Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

prepper053

Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??

Recommended Posts

Gast DRD28
Je haalt een paar interessante punten aan, thanx :)

Hier had ik nog een heel stuk met uitleg staan, maar dan wordt het wel weer heel lang dus dat heb ik maar weggeknipt.

Het hele idee van de ander zien als bedreiging voor het eigene komt volgens mij nog voort uit een (evolutionair) principe dat niet meer van deze tijd is: namelijk de afhankelijkheid van de status quo om het eigen overleven veilig te kunnen stellen. Als groep was het nodig om "wij" te zijn, om op te kunnen boksen tegen de dreiging van "zij". Alles dat Zij hadden was iets dat jij niet had, en wellicht wel nodig had om te kunnen overleven. Zo is het al lang niet meer, er is genoeg voor zowel wij als voor zij, en het is nu juist het hele principe van de wens voor homogeniteit dat de dreiging veroorzaakt. De dreiging komt juist voort uit anderen willen veranderen, anderen de eigen normen en waarden op willen leggen, en niet alleen gelijkwaardigheid maar ook gelijkheid willen hebben. Mensen zijn niet gelijk, culturen zijn niet gelijk, en dat hoeft ook helemaal niet.

Wat dat betreft is het denk ik dan ook niet tijd voor een revolutie, maar voor een evolutie. Al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Voor de duidelijkheid, dit bedoel ik dus in zijn algemeen. Dus niet alleen de westerse wereld die zijn eigen normen en waarden op wil dringen aan andere landen als zijnde het enige juiste, maar ook bijvoorbeeld moslims die hun geloof op willen dringen aan ongelovigen of andersgelovigen als zijnde het enige juiste.

Zie hier het niet werkende poldermodel ... aan de ene kant .. ja maar aan de andere kant.. gelul in de ether naar mijn bescheiden mening, kom je hier heen dien je jezelf aan te passen. Ga ik ergens anders heen, dien ik mezelf aan te passen. Zo makkelijk is het.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Zie hier het niet werkende poldermodel ... aan de ene kant .. ja maar aan de andere kant.. gelul in de ether naar mijn bescheiden mening, kom je hier heen dien je jezelf aan te passen. Ga ik ergens anders heen, dien ik mezelf aan te passen. Zo makkelijk is het.

Ja, maar dat is dus NIET wat er nu gebeurt en waar ik het over heb. Want "wij" vinden dat "zij" beter af zijn als ze onze normen en waarden over nemen, ook al zijn zij daar en wij hier. En "zij" vinden dat "wij" hun normen en waarden over moeten nemen, ook al zijn zij daar en wij hier. Dat is waar ik het dus over heb, niet over een of ander poldermodel.

Wel weer een mooi voorbeeld trouwens van het kijken vanuit het eigen referentiekader naar wat wel en niet goed is, en op basis daarvan (voorbarige) conclusies trekken, thanx :)

Deze post delen

Wat kost dat hek van Wilders eigenlijk...een voorzetje.

Ik heb het al vaak voorbij zien komen is discussie’s: Wilders wil een hek rond Nederland. Hij vertelt er helaas nooit de prijs bij, en als rasechte Nederlander wil je natuurlijk weten ‘wat dat kost.’ Even googelen, maar ik vind tot mijn verbazing ook niemand anders die het rekensommetje gemaakt heeft. Dus zal ik hier een voorzetje doen. Ik ben altijd slecht in rekenen geweest, dus rekent u even mee als ik het fout doe.

Deze post delen

Je haalt een paar interessante punten aan, thanx :)

Hier had ik nog een heel stuk met uitleg staan, maar dan wordt het wel weer heel lang dus dat heb ik maar weggeknipt.

Sorry Loreen, ik heb je zoals altijd heel hoog staan, maar je verteld hier precies wat er mis is met de Westerse manier van denken.

Het hele idee van de ander zien als bedreiging voor het eigene komt volgens mij nog voort uit een (evolutionair) principe dat niet meer van deze tijd is: namelijk de afhankelijkheid van de status quo om het eigen overleven veilig te kunnen stellen. Als groep was het nodig om "wij" te zijn, om op te kunnen boksen tegen de dreiging van "zij". Alles dat Zij hadden was iets dat jij niet had, en wellicht wel nodig had om te kunnen overleven. Zo is het al lang niet meer, er is genoeg voor zowel wij als voor zij, en het is nu juist het hele principe van de wens voor homogeniteit dat de dreiging veroorzaakt. De dreiging komt juist voort uit anderen willen veranderen, anderen de eigen normen en waarden op willen leggen, en niet alleen gelijkwaardigheid maar ook gelijkheid willen hebben. Mensen zijn niet gelijk, culturen zijn niet gelijk, en dat hoeft ook helemaal niet.

Wat dat betreft is het denk ik dan ook niet tijd voor een revolutie, maar voor een evolutie. Al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Deze hele lap tekst gooi ik dan ook gelijk in de prullebak als zijnde verzonnen door een volgevreten Westerling die nog nooit aan de onderkant van de maatschappij heeft gestaan en gevoed is met denkbeelden die Ambtenaar Sjakie uit Flodder goed zou staan.

