Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

prepper053

Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

De vluchtelingen die in het huis naast ons zouden komen wonen zijn inmiddels ongeveer een week hier in Nederland. Zoals ik @Toef had beloofd een kleine verslaglegging.

Een gezin met een vader, moeder en vier zoontjes in de leeftijd van 4-10 jaar. Veel last hebben we er niet van gehad tot nu toe en we zijn zelf door de uitgenodigd voor koffie.

Nederlands spreken ze nauwelijks en Engels al helemaal niet. Vanuit de COA krijgen ze weinig begeleiding voor zover ik heb gezien. Wel zijn er vrijwilligers die hun ondersteunen en is er een ander Syrisch gezin die inmiddels al 15 jaar hier in het dorp wonen betrokken bij de integratie van deze mensen.

De kinderen gaan nog niet naar school maar, overdag hoor je ze eigenlijk nauwelijks. Ze zijn erg nieuwsgierig naar onze honden en iedere keer als we met het uitlaten langslopen zie je 4 hoofdjes onder het gordijn door spieken.

Ik snap ook dat een gezin met 4 kinderen makkelijker integreert in onze samenleven dan de vaak jonge mannen die er op het nieuws worden getoond.

Deze post delen

De vluchtelingen die in het huis naast ons zouden komen wonen zijn inmiddels ongeveer een week hier in Nederland.

Dit is nu precies waar de onvrede bij veel mensen vandaan komt. Deze mensen zijn nog geen week in Nederland en hebben nu al een huis. Nu snap ik dat je gezinnen met kleine kinderen niet op straat kan laten slapen, maar ook in Nederland zijn er veel mensen die staan te trappelen om een huis. Als die mensen dan horen dat er een huis wordt weggegeven aan mensen die nog geen week in Nederland zijn, snap ik de frustratie wel.

Deze post delen

Dit is nu precies waar de onvrede bij veel mensen vandaan komt. Deze mensen zijn nog geen week in Nederland en hebben nu al een huis.
Dat is deels gebrek aan kennis. Elk jaar krijgt elk land een aantal vluchtelingen toegekend door de UNHCR, voor Nederland is dat rond de 500, die in het land waaruit ze vluchten al erkenning als asielzoeker krijgen. Zij hoeven dus ook niet de normale asielprocedure in omdat die al gedaan is in het land van herkomst, of het vluchtelingenkamp waar ze verbleven. Zij hoeven dus ook niet in enge bootjes of een gevaarlijke reis te maken. Ze kunnen gewoon met het vliegtuig omdat ze geldige papieren en visa hebben.

Als deze mensen aankomen, krijgen ze vrij snel een huis. Omdat ze geen asielprocedure door hoeven.

feiten-cijfers/uitgenodigde-vluchtelingen

Deze post delen

Maar dan alsnog snap ik dat mensen het oneerlijk vinden dat mensen die nog geen week in Nederland zijn een huis krijgen terwijl mensen die hier geboren zijn soms wel tien jaar wachten op een huis. Beetje het "eigen volk eerst" principe, ik snap de gedachte gang, maar aan de andere kant kan ik me ook verplaatsen in de situatie dat die mensen hier niks hebben en dan dus gedwongen op straat zouden moeten slapen. Ik kan me dus voorstellen dat dit wrijving in de samenleving geeft, die als het te lang aanhoudt kan escaleren en voor grote onrust zorgt. Waar we nu al een beetje de voorlopers van zien met protesten en dreigementen aan allerlei adressen.

Deze post delen

Maar dan alsnog snap ik dat mensen het oneerlijk vinden dat mensen die nog geen week in Nederland zijn een huis krijgen terwijl mensen die hier geboren zijn soms wel tien jaar wachten op een huis. Beetje het "eigen volk eerst" principe, ik snap de gedachte gang, maar aan de andere kant kan ik me ook verplaatsen in de situatie dat die mensen hier niks hebben en dan dus gedwongen op straat zouden moeten slapen. Ik kan me dus voorstellen dat dit wrijving in de samenleving geeft, die als het te lang aanhoudt kan escaleren en voor grote onrust zorgt. Waar we nu al een beetje de voorlopers van zien met protesten en dreigementen aan allerlei adressen.

Mensen die nog geen week in NL zijn, slapen in een stapelbed in een sporthal.

