Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

prepper053

Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??

Recommended Posts

Burgemeesters Noordrijn-Westfalen: We kunnen niet meer vluchtelingen opnemen

21 oktober 2015

Noordrijn-Westfalen kan de vluchtelingencrisis niet meer aan. Dat schrijven 215 burgemeesters uit de deelstaat in een brandbrief aan bondskanselier Angela Merkel. Alle opvanglocaties zijn in gebruik en ze kunnen niet meer vluchtelingen opnemen.

De brandbrief zelf: http://www.rp-online.de/polopoly_fs/brief-1.5486460.1445422593!file/brief.pdf

De President van Beieren was gisteren op TV. Hier lopen ze ook tegen de grenzen aan. Wat de Duitsers wel goed doen is alles goed bijhouden en zoveel mogelijk geordend werken volgens bepaalde regels. Hier is het één grote bende en hebben de politici geen flauw benul hoe ze problemen kunnen oplossen en wat ze nog te wachten staat. Verder gaf hij aan dat 53% van de asielzoekers in Beieren niet uit oorlogsgebied komt, maar uit landen als Albanië. De Duitsers gaan nu snel een wet maken die deze mensen zo snel mogelijk kan uitzetten. Dat scheelt daar een slok op een borrel, als ze nog maar voor de helft van de asielzoekers hoeven te zorgen.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Ja, want daar zou het in dit topic eigenlijk over moeten gaan: "Vluchtelingen/Asielzoekers reden voor versneld preppen??" Inmiddels zie ik 168 pagina's met in mijn ogen vooral geouwehoer óver vluchtelingen/asielzoekers in plaats van antwoord op de gestelde vraag. Met excuses aan de enkeling die zijn best heeft gedaan om op de vraag in te gaan.

Mijn antwoord: Hier in de kop van Noord-Holland gaat het leven gewoon z'n gang. In suffe forenzendorpen reageren mensen soms wat hysterisch als ze horen dat er asielzoekers komen maar dat ebt snel weg als blijkt dat die 'enge' asielzoekers helemaal niet eng zijn. De winkels liggen vol en er trekken geen plunderende horden door de straten. De pinautomaten geven geld (mits voldoende saldo, dat is dan wel weer jammer ...) en toen ik laatst vergat mijn fiets op slot te zetten stond ie er nog toen ik met volle tassen de supermarkt uit kwam. Niks aan de hand dus en geen reden om extra te preppen of andere voorzorgsmaatregelen te nemen. De paar zorgen die ik heb gaan over akelige autochtonen die AZC's aanvallen of platbranden. Dát kan gevaar opleveren maar voorlopig wordt dat tuig stevig aangepakt. Gelukkig maar. Alles bij elkaar is mijn antwoord dat de vluchtelingen geen enkele reden zijn voor versneld preppen.

En wat is jullie antwoord?

Dat de vraag erg lastig is om zomaar te beantwoorden. Op het moment is het 'rustig' en heeft alleen het IND, de politie en wat andere instanties het wat drukker. De vraag of je zou moeten preppen (al dan niet versneld) geeft je te denken over een langere periode dan alleen het nu. De hoeveelheden zijn groot (en dus ook de kosten) en er is in mijn ogen nog onduidelijkheid over de mensen die hierheen komen (vluchteling of migrant / dankbaar of ondankbaar / welwillend om te integreren of niet / tolerant of stiekem jihadist).

Ik denk dat de huidige ontwikkelingen ons best uitdagen nog een keertje na te gaan of onze preps op orde zijn. Dat op zijn minst. Bij gebrek aan glazen bol kan ik er niet meer over zeggen dan dat, maar hou ik me graag op de hoogte.

Deze post delen

Gast ancestral-viking

ik prep er niet harder om maar heb wel prio,s verschoven hier in het zuiden ook weinig tot geen nieuws ,

wel merk ik op straat een veel grimmigere sfeer mensen kijken bedrukt en kwaad maaja dat kan ook door het weer komen ?

toch ?

Deze post delen

Een reden voor mij om extra opmerkzaam te zijn - vandaag toch maar weer extra water en wc-papier meegenomen - is de escalerende oorlog in Syrië en de landen daar om heen. Dat heeft alles te maken met dit topic want het is misschien niet de enige maar volgens mij wel de hoofdoorzaak van het huidige vluchtelingenprobleem.