Het hele 'hij'/'zij' gebeuren is nog springlevend en menig volk, cultuur en nationaliteit moet nog dagelijks overleven. Ook hier in ons eigen kikkerlandje!

Tevens lijkt het mij dat als ik bij jouw thuis komt en jij wilt dat ik mijn schoenen uit doe, het nogal onrespectvol zou zijn als ik dit niet zou doen omdat ik dit bij mij thuis ook niet doe.

Simpel voorbeeld waarom jouw hele stelling dus al niet werkt, aangezien ik er niet van uitga dat als ik tegen jou inga jij jouw normen en waarden dan maar even aan de kant schuift.

Voor de duidelijkheid, dit bedoel ik dus in zijn algemeen. Dus niet alleen de westerse wereld die zijn eigen normen en waarden op wil dringen aan andere landen als zijnde het enige juiste, maar ook bijvoorbeeld moslims die hun geloof op willen dringen aan ongelovigen of andersgelovigen als zijnde het enige juiste.

Hier wringt dus juist de schoen zoals ik in mijn andere posten al eerder aangaf.

Eigenlijk is dus de enigste oplossing al deze jonge mannen mobiliseren als vrijheidsleger en ze met onze hulp hun eigen land terug laten nemen.

Vrouwen en kinderen kunnen uiteraard altijd veilig in onze landen blijven totdat de missie geslaagd is.

D-day is coming???

Deze post delen

Sorry Loreen, ik heb je zoals altijd heel hoog staan, maar je verteld hier precies wat er mis is met de Westerse manier van denken.

Deze hele lap tekst gooi ik dan ook gelijk in de prullebak als zijnde verzonnen door een volgevreten Westerling die nog nooit aan de onderkant van de maatschappij heeft gestaan en gevoed is met denkbeelden die Ambtenaar Sjakie uit Flodder goed zou staan.

Het hele 'hij'/'zij' gebeuren is nog springlevend en menig volk, cultuur en nationaliteit moet nog dagelijks overleven. Ook hier in ons eigen kikkerlandje!

Tevens lijkt het mij dat als ik bij jouw thuis komt en jij wilt dat ik mijn schoenen uit doe, het nogal onrespectvol zou zijn als ik dit niet zou doen omdat ik dit bij mij thuis ook niet doe.

Simpel voorbeeld waarom jouw hele stelling dus al niet werkt, aangezien ik er niet van uitga dat als ik tegen jou inga jij jouw normen en waarden dan maar even aan de kant schuift.

Hier wringt dus juist de schoen zoals ik in mijn andere posten al eerder aangaf.

Eigenlijk is dus de enigste oplossing al deze jonge mannen mobiliseren als vrijheidsleger en ze met onze hulp hun eigen land terug laten nemen.

Vrouwen en kinderen kunnen uiteraard altijd veilig in onze landen blijven totdat de missie geslaagd is.

D-day is coming???

Wederom dank voor je reactie :D

Misschien had ik dat stuk toch niet weg moeten knippen, omdat het nu denk ik niet duidelijk is wat ik nou eigenlijk bedoelde. Vandaar dat ik je reactie begrijp, ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt, het is alleen geen reactie op het punt dat ik wou maken (maar nu dus niet maak, nu was het meer een komma ;) )

