Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??

Recommended Posts

Tsja wat zegt het recht hiervan?

Redelijk belang

Op zich mag u van alles filmen en fotograferen op de openbare weg. Iedereen die zich in de openbare ruimte begeeft, loopt de kans om gefilmd of gefotografeerd te worden. Dat is nu eenmaal het risico. Toch zijn er wel degelijk grenzen aan deze vrijheid. Zo kan het zijn dat iemand onredelijk nadeel ondervindt indien een foto of film waarop hij/zij voorkomt openbaar gemaakt wordt. In de rechtspraak zegt men dan dat de betreffende persoon een “redelijk belang tegen publicatie” heeft. In zo’n geval kan publicatie met succes aangevochten worden. Tja, dit is nog wel een beetje vaag. Wanneer heeft iemand dan een redelijk belang? En wie bepaalt dat dan?

enge jurisprudentie hierover is te vinden in de volgende link:

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:GHAMS:2009:BH3726

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Blijf het wel opvallend vinden. Als er iemand hier op dit forum zich zorgen maakt om de stroom asielzoekers en de daaruit vloeiende (mogelijke) risico's en problemen, staan er gelijk een paar toetsenbordtijgers klaar om dat belachelijk te maken. Daarin tegen worden de mensen die zich geen zorgen maken, uitgemaakt voor naief. Val elkaar niet telkens aan. Wordt zo langzamerhand ziek van dit gedrag. Iedere dag hetzelfde geneuzel tegen elkaar. Dacht dit forum was gestart voor elkaar?

Link naar reactie

Heel simpel in de VAE: Verboden. Om mensen te fotografen of te filmen.

Niet dat er actief op wordt gecontroleerd. Maar op het moment dat iemand bezwaar maakt,

tegen de handeling, of publicatie in welke vorm dan ook, heb je al verloren.

Een discussiepunt zijn hier de dashcams.

Wel of niet toelaten. In veel verkeersgeschillen zou het een geweldig hulpmiddel zijn.

Maar het schend wel systematisch de privacy.

Iemand hier trouwens een dashcam?

Wat ik een nadeel vind van foto's en beeldmateriaal in het algemeen, is dat het zo eenvoudig te misbruiken is.

"Een beeld zegt meer dan duizend woorden". Maar kan dus ook feiten zwaar geweld aandoen.

En zwaar suggestief zijn.

:) Voorbeelden te over, in de hele berichtgeving over vluchtelingen en economische migranten.

Link naar reactie

Blijf het wel opvallend vinden. Als er iemand hier op dit forum zich zorgen maakt om de stroom asielzoekers en de daaruit vloeiende (mogelijke) risico's en problemen, staan er gelijk een paar toetsenbordtijgers klaar om dat belachelijk te maken. Daarin tegen worden de mensen die zich geen zorgen maken, uitgemaakt voor naief. Val elkaar niet telkens aan. Wordt zo langzamerhand ziek van dit gedrag. Iedere dag hetzelfde geneuzel tegen elkaar. Dacht dit forum was gestart voor elkaar?

Ik neem aan dat je doelt op de door Loper geplaatste foto?

Zo'n foto is compleet nietszeggend, een paar vluchtelingen wil kennelijk niet op de foto en dat kan heel wat redenen hebben zoals reeds opgemerkt.

Ook de vele zogenaamde voorbeelden die vaak worden aangedragen zijn vaak uitermate suggestief en lijken alleen geplaatst om eigen propaganda te voeren. Het zegt weinig als een voormalig vluchteling rozen gaat uitdelen op straat, of iemand een link vind dat er een paar maanden terug een verkrachting is geweest in een of ander Duits dorpje door een vluchteling. Toch worden dergelijke gevallen bizar regelmatig aangevoerd om te laten zien: "Zie je wel, ze zijn allemaal goed of slecht".

Als mensen dit aankaarten, heeft dat weinig te maken met 'belachelijk' maken.

Het hele topic staat vol met linkdumps en dergelijke suggesties ipv dat de discussie gaat over oplossingen en verbeteringen.

Het verbaasd mij dat in dit draadje nauwelijks gesproken wordt over bv. de opvang in de regio of kritiek op COA die (in ieder geval tot nu toe) uitsluitend massale opvanglocaties wilde hebben, wat begrijpelijk onrust onder de lokale bevolking oplevert (bv. in het dorp Oranje). De oorlog in Syrie, het doorschuiven van vluchtelingen omdat Griekenland en Italie die massale stroom echt niet zelf aan kunnen, etc. Zeg maar hoe Europa (en de hele wereld) dit probleem echt belabberd aanpakken, op zo'n beetje elk front.