Nu Rusland mee is gaan doen in die burgeroorlog is in mijn ogen de kans een stuk groter geworden dat het uitloopt op een oorlog tussen meerdere landen. Tot voor kort was het al ongelofelijk gecompliceerd: een burgeroorlog van Assadgetrouwen aan de ene kant, bestreden door een veelheid aan strijdgroepen van soms zeer fundamentalistische moslims aan de andere kant. Beide partijen worden bevochten door strijders van IS met hun maffe kalifaat, de Koerden zien hun kans schoon en worden platgebombardeerd door de Turken, de VS spelen hun gewone smerige spelletjes en nu raak ik een beetje het overzicht kwijt want er speelt nog veel meer ...

In die borrelende heksenketel gaat Rusland opeens Assad steunen! De Iraniërs zien hun kans schoon om hun invloed te vergroten en zo ontstaat opeens een nieuw machtsblok bestaande uit Assad - inmiddels een stroman voor iedereen die hem in het zadel wil houden - Rusland en Iran. Dat is vragen om problemen en ik denk dat die er ook gaan komen nu alle grote spelers op het wereldtoneel elkaar tegenkomen in Syrië en Irak. Het zal waarschijnlijk niet onmiddellijk fout gaan (of hoop ik dat slechts?) want de winter komt er aan maar de regio wordt wel steeds instabieler en dit zou wel eens de opmaat kunnen zijn voor een full scale oorlog in het voorjaar van 2016.

On topic: stel je eens voor hoeveel vluchtelingen er dan deze kan op komen ... Zullen we nu vast extra gaan preppen om al die mensen straks te eten te geven :p ?

Deze post delen

Bezorgde burger schrijft brief aan @APechtold.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/10/bezorgde_burger_schrijft_brief.html

Bonusquote: ‘De islam is een groot probleem en de Europeanen zijn gek dat ze het niet inzien’

http://cult.tpo.nl/2015/10/21/bonusquote-de-islam-is-een-groot-probleem-en-de-europeanen-zijn-gek-dat-ze-het-niet-inzien/

Steenbergen bang voor Feyenoord-hooligans en wapens bij raadsvergadering over asielzoekers.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/237960952/Steenbergen+bang+voor+Feyenoord-hooligans+en+wapens+bij+raadsvergadering+over+asielzoekers.aspx

Steenbergen schreeuwt debat kapot.

http://www.trouw.nl/tr/nl/36561/Asielbeleid/article/detail/4168282/2015/10/21/Steenbergen-schreeuwt-debat-kapot.dhtml

Asielstroom naar nieuw hoogtepunt.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24641237/__Hoogtepunt_asielstroom__.html?utm_source=t.co&utm_medium=referral&utm_campaign=twitter

Hongarije: absoluut geen migrantencorridor naar Schengen.

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2015/10/Hongarije-wil-geen-corridor-migranten-helpt-wel-met-terugsturen-2706253W/?masterpageid=158493

Tienduizenden euro's opgehaald voor vluchtelingen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article/detail/4168216/2015/10/21/Tienduizenden-euro-s-opgehaald-voor-vluchtelingen.dhtml

Rondom Asielzoekers – Wir schaffen das!

https://biflatie.nl/artikelen/europa-artikelen/wir-schaffen-das-rondom-asielzoekers/

Halal voedsel voor vluchtelingen ongewenst en onnodig.

http://stopdebankiers.eu/halal-voedsel-voor-vluchtelingen-ongewenst-en-onnodig/

Den Bosch krijgt azc bij psychiatrische kliniek.

http://nos.nl/artikel/2064350-den-bosch-krijgt-azc-bij-psychiatrische-kliniek.html

Stroom vluchtelingen vergt veel van agenten.

http://nieuws.nl/algemeen/20151021/stroom-vluchtelingen-vergt-veel-van-agenten/

Vluchtelingenemoji’s voor het goede doel.