Dat er nu hele groepen zijn die niet genoeg krijgen ben ik volledig met je eens. Dat is ook niet wat ik schreef, wat ik schreef is dat er genoeg is, niet dat iedereen genoeg krijgt. Hier heb ik ooit een heel essay over geschreven voor mijn opleiding (enorm slecht stuk overigens, dat terzijde) maar dat gaat hier een beetje ver. Het probleem ligt hier denk ik bij de machtsgeile graaiers die meer hebben dan zij, hun kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen ooit op kunnen maken, en toch meer blijven willen. Dat probleem ligt in mijn ogen niet bij het feit dat Pietje groen mooi vindt, terwijl ik roze mooi vind (heel suf voorbeeld, I know. Maar ik denk dat het verduidelijkend werkt). Het maakt voor mij geen fuck uit of Pietje in zijn huis groen mooi zit te vinden, als ik in mijn huis gewoon lekker roze mooi kan vinden. Als Pietje dan in mijn huis komt, dan laat ik lekker mijn roze spulletjes staan. Misschien zet ik wel een groen fotolijstje neer omdat hij dat leuk vindt, of misschien bak ik wel groene cakejes omdat ik het leuk vind dat hij op bezoek komt. Misschien bak ik wel roze cakejes, en vindt hij die super lekker. Of laat hij ze staan. Misschien gaat hij dan thuis ook roze cakejes bakken, of misschien at ie eerst groene worstjes en gaat ie door mij geïnspireerd groene cakejes bakken. Wie weet. Voor mij maakt het in ieder geval geen zak uit, zolang ik lekker mijn roze cakejes mag eten. Misschien heb ik wel echt een enorme hekel aan groen, en vraag ik Pietje of hij geen groene kleding aan wil trekken als hij bij mij op visite komt. Dan kan Pietje zelf kijken of hij wel of niet bereid is iets anders aan te doen. Als hij daar niet toe bereid is, is de consequentie dat hij niet op bezoek kan komen. Daar kiezen we dan dus samen voor, en is daarmee dus ook geen probleem. Als Pietje echter naast mij komt wonen, en mij dan gaat zeggen dat ik geen roze cakejes mag eten, DAN heb ik een probleem. En dat vind ik dus ook niet kunnen. Of als Pietje naast mij komt wonen, en ik zeg dat hij geen groene worstjes mag eten omdat ik roze mooier vind. Het slaat ook nergens op, want ik kan gewoon roze cakejes eten zonder dat Pietje daar last van heeft, en Pietje kan gewoon groene worstjes eten zonder dat ik daar last van heb. Mijn roze cakejes worden niet vies door zijn worstjes. Natuurlijk zijn er ook dingen die een ander kan doen waar ik wel last van kan hebben, en in mijn ogen is het ook niet meer dan normaal om rekening met elkaar te houden. Als Pietje een grote groene kabouter recht voor mijn raam zet, terwijl ik iedere dag net uit dat raam kijk, dan kan ik daar last van hebben. Dan kan ik Pietje vragen die groene kabouter weg te halen, of het ergens neer te zetten waar ik er geen of minder last van heb. Dan ga ik niet tegen Pietje zeggen dat hij groene kabouters niet mooi mag vinden, maar wel vragen of hij zijn groene kabouter niet voor mijn raam wil zetten.

Ik zeg JUIST dat dat wij/zij er nog is, ik zeg juist dat die oneerlijkheid en struggle er nog is, maar ik zeg ook dat het niet nodig zou hoeven zijn. Het is niet het anders-zijn dat bedreigend is, het is machtswellust en het opdringen van de eigen normen en waarden aan een ander dat gevaarlijk is, in mijn ogen. Beiden kanten op dus.

Even een heel klein voorbeeld, jij hebt het over de emancipatie van de vrouwen en dat dat win-win is. Dat is echter een heel westers denkbeeld, vanuit westerse normen en waarden. Als ik hier, als westerse vrouw, zeg dat ik voldoende voldoening zou kunnen halen uit zorgen voor mijn man en kinderen, en geen carrière hoef word ik voor gek uitgemaakt. Dan gaan anderen mij vertellen dat ik als vrouw zijnde een carrière moet willen, omdat ik daar recht op heb, en dat ik niet gelukkig en voldaan kan zijn door alleen voor mijn man en kinderen te zorgen. Dat er duizenden vrouwen ongelukkig zijn en een burn out hebben omdat zij zich verplicht voelen EN carrière te maken, EN voor hun gezin te zorgen, dat wordt onder het kleed geschoven, want het is nou eenmaal goed daat vrouwen werken want dat is een teken van onze westerse welvaart, en andere vrouwen moeten dat ook willen.

Dat mensen zich inzetten voor gelijkwaardigheid van vrouwen, daar sta ik natuurlijk volledig achter. Dat vrouwen in veel landen een ondergeschikte positie bekleden vind ik ook zeer slecht. In mijn ogen is dat echter heel wat anders dan het westerse idee van emancipatie. In mijn ogen is dat niet gelijk als vrouwen vertellen wat ze zouden moeten willen, en ze zeggen dat wat ze willen niet goed is. Als een vrouw zich goed voelt in een sluier, wie ben ik dan om haar te zeggen dat ze zich daar niet goed in voelt? Als een vrouw zich goed voelt in de keuken, wie ben ik dan om haar te zeggen dat ze zich daar niet goed voelt? Als een vrouw zich goed voelt als ze voor haar man zorgt, wie zijn wij dan om te zeggen dat ze zich daar niet goed bij zou moeten voelen?

Ik hoop dat ik het zo wat duidelijker uitleg.

Deze post delen

Het probleem is de overheid (en in een aantal landen is de religie de overheid) die groepen gestalte geeft en invloed. Geen overheid (of heel weinig) ontneemt een groep macht. Schaf overheid af en er worden geen bommen gegooid aan de andere kant van de planeet.

Deze post delen

Lieve @Loreen, Zou je een samenvatting kunnen maken of mis ik dan punten en komma's?

Mijn ogen beginnen te bloeden als ik die Lappen tekst zie

@Loreen is een vrouw. En net als bij de meeste vrouwen geld hier de regel: Gooi er een kwartje in en lult voor een geeltje.