• Leuk 1

Deze post delen

Dit is nu precies waar de onvrede bij veel mensen vandaan komt. Deze mensen zijn nog geen week in Nederland en hebben nu al een huis. Nu snap ik dat je gezinnen met kleine kinderen niet op straat kan laten slapen, maar ook in Nederland zijn er veel mensen die staan te trappelen om een huis. Als die mensen dan horen dat er een huis wordt weggegeven aan mensen die nog geen week in Nederland zijn, snap ik de frustratie wel.
Nou ik niet! Als je helemaal niks hebt dan is het volkomen logiesch dat deze mensen voorrang krijgen. Dat verwende Nederlandse gepiep is echt ongehoord zo nu en dan!
  • Leuk 1

Deze post delen

Dat verwende Nederlandse gepiep is echt ongehoord zo nu en dan!

Waar hebben wij ingestemd met het toelaten van deze mensen? (ongeacht status)

Waar hebben wij ingestemd met het proces rond het toekennen van de verblijfspapieren?

Waar hebben wij ingestemd met het quotum aan huizen dat uit het `normale` proces wordt getrokken?

Idem m.b.t. kosten in vele dimensies.

Het ad-hoc gehalte geeft genoeg reden tot zorg.

Deze post delen

Waar hebben wij ingestemd met het proces rond het toekennen van de verblijfspapieren?

Waar hebben wij ingestemd met het quotum aan huizen dat uit het `normale` proces wordt getrokken?

Sinds wanneer is er toestemming nodig bij eerste hulp? waar is jouw humane reactie? waarom vraag je dit eigenlijk?

Deze post delen

Sinds wanneer is er toestemming nodig bij eerste hulp? waar is jouw humane reactie? waarom vraag je dit eigenlijk?

Hij vraagt zich dit denk ik gewoon af. Ik ook. Dus zo vreemd zijn die vragen niet. We verschillen van mening. Prima, maar niet gelijk zo aanvallend doen. Nergens voor nodig.

• Leuk 1

Deze post delen

Hij vraagt zich dit denk ik gewoon af. Ik ook. Dus zo vreemd zijn die vragen niet. We verschillen van mening. Prima, maar niet gelijk zo aanvallend doen. Nergens voor nodig.

Gewoon even als observatie, zonder iemand woorden in de mond te willen leggen:

Eerst stelt Jobs vragen.

Dan stelt Highway vragen.

Vervolgens wordt gesteld dat Jobs zich gewoon dingen afvraagt, en Highway moet wat aardiger doen en niet zo aanvallend.

Terwijl in mijn ogen beiden gewoon vragen stelden :)

Deze post delen

Op deze pagina kan je al deze verdragen downloaden.

Bijvoorbeeld:

-Verdrag tot Bescherming van de Mens en de Fundamentele Vrijheden

-Internationaal Verdrag Betreffende de Status van Vluchtelingen

-Verdrag betreffende de Status van Vluchtelingen

-Verdrag Betreffende de Status van Staatlozen 1954 Nederlandse versie

-Convention on the Reduction of Statelessness 1961 Engelse versie

-Convention relating to the Status of Stateless Persons 1954: Implementation within the European Union Member States and Recommendations for Harmonisation Engelse versie

-Internationaal Verdrag Inzake Burgerrechten en Politieke Rechten Nederlandse versie

-VN-Vrouwenverdrag Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van discriminatie van vrouwen 1979

-Verdrag tegen Foltering en Andere Wrede, Onmenselijke of Onterende Behandeling of Bestraffing Nederlandse versie

-Convention Against Torture and Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment Engelse versie

-Verdrag inzake de Rechten van het Kind (IVRK)

Deze post delen

Omdat hij er niet mee akkoord is,en zovele anderen met hem.Duidelijk zo en een

beetje vriendelijker kan ook wel JA.

Gewoon even als observatie, zonder iemand woorden in de mond te willen leggen:

Eerst stelt Jobs vragen.

Dan stelt Highway vragen.

Vervolgens wordt gesteld dat Jobs zich gewoon dingen afvraagt, en Highway moet wat aardiger doen en niet zo aanvallend.

Terwijl in mijn ogen beiden gewoon vragen stelden :)

Is ook zo. Maar er is een verschil tussen iets vragen en aanvallend vragen.

Deze post delen

Het blijft de gemoederen bezighouden....misschien wat facts op een rijtje zetten?

Feit: vluchtelingen besluiten zelf ( al dan niet op basis van verkeerd informatie) geld te betalen aan een mensen handelaar voor de oversteek en door te reizen naar NL

Feit: de aantallen zijn zodanig hoog dat onze opvang capaciteit tekort komt

Feit: inspraak van burgers over plaatsing, opvang en mogelijke tegenmaatregelen is erg minimaal

Feit: meningen verschillen over hoever we moeten gaan in de opvang

Feit: er is een behoorlijke groep mensen in NL die zich ongemakkelijk, en zelfs boos, voelen over wat er nu gaande is

Feit: de opvang van deze mensen gaat veel geld kosten dat ergens anders weggehaald worden

Feit: niemand weet hoeveel mensen er nog gaan komen de komene maanden (jaren?)