http://nieuws.nl/trending/20151021/vluchtelingenemojis-voor-het-goede-doel/

Meer asieleisers boos om brood met chocopasta.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/10/champagnebrunch_wij_willen_champagnebrunch.html

Deze post delen

syrische-vluchtelingen-waarschuwen-elkaar-ga-niet-naar-nederland

Mohammed had voor Nederland gekozen omdat het vlakbij Duitsland ligt, maar niet zoveel vluchtelingen heeft en dus wel een kortere procedure zou hebben. Bovendien had hij gehoord over de aardige mensen en over de vrijheid in Nederland. Maar zijn verwachtingen zijn niet uitgekomen. "Als ik geweten had dat ik zes maanden in zo’n opvang had moeten zitten, was ik niet naar Nederland gekomen."

• Leuk 1

Deze post delen

Finca is deze ontgaan denk ik:

Aboriginals: ‘Vluchtelingen bedreigen Australische surf- en backpackcultuur’

Aboriginals maken zich ernstige zorgen over het voortbestaan van de Australische cultuur, mochten vluchtelingen zich in het land vestigen. “Australie is een land van surfers, cricket en backpackers, die decennia-oude cultuur moeten we niet laten vernietigen door indringers.” aldus stamhoofd Nyurapariya.

http://speld.nl/2015/10/22/aboriginals-vluchtelingen-bedreigen-australische-surf-en-backpackcultuur/

• Leuk 2

Deze post delen

Ik denk meer aan "anders" preppen. Hoezoo dan @tom?

Welnu zoals bekend ben ik een fan van Duitsland en 2e plaats Belgie de Ardennen.

En weet er diverse lokaties die mijn voorkeur hebben en waar ik "bekend" ben met de lokale leefomgeving. Op de plekken Gehlberg en Gendron kan ik me goed verstoppen en zou er honderd man kunnen verstoppen, maar nu zijn deze locatie's vooral thüringer wald door de Asielzoekers in de omgeving minder goed als BOL te gebruiken om diverse redenen die ik nu niet hoef uit te leggen.

Dus wat is wijsheid, een andere locatie kiezen of gewoon net doen of er tijdens een SHTF scenario geen duizenden vreemdelingen ook willen schuilen uit de steden.

Ben er niet over uit hoe nu verder te gaan met eventuele BOL lokatie's

Deze post delen

Finca is deze ontgaan denk ik:

Aboriginals: ‘Vluchtelingen bedreigen Australische surf- en backpackcultuur’

Aboriginals maken zich ernstige zorgen over het voortbestaan van de Australische cultuur, mochten vluchtelingen zich in het land vestigen. “Australie is een land van surfers, cricket en backpackers, die decennia-oude cultuur moeten we niet laten vernietigen door indringers.” aldus stamhoofd Nyurapariya.

http://speld.nl/2015/10/22/aboriginals-vluchtelingen-bedreigen-australische-surf-en-backpackcultuur/

We kunnen nog aardig wat leren van die maffe Aussies.:p

Deze post delen

We kunnen nog aardig wat leren van die maffe Aussies.:p

Heel goed dat je dit deelt Finca, dank je.

Hier kan je inderdaad van leren hoe hypocriet de hele situatie door velen benaderd en behandeld wordt, en welke tunnelvisie gehanteerd wordt.

Veel duidelijker dan dit krijg je het denk ik niet. Even een zeer beknopte geschiedenis van Australië:

Australië werd al ongeveer 50.000 jaar bewoond door de Aborigines. In 1606 werd het pas "ontdekt" door de eerste Europeaan. Pas rond 1850 kwamen er echt veel Europeanen te wonen (nadat er goud werd gevonden, stelletje gelukszoekers). De Europeanen kwamen daar als "illegalen" per boot, hebben stukken land opgeëist, de Aborigines verdreven en als achterlijke cultuur weggezet. Het aantal Aborigines werd in de eerste eeuw van de komst van de Europeanen gedecimeerd: van 1 miljoen naar 100.000, voornamelijk door geweld, verdrijving, onteigening, beroving en de introductie van westerse ziektes. Nog tot 1920 vonden er slachtpartijen van de Aborigines plaats, en tot 1970 werden ongeveer 100.000 kinderen bij hun ouders weggehaald (die immers achterlijk waren) en bij de westerse bevolking in opvanggezinnen geplaatst.