Deal with it :)

• Leuk 1

Deze post delen

Wederom dank voor je reactie :D

Misschien had ik dat stuk toch niet weg moeten knippen, omdat het nu denk ik niet duidelijk is wat ik nou eigenlijk bedoelde. Vandaar dat ik je reactie begrijp, ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt, het is alleen geen reactie op het punt dat ik wou maken (maar nu dus niet maak, nu was het meer een komma ;) )

Dat er nu hele groepen zijn die niet genoeg krijgen ben ik volledig met je eens. Dat is ook niet wat ik schreef, wat ik schreef is dat er genoeg is, niet dat iedereen genoeg krijgt. Hier heb ik ooit een heel essay over geschreven voor mijn opleiding (enorm slecht stuk overigens, dat terzijde) maar dat gaat hier een beetje ver. Het probleem ligt hier denk ik bij de machtsgeile graaiers die meer hebben dan zij, hun kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen ooit op kunnen maken, en toch meer blijven willen. Dat probleem ligt in mijn ogen niet bij het feit dat Pietje groen mooi vindt, terwijl ik roze mooi vind (heel suf voorbeeld, I know. Maar ik denk dat het verduidelijkend werkt). Het maakt voor mij geen fuck uit of Pietje in zijn huis groen mooi zit te vinden, als ik in mijn huis gewoon lekker roze mooi kan vinden. Als Pietje dan in mijn huis komt, dan laat ik lekker mijn roze spulletjes staan. Misschien zet ik wel een groen fotolijstje neer omdat hij dat leuk vindt, of misschien bak ik wel groene cakejes omdat ik het leuk vind dat hij op bezoek komt. Misschien bak ik wel roze cakejes, en vindt hij die super lekker. Of laat hij ze staan. Misschien gaat hij dan thuis ook roze cakejes bakken, of misschien at ie eerst groene worstjes en gaat ie door mij geïnspireerd groene cakejes bakken. Wie weet. Voor mij maakt het in ieder geval geen zak uit, zolang ik lekker mijn roze cakejes mag eten. Misschien heb ik wel echt een enorme hekel aan groen, en vraag ik Pietje of hij geen groene kleding aan wil trekken als hij bij mij op visite komt. Dan kan Pietje zelf kijken of hij wel of niet bereid is iets anders aan te doen. Als hij daar niet toe bereid is, is de consequentie dat hij niet op bezoek kan komen. Daar kiezen we dan dus samen voor, en is daarmee dus ook geen probleem. Als Pietje echter naast mij komt wonen, en mij dan gaat zeggen dat ik geen roze cakejes mag eten, DAN heb ik een probleem. En dat vind ik dus ook niet kunnen. Of als Pietje naast mij komt wonen, en ik zeg dat hij geen groene worstjes mag eten omdat ik roze mooier vind. Het slaat ook nergens op, want ik kan gewoon roze cakejes eten zonder dat Pietje daar last van heeft, en Pietje kan gewoon groene worstjes eten zonder dat ik daar last van heb. Mijn roze cakejes worden niet vies door zijn worstjes. Natuurlijk zijn er ook dingen die een ander kan doen waar ik wel last van kan hebben, en in mijn ogen is het ook niet meer dan normaal om rekening met elkaar te houden. Als Pietje een grote groene kabouter recht voor mijn raam zet, terwijl ik iedere dag net uit dat raam kijk, dan kan ik daar last van hebben. Dan kan ik Pietje vragen die groene kabouter weg te halen, of het ergens neer te zetten waar ik er geen of minder last van heb. Dan ga ik niet tegen Pietje zeggen dat hij groene kabouters niet mooi mag vinden, maar wel vragen of hij zijn groene kabouter niet voor mijn raam wil zetten.

Ik zeg JUIST dat dat wij/zij er nog is, ik zeg juist dat die oneerlijkheid en struggle er nog is, maar ik zeg ook dat het niet nodig zou hoeven zijn. Het is niet het anders-zijn dat bedreigend is, het is machtswellust en het opdringen van de eigen normen en waarden aan een ander dat gevaarlijk is, in mijn ogen. Beiden kanten op dus.

Even een heel klein voorbeeld, jij hebt het over de emancipatie van de vrouwen en dat dat win-win is. Dat is echter een heel westers denkbeeld, vanuit westerse normen en waarden. Als ik hier, als westerse vrouw, zeg dat ik voldoende voldoening zou kunnen halen uit zorgen voor mijn man en kinderen, en geen carrière hoef word ik voor gek uitgemaakt. Dan gaan anderen mij vertellen dat ik als vrouw zijnde een carrière moet willen, omdat ik daar recht op heb, en dat ik niet gelukkig en voldaan kan zijn door alleen voor mijn man en kinderen te zorgen. Dat er duizenden vrouwen ongelukkig zijn en een burn out hebben omdat zij zich verplicht voelen EN carrière te maken, EN voor hun gezin te zorgen, dat wordt onder het kleed geschoven, want het is nou eenmaal goed daat vrouwen werken want dat is een teken van onze westerse welvaart, en andere vrouwen moeten dat ook willen.