Wil men discussiëren over feiten of eigen onderbuik gevoelens? Dat laatste is geen discussie maar leidt uitsluitend tot wat heen en weer geschreeuw.

Verreweg de meeste post hier gaan over het 'grote Islam gevaar', 'angsten', 'we motten ze niet', 'angst voor eigen portemonnee' in het algemeen, en het zwart maken van de vluchtelingen zelf en dat is ronduit jammer, want behalve tweedeling schiet dat verder niet op.

• Leuk 1
Link naar reactie

Vandaag is het dichterbij gekomen. Mijn zoontje heeft een nieuwe klasgenote uit Syrië gekregen, het gezin heeft hier een huis gekregen, een leeg huis wel te verstaan, geen stoel, bed, kleding of bank, nog geen vloerbedekking enkel beton.

Deze mensen hebben niets, of het voor alle mensen geldt weet ik niet, jij niet, wij niet, maar deze mensen zijn dus echt alles kwijt, een heuse vluchteling dus.

Wat ik dan interessant is is dat hun buurvrouw heeft gevraagd of mensen iets aan spullen te geven om dit gezin te helpen. Nu krijgt ze allerhande verwijten naar haar hoofd geslingerd vanuit het dorp dat er ook anderen in het dorp hulp kunnen gebruiken.

Wat ik dan frappant vind is tweeledig: 1 dit gaat om haar buren, haar omgeving die ze verbeteren wil. Hier wordt dus met afkeer op gereageerd. 2 waarom doen deze dappere buren dan niet zelf iets voor hun hulp behoeven buren. (Het is een klein dorp dus als er hulp gevraagd wordt gaan alle zolders ondersteboven)

Het is zo bijzonder om te zien dat dit onderwerp zoveel afgunst oproept, zo'n tweedeling. Bijzonder dat we dat laten gebeuren.

Mooi vond ik ook vandaag de kinderlijke openheid waarmee mijn zoontje graag wilde weten hoe hij zijn nieuwe klasgenootje kon begroeten in het Syrisch. Misschien kunnen we ook wel wat leren van onze kinderen.

• Leuk 4
Link naar reactie

Vandaag is het dichterbij gekomen. Mijn zoontje heeft een nieuwe klasgenote uit Syrië gekregen, het gezin heeft hier een huis gekregen, een leeg huis wel te verstaan, geen stoel, bed, kleding of bank, nog geen vloerbedekking enkel beton.
Bizar! Dus ze hebben een harde slaapplek op de vloer, zonder dekens, en geen gasstel of pannen en servies om mee te koken en van te eten. Ofwel, ze zijn gedumpt in een huis en moeten er nog blij mee zijn ook(van de gemiddelde Nederlander bedoel ik)

Het COA rekent erop dat omstanders het maar oplossen? Ow,nee...hier gaat Vluchtelingenwerk over, niet het COA. Een huis krijgen betekent dat ze erkend zijn en verder mogen, dan is COA uit beeld..

Ben even benieuwd of deze mensen eerst lange tijd in AZC zaten,of dat ze rechtstreeks uit een ander land binnengekomen zijn(de erkende vluchteling die opgehaald wordt) De eerste groep heeft wat contacten opgedaan, de tweede groep is echt vreemdeling, zonder kennis van taal, zonder kennissen en vrienden. Weten niet hoe het systeem hier werkt, welke winkels er zijn, dat je beter naar de Lidl dan naar AH kan...zij moeten écht alles in Nederland nog leren.

Als mij zoiets zou gebeuren, zou ik toch wel even in paniek zijn. Ook al ben ik veilig, er is nog veel wat angstig maakt.

Link naar reactie

Bizar! Dus ze hebben een harde slaapplek op de vloer, zonder dekens, en geen gasstel of pannen en servies om mee te koken en van te eten. Ofwel, ze zijn gedumpt in een huis en moeten er nog blij mee zijn ook(van de gemiddelde Nederlander bedoel ik)

Het COA rekent erop dat omstanders het maar oplossen? Ow,nee...hier gaat Vluchtelingenwerk over, niet het COA. Een huis krijgen betekent dat ze erkend zijn en verder mogen, dan is COA uit beeld..