En nu zijn het dus diezelfde Europeanen, die zich nu Australiërs noemen, die zeggen dat illegalen op bootjes niet welkom zijn. Die hun eigen cultuur en manier van leven willen beschermen...

Als je dan toch begint over gelukszoekers op bootjes, als dan toch geroepen wordt dat iedereen terug moet naar zijn eigen land (OOK als ze gewoon in het land waar ze wonen geboren zijn), DAN wordt het pas echt druk hier. Dan krijg je miljoenen en miljoenen Amerikanen en Australiërs die terug moeten naar Engeland, Ierland, Nederland, Portugal, Spanje, Frankrijk. Krijgen de Indianen en Aborigines wel weer lekker de ruimte. Dat dan weer wel. Misschien willen ze dan wel wat Syrische vluchtelingen opvangen.

• Leuk 2

Deze post delen

Je bent zelf hypocriet, je vindt dat indianen gewoon op hun rug hadden moeten gaan liggen?

Je bent zelf pizza, je vindt dat bananen paars zijn?

(Of heb ik het verkeerd begrepen en zijn we niet gewoon random dingen aan het roepen?)

Als je een vraag hebt, stel die dan gewoon. Maar als je een antwoord wil, kom dan even met iets waar ik ook daadwerkelijk wat mee kan. Ik heb echt geen idee waar je het over hebt. Het enige dat ik zeg over Indianen, is dat ze veel ruimte krijgen als alle niet-oorspronkelijke bewoners terug moeten naar het land waar hun roots liggen. In de meeste gevallen dus Engeland, Ierland, Frankrijk, Nederland, Spanje en Portugal. Wat betreft de Afro-Amerikanen ligt dat natuurlijk wat ingewikkeld, omdat velen van hen daar niet als gelukszoekers gekomen zijn, maar als slaven gedwongen daar naar toe gegaan. En nog ingewikkelder wordt het natuurlijk als je weer gaat kijken waar ONZE roots nou echt liggen. Maar dat is in dit geval niet heel erg relevant.

Hoe zeg ik daarmee dat Indianen op hun rug hadden moeten gaan liggen? En wat bedoel je daar eigenlijk mee? En waarom zou ik dat zeggen of willen zeggen? En wat heeft dat te maken met mijn bericht, en waarom maakt dat mij hypocriet?

Please, enlighten me. Of hou gewoon je mond dicht, dat mag natuurlijk ook. Ookal is spreken zilver.

Deze post delen

Hier kan je inderdaad van leren hoe hypocriet de hele situatie door velen benaderd en behandeld wordt, en welke tunnelvisie gehanteerd wordt.

Veel duidelijker dan dit krijg je het denk ik niet. Even een zeer beknopte geschiedenis van Australië:

Australië werd al ongeveer 50.000 jaar bewoond door de Aborigines. In 1606 werd het pas "ontdekt" door de eerste Europeaan. Pas rond 1850 kwamen er echt veel Europeanen te wonen (nadat er goud werd gevonden, stelletje gelukszoekers). De Europeanen kwamen daar als "illegalen" per boot, hebben stukken land opgeëist, de Aborigines verdreven en als achterlijke cultuur weggezet. Het aantal Aborigines werd in de eerste eeuw van de komst van de Europeanen gedecimeerd: van 1 miljoen naar 100.000, voornamelijk door geweld, verdrijving, onteigening, beroving en de introductie van westerse ziektes. Nog tot 1920 vonden er slachtpartijen van de Aborigines plaats, en tot 1970 werden ongeveer 100.000 kinderen bij hun ouders weggehaald (die immers achterlijk waren) en bij de westerse bevolking in opvanggezinnen geplaatst.

En nu zijn het dus diezelfde Europeanen, die zich nu Australiërs noemen, die zeggen dat illegalen op bootjes niet welkom zijn. Die hun eigen cultuur en manier van leven willen beschermen...