Dat mensen zich inzetten voor gelijkwaardigheid van vrouwen, daar sta ik natuurlijk volledig achter. Dat vrouwen in veel landen een ondergeschikte positie bekleden vind ik ook zeer slecht. In mijn ogen is dat echter heel wat anders dan het westerse idee van emancipatie. In mijn ogen is dat niet gelijk als vrouwen vertellen wat ze zouden moeten willen, en ze zeggen dat wat ze willen niet goed is. Als een vrouw zich goed voelt in een sluier, wie ben ik dan om haar te zeggen dat ze zich daar niet goed in voelt? Als een vrouw zich goed voelt in de keuken, wie ben ik dan om haar te zeggen dat ze zich daar niet goed voelt? Als een vrouw zich goed voelt als ze voor haar man zorgt, wie zijn wij dan om te zeggen dat ze zich daar niet goed bij zou moeten voelen?

Ik hoop dat ik het zo wat duidelijker uitleg.

Luid en duidelijk en je bent een prachtig mens :)

Het is alleen zo jammer dat we in een wrede boze wereld leven en dat we soms keuzes moeten maken of iets de veiligheid van ons en onze naasten kan waarborgen, zodat mensen zoals jij kunnen blijven zijn zoals ze zijn.

Ik ben 1 van die mensen die graag die veiligheid waarborgt. Het type dat in vredestijd vaak gekruisigd word door zijn doen en in slechte tijden vooraan geschoven word omdat hij het kan.

Zowel jouw als mijn mening is niet fout en ik begrijp jouw mening al dit hele draadje lang en respecteer je ervoor.

We verschillen omdat jij graag het goede in de mens wil blijven zien en ook al zou ik dat precies hetzelfde willen, heeft de ervaring me geleerd dat het anders is en dus voorzorgsmaatregelen genomen dienen te worden.

Iets wat de Westerse leiders nog steeds niet (misschien wel expres, ofwel te dom om te kunnen) willen zien.

Kijk daar de tweespalt in de samenleving. De voor en tegenstanders. Alle andere problemen die al een sluimerende explosiviteit had en mede door dit onderwerp extra hard naar boven komen, een verhardende samenleving, de minderende welvaart, steeds meer mensen die moeilijk rond kunnen komen, het grotere verschil tussen arm en rijk, de achtbaan waardoor depresiviteit en verwarde mensen steeds vaker voorkomen, enz enz...

Het vluchtelingen probleem en de dreiging die er van uit gaat voor een verdwijning van onze cultuur, hangt als 1 grote explosieve bom boven ons.

Een duidelijkere manier van aanpak van onze regeringen had een hoop frustratie kunnen schelen:

-Welkom zolang het nodig is, doch terugkeer zodra het mogelijk is.

-Grenzen voor dit moment duidelijk gesloten voor gelukzoekers die niet via de normale wegen onze landen binnen komen zoals jij en ik ook zouden doen als we zouden emigreren.

-Ervoor zorgen dat jonge mannen die kunnen vechten, opgeleid worden en ondersteund door onze legers hun land kunnen terug nemen.

-Sobere opvang is niet fijn, doch wees blij dat je opgevangen word.

-Dingen hardhandig eisen en/of crimineel gedrag verspeeld elk recht om hier te blijven.

- etc etc.

Was onze regering hier heel duidelijk in, dan zou de rust onder de bevolking spoedig terugkeren....

• Leuk 1

Deze post delen

Lieve @Loreen, Zou je een samenvatting kunnen maken of mis ik dan punten en komma's?

Mijn ogen beginnen te bloeden als ik die Lappen tekst zie 😉

Ja erg hè!

Ik schrik ook iedere keer, als ik dan gewoon een "snelle reactie" aan het typen ben, zie ik terwijl ik type maar een paar regels staan. En dan klik ik op "Plaats snelle reactie" en dan staat daar in een keer mijn complete autobiografie met voor- EN nawoord, en denk ik Waar de Neuk komt dat nou weer vandaan????

Vreselijk.

Deze post delen

Ik denk dat je je nu op glad ijs begeeft.

Door te stellen dat we nu leven, zoals de situatie nu is, en het verleden van die situatie niet van belang is, haal je dus zelf zo'n 90% van de argumenten die in dit topic gegeven worden om tegen de komst van gelukszoekers te zijn onderuit. Die argumenten zijn namelijk veelal gestoeld op het willen beschermen van een cultuur, waarvan de wortels in het verleden liggen. Als het alleen gaat om de situatie zoals hij NU is, dus niet om de geschiedenis waaruit die situatie voortkomt, houdt dat dus in dat iedereen die NU in Nederland is, Nederlander is. Dat iedere cultuur die NU in Nederland gedragen wordt, de Nederlandse cultuur is. Dat houdt dus in dat iedere asielzoeker in Nederland Nederlander is, en de cultuur van de vele moslims in Nederland ook de Nederlandse cultuur is.