Ben even benieuwd of deze mensen eerst lange tijd in AZC zaten,of dat ze rechtstreeks uit een ander land binnengekomen zijn(de erkende vluchteling die opgehaald wordt) De eerste groep heeft wat contacten opgedaan, de tweede groep is echt vreemdeling, zonder kennis van taal, zonder kennissen en vrienden. Weten niet hoe het systeem hier werkt, welke winkels er zijn, dat je beter naar de Lidl dan naar AH kan...zij moeten écht alles in Nederland nog leren.

Als mij zoiets zou gebeuren, zou ik toch wel even in paniek zijn. Ook al ben ik veilig, er is nog veel wat angstig maakt.

Dat durf ik niet te zeggen, ik weet dat ze er in de vakantie zijn komen wonen, en nu dus hun kinderen hier op school. Ik vermoed dus dat er wel iets van begeleiding is. Anders krijgt een vreemdeling niet in een vakantie geregeld dat zijn kinderen daarna naar school kunnen. Ik vermoed dat dit inderdaad als erkend vluchtelingen zijn. En in de klas is ook verteld dat ze uit een oorlogsgebied zijn. Ik wilde vooral mijn observatie delen ivm al het geroeptoeter van links naar recht vanuit de o zo mooie media (ook alternatief). Het doet mij vooral beseffen dat we het niet weten hoe het echt zit en dat het belangrijk is dat we daar ook rekening mee hoeden.

Link naar reactie

Dat durf ik niet te zeggen, ik weet dat ze er in de vakantie zijn komen wonen, en nu dus hun kinderen hier op school. Ik vermoed dus dat er wel iets van begeleiding is.
Erkende vluchtelingen krijgen begeleiding(ahum) van vrijwilligers van Vluchtelingenwerk.Stel je niet al te veel voor van die begeleiding hoor. Goedbedoelende mensen die hun best doen en terug kunnen vallen op het beetje ervaring wat ze opgedaan hebben en draaiboeken, eventueel terug kunnen vallen op bijkantoor van de organisatie met meer kennis.

En in dit geval, dus weten dat een kind naar school moet en dat regelen voor de erkende vluchteling. Meegaan naar UWV/Sociale Dienst voor inschrijven werk en/of uitkering. Hollanders die helpen bij het lezen van de post, uitzoeken van een zorgverzekering, meegaan naar de dokter in het begin.

Voor taallessen zijn weer anderen verantwoordelijk. Om het simpel te houden he :)

Link naar reactie

[.....]

Wat ik dan frappant vind is tweeledig: 1 dit gaat om haar buren, haar omgeving die ze verbeteren wil. Hier wordt dus met afkeer op gereageerd. 2 waarom doen deze dappere buren dan niet zelf iets voor hun hulp behoeven buren. (Het is een klein dorp dus als er hulp gevraagd wordt gaan alle zolders ondersteboven)

Het is zo bijzonder om te zien dat dit onderwerp zoveel afgunst oproept, zo'n tweedeling. Bijzonder dat we dat laten gebeuren.

[....]

Tja, frappant. Ik denk dat veel mensen hun mening bijstellen als ze geconfronteerd worden met echte mensen die tot dan toe alleen maar anoniem als vluchteling in beeld kwamen. Als ze naam en gezicht krijgen, wordt het al snel anders en is men sneller bereid echt iets te doen.

Link naar reactie

Een aantal Duitse burgers zijn van mening dat Angela Merkel de (grond)wet zodanig overtreedt dat zij in aanmerking komt voor vervolging wegens hoogverraad.

Ondertussen gaan asielzoekers in hongerstaking omdat hun nieuwe huis en auto te lang op zich laten wachten.

http://www.breitbart.com/london/2015/10/29/hundreds-germans-trying-bring-treason-charges-angela-merkel-migration-policy/''

Dan zijn er uiteraard nog zaken zoals de onderstaande video. Een in het Duits gesproken opname van een moslimvluchteling die duidelijk schijnt te maken aan een oorspronkelijke Duitser dat de islam komt en dat zijn dochter een hiijab zal dragen.

Zo zegt de man onder meer:

“De islam komt om Duitsland over te nemen of je het nu wilt of niet… Niet door oorlog maar omdat Duitsers nauwelijks kinderen krijgen en moslims er minstens zeven of acht hebben. Dat niet alleen, jullie dochters zullen trouwen met bebaarde moslims en een hijab dragen en hun zonen zullen een baard dragen.

Een moslim heeft vier vrouwen en 27 kinderen en wat heeft een Duitser? Een kind en misschien een kleine hond. De Duitsers hebben de moslims lang genoeg uitgebuit zodat hij in zijn Mercedes kan blijven rijden. Nu komt de islam en je dochters zullen de hijab dragen. Ha, Ik zie de haat in je ogen”.