Als je dan toch begint over gelukszoekers op bootjes, als dan toch geroepen wordt dat iedereen terug moet naar zijn eigen land (OOK als ze gewoon in het land waar ze wonen geboren zijn), DAN wordt het pas echt druk hier. Dan krijg je miljoenen en miljoenen Amerikanen en Australiërs die terug moeten naar Engeland, Ierland, Nederland, Portugal, Spanje, Frankrijk. Krijgen de Indianen en Aborigines wel weer lekker de ruimte. Dat dan weer wel. Misschien willen ze dan wel wat Syrische vluchtelingen opvangen.

Ongeveer 100.000 jaar gelden liep de moderne mens voor het eerst op de aardkluit rond en waren er nog geen landen. 75 jaar geleden speelde oom Adolf hier de baas en nog een tijdje terug Napoleon en de Spanjaarden. In de moderne wereld zijn er dus landen en dus grenzen die wereldwijd geaccepteerd zijn en verdedigd moeten worden wanneer anderen deze niet respecteren. Hypocriet?, bullshit we leven nu en niet 50.000 jaar geleden of een paar honderd jaar terug. Toen had je nog geen landen alleen volken. Natuurlijke selectie\survival of the fittest is niet tegen te houden. Wij zijn hier nu de baas, misschien straks de Merkel, Obama, Poetin of een Ayatollah. Wie zal het zeggen.

In Australië zijn de "aussies" momenteel de baas en zij willen geen migranten. Hun goed recht en respect daarvoor. Ze zijn in ieder geval duidelijk wat zij wel en niet dulden in hun land.

Je hoort niemand hier discussiëren over het woord vluchteling, want de mensen die hier komen zijn dat namelijk niet. Dan hoeven wij ons ook niet aan het verdrag van de vluchtelingen te houden toch? en kunnen we eventueel zelf uitmaken wie je wel en niet binnen je grenzen wilt hebben lijkt mij. Het is niet zo ingewikkeld. In de 8 landen die ze voor ons bezoeken, denken ze in ieder geval wel zo. Anders hadden zij de afspraken en verdragen wel gerespecteerd.

Deze post delen

We zijn als Westerlingen een beetje bezig van het ene uiterste naar het andere uiterste.

Van wereldveroveraars die koloniën over de hele wereld bezaten, naar schamende simpele zielen die onze wereld aan het weggeven zijn.

De laatste 100 jaar, zeker de laatste 50 jaar en 100% de laatste 30 jaar, zijn wij wereldverbeteraars geworden die aangeleerd worden ons te schamen om onze cultuur, achtergrond en geschiedenis.

Alles uit schaamtegevoel.

Datzelfde schaamtegevoel gaat zelfs zo ver dat wij niet langer trots mogen zijn op onze afkomst en dat we vooraan in de rij moeten staan om de rest van de wereld onze wereld te geven.

Nu vind ik het niet erg om te delen en mensen te helpen, maar vind ik het wel erg dat er bepaalde mensen zijn die EISEN en vingerwijzen, claimen en dreigen.

Ik zou graag de hongersnood op de wereld willen oplossen, oorlogen beëindigen en armoede tot het verleden laten behoren.

Dat alle mensen gelijk zijn en elkaar respecteren om afkomst of geloof.

Echt waar! Eerlijk waar!

Maar wat een hoop schapen nu niet zien is dat we een bepaalde stroming hierheen laten komen (die never niet meer weggaan en hele families huer straks laten komen) die niet matched met onze achtergrond en waar onze (in ieder geval de mijne) voorouders voor gestorven zijn en gevochten hebben.

Nu heb ik niets tegen de Islam en ben vaak in een moskee geweest. Heb diverse vrienden en vriendinnen die moslim zijn en daar is helemaal niets mis mee.

Wat er mis mee is dat de geloofsovertuiging bij hun uiteindelijk ALTIJD de overhand heeft. Heb je een minderheid dan is dat geen probleem, gaat dit een meerderheid worden, dan word het WEL een probleem want dan gaat er nog meer geëist worden en vervallen we langzaam in een Islamitische cultuur.

Gewoon volledig democratisch.

Dat is iets waar ik WEL een probleem mee heb aangezien ik dit niet voor mijn kinderen of kleinkinderen wens.

Hiermee slaat de Westerse cultuur dus ook volledig de plank mis.