Feit: beperkte mate van controle over eigen bestaan geeft stress (dit is van toepassing op zowel vluchteling als bezorgde burgers) - bron: brainrules van john medina

Feit: politici hebben geen duidelijke antwoorden op vragen uit de samenleving

Feit: berichtgeving is weinig objectief

Feit: de meeste opvang gebeurt in relatief arme wijken

Feit: landen (turkije) en personen (vastgoed, coa, asiel industrie) maken handig gebruikt (misbruik?) van de situatie om hun eigen agenda door te drukken

Wanneer je objectief naar de feiten kijkt, kun je niets anders concluderen dat men er een rotzooitje van heeft gemaakt, en er serieuze inschattingsfouten zijn gemaakt (bewust of onbewust laat ik even in het midden). Dat de oorzaak niet wordt aangepakt (waarom vluchten ze, wie smokkelen?) en we een onzekere toekomst tegemoet gaan.

Voor mij heeft het geen zin in discussie te gaan met mensen die het niet met mij eens zijn, ieder zijn mening. Waar ik wel naar kijk is wat ik zelf kan om voorbereid te zijn op deze onzekere toekomst:

- via stemmen? Mogelijk maar dat duurt voor mij te lang

- via protesten? Te overwegen, al denk ik dat het weinig helpt en ben ik 15 nov in onze bol

- via preppen, zeker!

- via nieuwsgaring en zorgen dat ik vanuit alle invalshoeken informatie verzamel om zo goed als kan de werkelijkheid uit deze informatie te destilleren

- door risico analyse en zorgen zo min mogelijk risico te lopen

- door eensgezinden te zoeken met wie je samen sterk kun staan op het moment er dingen echt misgaan.

Persoonlijk ontbreekt mij het laatste dus bij deze de vraag of mensen in haaglanden interesse hebben om elkaar wat beter te leren kennen? Graag via PM!

Moraal van het verhaal...vorm je eigen mening, respecteer de mening van anderen ( ook al vind je deze vreselijk) maar wees wel slim en weerbaar!

• Leuk 2

Deze post delen

Toch misschien een lichtpuntje in de ontwikkeling van het migranten-probleem.:)

De Russische militaire interventie in Syrië blijkt zó effectief dat een groot deel van de Syrische vluchtelingen naar huis kunnen:

800.000 Syrische vluchtelingen kunnen dankzij Rusland terug naar huis

Robin de Boer | 29 oktober 2015 19:00

800,000 Refugees Returning to Syria Thanks to Russia

Journalist Christan Saarländer from the Austrian Contra Magazin called Russia’s military operation in Syria a “blessing” and blamed German media for its propaganda war against Russia.

Een nadeel is wel dat de ISIS en andere terroristen wél in het veilige Europa blijven.

Meer over deze bombardementen:

Syrian Saga: Russian Airstrikes 'Spread Panic Among Terrorists'

Russia's military capabilities demonstrated in Syria have come as a surprise to many in the Pentagon, French intellectual Thierry Meyssan notes, adding that Russia has asserted its superiority in terms of conventional warfare.

Deze post delen

Welk verdrag is ooit in een partijprogramma daadwerkelijk aan de orde gesteld bij een stemming?

Nee, we kiezen een partij die dan even later een (vooraf ongekend) verdrag realiseert.

Hoe kunnen we dan op de uitkomst sturen?

Zie nu TTIP: soortgelijk en nog een tandje erger.

Deze post delen

Op deze pagina kan je al deze verdragen downloaden.

Bijvoorbeeld:

-Verdrag tot Bescherming van de Mens en de Fundamentele Vrijheden

-Internationaal Verdrag Betreffende de Status van Vluchtelingen

-Verdrag betreffende de Status van Vluchtelingen

-Verdrag Betreffende de Status van Staatlozen 1954 Nederlandse versie

-Convention on the Reduction of Statelessness 1961 Engelse versie

-Convention relating to the Status of Stateless Persons 1954: Implementation within the European Union Member States and Recommendations for Harmonisation Engelse versie

-Internationaal Verdrag Inzake Burgerrechten en Politieke Rechten Nederlandse versie

-VN-Vrouwenverdrag Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van discriminatie van vrouwen 1979

-Verdrag tegen Foltering en Andere Wrede, Onmenselijke of Onterende Behandeling of Bestraffing Nederlandse versie

-Convention Against Torture and Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment Engelse versie

-Verdrag inzake de Rechten van het Kind (IVRK)

De zogenaamde Veiligheidsraad. Is gewoon een verlengstuk van de Amerikaanse politiek.