Link naar reactie

Een aantal Duitse burgers zijn van mening dat Angela Merkel de (grond)wet zodanig overtreedt dat zij in aanmerking komt voor vervolging wegens hoogverraad.

Ondertussen gaan asielzoekers in hongerstaking omdat hun nieuwe huis en auto te lang op zich laten wachten.

http://www.breitbart.com/london/2015/10/29/hundreds-germans-trying-bring-treason-charges-angela-merkel-migration-policy/''

Dan zijn er uiteraard nog zaken zoals de onderstaande video. Een in het Duits gesproken opname van een moslimvluchteling die duidelijk schijnt te maken aan een oorspronkelijke Duitser dat de islam komt en dat zijn dochter een hiijab zal dragen.

Zo zegt de man onder meer:

“De islam komt om Duitsland over te nemen of je het nu wilt of niet… Niet door oorlog maar omdat Duitsers nauwelijks kinderen krijgen en moslims er minstens zeven of acht hebben. Dat niet alleen, jullie dochters zullen trouwen met bebaarde moslims en een hijab dragen en hun zonen zullen een baard dragen.

Een moslim heeft vier vrouwen en 27 kinderen en wat heeft een Duitser? Een kind en misschien een kleine hond. De Duitsers hebben de moslims lang genoeg uitgebuit zodat hij in zijn Mercedes kan blijven rijden. Nu komt de islam en je dochters zullen de hijab dragen. Ha, Ik zie de haat in je ogen”.

In NL heeft VNL ook aangifte gedaan tegen deze regering.

http://www.nu.nl/bootvluchtelingen/4156292/vnl-doet-aangifte-kabinet-asielbeleid.html

Wegens het niet naleven van wetten en internationale afspraken (bewaken van grenzen).

Wegens het mogelijk in gevaar brengen van de bevolking door onbewust ook terroristen en oorlogsmisdadigers binnen te laten.

etc.

Daarnaast hebben de Duitsers een goed punt. Vroehug was de definitie van hoogverraad anders dan tegenwoordig. Toen Balkenende ons de Euro in rommelde (zonder het volk te raadplegen), pleegde hij hoogverraad. Daarom hebben ze de definitie hiervan aangepast in het woorden boek. De soevereiniteit van je land in gevaar brengen en macht overdragen aan anderen viel gewoon onder hoogverraad.

Link naar reactie

Vluchtelingen op Britse legerbasis Dhekelia, Cyprus dreigen met zelfmoord.

http://nieuws.tpo.nl/2015/11/03/vluchtelingen-op-britse-legerbasis-dhekelia-cyprus-dreigen-met-zelfmoord/

De hulp van het Duitse leger aan asielzoekers is geenszins van tijdelijke aard. Voor duizenden soldaten is de vluchtelingensteun een extra taak voor de lange termijn.

http://www.nu.nl/buitenland/4158087/vluchtelingenhulp-extra-taak-duitse-soldaten.html

De vluchtelingen die in Leiden verblijven mogen donderdagmiddag gratis naar de bioscoop op het Leiden International Film Festival. :eek:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24694093/__Gratis_films_voor_vluchtelingen__.html

Eritrese tolken ontslagen bij IND om vermeende betrokkenheid bij regime.

http://www.nu.nl/binnenland/4157918/eritrese-tolken-ontslagen-bij-ind-vermeende-betrokkenheid-bij-regime.html

De Europese Unie moet er alles aan doen om de Schengenzone van reizen zonder paspoort intact te houden. Dat kan alleen door een goed beheer van Europa's buitengrenzen. Dat zei EU-president Donald Tusk dinsdag.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/719108/1/1/50/tusk-alles-doen-voor-behoud-schengenzone.html

Districtshoofd Landshut dreigt nieuwe vluchtelingen met de bus naar Merkels kanselarij in Berlijn te sturen - Journalist op onderzoek in Duitsland: Achter de schermen van de migrantencrisis heerst hondsbrutale anarchie.

http://xandernieuws.punt.nl/content/2015/11/AfD-politicus-Duitsland-op-de-rand-van-anarchie-en-een-burgeroorlog

Griekse migratieminister verwijt Europa hypocrisie.

http://stopdebankiers.eu/griekse-migratieminister-verwijt-europa-hypocrisie/

Asielzoekers vanuit Balkan naar Nederland eerder terug.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/4177538/2015/11/03/Asielzoekers-vanuit-Balkan-naar-Nederland-eerder-terug.dhtml

