persverklaring.

En dan biedt de gemeente excuses aan, maar het is een fout van de COA.

Deze post delen

Gast DRD28
Het Moslimbroederschap is een aftakking van extremistische sawabisten, zij streven ook de sharia na. Het is niet voor niets dat Egypte niet blij was met hun democratische overwinning. En ook onder moslims heb je natuurlijk een zwijgende meerderheid.

En no go zones in België (of Zweden), daar snap ik niets van. Als dat zo is moet men maar het leger inzetten om weer orde op zaken te stellen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat wij sharia staatjes binnen onze grenzen moeten tolereren. Als zij niet met onze normen en waarden kunnen leven, dan moeten ze zich maar vestigen in Islamitische Staat, zo ben ik dan ook wel weer.

En wat huwelijken tussen twee geloven betreft, dat speelde ook hier in Europa tussen katholieken en protestanten. Wij zijn daar inmiddels wel aan voorbij, dacht ik. Dat kan ook voorbij gaan tussen andere geloven, maar zolang we elkaar blijven polariseren, zal er niets veranderen.

Je mag het naïef vinden of links geleuter, dat interesseert me niet. Ik wil open blijven staan voor andere mensen, geloven en meningen. Zeker nu, nu ons hele wereldbeeld op z'n kop wordt gegooid. We worden gemanipuleerd om moslims als eng te zien, vooral sinds 9/11. Daar moeten we niet aan meewerken.

Er zijn al vele voorbeelden van landen, zoals Afghanistan, Syrië en Iran, waar veel vooruitgang was op het gebied van mensenrechten, scholing en ontwikkeling in het algemeen. Door westerse geopolitieke doeleinden zijn die landen weer teruggeworpen in de tijd.

Euh de sovietunie viel afghanistan binnen...regime Assad is echt een toonbeeld voor de mensenrechten.. zelfde geldt voor Iran... ten tijde van de sjah was het beter. Ik heb tussen de verschillende bevolkingsgroepen gewoond, kreeg de affiches in het Arabisch in de brievenbus. En zag de potten met geld uitgegeven worden aan buurtvaders en extra subsidies voor moslimjongeren. Daar krijg je tweedeling van. Laten we daadwerkelijk iedereen gelijk behandelen . Geen zogenaamde positieve discriminatie meer.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...