Deze post delen

De Veiligheidsraad is voornamelijk een enorme wassen neus waar nooit iets nuttigs uit is gekomen tenzij de vaste leden géén belangen hadden of allemaal belangen hadden bij een bepaalde uitkomst in de kwestie.

vivere, aut mori

Deze post delen

Voor degenen die het hebben gemist.:p

NL asielbeleid uitnodigend voor terroristen.

http://www.nu.nl/politiek/4019253/nederlandse-asielbeleid-uitnodigend-terroristen.html

opinie: ik eis NL mijn vaderland terug.

http://opiniez.com/2015/10/28/ik-eis-nederland-mijn-vaderland-terug/

De dood van de EU, hoe de moslim immigratie Europese verzorgingsstaat vernietigt.

http://xandernieuws.punt.nl/content/2015/10/De-dood-van-Europa-Hoe-massale-immigratie-moslims-de-verzorgingsstaat-vernietigt

Duitse autoriteiten geschokt: Nu al 1,8 miljoen migranten, oplopend tot 16 miljoen; 90% is moslim.

http://xandernieuws.punt.nl/content/2015/10/Duitse-autoriteiten-geschokt-Nu-al-18-miljoen-migranten-oplopend-tot-16-miljoen-90-is-moslim

Oostenrijkse burgemeester: wijs alle mannelijke migranten af.

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2015/10/Oostenrijkse-burgemeester-wijs-alle-mannelijke-migranten-af-2710347W/?masterpageid=158493

Internet overbelast door asielzoekers, winkelcentrum De Baronie in Alphen aan den Rijn zet Wifi uit.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/2972320/Internet-overbelast-door-asielzoekers-winkelcentrum-De-Baronie-in-Alphen-aan-den-Rijn-zet-Wifi-uit

PvdA: Laat asielzoekers COC en Opzij bezoeken

http://frontpage.fok.nl/nieuws/718672/1/1/50/pvda-laat-asielzoekers-coc-en-opzij-bezoeken.html

Vluchtelingen breken door hekken in Oostenrijk.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4174038/2015/10/30/Vluchtelingen-breken-door-hekken-bij-Oostenrijkse-grens.dhtml

Omwonenden willen locatie asielopvang asbestvrij.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4173966/2015/10/29/Omwonenden-willen-locatie-asielopvang-asbestvrij.dhtml

Meteen inburgeren of vijf jaar wachten?

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/4173692/2015/10/29/Meteen-inburgeren-of-vijf-jaar-wachten.dhtml

opinie:'Stop met selectieve verontwaardiging over vluchtelingendebat'

http://www.parool.nl/parool/nl/30700/OPINIE/article/detail/4173739/2015/10/29/Stop-met-selectieve-verontwaardiging-over-vluchtelingendebat.dhtml

Deze post delen

Ik vraag me wat af. Er gebeurt namelijk iets VOORDAT men een Mensenhandelaar inschakelt.

Mensen moeten op het idee komen om naar Europa te gaan.

Persoonlijk geloof ik er geen biet van dat dat spontaan gebeurd met zo verschrikkelijk veel mensen, uit zo verschrikkelijk veel landen.

Het lijkt op een "complot" zoals je het kan noemen. Dit kan nooit spontaan gebeuren op deze schaal, dat is gewoon waanzinnig onwaarschijnlijk.

Iemand enig idee?

Deze post delen

Ik vraag me wat af. Er gebeurt namelijk iets VOORDAT men een Mensenhandelaar inschakelt.

Mensen moeten op het idee komen om naar Europa te gaan.

Persoonlijk geloof ik er geen biet van dat dat spontaan gebeurd met zo verschrikkelijk veel mensen, uit zo verschrikkelijk veel landen.

Het lijkt op een "complot" zoals je het kan noemen. Dit kan nooit spontaan gebeuren op deze schaal, dat is gewoon waanzinnig onwaarschijnlijk.

Iemand enig idee?

Daar zijn al hele goede theorieën over. Maar die hoor je niet op het NOS journaal.

Deze post delen

Ik hoor het woordje Blitzkrieg in mijn kop en krijg het er maar niet uit... Voor we het door hebben wat er nu precies gebeurd en hoe dat zo kon ontstaan zitten we er al midden in.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...