Pegida Nederland wil aanstaande zondag een protestmars in Utrecht houden. De anti-islamitische beweging ziet niets in het Hogelandsepark als locatie voor een demonstratie.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24695745/__Pegida_wil_Utrecht_in__.html

Link naar reactie

Voor wie wil weten hoe het leven in een vluchtelingenkamp verloopt, vanavond op Canvas 19.35

Door de burgeroorlog in Zuid-Soedan zijn ruim 1,5 miljoen mensen ontheemd. Het jongste land ter wereld wordt nu geconfronteerd met een hongersnood die naar schatting meer dan 50 000 kinderen het leven kan kosten. Deze documentaire brengt kinderen in beeld die in tijdelijke kampen in Zuid-Soedan leven en in vluchtelingenkampen net over de grens in het noorden van Oeganda. Wat volgt is een hartverscheurende, persoonlijke glimp van hun leven en inspirerende, ontroerende verhalen verteld in hun eigen woorden.
Link naar reactie

Dijsselbloem heeft genoeg belastingcentjes

Dijsselbloem: Voorlopig genoeg geld voor opvang vluchtelingen

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/dijsselbloem-voorlopig-genoeg-geld-voor-opvang-vluchtelingen

The European Refugee "Invasion"

http://www.zerohedge.com/news/2015-11-03/worst-refugee-crisis-world-war-ii-one-stunning-infographic

Link naar reactie

Gast ancestral-viking

ik vindt het allemaal heel erg hoor die ellende maar waarom moeten wij dat nu weer opknappen?

hoevel milioenen worden er elke keer aan giro 555 gegeven etc etc .....

de balans is compleet weg.....

en nu komen er duizenden naar ons land .....waar steeds meer nederlanders zelf aan de voedselbanken lopen,

nee .....

ik ben er klaar mee niet meer over mijn rug....

Link naar reactie

Een eyeopener voor velen onder ons.

Een migrant vertelt wat ons te wachten staat.

Muslim openly threatens German man: "We will conquer you with births, we will marry your daughters!"

https://www.youtube.com/watch?v=JquXlQTBWOo

Youtube Kanaal: Face of a dying nation.

[MOD] Een aantal posts hiervoor ook al gepost: http://preppers.nl/forum/threads/12755-Vluchtelingen-Asielzoekers-reden-voor-versneld-preppen?p=395364&viewfull=1#post395364

Gaarne hier op letten @vheeswijk [MOD]

Link naar reactie

ik vindt het allemaal heel erg hoor die ellende maar waarom moeten wij dat nu weer opknappen?

hoevel milioenen worden er elke keer aan giro 555 gegeven etc etc .....

de balans is compleet weg.....

en nu komen er duizenden naar ons land .....waar steeds meer nederlanders zelf aan de voedselbanken lopen,

nee .....

ik ben er klaar mee niet meer over mijn rug....

Ik ben het wel een beetje met je eens..

Ik vind het ook allemaal heel erg, wat als wij in die positie zaten?

1 - ik ben bang voor de foute figuren er tussen (kunnen) zitten

2 - laten we eerst de armoede in ons land eerst eens aanpakken..

Link naar reactie

Een eyeopener voor velen onder ons.

Een migrant vertelt wat ons te wachten staat.

Muslim openly threatens German man: "We will conquer you with births, we will marry your daughters!"

https://www.youtube.com/watch?v=JquXlQTBWOo

Youtube Kanaal: Face of a dying nation.

Dit is het meest context loze filmpje in tijden, diegene die praat zou moslim zijn en praten tegen een Duitser.... Behalve de Duitse taal en de inhoudelijke tekst kun je niets als feit aannemen. Ik zeg niet niet dat het niet zo is, maar je kunt ook niet beweren dat het wel zo is.

Link naar reactie

Dit is het meest context loze filmpje in tijden, diegene die praat zou moslim zijn en praten tegen een Duitser.... Behalve de Duitse taal en de inhoudelijke tekst kun je niets als feit aannemen. Ik zeg niet niet dat het niet zo is, maar je kunt ook niet beweren dat het wel zo is.

https://www.youtube.com/watch?v=ZDKk15KcqNk

Hier ongeveer hetzelfde verhaal

Dat we maar weinig te vertellen hebben volgens hen straks. Tja nu al in de Balkan werden ze ook geholpen door de Navo. Bizar

bij 4.56 min

Dit zullen wel een paar gekkies zijn misschien hoor. Niets aan de hand mensen, totaal uit verband getrokken, slaap maar weer zacht verder.