Wij denken allemaal dat onze normen en waarden uiteindelijk overgenomen worden. Door een enkeling misschien, maar bij de grote meerderheid staat God/Allah in een hoger vaandel dan wij hedendaagse Westerlingen kunnen bevatten.

Van mij mogen er best moskees zijn in Nederland en Islamieten eveneens.

Het word alleen wel tijd dat we de volksverhuizing tot een stop zetten en zodoende zelf de meerderheid blijven in onze eigen landen waar ons bloed al genoeg gevloeid heeft voor onze vrijheden en dat we al die mannen die hierheen komen nu, maar eens gaan militairiseren en terugsturen om (met onze hulp) hun eigen landen te gaan bevrijden. Mannen genoeg die een compleet leger kunnen vormen zie ik elke dag op filmpjes door onze landen voorbij komen.

Voor onze vrijheid vochten wij ook. Waarom zouden zij niet hetzelfde doen.

Hebben ze straks hun eigen land weer terug en hebben wij in de tussentijd hun vrouwen en kinderen opgevangen (en een beetje emancipatie bijgebracht).

Iedereen blij! ;)

• Leuk 1

Deze post delen

Ongeveer 100.000 jaar gelden liep de moderne mens voor het eerst op de aardkluit rond en waren er nog geen landen. 75 jaar geleden speelde oom Adolf hier de baas en nog een tijdje terug Napoleon en de Spanjaarden. In de moderne wereld zijn er dus landen en dus grenzen die wereldwijd geaccepteerd zijn en verdedigd moeten worden wanneer anderen deze niet respecteren. Hypocriet?, bullshit we leven nu en niet 50.000 jaar geleden of een paar honderd jaar terug. Toen had je nog geen landen alleen volken. Natuurlijke selectie\survival of the fittest is niet tegen te houden. Wij zijn hier nu de baas, misschien straks de Merkel, Obama, Poetin of een Ayatollah. Wie zal het zeggen.

In Australië zijn de "aussies" momenteel de baas en zij willen geen migranten. Hun goed recht en respect daarvoor. Ze zijn in ieder geval duidelijk wat zij wel en niet dulden in hun land.

Je hoort niemand hier discussiëren over het woord vluchteling, want de mensen die hier komen zijn dat namelijk niet. Dan hoeven wij ons ook niet aan het verdrag van de vluchtelingen te houden toch? en kunnen we eventueel zelf uitmaken wie je wel en niet binnen je grenzen wilt hebben lijkt mij. Het is niet zo ingewikkeld. In de 8 landen die ze voor ons bezoeken, denken ze in ieder geval wel zo. Anders hadden zij de afspraken en verdragen wel gerespecteerd.

Ik denk dat je je nu op glad ijs begeeft.

Door te stellen dat we nu leven, zoals de situatie nu is, en het verleden van die situatie niet van belang is, haal je dus zelf zo'n 90% van de argumenten die in dit topic gegeven worden om tegen de komst van gelukszoekers te zijn onderuit. Die argumenten zijn namelijk veelal gestoeld op het willen beschermen van een cultuur, waarvan de wortels in het verleden liggen. Als het alleen gaat om de situatie zoals hij NU is, dus niet om de geschiedenis waaruit die situatie voortkomt, houdt dat dus in dat iedereen die NU in Nederland is, Nederlander is. Dat iedere cultuur die NU in Nederland gedragen wordt, de Nederlandse cultuur is. Dat houdt dus in dat iedere asielzoeker in Nederland Nederlander is, en de cultuur van de vele moslims in Nederland ook de Nederlandse cultuur is.