Daarnaast hoor ik wel iemand discussiëren over het woord vluchteling, dat "hoor" ik jou namelijk zelf keer op keer doen. Of althans, beter gezegd, ik zie jou doodleuk een definitie van het woord vluchteling poneren als zijnde "de waarheid", het feit dat er al meermaals gewezen is op het feit dat het volstrekt verklaarbaar is om zo ver mogelijk van de dreiging te willen vluchten negeer je keer op keer. Het voorbeeld dat ik gaf van de familie Frank die, zoals jij vindt dat vluchtelingen zouden moeten doen, slechts 1 grens overtrok op het moment dat de dreiging voor de deur stond, en vervolgens alsnog bijna in zijn geheel werd uitgemoord, heb je genegeerd. Andere mensen die wezen op het feit dat heel het Midden-Oosten in brand staat, en dat IS niet alleen in Syrië actief is en het daarom niet voldoende is om naar je buurland te vluchten heb je genegeerd. Mensen die wezen op het feit dat je niet veilig bent als je met een hele doelgroep dat slachtoffer is van IS op een kluitje bij de buren gaat zitten heb je genegeerd. Toen ik wees op het feit dat ook Joodse vluchtelingen in WOII niet alleen hun geboorteland uitvluchtten, maar zelfs Europa uit en achteraf gezien niet zonder reden, heb je dat genegeerd. Dus zo bekeken zie ik jou inderdaad niet discussiëren over het woord vluchtelingen, en heb je daar inderdaad gelijk in. Wel zie ik je enorm eenzijdige belichting, die je probeert te ontkennen door af en toe een ander geluid in je linkdump te verstoppen.

Je hebt gelijk dat de Aussies nu denken de baas te zijn in Australië, en dat zij daar nu de wetten en regels bepalen. Dat spreek ik ook niet tegen. Ik heb gelijk als ik zeg dat hun huidige houding, met hun eigen geschiedenis, hypocriet is. Ik wil niet zeggen dat ze het recht niet hebben, ik wil niet zeggen dat de huidige wereld niet op die manier werkt. Dat doet ie namelijk wel, dat zie ik ook wel. Mensen kijken niet verder dan hun eigen belang op dat moment, focussen zich suf op hun eigen straat en verliezen het grotere geheel totaal uit het oog. En dat is hun goed recht. Maar dat is wel hypocriet. Net zoals het hypocriet is om jouw eigen omgeving op het randje van chaos of ineenstorting te brengen, uit angst je huidige mate van welvaart kwijt te raken. Net zoals het hypocriet is om mensen dood te wensen, omdat je ze barbaars vindt. Er zijn zo veel dingen hypocriet.

We moeten wel in realiteit blijven. Dus de landen van de wereld die zijn erkend, de euro en de dollar en ons huidige systeem waarin we leven wat op springen staat. Veel verder terug te kijken dan een paar generaties heeft geen nut. Wat je hoorde van je grootouders hebben zij echt meegemaakt, wat je leest in geschiedenis boeken is aangepaste geschiedenis vol met leugens en onwaarheden. Er zijn mensen die geloven dat Adam en Eva de eerste mensen waren. Die discussie moeten we dan ook niet voeren.

Ik heb nog nooit een definitie van vluchteling op het forum geplaatst. Wel in mijn woorden aangegeven waarom ik vind dat de mensen die hier binnenkomen geen vluchtelingen zijn als omschreven in het verdrag van Geneve uit 1951. Als ik zoek naar de exacte definitie op het internet dan vind ik alleen Amnesty en UNHCR die de echte definitie aangeven zoal omschreven in het verdrag. Alle anderen instanties geven er hun eigen draai aan zoveel mogelijk geld binnen te harken. Het gaat mij dan ook niet om een exacte definitie.

Het gaat er mij om dat we afspraken hebben t.a.v. vluchtelingen, asielafspraken, open grenzen voor EU burgers en diensten, etc. Al deze afspraken zijn kennelijk voor niets gemaakt, want ze worden toch door alle landen overtreden. Als ik niet op tijd mijn belasting betaal, dan krijg ik grote problemen want er staat in de wet ...... betalen finca. Als overheden zich niet aan afspraken houden gelden afspraken en wetten ineens niet meer kennelijk. Dit staat buiten het feit dat we mensen in nood moeten helpen als `rijk` land.

Ik maak geen onderscheid tussen voor en tegen bij het plaatsen van links. Ik probeer links te verzamelen die beiden kanten belichten en die nog niet eerder door iemand geplaatst zijn. Kan wel eens iets dubbel geplaatst worden, maar niet bewust want het beheerst de waan van de dag dus bijna elke dag is er weer meerdere malen nieuws te melden. Iedereen mag dan zijn eigen mening vormen of besluiten iets wel of niet te lezen.

Dat het vluchtelingen probleem, of je nu voor of tegen bent het preppen beheerst, denk ik wel. Steeds meer geluiden hoor ik om mij heen van mensen die maatregelen nemen. Een paar dagen geleden sprak ik een van oorsprong Afghaanse buur die hier al een tijdje woont. Hij was enkele weken geleden nog een maand in zijn geboorteland geweest. Ik dacht, wauw dat staat toch in de fik. Ja in sommige delen wordt er gevochten, maar het is een groot land en er zijn veilige plekken zat. Hij was destijds ook gevlucht en uiteindelijk door NL opgenomen. Je wilt niet weten hoe hij over deze asielstroom denkt. Laat ik het zwak uitdrukken, maar hij denkt niet dat de groep die momenteel de EU binnenkomt zich zal aanpassen. Hij vreest dat het gigantisch uit de hand gaat lopen en dat het niet heel lang meer gaat duren.