Beide filmpjes zeggen bijna woordelijk wat die man in het filmpje van v heeswijk duidelijk maakt.

Het is vast niet DE waarheid, maar ik vrees wel EEN waarheid.

Hopelijk maar van een enkeling, en totaal niet representatief voor het toekomstbeeld van Europa.

• Leuk 1
Link naar reactie

https://www.youtube.com/watch?v=ZDKk15KcqNk

Hier ongeveer hetzelfde verhaal

Dat we maar weinig te vertellen hebben volgens hen straks. Tja nu al in de Balkan werden ze ook geholpen door de Navo. Bizar

bij 4.56 min

Dit zullen wel een paar gekkies zijn misschien hoor. Niets aan de hand mensen, totaal uit verband getrokken, slaap maar weer zacht verder.

Beide filmpjes zeggen bijna woordelijk wat die man in het filmpje van v heeswijk duidelijk maakt.

Het is vast niet DE waarheid, maar ik vrees wel EEN waarheid.

Hopelijk maar van een enkeling, en totaal niet representatief voor het toekomstbeeld van Europa.

Dit is meer duidelijke taal! Dat was het andere filmpje zeker niet. Als je niet kritisch blijft en alleen maar aan eigen referentie kader blijft vast plakken kun je vergeten dat iets misschien er helemaal niet bij hoort. Dat het spiegelen en kan nu eenmaal een blinde vlek zijn.

Bedankt voor het verduidelijken van je punt, zou het wel op prijs stellen dat je je sarcasme 'slaap maar weer zacht verder' achterwegen laat, dat heb ik dacht ik niet verdient. Als dat wel zo is hoor ik het graag op de pm.

Link naar reactie

Dit is meer duidelijke taal! Dat was het andere filmpje zeker niet. Als je niet kritisch blijft en alleen maar aan eigen referentie kader blijft vast plakken kun je vergeten dat iets misschien er helemaal niet bij hoort. Dat het spiegelen en kan nu eenmaal een blinde vlek zijn.

Bedankt voor het verduidelijken van je punt, zou het wel op prijs stellen dat je je sarcasme 'slaap maar weer zacht verder' achterwegen laat, dat heb ik dacht ik niet verdient. Als dat wel zo is hoor ik het graag op de pm.

Oh dat was eigenlijk niet een sarcasme! ships wat is internet soms beperkt. Ik bedoelde het in de zin van we kunnen net als de kikker in de pan nog wel rustig blijven zitten zolang het nog niet heel warm is.

Meer in die strekking, en ook niet persoonlijk bedoeld.

En ook ik wil niet geloven dat onze overheid het uit de hand laat lopen en dat we toestanden krijgen in west Europa zoals op de Balkan eerder.

Link naar reactie

Oh dat was eigenlijk niet een sarcasme! ships wat is internet soms beperkt. Ik bedoelde het in de zin van we kunnen net als de kikker in de pan nog wel rustig blijven zitten zolang het nog niet heel warm is.

Meer in die strekking, en ook niet persoonlijk bedoeld.

En ook ik wil niet geloven dat onze overheid het uit de hand laat lopen en dat we toestanden krijgen in west Europa zoals op de Balkan eerder.

Nog maal fijn voor de verduidelijking en heerlijk hoe je dingen uit kunt spreken een recht kunt zetten als je dat met respect uit naar elkaar:D

Ik hoop het ook dat ze het niet zo ver laten komen, maar de politieke correctheid enerzijds en de schreeuwende 'grenzendicht' groep zorgt voor verharding in ieder 'kamp' en voor een grote verdeeldheid. Dat maakt een oplossing vinden in het midden of er buiten heel lastig.

Link naar reactie

Voor wie wil weten hoe het leven in een vluchtelingenkamp verloopt, over een half uurtje op Canvas 19.35 uur

Door de burgeroorlog in Zuid-Soedan zijn ruim 1,5 miljoen mensen ontheemd. Het jongste land ter wereld wordt nu geconfronteerd met een hongersnood die naar schatting meer dan 50 000 kinderen het leven kan kosten. Deze documentaire brengt kinderen in beeld die in tijdelijke kampen in Zuid-Soedan leven en in vluchtelingenkampen net over de grens in het noorden van Oeganda. Wat volgt is een hartverscheurende, persoonlijke glimp van hun leven en inspirerende, ontroerende verhalen verteld in hun eigen woorden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...