Daarnaast hoor ik wel iemand discussiëren over het woord vluchteling, dat "hoor" ik jou namelijk zelf keer op keer doen. Of althans, beter gezegd, ik zie jou doodleuk een definitie van het woord vluchteling poneren als zijnde "de waarheid", het feit dat er al meermaals gewezen is op het feit dat het volstrekt verklaarbaar is om zo ver mogelijk van de dreiging te willen vluchten negeer je keer op keer. Het voorbeeld dat ik gaf van de familie Frank die, zoals jij vindt dat vluchtelingen zouden moeten doen, slechts 1 grens overtrok op het moment dat de dreiging voor de deur stond, en vervolgens alsnog bijna in zijn geheel werd uitgemoord, heb je genegeerd. Andere mensen die wezen op het feit dat heel het Midden-Oosten in brand staat, en dat IS niet alleen in Syrië actief is en het daarom niet voldoende is om naar je buurland te vluchten heb je genegeerd. Mensen die wezen op het feit dat je niet veilig bent als je met een hele doelgroep dat slachtoffer is van IS op een kluitje bij de buren gaat zitten heb je genegeerd. Toen ik wees op het feit dat ook Joodse vluchtelingen in WOII niet alleen hun geboorteland uitvluchtten, maar zelfs Europa uit en achteraf gezien niet zonder reden, heb je dat genegeerd. Dus zo bekeken zie ik jou inderdaad niet discussiëren over het woord vluchtelingen, en heb je daar inderdaad gelijk in. Wel zie ik je enorm eenzijdige belichting, die je probeert te ontkennen door af en toe een ander geluid in je linkdump te verstoppen.

Je hebt gelijk dat de Aussies nu denken de baas te zijn in Australië, en dat zij daar nu de wetten en regels bepalen. Dat spreek ik ook niet tegen. Ik heb gelijk als ik zeg dat hun huidige houding, met hun eigen geschiedenis, hypocriet is. Ik wil niet zeggen dat ze het recht niet hebben, ik wil niet zeggen dat de huidige wereld niet op die manier werkt. Dat doet ie namelijk wel, dat zie ik ook wel. Mensen kijken niet verder dan hun eigen belang op dat moment, focussen zich suf op hun eigen straat en verliezen het grotere geheel totaal uit het oog. En dat is hun goed recht. Maar dat is wel hypocriet. Net zoals het hypocriet is om jouw eigen omgeving op het randje van chaos of ineenstorting te brengen, uit angst je huidige mate van welvaart kwijt te raken. Net zoals het hypocriet is om mensen dood te wensen, omdat je ze barbaars vindt. Er zijn zo veel dingen hypocriet.

Deze post delen

Helaas of moet ik zeggen gelukkig, er is geen sprake van land verdedigen.

De norm is gezet en heet;

https://www.opnieuwthuis.nl/

Van vluchteling naar buurtgenoot

Maakt u zich geen zorgen de nieuwe buren zijn schuldenvrij, wel zo prettig.

Snellere uitkering huur- en zorgtoeslag

Geen schulden bij vergunninghouders. Snel huur- en zorgtoeslag legt daarvoor de basis. Het COA en de Belastingdienst slaan daartoe de handen ineen. Zij roepen gemeenten en woningcorporaties op om huurcontracten te scannen en op te sturen. Alleen met voldoende huurcontracten kan de pilot slagen. Deze start op 1 november en loopt tot 1 juli 2016.

En je kunt ook zien of uw woonomgeving voldoende woonruimte heeft voor de nieuwe buren

https://www.opnieuwthuis.nl/land-in-beeld

Eens zien wat een gemeente er zelf over zegt, ik heb Zwolle er eens uitgepikt.

http://www.zwollenu.nl/nieuws/zwolle-op-schema-voor-huisvesting-vluchtelingen/

Dus mensen maak je niet druk, over wel of niet mee eens, terugsturen of oude grenzen handhaven, vechten voor uw land. Niets van dat alles, is slechts borrelpraat. Waarvan akte!

Deze post delen

We zijn als Westerlingen een beetje bezig van het ene uiterste naar het andere uiterste.

Van wereldveroveraars die koloniën over de hele wereld bezaten, naar schamende simpele zielen die onze wereld aan het weggeven zijn.

De laatste 100 jaar, zeker de laatste 50 jaar en 100% de laatste 30 jaar, zijn wij wereldverbeteraars geworden die aangeleerd worden ons te schamen om onze cultuur, achtergrond en geschiedenis.

Alles uit schaamtegevoel.

Datzelfde schaamtegevoel gaat zelfs zo ver dat wij niet langer trots mogen zijn op onze afkomst en dat we vooraan in de rij moeten staan om de rest van de wereld onze wereld te geven.