Deze post delen

Gast DRD28
Ja, maar dat is dus NIET wat er nu gebeurt en waar ik het over heb. Want "wij" vinden dat "zij" beter af zijn als ze onze normen en waarden over nemen, ook al zijn zij daar en wij hier. En "zij" vinden dat "wij" hun normen en waarden over moeten nemen, ook al zijn zij daar en wij hier. Dat is waar ik het dus over heb, niet over een of ander poldermodel.

Wel weer een mooi voorbeeld trouwens van het kijken vanuit het eigen referentiekader naar wat wel en niet goed is, en op basis daarvan (voorbarige) conclusies trekken, thanx :)

Ik rep niet over hoe zij hun leven gestalte moeten geven inHUN land, maar wel in ONS land. Je kunt trouwens per definitie alleen vanuit je eigen referentiekader kijken.

De voorbarige conclusie zie ik ook niet. Volgens mij wijzen alle feiten er op dat een multiculturele samenleving niet bestaat. En met aanpassen bedoel ik niet dat je je gehele culturele historie overboord gooit en aardappels met een speklap gaat eten, maar wel dat je de taal leert en je kinderen zelf opvoedt ipv dat over te laten aan de staat. Verder zijn alleen de vluchtelingen conform de conventie van geneve in mijn optiek vluchteling. De rest is arbeidsmigrant .

Deze post delen

Nou, hoewel ik jouw mening erg waardeer (ongeacht of ik het met jou eens ben if niet), sla ik jouw Lappen wel eens over omdat ik simpelweg geen zin heb zo'n uitgebreide mening.

Bij mijn eigen vrouw moet ik al wel eens zeggen 'en wat is je punt nou?' En dan is het toch met een paar zinnen gezegd.

• Leuk 2

Deze post delen

Een duidelijkere manier van aanpak van onze regeringen had een hoop frustratie kunnen schelen:

-Welkom zolang het nodig is, doch terugkeer zodra het mogelijk is.

-Grenzen voor dit moment duidelijk gesloten voor gelukzoekers die niet via de normale wegen onze landen binnen komen zoals jij en ik ook zouden doen als we zouden emigreren.

-Ervoor zorgen dat jonge mannen die kunnen vechten, opgeleid worden en ondersteund door onze legers hun land kunnen terug nemen.

-Sobere opvang is niet fijn, doch wees blij dat je opgevangen word.

-Dingen hardhandig eisen en/of crimineel gedrag verspeeld elk recht om hier te blijven.

- etc etc.

Was onze regering hier heel duidelijk in, dan zou de rust onder de bevolking spoedig terugkeren....

Kijk, en als de regering dit zou communiceren ÉN daadwerkelijk zal nastreven/handhaven/uitvoeren zou ik er geen enkel probleem mee hebben.

Voor de duidelijkheid. IK BEN EEN RACIST. Zo, dat is eruit. Ik ben een racist omdat ik precies dat bovenstaande denk en dat schijnt tegenwoordig de indicatie te zijn.

Deze post delen

"De politie in de Duitse stad Bamberg heeft drie rechts-extremisten opgepakt omdat ze aanslagen zouden voorbereiden op een terugkeercentrum voor asielzoekers. Bij doorzoekingen zijn kilo's zwaar vuurwerk gevonden, waaronder uit Oost-Europa geïmporteerde mortierbommen."

http://nos.nl/artikel/2064469-duitse-rechts-extremisten-opgepakt-om-aanslag-op-vluchtelingen.html

Bron: Nos.nl

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Deze post delen

Ja erg hè!

Ik schrik ook iedere keer, als ik dan gewoon een "snelle reactie" aan het typen ben, zie ik terwijl ik type maar een paar regels staan. En dan klik ik op "Plaats snelle reactie" en dan staat daar in een keer mijn complete autobiografie met voor- EN nawoord, en denk ik Waar de Neuk komt dat nou weer vandaan????

Vreselijk.

Nog erger zijn die preppers die ook nog een keer alles quoten. Dus aanhalen maar dan in geel.

Deze post delen

Inmiddels hebben vele forumleden aangegeven dat ze het fijn vinden dat @FincaInSpanje deze berichtgeving verzamelt....

En toch blijft het als een graat in je keel steken he...... :p ;) :rolleyes: :o

Extra vroeg zijn bed uit gegaan voor de pegida nieuws service ;)

Deze post delen

Of ik meer ga preppen? Nou ik prep al niet veel en ik noem mij ook (nog) geen prepper, maar zolang er geen vluchtelingen in mijn omgeving/buurt verschijnen ga ik niets veranderen behalve goed opletten.

Mochten er 200 jongeren in mijn stadsdeel komen dan zal ik wel een kijkje gaan nemen of misschien wel helpen. iig wel bij de buurtschap.