Nu vind ik het niet erg om te delen en mensen te helpen, maar vind ik het wel erg dat er bepaalde mensen zijn die EISEN en vingerwijzen, claimen en dreigen.

Ik zou graag de hongersnood op de wereld willen oplossen, oorlogen beëindigen en armoede tot het verleden laten behoren.

Dat alle mensen gelijk zijn en elkaar respecteren om afkomst of geloof.

Echt waar! Eerlijk waar!

Maar wat een hoop schapen nu niet zien is dat we een bepaalde stroming hierheen laten komen (die never niet meer weggaan en hele families huer straks laten komen) die niet matched met onze achtergrond en waar onze (in ieder geval de mijne) voorouders voor gestorven zijn en gevochten hebben.

Nu heb ik niets tegen de Islam en ben vaak in een moskee geweest. Heb diverse vrienden en vriendinnen die moslim zijn en daar is helemaal niets mis mee.

Wat er mis mee is dat de geloofsovertuiging bij hun uiteindelijk ALTIJD de overhand heeft. Heb je een minderheid dan is dat geen probleem, gaat dit een meerderheid worden, dan word het WEL een probleem want dan gaat er nog meer geëist worden en vervallen we langzaam in een Islamitische cultuur.

Gewoon volledig democratisch.

Dat is iets waar ik WEL een probleem mee heb aangezien ik dit niet voor mijn kinderen of kleinkinderen wens.

Hiermee slaat de Westerse cultuur dus ook volledig de plank mis.

Wij denken allemaal dat onze normen en waarden uiteindelijk overgenomen worden. Door een enkeling misschien, maar bij de grote meerderheid staat God/Allah in een hoger vaandel dan wij hedendaagse Westerlingen kunnen bevatten.

Van mij mogen er best moskees zijn in Nederland en Islamieten eveneens.

Het word alleen wel tijd dat we de volksverhuizing tot een stop zetten en zodoende zelf de meerderheid blijven in onze eigen landen waar ons bloed al genoeg gevloeid heeft voor onze vrijheden en dat we al die mannen die hierheen komen nu, maar eens gaan militairiseren en terugsturen om (met onze hulp) hun eigen landen te gaan bevrijden. Mannen genoeg die een compleet leger kunnen vormen zie ik elke dag op filmpjes door onze landen voorbij komen.

Voor onze vrijheid vochten wij ook. Waarom zouden zij niet hetzelfde doen.

Hebben ze straks hun eigen land weer terug en hebben wij in de tussentijd hun vrouwen en kinderen opgevangen (en een beetje emancipatie bijgebracht).

Iedereen blij! ;)

Je haalt een paar interessante punten aan, thanx :)

Hier had ik nog een heel stuk met uitleg staan, maar dan wordt het wel weer heel lang dus dat heb ik maar weggeknipt.

Het hele idee van de ander zien als bedreiging voor het eigene komt volgens mij nog voort uit een (evolutionair) principe dat niet meer van deze tijd is: namelijk de afhankelijkheid van de status quo om het eigen overleven veilig te kunnen stellen. Als groep was het nodig om "wij" te zijn, om op te kunnen boksen tegen de dreiging van "zij". Alles dat Zij hadden was iets dat jij niet had, en wellicht wel nodig had om te kunnen overleven. Zo is het al lang niet meer, er is genoeg voor zowel wij als voor zij, en het is nu juist het hele principe van de wens voor homogeniteit dat de dreiging veroorzaakt. De dreiging komt juist voort uit anderen willen veranderen, anderen de eigen normen en waarden op willen leggen, en niet alleen gelijkwaardigheid maar ook gelijkheid willen hebben. Mensen zijn niet gelijk, culturen zijn niet gelijk, en dat hoeft ook helemaal niet.

Wat dat betreft is het denk ik dan ook niet tijd voor een revolutie, maar voor een evolutie. Al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Voor de duidelijkheid, dit bedoel ik dus in zijn algemeen. Dus niet alleen de westerse wereld die zijn eigen normen en waarden op wil dringen aan andere landen als zijnde het enige juiste, maar ook bijvoorbeeld moslims die hun geloof op willen dringen aan ongelovigen of andersgelovigen als zijnde het enige juiste.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...