Misschien het huis extra beveiligen.

Het maakt wel uit waar ze vandaan komen maar ook 200 Nederlandse jongeren in één hok die niets te doen hebben zullen een hoop ellende geven.

Maar goed.. De 'vluchtelingen' die hier komen zal je op moeten vangen tot nader besluit of actie.

En dan kan je maar beter dichtbij staan. Daar leer je het meest van

• Leuk 1

Deze post delen

Enkele burgemeesters in Vlaanderen willen keiharde garanties. En doen daar het nodige voor. Stilaan komt het besef dat het niet allemaal onschuldig is. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2498633/2015/10/22/Elke-dag-huiszoeking-in-kogelvrije-vest-Koksijde-wil-gevangenisregime-voor-asielopvang.dhtml

Neen, maar met het in het extreme te betrekken nog VOORDAT er zich een incident voordoet, gaat er weinig support zijn voor zulke maatregelen.

Deze post delen

"De politie in de Duitse stad Bamberg heeft drie rechts-extremisten opgepakt omdat ze aanslagen zouden voorbereiden op een terugkeercentrum voor asielzoekers. Bij doorzoekingen zijn kilo's zwaar vuurwerk gevonden, waaronder uit Oost-Europa geïmporteerde mortierbommen."

http://nos.nl/artikel/2064469-duitse-rechts-extremisten-opgepakt-om-aanslag-op-vluchtelingen.html

Bron: Nos.nl

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Lekker stom van die gasten om een retour centrum te grazen te nemen........

Deze post delen

Ik was al bang dat zoiets gaat gebeuren. Het is weer `vuurwerktijd`, dus allerlei idioten gaan straks hun onvrede uiten met illegale knallers en zelfgemaakte bommen.:(

De EU dacht dat nu het kouder wordt er minder asielzoekers zouden komen. Nadat Merkel ze een vrijbrief gaf is het tegendeel aan de hand. Waar je eerst veel jonge mannen zag komen, zie je nu ook veel jonge gezinnen en meer vrouwen. Dat kunnen na/reizigers zijn of mensen die de reis in een ander tempo maakten. In ieder geval neemt de stroom nog niet echt af en ik ben bang dat het wel eens de hele winter door zou kunnen gaan.

Gisteren op TV een beschamend interview met een Saoedi (ambassadeur). Nu weet je hoe de mede moslims over de vluchtelingen denken. KIJK OP 29.45 en huiver.

http://www.npo.nl/nieuwsuur/22-10-2015/VPWON_1241436

Deze post delen

Elke dag huiszoeking in kogelvrije vest: Koksijde wil 'gevangenisregime' voor asielopvang. (Lewieke)

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2498633/2015/10/22/Elke-dag-huiszoeking-in-kogelvrije-vest-Koksijde-wil-gevangenisregime-voor-asielopvang.dhtml

Geert Wilders tweet erop los. Nee, nee, nee en NL in de uitverkoop.

http://www.wijwillenhetweten.nl/2015/10/wilders-nee-nee-en-nog-eens-nee/

Trump gaat radicale moskeeën allemaal sluiten.

http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2015/10/trump_ik_ga_moskeeen_sluiten.html

´Nieuws´ blijft liegen over aantallen.

http://www.grutjes.nl/2015/10/nieuws-blijft-liegen-over-aantal-asielzoekers/

Zeeland moet meer statushouders huisvesten.

http://www.nu.nl/walcheren/4149581/zeeland-moet-meer-vergunninghouders-huisvesten.html

Nieuwe vluchtelingestroom op komst uit Turkije.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/717977/1/1/50/turkije-nieuwe-vluchtelingenstroom-uit-syrie-op-komst.html

Reker aanvaardt burgemeesterschap Keulen.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/717989/1/1/50/reker-aanvaardt-burgemeesterschap-keulen.html

Homo´s lopen gevaar in AZC´s.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24649304/__Zorg_om_homo_s_in_azc_s__.html

VN zegt dat Tsjechen asielzoekers beroven, maar is dat wel zo? De VN heeft felle kritiek op de manier waarop Tsjechië vluchtelingen behandelt en hoe het land tegen migranten aankijkt. Asielzoekers zouden tot negentig dagen worden vastgezet. Ze moeten hun geld inleveren om daarmee hun gevangenschap te betalen. .

http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/4168771/2015/10/22/VN-Tsjechie-berooft-asielzoekers.dhtml

Deze post delen

Waar de geheime diensten nalaten oorlogsmisdadigers op te sporen, gaan (voormalig) vluchtelingen zelf aan de gang.

Vooral in Nederland, Duitsland, Finland en Oostenrijk zouden leden van terreurorganisaties te vinden zijn.

http://www.npo.nl/eenvandaag/22-10-2015/AT_2040981 (vanaf 06.30 kijken)

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4168861/2015/10/22/Vluchtelingen-jagen-op-oorlogsmisdadigers-via-Facebook.dhtml

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24649112/___Misdadigers_in_azc_s___.html

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...